Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?

Vierailija
08.10.2024 |

Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin? 

Kommentit (274)

Vierailija
201/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysymykseni oli lähinnä Onko jotain muuta minkä varaan voi itse tuntonsa rakentaa yhtä hyvin kuin ulkonäön. Tähän toki vastauksia jo tulikin, mutta ei mielestäni sellaisia jotka ovat ihan joka iikalle mahdollisia"

Vahvuuksia voi olla vaikka kuinka paljon, mutta enhän minä tiedä, mitä vahvuuksia juuri sinulla on. Sama resepti ei sovi "joka iikalle". Vahvuuksia voivat olla esim. älykkyys, sosiaalinen luonne, fyysinen kykenevyys ja vaikkapa monenlaiset  käytännön kädentaidot. Sekin on vahvuus, jos osaa suhtautua armollisesti itseensä ja muihin ihmisiin, kaikissa meissä on epätäydellisyyttä ja niin kuuluu ollakin.

Toisaalta itsetunto rakentuu myös jo lapsuudessa, jos saa läheisiltään hyväksyntää omana itsenään. Omat vanhempani olivat vaativia, äiti varsinkin, ja tuntui usein, etten hänelle kelpaa, mutta isän hyväksyntä kantoi pitkälle, ja toisaalta sisarukset, joiden kanssa nujakoitiin tuon tuostakin, mutta tarvittaessa myös puolustettiin toisiamme ulkopuolisia vastaan. Jos et ole lapsuudessasi saanut hyväksyntää ja/tai pärjäämisen kokemusta, niin voi olla vaikea rakentaa itsetuntoa myöhemmin, mutta ei sentään mahdotonta.

Vierailija
202/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä. 

Vai niin, musta kyllä tuntuu että julminta kohtelua saa tässä maailmassa kauniit tytöt ja naiset osakseen. Varsinkin psykopaattien kynsissä. 

Kauniilla naisilla on usein myös aika onneton elämä ja karmeita miessuhteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen."

Peitätkö tämän kaiken illuusion meikin taakse? Miten kävisi ilman sitä?

En missään tapauksessa olisi nätti ilman meikkiä. 

Et ole naamaväreillä sen kauniimpi. Olet vain sotamaalissa. 

Vierailija
204/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat itsesi meikillä kauniiksi, et ole oikeasti ruma. Ehkä saat siitä meikistä itsevarmuutta?

Meikillä saa piiloon tummat silmänaluset, näppylät, maksaläiskät ja couperosaihon. Meikillä saa muotoiltua kulmia ja korostettua silmiä. Myös kevyillä varjostuksilla kasvojen muotoja saa korostettua tai häivytettyä.

Kyllä se meikki voi kaunistaa ruman ihmisen. Huoliteltua ihmistä on mukavampi katsella. 

Vierailija
205/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä. 

Itse asiassa juuri päinvastoin. Viehättävä ihminen saattaa kohdata niitä psykopaatteja jotka tuhoavat hänen elämänsä. 

No ei ole minun kokemukseni. Narsistit iskevät kyntensä juuri niihin heikko itsetuntoisiin joista tulee helposti läheisriippuvaisia jotka saavat arvon ihmissuhteesta ja joista ei ole lopettamaan sitä huonompaan käytöksen kohdalla. Todella kauniilla naisilla on yleensä niin hyvä itsetunto että ei tarvitse sietää moista sekuntiakaan. 

Minä tunnen todellisen naunottaren, jolla on ollut aina niin surkea itsetunto, että on päätynyt toinen toistaan karseampien miesten kanssa yhteen. Jokainen näistä miehistä on potkinut vähän lisää. Yksin tuskin on ollut pöivääkään aikuiselämässä, koska itsetuntonsa on niin saakelin huono ja miehistä riippuvainen, että kun yhdestä kusipäästä on eronnut, kohta on seuraavan prinssin kanssa häät.

Ja ei ole mikään perusnätti nainen, vaan oikea kaunotar. Kaikki piirteet kasvoissa luonnostaan täydelliset, kroppa täydellinen.. Ja tämä nainen on itkua tuhertaen tivannut minulta baarissa, "oonks mä ruma, oonks mä ruma, mä oon niin saatanan ruma". Tuollaisia sielultaan rikottuja on varmasti useimmat kaunottaret maailmassa, ne on potkittu sisältä rikki. Ja usein ulkoakin. Kaikkein sauraimmilla miehillä täytyy olla kaunotar käsipuolessa, ja kaunotar on niille pelkkä tavara. 

Vierailija
206/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on jo lähtökohtaisesti melko rupu täytettyään 30 vuotta.

Ei se, että isä vastuuttomasti valehteli jo pienestä tytöstä alkaen sinun olevan prinsessa, muuta sitä tosiasiaa että sammakkohan sinä olet. Nyt olet vain vanha rupusammakko. Ei auta vaikka koko maailma suutelisi sinua. 💋 Smack you.

Meni nyt kyllä ihan ohi aiheen tämä viestisi. Ota adhd-lääkkeesi. Ja katso kuvia vaikkapa 50:stä Salma Hayekista. Ikä ei Ratkaise vaan ulkonäkö. 

Yhtä ohi meni sunkin salma hayekit. Mitä joku hollywoodnukke liittyy suomalaisiin tavallisiin 5kymppisiin, ja mitä väliä on jonkun hayekin ulkonäöllä ylipäänsä. Onko sulla niin huono itsetunto ikäsi vuoksi, että katselet photoshopattuja ja leikeltyjä hollywoodin nukkeihmisiä, että vakuutat itsellesi ettei 5kymppis

Sä puhut nyt jo ihan täysin omiasi. Jostain mistä minä en ole puhunut mitään. Täällä on näitä joille on ylivoimainen haaste pysyä asiassa. Kutsuvat sitä keskittymishäiriöksi. 

Vierailija
207/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat itsesi meikillä kauniiksi, et ole oikeasti ruma. Ehkä saat siitä meikistä itsevarmuutta?

Meikillä saa piiloon tummat silmänaluset, näppylät, maksaläiskät ja couperosaihon. Meikillä saa muotoiltua kulmia ja korostettua silmiä. Myös kevyillä varjostuksilla kasvojen muotoja saa korostettua tai häivytettyä.

Kyllä se meikki voi kaunistaa ruman ihmisen. Huoliteltua ihmistä on mukavampi katsella. 

Paremminkin "huo ri teltua" 😂.

En ymmärrä miten jotkut voivat kutsua naamansa sutimista piiloon, mitenkään siisteyteen viittaacana toimenpiteenä. Paljon puhtaampi ja siistimpi jokainen on ilman pellemaaleja.

Noin meitä naisia on aivopesty nuoresta asti monilla valheilla. Pitää olla"huoliteltu" ja värjätä naama ja tukka, piilottaa itsensä, että kelpaisi. Ostaa sitä ja tätä purtiloa ja hormonipilleriä, että miellyttäisi miesten seksuaalisia tarpeita ulkoisesti ja sisäisesti ilman että miehille koituu mitään turhaa häiriötä, järkyttymistä ja vaivaa. 

Sairasta. Naistenlehdet ja kaikenlainen tyttöjen ja naisten aivopesumainonta pitäisi lailla kieltää. Naiset on itse itsensä pahimpia vihollisia tuossa miellyttämishalussaan.

Vierailija
208/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei salmahayekki, se oli mun ek vastaus sinulle, en ole se krlle vastasit.

Noi sun salmat vaan on niin typeriä juttuja, että täytyyhän sun itsetunnossa jotain vikaa olla, jos salma hayekin ikä ja ulkonäkö nostaa itsetuntoasi, ja voit leikkiä että "50 on uusi 30" tms. 

Vierailija
209/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, joten turhaa stressaa parasta ennen päivä on mennyt jo

Tsekkaa Salma hayekin 52 v insta. 

Salma ei niin hyvin edusta suomalaista yli 30 vuotiasta naista. Jos hän olisi suomi nainen niin hän ei olisi siinä kunnossa kuin on ,vaan hän olisi lyhyt,lihava väsyneen näköinen rupu akka. 

Siksi moni suomalainen on väsyneen näköinen rupuakka kun täällä meikkaamista, huolittelua ja ulkonäöstä huolehtimista pidetään jonain suurena syntinä tai ainakin turhana kuten tässäkin ketjussa ilmenee.

Vierailija
210/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei salmahayekki, se oli mun ek vastaus sinulle, en ole se krlle vastasit.

Noi sun salmat vaan on niin typeriä juttuja, että täytyyhän sun itsetunnossa jotain vikaa olla, jos salma hayekin ikä ja ulkonäkö nostaa itsetuntoasi, ja voit leikkiä että "50 on uusi 30" tms. 

Hoh hoi. Kun ei leikkaa niin ei leikkaa. Salma oli vain esimerkki. Nykyään ota hyvin nuoren näköisiä viisikymppisiä on MILJOONIA ympäri maailman. Omasta ikääntymisestä niin en ole puhunut mitään eikä se ole minulle ongelma. Kuten sanoin, kun olen ehostanut itseni niin kaikki on kunnossa. En edes mieti Minkä ikäiseltä näytän, En halua näyttää nuorelta, haluan näyttää vain nätiltä ja reippaalta. Tää ikähömppä on nyt täysin sinun juttuasi. 

Vierailija
211/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen."

Peitätkö tämän kaiken illuusion meikin taakse? Miten kävisi ilman sitä?

En missään tapauksessa olisi nätti ilman meikkiä. 

Et ole naamaväreillä sen kauniimpi. Olet vain sotamaalissa. 

Kuten jo sanoin, täysin mitattavissa olevat todisteet todistavat toisin. 

Vierailija
212/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo nyt on naurettavaa tämä meikkien jatkuva herjaaminen. Leffatähdet Marilyn Monroeta, Rita Hayworthit, Grace Kellyt ja Audrey Hepburnet ovat kaunistautuneet meikillä kautta aikojen, tai jotkut miespuoliset meikkaajat heidät usein ovat meikanneet. Ja heistä on tullut maailmankuuluja leffatähtiä, joiden elokuvia on rahasta menty katsomaan. Mutta ei, vauvafoorumin helmet tietenkin tietävät asian paremmin..

Nää pellet eivät edes tiedä Kumpaa haukkuisivat enemmän, huolittelua vai huolittelematta jättämistä 😂

Vierailija
213/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Itse kyllä koen että ulkonäköön satsaaminen on tavallaan niin kuin se avain joka aukaisee sitten kaikki muutkin ovet Tavallaan se ensimmäinen askel otettavaksi. Jonka jälkeen on kaikki muukin mahdollista. Mutta näin Siis eritoten fyysisesti rumien kohdalla. Jos on jo luonnostaan hyvin kaunis niin sitten se tietenkin vaikuttaa vain turhamaiselta vain pakkeloida siihen lisää päälle, kun mitään ei tarvita.

Mutta että tavallaan nuo kaikki muut asiat mitä täällä markkinoidaan ikään kuin samanveroisina asioina hyvälle ulkonäölle taidot koulutus yms nekin alkavat sujua paljon paremmin vasta sitten kun olet lunastanut paikkasi tässä yhteiskunnassa pistämällä ulkonäkösi kuntoon. Tai naisilla ainakin näin. Tai ainakin minulla. Tavallaan on kyllä totta että olen sillä tavalla herkkä että en siedä sitä että minua kohdellaan huonommin kuin muita. Jotkut lunkimmat tapaukset sitten ehkä eivä

😂 Sinähän tässä kiusaaja olet! Minä kyllä olen puolustanut kiusattuja ja syrjittyjä ja sorrettua, oletko sinä? Olet tainnut lähinnä kiusata. 

Vierailija
214/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa juuri päinvastoin. Viehättävä ihminen saattaa kohdata niitä psykopaatteja jotka tuhoavat hänen elämänsä. 

No ei ole minun kokemukseni. Narsistit iskevät kyntensä juuri niihin heikko itsetuntoisiin joista tulee helposti läheisriippuvaisia jotka saavat arvon ihmissuhteesta ja joista ei ole lopettamaan sitä huonompaan käytöksen kohdalla. Todella kauniilla naisilla on yleensä niin hyvä itsetunto että ei tarvitse sietää moista sekuntiakaan. 

Kyllä se tietää olevansa kaunis, onhan sillä silmät päässä. Huono itsetunto ja mt ongelmia voi muuten tietty olla. 

Vierailija
215/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä. Täytyy olla aika tyhjä sisältä jos ulkonäkö on kaikki kaikessa.

En sanonut että se on "kaikki kaikessa". Se on vain normaalin elämän mahdollistaja, voi sitten keskittyä kaikkeen muuhun kun ei tarvitse murehtia Minkä näköinen on.

Onko sinulla kokemusta luonnonrumana olemisesta? 

Kyllä kauniinakin pitää murehtia minkä näköinen on, koska se ei pitäydy yllä ihan itsellään. Hoidat ihoa ja hiuksia, katsot ruokavaliota jne. Lisäksi riippuu tilanteesta kuinka kauniina siellä voi näyttäytyä. Tavalliset vaatteet tai meikki voi herättää paljon huomiota jos vartalo tai kasvot on jo itsessään huomiotaherättäviä.

Vierailija
216/274 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatatkin olla tyhmä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
217/274 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatatkin olla tyhmä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Moikka adhd. Oletko kuullut kyvystä pysyä asiassa?

Kyllä se kieltämättä päivää piristää, kun saa niin paljon ystävällisiä hymyjä ja tervehdyksiä laittautuneena. Tämä on se syy miksi minun on niin vaikea uskoa että kauneus olisi ongelmia, minulle rumuus on aina tuonut niitä ja kauneus poistanut. Yksi ratkaiseva askel on selvästi ollut kun olen oppinut meikkaamaan itselleni tosi kivan malliset huulet, sitten sellainen kepeän punainen puna huuliin. Kieltämättä varsinkin nuoret komeat miespuoliset asiakaspalvelijat palvelevat mielellään ja pyrähtävät kassalle, vaikka siellä olisi automaattikassatkin :) tähän vielä kauniin väriset ja malliset vaatteet joissa viihtyy, niin päivähän alkaa mennä jo kivasti :) 

Vierailija
218/274 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kaikki exäni kohtelevat minua nyt hyvin kun olen nätti. Samoin lapseni kohtelevat minua paremmin, ja vanhempani. Jopa kissani on kiltimpi. 

Vierailija
219/274 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lihavuushan on yksi rumuuden osa-alue. Mielenkiintoinen käsitys sinulla aikuisista ihmisistä. Ovat niin kypsiä ja jaloja olentoja että eivät syrji rumia, mutta jos rumuus tapahtuu lihavuuden kautta, niin sitten kyllä vittuilevat 😂

Ai? Mä olen sairaalloisen lihava keski-ikäinen nainen, eikä mulle ole kukaan koskaan vittuillut ulkonäöstäni mitenkään. Menestyn myös työssäni hyvin eikä elämässäni ole muutenkaan mitään valittamista.

Vierailija
220/274 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai se ehostautuminen vaikuttaa myös itsetunto onkin, mutta sanoisin että pääasiassa sitä kautta, että se saa aikaan sitä että minua kohdellaan niin hyvin. Jos minulle ehostukseni jälkeenkin kaikki vain vittuilisivat, niin ei se nyt minun itsetuntoani parantaisi. 

Moni nauraa tai itkee sisäänpäin pakkelinaamaa katsellessa. Minä olen yksi niistä. Tulee tunkkainen olo itsellekin, kun en enää meikkaa. Ihmettelen vain, miksi koskaan meikkasinkaan. Naama ei saa edes happea kun on ihossa maalinaamari päällä. Hirveää suoraan sanoen miten paljon ja päivittäin jotkut edelleen viitsivät meikata. Siellä kaiken sutun alla on kuitenkin se ikioma naama. Kannattaisi oppia pitämään siitä eikä hävetä sitä. 

Ulkonäkökeskeisyyden toinen ääripää on sitten tämä, jossa aletaan jotenkin tuomita toisten naisten meikkaaminen yms. Se on ihan ok, että sinä olet lopettanut meikkaamisen ja olet tyytyväinen noin. Mutta kaikille meistä se meikkaaminen ei ole ikinä ollutkaan tuollaista häpeän peittelyä. Esim. minä olen meikannut 12-13-vuotiaasta asti useimpina päivinä ja teen niin vieläkin, ikää 50. En ole geenikaunis, eikä minusta tule kaunista meikilläkään. En myöskään mitenkään häpeä meikitöntä naamaani, aika usein ihan meikittömänä kuljenkin ympäriinsä, esim. etätyöpäivinä kaupassa käydessä.

Mulle meikkaaminen on enemmänkin taidetta ja tietyn mielialan tai estetiikan ilmaisemista. Samaa, kuin miksi valitsen usein silmääni miellyttäviä vaatteita. En mä häpeä mitenkään olla farkuissa ja huppareissa meikittä, mutta välillä tykkään myös olla vaikka musta-valkoisessa kotelomekossa, bleiserissä ja huulissa tulipunaista punaa. Itseilmaisua, ei rumuuden peittelemistä ja häpeän välttelemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi