Menee hermo, että olen edelleen narsistin kynsissä pääni sisällä vaikka erosta jo kaksi vuotta!!
Ihan tosi, en pidä tästä tilasta.
Näen painajaisia, jossa hän palaa takaisin ja menen lankaan jälleen kunnes taas vetää maton jalkojen alta. Sama painajainen toistuu ja toistuu.
Erosta on jo kaksi vuotta ja edelleen olen pääni sisällä vankilassa siinä ihmisessä vaikka olen kuinka yrittänyt jatkaa elämääni, unohtaa ja ollut todella kiitollinen, että se on ohi.
Silti hän on mielessäni ja pääni sisällä.
Ei ole siis mikään hatusta vedetty diagnoosi vaan todella narsisti henkilö kyseessä.
Miten ihmeessä pääsen emotionaalisellakin tasolla eroon ?
Kommentit (14)
YouTube & Dr Ramani. Tutustu miksi annat toisen kohdella sinua siten kuin kyseinen kohteli. Kun löydät vastauksen tulet immuuniksi narsuille. Tämän jälkeen narsut kiertää sut kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
YouTube & Dr Ramani. Tutustu miksi annat toisen kohdella sinua siten kuin kyseinen kohteli. Kun löydät vastauksen tulet immuuniksi narsuille. Tämän jälkeen narsut kiertää sut kaukaa.
En missään nimessä halua häntä. Jos kuvittelen hänet eteeni niin kuihdun ja pyörtyisin siihen paikkaan. Pelkäisin häntä ja inhoisin niin paljon, että sisäisesti romahtaisin uudelleen. En kestäisi minkäänlaista yhteydenottoa missä olisi vilpillinen tai varmaan muutenkaan.
En halua hänestä mitään, en halua nähdä tai edes muistaa. Haluan hänet päästänikin pois. Silti se kummittelee ivallisesti. Ap
Ehkä voi katkaista mielessään yhteyden toksiseen henkilöön tai jos oli riitaa niin siihenkin. Ja kotona voi tehdä puhdistuksia, vaatteissa, sänky, kaikki. Uutta hyvää muualta ja positiivista. Ei se negatiivinen kestä positiivista. Ehkä alkoholi voi näyttää kummia unia myös tai joku stressi, ahdistus, kiire - pitää siis ottaa aikaa ja nukkua tarpeeksi, ottaa omalle elämälle aikaa. On myös yrttejä ja poppakonsteja. Niksejä löytyy nykyään enemmän.
Terapia. Jos ei ole varaa, niin kysy chatgpt:ltä. Pyydä ohjelmaa vastaamaan kuin olisi terapeutti.
Traumoista selviämisessä kestää. Hitaasti eteenpäin. Kaikki muu, mitä tuot elämääsi, auttaa. Turvallisuudentunteen vahvistaminen. Mielikuvaharjoittelu. Oman aggressiivisuuden, sisäisen puolustustahdon löytäminen.
Olen jopa todella uupunut tähän. Ettei se katoa minusta. Olen väsynyt niihin muistoihin ja siihen tunnemaailmaan minkä se jätti. Hän jätti minut niin paljaaksi että edelleen kaikki tuntuu niin kipeältä vaikka olen työstänyt, mennyt eteenpäin ja tehnyt asioita oikein. Elän omaa elämääni.
Silti se tunnemaailma palaa minuun, joka oli helvettiä ja taivas vuorotellen. En käsitä sitä edelleenkään järjellä ja tunteet ei anna periksi että se pitäisi käsitellä mutta en tiedä miten. Kun olen jo niin paljon tehnyt ja haluaisin huutaa sen päästäni pois. Ap
Sää varmaan tykkäät sellasesta kohtelusta kun olet jo lapsena oppinut.
Toisena pointtina, henkilö on päässyt syvälle tunteisiin.
Kolmantena, voit olla hiukan läheisriippuvainen.
Neljäntenä, olet edelleen hiukan hukassa.
Viidentenä, kyllä se siitä ajallaan hoituu. Hyvä opetella olemaan hetki yksin ja sitten vaan uuteen nousuun :)
Terapia, terapia ja terapia.
Mulla oli samat fiilikset sun kaa aiemmin. Nykyään suhtaudun asiaan huolettoman välinpitämättömästi. Ei enää liikuta suuntaan tai toiseen. Kiitos pitkän ja uuvuttavan terapian, se kannatti.
Mennyt ei voi elää muutoin kuin ajatuksissasi. Tunne on pohjimmiltaan kehon reaktio ajatukseen. Eli älä ajattele (helpommin sanottu kuin tehty). Pointtina siis, että alat elää tietoisesti elämää tässä hetkessä, kun joku muisto tai ajatus menneestä tulee mieleesi, hyväksyt sen ajatuksen, mutta annat sen mennä. Et siis jää sen muiston vangiksi eikä se tällöin myöskään nosta enää tunnereaktiota. Aina kun menneisyys nousee pintaan, alat kiinnittää huomiosi tähän hetkeen. Eli siihen mitä oikeasti on: kaunis ruska, linnut tai pilveet täällä, liikenteen äänet jne.
Koska juuri tuotahan narskut oikeasti haluaa: olet heidän vallassaan henkisesti vaikka fyysisesti oletkin päässyt heistä eroon. Älä anna heille sitä valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voi katkaista mielessään yhteyden toksiseen henkilöön tai jos oli riitaa niin siihenkin. Ja kotona voi tehdä puhdistuksia, vaatteissa, sänky, kaikki. Uutta hyvää muualta ja positiivista. Ei se negatiivinen kestä positiivista. Ehkä alkoholi voi näyttää kummia unia myös tai joku stressi, ahdistus, kiire - pitää siis ottaa aikaa ja nukkua tarpeeksi, ottaa omalle elämälle aikaa. On myös yrttejä ja poppakonsteja. Niksejä löytyy nykyään enemmän.
Yrttejä ja poppakonsteja. Ootko Niuvasta? Idiootti oot.
Läheisriippuvuutta. Sitähän se on kun ei eroa, vaikka toinen kohtelee huonosti ja sitten jälkeen miettii ja miettii eikä pääse eteen päin.
Narsismissa ei ole kyse läheisriippuvuudesta vaan enemmänkin dopamiinista. Kun tiedät miten toimii pääset eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Narsismissa ei ole kyse läheisriippuvuudesta vaan enemmänkin dopamiinista. Kun tiedät miten toimii pääset eteenpäin.
Ai vaan simsalabim pelkästään dopamiinista? Hieman yksinkertaistettu teoria. Eri.
......