Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?

Vierailija
08.10.2024 |

Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin? 

Kommentit (274)

Vierailija
81/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kaikki vaikuttajat ja ne ihmiset joiden kautta ja avulla halutaan vaikuttaa asioihin ovat yleensä vähintään kohtuullisen näköisiä. Ovat julkisuudessa keräämässä asialle huomiota yms. 

Vierailija
82/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai huolittelulla on erittäin paljon tekemistä ulkonäön kanssa. Jos sama ihminen on yhtenä päivänä kaunis ja toisena ruma, niin silloin muutoksen saa aikaan huolittelu tai sen puute. "

Jos näin on, niin ongelmahan on äärimmäisen helppo ratkaista. Jos kerran pitää tärkeänä olla kaunis, niin sen kun pistää kellon soimaan sen verran aikaisemmin että ehtii meikata ja laittaa hiukset ja valita vaatteet ja asusteet huolellisesti. Jos oikeasti itsetunto on kovin vahvasti kiinni siitä kauneudesta, niin eiköhän tuon vaivan sitten viitsi nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa. 

Eipä sitä itsetuntoaan kannata rakentaa myöskään muiden ihmisten hyväksynnän varaan.

No mihin sitä koko itsetuntoa tarvitaan jos aiotaan elää jossain mökissä erakkona? Sittenhän on ihan sama kaikki. Et sinä siellä mökissä mitään itsetuntoa tarvi. 

Kivampi siellä mökissäkin on erakoitua, kun kokee itsensä hyväksi ja riittäväksi, pitää itsestään ja on sinut itsensä kanssa. Kammottavaa se olisi itseään vihaten ja inhoten viettää itsensä kanssa aikaa.

Vierailija
84/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala toki antaa jokaiselle ihmisarvon ja tarkoituksen Kyllä minä apkin siihen uskon. Mutta silti esim raamatunkin pyhät Naiset, joilla oli jokin erityinen tehtävä, joka oli erityisen pelottava, piti kohdata joku sodanpäämies ja pelastaa oma Kansa hänen käsistään, he KAUNISTAUTUIVAT ja olivat kauniita tällaisia suuria pelottavia haastavia tehtäviä varten. Ja Sen avulla ja Jumalan avulla he onnistuivat tehtävässään. 

Vierailija
85/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai huolittelulla on erittäin paljon tekemistä ulkonäön kanssa. Jos sama ihminen on yhtenä päivänä kaunis ja toisena ruma, niin silloin muutoksen saa aikaan huolittelu tai sen puute. "

Jos näin on, niin ongelmahan on äärimmäisen helppo ratkaista. Jos kerran pitää tärkeänä olla kaunis, niin sen kun pistää kellon soimaan sen verran aikaisemmin että ehtii meikata ja laittaa hiukset ja valita vaatteet ja asusteet huolellisesti. Jos oikeasti itsetunto on kovin vahvasti kiinni siitä kauneudesta, niin eiköhän tuon vaivan sitten viitsi nähdä.

Ei ollut tuosta kysymys ota adhd-lääke. 

Vierailija
86/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muotialan ihminen (en muista kuka) totesi aikoinaan täällä meillä käydessään, että Suomessa on maailman kauneimmat ihmiset, mutta Suomessa on myös maailman rumimmat ihmiset.

Hän oli kohtelias, kun  ei sanonut suoraan, että suomessa on maailman komeimmat miehet, mutta rumimmat naiset.

Vierailija
87/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa. 

Eipä sitä itsetuntoaan kannata rakentaa myöskään muiden ihmisten hyväksynnän varaan.

No mihin sitä koko itsetuntoa tarvitaan jos aiotaan elää jossain mökissä erakkona? Sittenhän on ihan sama kaikki. Et sinä siellä mökissä mitään itsetuntoa tarvi. 

Kivampi siellä mökissäkin on erakoitua, kun kokee itsensä hyväksi ja riittäväksi, pitää itsestään ja on sinut itsensä kanssa. Kammottavaa se olisi itseään vihaten ja inhoten viettää itsensä kanssa aikaa.

Kyllä yksinäisyydessä Kenellä tahansa on hyvä itsetunto. Se huono itsetunto tulee juuri siitä että muut eivät hyväksy ja vertailusta toisiin. 

Vierailija
88/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on 60 kybänen ja kaikki puheet liittyvät ulkonäköön ja painoon. Se vähän ihmetyttää kyllä. Eikö elämässä muuta ole?

Mun äiti on 78 ja tällainen. Telkkaria kun katsoo, niin hapan kommentointi siellä näkyvien naisihmisten ulkonäöistä koko ajan. Erityisesti lihavuus ja rupsahtaminen ovat pahoja asioita. Minunkin ulkonäköäni kommentoi koko ajan. Milloin olen liian laiha ja iässäni näyttää surkealta laihana, milloin taas alkaa vatsaa tulla ja mun pitäisi laihduttaa. Tai hiusmalli ja -väri, kovasti kommentoidaan mikä minulle ja ikäisilleni naisille sopii. Vaatemakunikaan ei häntä oikein miellytä ja kommentoi hyvin suorasukaisesti. Lisäksi joka sukujuhlan, naapurien tapaamisen tms. jälkeen, vahingoniloisena nauretaan niitä, jotka on lihoneet tai rupsahtaneet, kun ei hän vaan. Tosiasiassa hänkin on vanhentunut ja ihan ikäisensä näköinen nainen, mutta luulee jostain syystä olevansa ylivertaisen hyvän näköinen naapureihin, sukulaisiin, noin ikäisiinsä artisteihin tms. nähden. Surullistahan se on, että vanhuudessakin vielä vain ulkonäkö. No, hänellä ei ollut mitään koulutusta ja hän on koko elämänsä sille ulkonäölle rakentanut, sillä saanut varakkaan puolison jne.

Vierailija
89/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, joten turhaa stressaa parasta ennen päivä on mennyt jo

Tsekkaa Salma hayekin 52 v insta. 

Salma ei niin hyvin edusta suomalaista yli 30 vuotiasta naista. Jos hän olisi suomi nainen niin hän ei olisi siinä kunnossa kuin on ,vaan hän olisi lyhyt,lihava väsyneen näköinen rupu akka. 

Vierailija
90/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyydessä mökissähän voisi vain juurikin keskittyä niihin omiin mielenkiintonsa kohteisiin. Kuka siellä nyt edes jaksaisi mitään itsetuntoasioita miettiä. Harmi Kyllä elämä erakko mökissä ei ole mahdollista jokaiselle vaan pitää elää ehkä isoissakin kaupungeissa joissa heikkoja poljetaan. 

Vierailija
91/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vahva ihminen sisäisesti luonteeltani, että kukaan ei kykene vaikuttamaan itsetuntooni. Olen aina ollut samanlainen. En meikkaa, en värjää tukkaa. 

Vierailija
92/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pimppi touhui ois?

Vierailija
93/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskityt ulkonäköön? Heikko itsetunto? Sisäinen puoli tärkeämpi. 

Vierailija
94/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pimppi touhui ois?

Valitettavasti pimpit on loppu.. muutamia isompia kokoja on vielä jäljellä.

Vierailija
95/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä yksinäisyydessä Kenellä tahansa on hyvä itsetunto. Se huono itsetunto tulee juuri siitä että muut eivät hyväksy ja vertailusta toisiin. "

Toisaalta jotkut ihmiset on sisäistäneet ne arvostelijat menneisyydestä, ja sisäisessä puheessa toistavat itse näitä arvosteluja itselleen, jolloin heillä ei ole rauhaa edes yksinäisyydessä. Tuo on toki ongelma, josta voi oppia eroon, mutta monet ei edes tiedosta sitä, kuinka itselle epäystävällinen sisäinen puhe heillä on ja mitä se heille aiheuttaa.

Vierailija
96/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä yksinäisyydessä Kenellä tahansa on hyvä itsetunto. Se huono itsetunto tulee juuri siitä että muut eivät hyväksy ja vertailusta toisiin."

Tuo on seurausta huonosta itsetunnosta, ei syy huonoon itsetuntoon. Ihmiset, joilla on hyvä itsetunto, eivät vertaile itseään toisiin ja hae hyväksyntää muilta. Katso suoraan itseesi äläkä peilaa itseäsi muista.

Vierailija
97/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin vahva ihminen sisäisesti luonteeltani, että kukaan ei kykene vaikuttamaan itsetuntooni. Olen aina ollut samanlainen. En meikkaa, en värjää tukkaa. 

Värjäätkö edes hiukset?

Vierailija
98/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mitä minä AP unohdin sanoa olen siis luonnostaan ruma eli oikeastaan kukaan ei voi kauheasti kommentoida mitään asiaan jos ei ole kokemusta siitä että on luonnostaan rumaa naamaltaan ja kropaltaankin. Silti Minusta on ehostuksella mahdollista saada siinä määrin nätti että saan todella paljon positiivista huomiota ja ihmisten ystävällisyyttä ja hymyjä ja sitä että mielipiteitäni kunnioitetaan ja kuunnellaan. Eli tavallaan päänaukominen on täysin turhaa kaikilta luonnosta on hyvännäköisiltä ainakin jos täällä sellaisia on ehkä paljonkin. Rumat tietää mikä on se Todellisuus kun ulkonäkö ihan oikeasti Merkkaa ja Meidän maassa se merkkaa. 

Vierailija
99/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, joten turhaa stressaa parasta ennen päivä on mennyt jo

Tsekkaa Salma hayekin 52 v insta. 

Salma ei niin hyvin edusta suomalaista yli 30 vuotiasta naista. Jos hän olisi suomi nainen niin hän ei olisi siinä kunnossa kuin on ,vaan hän olisi lyhyt,lihava väsyneen näköinen rupu akka. 

Lyhyt - Salma Hayek on 157 cm :D

Vierailija
100/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että jokainen yli 75 kiloa painava nainen on siinä pisteessä, että itsetunnon rakentaminen alkaa siitä, että laihduttaa ja kiinteyttää itsensä takaisin ihmisen näköiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi