Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?
Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Sari Sarkomaa. Tv-kuuluttajat ovat kaikki joitain entisiä missejä. Joo ei varmasti ulkonäöllä ole mitään tekemistä tämän tv-uran kanssa.
He tosiaan ovat siellä puhtaasti ulkonäköään puolesta kuten mallit, mutta maailma on täynnä naisnäyttelijöitä, jotka eivät ole erityisen kauniita. Mallit eivät onnistu useinkaan saamaan töitä näyttelijöinä. He sitten tietysti meikataan hyvin ja näyttävät paremmilta mitä luonnostaan ovat.
Miten selität Susan Boylen, suurimman osan jostain only murders in the building näyttelijät tai vaikka Jeff Bezoksen?
Ikä on ehkä yksi hyvin harvoja asioita, jotka vaikuttavat itsetuntoon parantavasti, kun antaa itselle ja elämälle aikaa.
Jumalakin toki auttaa paljon itsetunnon kanssa, mutta täällä maan päällä me silti joudutaan elämään, ja mielestäni jotain jää puuttumaan jos on luonnostaan oikeasti ihan susiruma, eikä sille asialle mitään tee. Tämä on ainakin oma erittäin vahva kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari Sarkomaa. Tv-kuuluttajat ovat kaikki joitain entisiä missejä. Joo ei varmasti ulkonäöllä ole mitään tekemistä tämän tv-uran kanssa.
He tosiaan ovat siellä puhtaasti ulkonäköään puolesta kuten mallit, mutta maailma on täynnä naisnäyttelijöitä, jotka eivät ole erityisen kauniita. Mallit eivät onnistu useinkaan saamaan töitä näyttelijöinä. He sitten tietysti meikataan hyvin ja näyttävät paremmilta mitä luonnostaan ovat.
Miten selität Susan Boylen, suurimman osan jostain only murders in the building näyttelijät tai vaikka Jeff Bezoksen?
Miehillä Asia on täysin eri. Minä satun olemaan nainen. Onko Susan Boyle menestynyt elokuva-alalla? Ei ilmeisesti ainakaan maailmanmainneeseen kun en minä ainakaan ole hänestä kuullut leffastarana...
Vierailija kirjoitti:
Kuka miettii joskus nelikymppisenä kauneutta?
Minä. Huonoimpina päivinä itku pääsee kun katson peiliin ja välttelen jopa omaa miestäni. Onneksi olen kotona töissä. Käyn vain harvoin kaupassa enkä missään muualla.
N42.
"Ei ollut kyse vain miesten huomiosta mutta siitä sen selkeästi Huomaa sen ulkonäön vaikutuksen. Kyllä hyvä ulkonäkö vaikuttaa aivan yhtä suotuisasti myös toisiin naisiin ja käyttäytyvät minua kohtaan paljon hyväksyvämmin. Ilman ehostusta näytän selvästi joltain hyvin vältettävältä tyypiltä selvästi muut naiset välttelevät minua silloin. Kun olen ehostautunut niin päin vastoin. Mutta mulla Tämä ehostautuminen on siis iso homma joka kestää ainakin tunnin saada aikaan. "
No, elämä on valintoja. Jos sinä pidät tuollaista huomiota jostain syystä kauhean tärkeänä, niin sitten varmaan voit tunnin päivässä uhrata siihen ehostautumiseen. Jos et viitsi, niin ilmeisesti asia ei ole niin valtavan tärkeä kuitenkaan.
Mutta en kyllä ymmärrä, miksi aikuisen ihmisen täytyisi jotenkin tuolla tavalla kerjätä ihmisiltä hyväksyntää ja huomiota. Kuulostaa raskaalta tavalta elää, koko ajan jotenkin tarkkailla kuka mua huomioi ja käyttäytyykö ne nyt hyväksyvästi vai ei. Itse vaan teen asioita, pääosin omissa ajatuksissani ollen, enkä edes huomaisi jos joku katsoisi perään. Enkä kaipaa mitään erityistä hyväksyntää. Asiallista kohtelua kyllä, mutta sitä saa joka paikassa jopa vaikka olisi pieruverkkareissa ja tukka pystyssä.
Suurin ero tässä ulkonäkö hommassa on se että kun olen kaunis niin seurani kelpaa. Ihmiset jopa harmittelevat etteivät sattuneet olemaan kanssani jossain samassa paikassa tms. Kenelläkään ei ole kiire lähteä pois luotani kuten ennen jatkuvasti. Koko maailma muuttui. Mutta kyllä nämä ehostautumishommat vaativat aivan hitoikseen aikaa eivätkä ole aina mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
>>Vielä hölmömpää se on perustaa itsetuntonsa ulkonäköön silloin, jos on ruma. Luulisi että olisit hoksannut jo ajat sitten rakentaa sitä jonkin muun asian varaan kuin sen asian, mitä sinulla ei ole.>>
Idiootti. Idiootti idiootti idiootti. Niin miksi kukaan on köyhäkään? Se on itsestä kiinni ala rikkaaksi.
Eri asia. Vastaava asia olisi, että olisit rakentanut ITSETUNTOSI rahan varaan, vaikka olet köyhä. Itsetunto on asia, joka on omassa mielessäsi ja siihen sulla on vaikutusvaltaa, kun taas varakkuus ja ulkonäkö on huomattavasti vähemmän omassa vallassasi.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ollut kyse vain miesten huomiosta mutta siitä sen selkeästi Huomaa sen ulkonäön vaikutuksen. Kyllä hyvä ulkonäkö vaikuttaa aivan yhtä suotuisasti myös toisiin naisiin ja käyttäytyvät minua kohtaan paljon hyväksyvämmin. Ilman ehostusta näytän selvästi joltain hyvin vältettävältä tyypiltä selvästi muut naiset välttelevät minua silloin. Kun olen ehostautunut niin päin vastoin. Mutta mulla Tämä ehostautuminen on siis iso homma joka kestää ainakin tunnin saada aikaan. "
No, elämä on valintoja. Jos sinä pidät tuollaista huomiota jostain syystä kauhean tärkeänä, niin sitten varmaan voit tunnin päivässä uhrata siihen ehostautumiseen. Jos et viitsi, niin ilmeisesti asia ei ole niin valtavan tärkeä kuitenkaan.
Mutta en kyllä ymmärrä, miksi aikuisen ihmisen täytyisi jotenkin tuolla tavalla kerjätä ihmisiltä hyväksyntää ja huomiota. Kuulostaa raskaalta tavalta elää, koko ajan jotenkin tarkkailla kuka mua huomi
Et selvästi ole ollut ruma. Ihminen on sosiaalinen olento, eikä ole mahdollista pysyä normaaliasemassa yhteisössä jos on joku harva ja valittu jolle kaikki vittuilevat. Kuka haluaa viettää aikaa vittuilijoiden kanssa ollenkaan? Mutta kuten jo aiemmin todettiin harvalan mahdollisuutta ryhtyä erakoksi, koska ihmislaji elää yhteisöissä pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
>>Vielä hölmömpää se on perustaa itsetuntonsa ulkonäköön silloin, jos on ruma. Luulisi että olisit hoksannut jo ajat sitten rakentaa sitä jonkin muun asian varaan kuin sen asian, mitä sinulla ei ole.>>
Idiootti. Idiootti idiootti idiootti. Niin miksi kukaan on köyhäkään? Se on itsestä kiinni ala rikkaaksi.
Ei kukaan käskenyt sinua ryhtymään kauniiksi, vaan kehittämään itsetunnon. Jos olet noin ulapalla ihmismielen perusasioista, niin kehottaisin kehittämään sitä terapiassa. Yksin siihen tuskin pystyt kun uhriviitta on noin jykevästi harteillasi.
Ps. Sinulla on ruman ulkonäön lisäksi myös ruma luonne ja puhetapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä Asia on täysin eri. Minä satun olemaan nainen. Onko Susan Boyle menestynyt elokuva-alalla? Ei ilmeisesti ainakaan maailmanmainneeseen kun en minä ainakaan ole hänestä kuullut leffastarana...
Keksit loputtomasti selityksiä, miksi joku sinulle kerrottu esimerkki ulkonäöstä huolimatta menestyneestä naisista ei kerrokaan mitään. Olet siis ilmeisesti päättänyt oikein tosissaan uhriutua, valittaa loppuikäsi sitä että voi voi kun en ole ilman meikkiä niin näyttävä että päät kääntyy, elämä on kurjaa! No, voi kai sitä noinkin valita, jos oikein masokisti on. Todellinen ensimmäisen maailman ongelma kyllä.
Ja ihan turha selittää kyllä varmasti sinäkin ystäviä tarvitset ja arvostat. Ei ole kiva jatkuvasti kulkea yksinään paikoissa joissa kaikki muut ovat kaverin tai puolison tai perheen kanssa. Tällaiset tyypit usein tekevät jossain vaiheessa jotain kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia. Vastaava asia olisi, että olisit rakentanut ITSETUNTOSI rahan varaan, vaikka olet köyhä. Itsetunto on asia, joka on omassa mielessäsi ja siihen sulla on vaikutusvaltaa, kun taas varakkuus ja ulkonäkö on huomattavasti vähemmän omassa vallassasi.
Ja oma peukku perään 😂 täyttä paskaa. Ei kukaan voi rakentaa hyvää itsetuntoa Ei-minkään varaan jotain täytyy olla. Edes sitten se Jeesus. Mutta kyllä moni uskovainenkin on hyvin ujo ja arka ja huonoitsetuntoinen. Mikä nyt ei tietenkään ole välttämättä huono asia Onhan heillä toisensa.
"Et selvästi ole ollut ruma. Ihminen on sosiaalinen olento, eikä ole mahdollista pysyä normaaliasemassa yhteisössä jos on joku harva ja valittu jolle kaikki vittuilevat. Kuka haluaa viettää aikaa vittuilijoiden kanssa ollenkaan? Mutta kuten jo aiemmin todettiin harvalan mahdollisuutta ryhtyä erakoksi, koska ihmislaji elää yhteisöissä pääasiassa. "
Ihmettelen, millaisissa piireissä oikein liikut, jos aikuiset ihmiset tuolla tavalla toisten ulkonäöstä vittuilevat? Minun tuttavapiireissä, kollegoissa tms. ei kyllä tällaista tapahdu. Sitä pidettäisiin niin valtavan huonona käytöksenä, että muut ihmiset alkaisivat vältellä moista junttia ja öykkäriä ja kiusaajaa. Ihmiset on ainakin kasvokkain kohdatessa yleensä ihan kohteliaita ja asiallisia, ihan kaikennäköisille.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan turha selittää kyllä varmasti sinäkin ystäviä tarvitset ja arvostat. Ei ole kiva jatkuvasti kulkea yksinään paikoissa joissa kaikki muut ovat kaverin tai puolison tai perheen kanssa. Tällaiset tyypit usein tekevät jossain vaiheessa jotain kummallista.
Ihmiset voi löytää ystäviä ja jopa parisuhdekumppaneita, ulkonäöstä huolimatta. Ystävien saamiseen se ei varsinkaan juuri edes vaikuta, parisuhdetta etsiessä toki vähemmän kauneusihanteiden mukainen ulkonäkö voi rajoittaa jonkin verran kiinnostuneiden joukkoa, mutta harva mukava, tavallinen ihminen sitä vastoin tahtoaan yksinkään jää, jos vaivautuu etsimään kumppania.
Vierailija kirjoitti:
"Et selvästi ole ollut ruma. Ihminen on sosiaalinen olento, eikä ole mahdollista pysyä normaaliasemassa yhteisössä jos on joku harva ja valittu jolle kaikki vittuilevat. Kuka haluaa viettää aikaa vittuilijoiden kanssa ollenkaan? Mutta kuten jo aiemmin todettiin harvalan mahdollisuutta ryhtyä erakoksi, koska ihmislaji elää yhteisöissä pääasiassa. "
Ihmettelen, millaisissa piireissä oikein liikut, jos aikuiset ihmiset tuolla tavalla toisten ulkonäöstä vittuilevat? Minun tuttavapiireissä, kollegoissa tms. ei kyllä tällaista tapahdu. Sitä pidettäisiin niin valtavan huonona käytöksenä, että muut ihmiset alkaisivat vältellä moista junttia ja öykkäriä ja kiusaajaa. Ihmiset on ainakin kasvokkain kohdatessa yleensä ihan kohteliaita ja asiallisia, ihan kaikennäköisille.
No tyyppi täällä haukkuu jengiä idiootiksi niin veikkaisin, että ulkonäkö ei ole todellisuudessa se syy, miksi häntä kohtaan käyttäydytään huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käskenyt sinua ryhtymään kauniiksi, vaan kehittämään itsetunnon. Jos olet noin ulapalla ihmismielen perusasioista, niin kehottaisin kehittämään sitä terapiassa. Yksin siihen tuskin pystyt kun uhriviitta on noin jykevästi harteillasi.
Ps. Sinulla on ruman ulkonäön lisäksi myös ruma luonne ja puhetapa.
Ei ole rumaa sanoa idioottia idiootiksi. On todella rumaa käskeä ketä tahansa ihmistä IHAN YLEISELLÄ TASOLLA, jos nyt todella vaikka näistä koulukiusatuista puhutaan, KEHITTÄMÄÄN itse itselleen hyvä itsetunto ilman mitään perusteita. Kaikki tajuaa, sinulla ei ilmeisesti ole pienintäkään henkjot kokemusta aiheesta. Sinulta itseltäsi puuttuu kaikki empatia vaikkapa juuri näitä kiusattuja ihmisiä kohtaan, ja se on suuri synti. Ihminen on laumaeläin ja meidän tehtävämme on auttaa ja tukea toinen toistamme laumana. Kerro minulle kuka on nyhjäisyt hyvän itsetunnon ihan tyhjästä! Siis Esim nyt vaikkapa tätä ulkonäköön satsaamista Mikä on toiminut erittäin hyvin minun kohdallani.
Tavallinen nainen vain olet. Eli kyllä, olet lapsellinen.
Mun mielestä kuulostaa siltä, että haet jotain ulkopuolelta tulevaa validaatiota😅, eikä sun elämä tai elämäntilanne ole vakiintunut edes vielä 40-vuotiaana. Tai siis ymmärrän tavallaan, mutta en ymmärrä, että "ajamaan itselleen tärkeitä asioita" tai että "minulla ei ole kansalaisoikeuksia". Tai, missä sun oma työ, lapset, asunto, harrastukset? Mitä asioita haluat niin toitottaa? Sulla ei ole vakiintunutta käsitystä itsestäsi. Silleen, että elätkö muille? Tai siis, missä sun oma elämä on? Kuulostaa hukassa olevalta Max. 20-vuotiaalta. Ja toi kuulostaa oikeasti sairaalloiselta. Olen itse ollut tuollainen, en noin paha, 15-vuotiaana hetkellisesti.
"No tyyppi täällä haukkuu jengiä idiootiksi niin veikkaisin, että ulkonäkö ei ole todellisuudessa se syy, miksi häntä kohtaan käyttäydytään huonosti."
Tota niin, jos et jos et sattunut huomaamaan niin aloitukseni Sai kyllä huomattavasti enemmän ylä- kuin älä peukkuja, joten ongelmat ovat nyt lähinnä siis sinun kanssasi 😂😂 paikalle saapui palstan kestokettu paskanpuhuja. Se ihminen on tyhmä joka silittelee kiusaajien päätä Ei se joka kutsuu heitä idiooteiksi. Ja kun ei näköjään pääkoppa toimi niin huomautan edelleen että saan siis erittäin hyvää kohtelua ehostautuneena. Enkä ole tästä valituksen sanaa sanonut, Yritin vain eräänlaista filosofista keskustelua aiheesta, mutta filosofia ei näköjään ole ainakaan sinun heiniäsi.