Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalat kuukautiskivut, vertaistukea!

Vierailija
22.01.2025 |

Aamusta asti kiertää vatsassa ja vatsa "supistelee" hemmetin kivuliaasti 😔 Buranaa vedetty paketeillinen, mutta ei auta 😔 lämpöpeiton alla makaan ja hengittelen 😒

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi?

Tiesithän, ettei menkkoja tarvitse pitää ollenkaan, jos yhdistelmäehkäisy sopii.

Vierailija
2/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yhdistelmäehkäisy? 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi on ihan kamalaa, koeta jaksaa. Kohta ne on taas ohi

Vierailija
4/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on ainoa mikä auttaa, kun on tulehduskipulääke. Itse joudun ottamaan sen kolme kertaa päivässä näihin vaivoihin. Lisäksi runsaat ja kestävätkin sen seitsemän päivää.

Vierailija
5/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus liikunta voi auttaa, jos vain pystyy.

Vierailija
6/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino? 

Vierailija
7/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen lääkäriin. Jaxuhalit ei paljoa tuohon nyt auta. Kipu joka ei hoidu särkylääkkeillä ei ole normaalia. 

Vierailija
8/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joku emoji?🤔

Vierailija
9/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Esim. e-pillerit. Yhdistelmäehkäisypillereitä voi syödä monta laattaa putkeen, jolloin tyhjennysvuoto on esim. 3 kertaa vuodessa.

Jos sinulla on endometrioosi, pysyy elimistösi sen paremmassa kunnossa, mitä harvemmin tyhjennysvuodon pidät.

Vierailija
10/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, saisi paremmat kipulääkkeet ja ehkä jopa hormonaalisen ehkäisyn. Minulla on käytössä slinda (lopettivat kuukautiset kuten oli toivekin) ja kipuihin tarvittaessa miranax ja voin paljon paremmin.

Vierailija
11/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä eli gynekologilla !

Vierailija
12/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaanko ajan gynegolokille vai normolääkärille? 😆

-ap

Vierailija
13/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kovat kivut. Otan Buranaa 800mg ja panadolia 1g 3 päivässä. En aina pärjää kivun kanssa edes noilla. Joskus Otan sitten 1200mg Buranaa ja tuon panadolin. Harvemmin onneksi joudun tuohon määrään turvautumaan. Minulla on endometrioosia munasarjassa. Nyt juuri aloittamassa lapsettomuushoitoja. 

Vierailija
14/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suosittele hormoneja, jos ei pakko, veritulppa ja muut riskit, parempi särkylääkitys ja unohdin sanoa sen kolme kertaa päivässä burana lisäks pahimpina päivinä otan sitten myös nestemäistä panadolia siinä välissä, jos tarpeen.

Vierailija
15/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa ilman reseptiä myös naprokseenia (Pronaxen), joka on huomattavasti tehokkaampi ja pitkävaikutteisempi kipulääke kuin Burana. Lisäksi se vähentää itse kohdun supistelua ja kuukautisvuotoa. Gynet usein määrää runsaisiin menkkoihin ja kipuihin Miranaxia, jossa sama vaikuttava aine. Mutta saa siis ilman reseptiäkin puolet vähemmän vahvana, minkä ongelman voi ratkaista ottamalla 2 tablettia jos kivut on kovat.

Vierailija
16/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en suosittele hormoneja, jos ei pakko, veritulppa ja muut riskit, parempi särkylääkitys ja unohdin sanoa sen kolme kertaa päivässä burana lisäks pahimpina päivinä otan sitten myös nestemäistä panadolia siinä välissä, jos tarpeen.

Jos tuolla aloittajalla on endometrioosi, häneltä voi tuhoutua hedelmällisyys noiden vuotojen takia. Jos hän haluaa lapsia vielä joskus, pitäisi endometrioosikudos pitää mahdollisimman hiljaisena ja rauhallisena.

Vierailija
17/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars gynegolokille ja selvitys käykö hormonikierukka. Itsellä auttoi runsaaseen vuotoon ja kipuihin.

Vierailija
18/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä ei auttanut kipuihin kuin Ardinex ja Panacod. Kauheat kivut ovat olleet siitä asti, kun kuukautiset alkoi 12-vuotiaana. No, löytyi sittemmin adenomyoosi, ja nyt on kohtu poistettu. Mutta siis joo, pyydä kodeiinipitoista lääkettä kipuihisi.

Oetteko muuten kuulleet, että Ranskassa on kehitetty joku verikoe, josta näppärästi näkee, jos on endometrioosi?

Vierailija
19/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena aina kivuliaat ekana päivänä. Olin poissa koulusta. Äiti laittoi kuumaa vettä pulloon, ja pidin sitä vatsaa vasten. Lämpö rentoutti ja sain nukuttua pahimman ohi. En muista koska ne loppuivat mutta varmaankin ekan lapsen syntymään. 

Vierailija
20/35 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit jos onkin endometrioosia taustalla, niin tällä suosituksella voi pilata lisääntymiskykynsä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän