Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?
Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa.
Sano suoraan vain, että Sinä et välitä, maailmassa on fiksujakin ihmisiä.
Minulla ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa. En pidä muita ihmisiä peileinäni. En pelkää ihmisten katseita tai sitä minkälaista palvelua saan kaupassa.
Ei siinä mitään vikaa ole. Ymmärrät vaan totuuden. Hyvännäköisiä ja itsestään huolta pitäviä katsellaan ja kuunnellaan, oli ikä mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka miettii joskus nelikymppisenä kauneutta?
Kuka minkään ikäisenä sitoo itsetuntonsa ulkonäköönsä?
No aivan taatusti esim Julia Roberts. Onko hän idiootti?
Varmasti kaikki, joiden työnkuvaan kuuluu myös ulkonäkö ajattelevat sitä, mutta luulen silti, että Julia Robertsin itsetunto perustuu pikemmin hänen näyttelemiseen ja siinä menestymiseen siinä, eli uraan. Luulen, että näyttelijöitä masentaa enemmän vähentävät työtarjoukset kuin rypyt. Ehkä mallit ovat poikkeus. He kun tosiaan tekevät rahansa puhtaasti ulkonäöllä.
Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihin ja tietoon. Tietysti, jos joutuu olemaan julkisuudessa kaikki haluavat näyttää hyviltä, mutta uskon, että suurin osa silti itkisi enemmän jotain huonoa vastausta tai huonoa tulosta kuin ulkonäköään Jos tietysti ei osaa mitään ja on vain kaunis, niin silloin varmaan se itsetunto sitoutuu automaattisesti ulkonäköön ja varsinkin, jos pienestä pitäen se on ainoa asia mikä ihmisessä on nähty arvokkaana hänessä. Se ei vaan ole järkevää perustaa omaa itsetuntoaan siihen, koska se voi kadota hetkessä, aivan kuten itsetunto joka perustuu työpaikkaan. Pahin mitä naiset voivat tehdä on perustaa se itsetunto miesten huomiolle.
"Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen."
Peitätkö tämän kaiken illuusion meikin taakse? Miten kävisi ilman sitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että jokainen yli 75 kiloa painava nainen on siinä pisteessä, että itsetunnon rakentaminen alkaa siitä, että laihduttaa ja kiinteyttää itsensä takaisin ihmisen näköiseksi.
Minä painan 103kg, itsetuntoni on hyvä. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen."
En missään tapauksessa olisi nätti ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa.
Sano suoraan vain, että Sinä et välitä, maailmassa on fiksujakin ihmisiä.
Ei vaan tämän olen itse luonnonrumana havainnut. Ei ole ollut helppo läksy. Oli pakko alkaa kaunistautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti kaikki, joiden työnkuvaan kuuluu myös ulkonäkö ajattelevat sitä, mutta luulen silti, että Julia Robertsin itsetunto perustuu pikemmin hänen näyttelemiseen ja siinä menestymiseen siinä, eli uraan. Luulen, että näyttelijöitä masentaa enemmän vähentävät työtarjoukset kuin rypyt. Ehkä mallit ovat poikkeus. He kun tosiaan tekevät rahansa puhtaasti ulkonäöllä.
Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihin ja tietoon. Tietysti, jos joutuu olemaan julkisuudessa kaikki haluavat näyttää hyviltä, mutta usko
Miten Julia Roberts ja aiemmin mainittu Salma Hayek liityy mitenkään suomalaisten naisten itsetunnon kohotukseen? Päin vastoin, se vain korostaa miten rumia vastaavan ikäiset suomalaiset naiset ovatkaan.
M26
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä.
No ei. Kauniit joutuvat kokemaan esim. seksuaalista häirintää todella paljon, rumemmat onneksi ollaan näkymättömämpiä, vaikkei kukaan ole täysin turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa olisi nätti ilman meikkiä.
Oma mies on hassu ja väittää, et olen kauneimmillani ilman meikkiä. No en ole, mut saahan sitä mies lätistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihin ja tietoon. Tietysti, jos joutuu olemaan julkisuudessa kaikki haluavat näyttää hyviltä, mutta usko
Entä jos rumuus on estänyt saavuttamasta hienoa uraa? Ja tie hyvin työpaikkoihin käy naisilla vain hyvän ulkonäön kautta? Ainakin pinnallisimmilla alueilla Suomessa. Jos olet itse luonnonnätti tai luonnonnormaali, et voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään vikaa ole. Ymmärrät vaan totuuden. Hyvännäköisiä ja itsestään huolta pitäviä katsellaan ja kuunnellaan, oli ikä mikä hyvänsä.
Älä perusta itsetuntoasi siihen katseletko vai kuunteleeko muut sinua. Voisin luetella lukemattomia henkilöitä, joita sekä katsellaan ja kuunnellaan, eikä siinä ole mitään positiivista heille. Huonoja ihmisiä, eikä heillä ole mitään syytä olla ylpeitä itsestään. Kaikkia joilla on jotain arvokasta kerrottavaa kuunnellaan ulkonäöstä huolimatta.
On huolestuttavaa, jos suurin asia mistä itsessään on ylpeä on oma ulkonäkö tai, että ihailee muissa ensimmäisenä vain heidän ulkonäköään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että jokainen yli 75 kiloa painava nainen on siinä pisteessä, että itsetunnon rakentaminen alkaa siitä, että laihduttaa ja kiinteyttää itsensä takaisin ihmisen näköiseksi.
Minä painan 103kg, itsetuntoni on hyvä. Olen nainen.
Kai itsetunto on hyvä kun olet lähes 2 metrinen nainen.👍 Entä jos olisit lyhyt läski?
Julia Robertsia nyt ei voi kauniiksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä perusta itsetuntoasi siihen katseletko vai kuunteleeko muut sinua. Voisin luetella lukemattomia henkilöitä, joita sekä katsellaan ja kuunnellaan, eikä siinä ole mitään positiivista heille. Huonoja ihmisiä, eikä heillä ole mitään syytä olla ylpeitä itsestään. Kaikkia joilla on jotain arvokasta kerrottavaa kuunnellaan ulkonäöstä huolimatta.
On huolestuttavaa, jos suurin asia mistä itsessään on ylpeä on oma ulkonäkö tai, että ihailee muissa ensimmäisenä vain heidän ulkonäköään.
Mutta jos kukaan ei kuuntele siinä mielessä Mitä kuuntelemisella yleensä tarkoitetaan niin sitten ei ole mitään vaikutusvaltaa eikä pysty muuttamaan asioita haluamaansa suuntaan. Eli ei saa aikaan välttämättä paljoa. Kenenkään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ihmiset myös välttävät monet vaarat ja ongelmat mitä ikävät psykopaatti-ihmiset tässä yhteiskunnassa aiheuttavat, joita rumat eivät vältä. Roman kimppuun uskaltaa kuka tahansa, käydä kaunista pelätään eikä hänen kimppuunsa käydä.
No ei. Kauniit joutuvat kokemaan esim. seksuaalista häirintää todella paljon, rumemmat onneksi ollaan näkymättömämpiä, vaikkei kukaan ole täysin turvassa.
No joo tuo raiskausvaara on ainoa poikkeus tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen itsetunto perustuu työmenestykseen, älykkyyteen, taitoihin ja tietoon. Tietysti, jos joutuu olemaan julkisuud
Tietysti ura voi tyssätä väärään ulkonäköön, mutta nyt puhuimme eräästä määrätystä näyttelijästä, koska hänet otettiin esimerkiksi. Ja vieläkin väitän, että Julian itsetunto perustuu enemmän siihen kuinka monta miljoonaa hänelle tarjotaan roolista tai saako hän jonkun palkinnon ehdokkuuden. Julia on kaunis, mutta en usko, että hän masentuu vaikkei häntä ole pyydetty Victorias secret malliksi, mutta jos hän ei saisi enää ainoatakaan roolia, se varmasti söisi itsetuntoa pahasti.
Jos nyt sitten saisit sen työpaikan, han vaan koska olet kaunis se ei nostaisi itsetuntoasi. Kokisit silti vähemmyyden tunnetta, koska tiedät, ettet osaa sitä työtä, ellet ole malli. Jos olet vain kaunis, koet aina huonoa itsetuntoa, jos ympärillä on oikeasti taitavaa ja lahjakasta väkeä.