Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?

Vierailija
08.10.2024 |

Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin? 

Kommentit (274)

Vierailija
141/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hieno juttu. Mutta jos olisit ollut koko elämäsi ruma, kuten minä, ja saanut kuulla siitä, ymmärtäisit miten se vaikuttaa itsetuntoon."

En ole se, jolle vastattiin, mutta olen ollut koko ikäni ruma, ja joo, kyllä minulla oli nuorena sen takia pahojakin itsetunto-ongelmia, jopa sosiaalisten tilanteiden kammoa, koska olin joutunut niin paljon kiusatuksi ihmisten parissa. Mutta onneksi tajusin jossain vaiheessa, että on muitakin vaihtoehtoja kuin jäädä vain valittelemaan kovaa kohtaloaan ja olemaan surkea ja yksinäinen loppuikänsä. Hain apua ja hakeuduin terapiaan. Olen onnistunut oikeasti muuttamaan sen nuoruuden synkän ja toivottoman maailmankuvan ihan toisenlaiseksi, ja kun enää ei ole ne synkät tummat lasit päässä, maailma ja muut ihmisetkin näyttää ihan erilaisilta. 

Eli joo kyllä, uskon täysin että se miten sinua on kohdeltu on vaikuttanut hyvin kielteisesti itsetuntoosi. Mutta sille on tehtävissä jotain, jos haluat, eikä s

Olen pahoillani kokemuksestasi. Hain minäkin apua ja olen vuosien terapiat, vuosikymmenen toimintaterapiat, ties mitkä psykiatrisen poliklinikan kurssit ja lääkitykset käynyt läpi, itsetunto on yhä maassa.

Vierailija
142/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni ihan normaalia, että oma ulkonäkö vaikuttaa itsetuntoon.

Me kaikki tiedämme, että ulkonäkö vaikuttaa siihen miten muut ihmiset suhtautuvat meihin. Näin ollen on ihan ymmärrettävää, että ulkonäkö vaikuttaa siihen miten itsevarmaksi kulloinkin koemme itsemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään vikaa ole. Ymmärrät vaan totuuden. Hyvännäköisiä ja itsestään huolta pitäviä katsellaan ja kuunnellaan, oli ikä mikä hyvänsä.

Älä perusta itsetuntoasi siihen katseletko vai kuunteleeko muut sinua. Voisin luetella lukemattomia henkilöitä, joita sekä katsellaan ja kuunnellaan, eikä siinä ole mitään positiivista heille. Huonoja ihmisiä, eikä heillä ole mitään syytä olla ylpeitä itsestään. Kaikkia joilla on jotain arvokasta kerrottavaa kuunnellaan ulkonäöstä huolimatta. 

No ei todellakaan kaikkia kuunnella samalla tavalla ulkonäöstä riippumatta tuo nyt ainakaan Ei pidä paikkaansa. Aikuisten keskellä yhtä vähän kuin teinien. Kyllä lastenkin maailmassa itsevarmimpia ovat yleensä ne söpöinä pidätyt lapset, jotka ovat sitä myötä paljon huomiot

Iida Vainion itsetunto todennäköisesti perustuu ulkonäköön ja Tarja Halosen uraan. Kumpaa sinä uskot, että kuunnellaan enemmän, jos heidät laitetaan samalle lavalle puhumaan? Uskotko, että Stubbin vaimoa kuunnellaan ulkonäön vai aseman takia?

Näitä söpöjä tyttöjä on aina vähätelty ehkä kuunneltu, mutta aina vähätelty. Miksi luulet, että kaikissa filmeissä ne pahikset ne tyhmät ovat nuoria kauniita blondeja ja opettajat keskittyvät kuuntelemaan niiden rumien nörttien esitelmiä?

Ulkonäkömerkitsee kaikkea, kun kyse on seksistä. Niissä tilanteissa kauneus jyrää ja jos naisen ajattelu on aina mieskeskeistä, niin saattaahan se tuntua siltä, että vain kauniita kuunnellaan. Mutta politiikka on täydellinen esimerkki, jossa puheet, ei ulkonäkö ratkaisee lopulta. Kun seksi otetaan pois yhtälöstä, niin ulkonäön merkitys häviää lähes kokonaan. 

Lasten kesken itsevarmempia ovat rikkaiden lapset, lahjakkaat, hyvät urheilijat ja pitkät lapset. Huonoin itsetunto on köyhien  lapsilla, lyhyillä pojilla ja huonosti koulussa menestyvillä.

Vierailija
144/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hieno juttu. Mutta jos olisit ollut koko elämäsi ruma, kuten minä, ja saanut kuulla siitä, ymmärtäisit miten se vaikuttaa itsetuntoon."

En ole se, jolle vastattiin, mutta olen ollut koko ikäni ruma, ja joo, kyllä minulla oli nuorena sen takia pahojakin itsetunto-ongelmia, jopa sosiaalisten tilanteiden kammoa, koska olin joutunut niin paljon kiusatuksi ihmisten parissa. Mutta onneksi tajusin jossain vaiheessa, että on muitakin vaihtoehtoja kuin jäädä vain valittelemaan kovaa kohtaloaan ja olemaan surkea ja yksinäinen loppuikänsä. Hain apua ja hakeuduin terapiaan. Olen onnistunut oikeasti muuttamaan sen nuoruuden synkän ja toivottoman maailmankuvan ihan toisenlaiseksi, ja kun enää ei ole ne synkät tummat lasit päässä, maailma ja muut ihmisetkin näyttää ihan erilaisilta. 

Eli joo kyllä, uskon täysin että se miten sinua on kohdeltu on vaikuttanut hyvin kielteisesti itsetuntoosi. Mut

Ehkä on Jeesuksen vuoro. Ja jos olet nainen, ulkomaille on oikeasti paljon tehtävissä. Jos olet mies, niin onhan sinulla kuitenkin penis, eikä ulkonäkö ole kohdallasi yhtä tärkeä kuin naisten kohdalla. 

Vierailija
145/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä. 

Itse asiassa juuri päinvastoin. Viehättävä ihminen saattaa kohdata niitä psykopaatteja jotka tuhoavat hänen elämänsä. 

Vierailija
146/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen oli kaunis nuorena. Tottakai ikä vaikuttaa asiaan. Lisäksi maailma on tässä suhteessa mennyt viime vuosikymmeninä yhä pinnallisempaan suuntaan. Olisiko Sanna Marin menestynyt ilman kauneuttaan? Tai Li Anderson tai Maria Ohisalo? Tai se Kokoomuksen joku Sari jonka sukunimen en muista. Kyllä politiikassakin pitkälle päässeet Naiset ovat voittopuolisesti olleet kauniita 

Vierailija
147/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka miettii joskus nelikymppisenä kauneutta?

Kuka minkään ikäisenä sitoo itsetuntonsa ulkonäköönsä? 

No aivan taatusti esim Julia Roberts. Onko hän idiootti? 

Varmasti kaikki, joiden työnkuvaan kuuluu myös ulkonäkö ajattelevat sitä, mutta luulen silti, että Julia Robertsin itsetunto perustuu pikemmin hänen näyttelemiseen ja siinä menestymiseen siinä, eli uraan. Luulen, että näyttelijöitä masentaa enemmän vähentävät työtarjoukset kuin rypyt. Ehkä mallit ovat poikkeus. He kun tosiaan tekevät rahansa puhtaasti ulkonäöllä.

Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihin ja tietoon. Tietysti, jos joutuu olemaan julkisuud

Googlaa Julia Roberts with kids ja sieltä lävähtää lukemattomia kuvia hänestä ilman meikkiä ja tukka epämääräisellä nutturalla ja tavis vaatteilla. 

Vierailija
148/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä. 

Itse asiassa juuri päinvastoin. Viehättävä ihminen saattaa kohdata niitä psykopaatteja jotka tuhoavat hänen elämänsä. 

No ei ole minun kokemukseni. Narsistit iskevät kyntensä juuri niihin heikko itsetuntoisiin joista tulee helposti läheisriippuvaisia jotka saavat arvon ihmissuhteesta ja joista ei ole lopettamaan sitä huonompaan käytöksen kohdalla. Todella kauniilla naisilla on yleensä niin hyvä itsetunto että ei tarvitse sietää moista sekuntiakaan. 

Vierailija
149/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja Halonen oli kaunis nuorena. Tottakai ikä vaikuttaa asiaan. Lisäksi maailma on tässä suhteessa mennyt viime vuosikymmeninä yhä pinnallisempaan suuntaan. Olisiko Sanna Marin menestynyt ilman kauneuttaan? Tai Li Anderson tai Maria Ohisalo? Tai se Kokoomuksen joku Sari jonka sukunimen en muista. Kyllä politiikassakin pitkälle päässeet Naiset ovat voittopuolisesti olleet kauniita 

He ovat taviksia. Yksikään ei olisi voittanut miss Suomea tai ollut malli. Ei edes nuorena. Ei edes Sanna ilman pääministeriyyttä. Mutta uskotko ihan oikeasti, että Marinin itsetunto perustuu ulkonäköön eikö poliittiseen uraan?

Vierailija
150/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä menestyneet ihmiset ovat yleensä kauniita ainakin naiset. Ainakin nuorena. Ja mitä pidempään pysyvät kauniina, niin sen paremmin menestyvät vielä vanhoinakin. 

Olen täysin eri mieltä kanssasi. Jos ei nyt puhuta mistään somepersoonasta tai tv-julkkiksesta vaan ihan perinteisellä uralla menestyneestä. Useimmiten nämä menestyneet eivät ole mitenkään poikkeavia ulkonäöltään. Monesti jopa tavallisemman näköinen menestyy paremmin, kun häntä kohtaan ollaan neutraalimpia kuin kaunista kohtaan. Kaunista saatetaan kiusata ja latistaa, eikä hän pääse etenemään uralla.

Vierailija
151/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kaikki, joiden työnkuvaan kuuluu myös ulkonäkö ajattelevat sitä, mutta luulen silti, että Julia Robertsin itsetunto perustuu pikemmin hänen näyttelemiseen ja siinä menestymiseen siinä, eli uraan. Luulen, että näyttelijöitä masentaa enemmän vähentävät työtarjoukset kuin rypyt. Ehkä mallit ovat poikkeus. He kun tosiaan tekevät rahansa puhtaasti ulkonäöllä.

Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihi

Jotkut aina luulee että ei ole meikkiä kun ei näy se meikki. Sitä ei varmaan niistä kuvista pysty näkemään Oliko hänellä ehkä peitevoidetta näppyjen päällä. Mutta toki Julia robertsilla on se etu jonka avulla Hän on koko menestyksensä saanut että on niin poikkeuksellisen kaunis että Ehkä hän ei meikkiä tarvitse yhtä paljon kuin muut. Mutta kyllä varmaan Jos kunnon aknenäppylät saisi, niin varmasti huolella peittäisi ne, jos olisi joku tulossa valokuvaamaan. 

Vierailija
152/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Täytyy olla aika tyhjä sisältä jos ulkonäkö on kaikki kaikessa.

Vierailija
153/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä menestyneet ihmiset ovat yleensä kauniita ainakin naiset. Ainakin nuorena. Ja mitä pidempään pysyvät kauniina, niin sen paremmin menestyvät vielä vanhoinakin. 

Olen täysin eri mieltä kanssasi. Jos ei nyt puhuta mistään somepersoonasta tai tv-julkkiksesta vaan ihan perinteisellä uralla menestyneestä. Useimmiten nämä menestyneet eivät ole mitenkään poikkeavia ulkonäöltään. Monesti jopa tavallisemman näköinen menestyy paremmin, kun häntä kohtaan ollaan neutraalimpia kuin kaunista kohtaan. Kaunista saatetaan kiusata ja latistaa, eikä hän pääse etenemään uralla.

No ei ole tämä todellisuus tullut minua vastaan. Kerro jos muistat tosi elämästä jonkun esimerkin, siis julkisuudesta. Toki ulkonäkö ei KAIKKEA yksinään ratkaise, mutta se on yksi todella vahva tekijä muiden joukossa. 

Vierailija
154/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikot ovat verrattavissa näyttelijöihin ja tv-persooniin. Silloin ulkonäöllä on vaikutusta. Tavallisella uralla ei niinkään.

Vierailija
155/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat taviksia. Yksikään ei olisi voittanut miss Suomea tai ollut malli. Ei edes nuorena. Ei edes Sanna ilman pääministeriyyttä. Mutta uskotko ihan oikeasti, että Marinin itsetunto perustuu ulkonäköön eikö poliittiseen uraan?

En puhunut Sannan itsetunnosta mitään enkä tiedä siitä paljoakaan, puhuin hänen saavuttamastaan menestyksestä poliitikkourallaan. 

Vierailija
156/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No eikä ole. Taidat olla mies. Sanoin jo, että onhan noista julkkiskaunottaristakin valokuvia eri tiloissa, ja ovat yhtenä päivänä ihan mörököllin näköisiä Ja toisena kaunottaria. Etsi YouTubesta  "the power Of makeup". Tähän vielä jos on parhaat vaatteet puhtaana niin on plussaa, samoin jos ehtii laittaa tukan kiiltäväksi eikä sotkuiseksi sutturaksi niskaan. Jos on harmaa juurikasvu värjätty piiloon tai ei ole. Löytyykö kauniit korvakorut vai eikö löydy. Ehditkö suihkaista parfyymia ennen kuin syöksyt ovesta ulos. Miljoona muuttujaa. Tämä tarina on tosi. Laittautuneena saan miehiltä ihan käsittämätöntä huomiota ja siis nimenomaan positiivista sävytettynä hymyllä ystävällisillä puheilla ja katseilla ja pitkällä viipymisellä seurassani. Kun olen ruma, olen näkymätön, pelkkää ilmaa. "

Eli ei ole edes kyse kauneudesta tai rumuudesta vaan miesten huomiosta. Sen varaan nyt ihan viimeksi kannattaa itsetuntoaan rakentaa. 

Etkä sitä paitsi selvästi ole oikeasti ruma, jos saat tuollaista huomiota miehiltä laitettuna. Olet varmaan nätti ilmankin, mutta et sillä tavalla näyttävä kuin laitettuna. Toiseksi, laitettuus usein viittaa siihen että hakee huomiota, se on tavallaan "soidinasu", totta kai silloin huomiota kiinnitetään enemmän kuin jos näyttää siltä että on vain hoitamassa omia asioitaan eikä halua huomiota. 

Mutta toistaiseksihan sulla ei niin kauheasti kai sitten ongelmaa ole: jos kerran saat itsetuntoa miesten positiivisesta huomiosta, ja saat sitä laittautumalla, niin sen kun vaan laittaudut aina kun menet ulos ulko-ovesta. Toki jossain 40 ikävuoden paikkeilla tämä lakkaa toimimasta, ja sinusta tulee näkymätön vaikka laittautuisitkin. Silloin hyvässä tapauksessa ymmärrät, ettei sillä miesten huomiolla tee mitään, ja on oikeastaan mukavaa olla näkymätön.

Vierailija
157/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Sarkomaa. Tv-kuuluttajat ovat kaikki joitain entisiä missejä. Joo ei varmasti ulkonäöllä ole mitään tekemistä tämän tv-uran kanssa. 

Vierailija
158/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä. Täytyy olla aika tyhjä sisältä jos ulkonäkö on kaikki kaikessa.

En sanonut että se on "kaikki kaikessa". Se on vain normaalin elämän mahdollistaja, voi sitten keskittyä kaikkeen muuhun kun ei tarvitse murehtia Minkä näköinen on.

Onko sinulla kokemusta luonnonrumana olemisesta? 

Vierailija
159/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No eikä ole. Taidat olla mies. Sanoin jo, että onhan noista julkkiskaunottaristakin valokuvia eri tiloissa, ja ovat yhtenä päivänä ihan mörököllin näköisiä Ja toisena kaunottaria. Etsi YouTubesta  "the power Of makeup". Tähän vielä jos on parhaat vaatteet puhtaana niin on plussaa, samoin jos ehtii laittaa tukan kiiltäväksi eikä sotkuiseksi sutturaksi niskaan. Jos on harmaa juurikasvu värjätty piiloon tai ei ole. Löytyykö kauniit korvakorut vai eikö löydy. Ehditkö suihkaista parfyymia ennen kuin syöksyt ovesta ulos. Miljoona muuttujaa. Tämä tarina on tosi. Laittautuneena saan miehiltä ihan käsittämätöntä huomiota ja siis nimenomaan positiivista sävytettynä hymyllä ystävällisillä puheilla ja katseilla ja pitkällä viipymisellä seurassani. Kun olen ruma, olen näkymätön, pelkkää ilmaa. "

Eli ei ole edes kyse kauneudesta tai rumuudesta vaan miesten huomiosta. Sen varaan nyt ihan viimeksi kannattaa itsetuntoaan rakentaa. 

Ei ollut kyse vain miesten huomiosta mutta siitä sen selkeästi Huomaa sen ulkonäön vaikutuksen. Kyllä hyvä ulkonäkö vaikuttaa aivan yhtä suotuisasti myös toisiin naisiin ja käyttäytyvät minua kohtaan paljon hyväksyvämmin. Ilman ehostusta näytän selvästi joltain hyvin vältettävältä tyypiltä selvästi muut naiset välttelevät minua silloin. Kun olen ehostautunut niin päin vastoin. Mutta mulla Tämä ehostautuminen on siis iso homma joka kestää ainakin tunnin saada aikaan. 

Vierailija
160/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sitoo? Oletko hullu?

Ei hänestä löydy yhtään kuvaa jossa ei olisi huolehtinut ulkonäöstään. Eikä todellakaan olisi menestynyt niin kuin on menestynyt Jos ei olisi kaunis. 

Tuosta on yhä pitkä matka siihen, että sitoo koko itsetuntonsa täysin ulkonäkönsä varaan. Outoa ajatella, että kaikki kauniit niin tekisivät. En minä mikä

Vielä hölmömpää se on perustaa itsetuntonsa ulkonäköön silloin, jos on ruma. Luulisi että olisit hoksannut jo ajat sitten rakentaa sitä jonkin muun asian varaan kuin sen asian, mitä sinulla ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi