Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?

Vierailija
08.10.2024 |

Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin? 

Kommentit (274)

Vierailija
61/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka miettii joskus nelikymppisenä kauneutta?

Suomalaisista naisista ei selvästikään suurin osa, kun ovat sellaisia mörköjä, että ihan pahaa tekee. Olen nainen itsekin, jopa ihan reilusti yli nelikymppinen, ja todellakin yritän jarruttaa rupsahtamista sen minkä voin. Mutta täällä meillähän se tuntuu olevan oikein kunnia-asia olla ruma. 

Ei, vaan luonnollinen. Minulle koko tuollainen ajatus "jarruttaa rupsahtamista" on kummallinen, koska en näe ikää ja ikääntymistä enkä niiden näkymistä millään tapaa negatiivisina asioina. Ajatus olisi yhtä hullut kuin jos olisin vaikka 13-vuotiaana päättänyt, että täytyy yrittää jarruttaa murrosiän muutosten näkymistä, koska uskoisin että ne tekee epäviehättäviksi. Minä en kerta kaikkiaan pidä ikääntymisen, menopaussin yms. tuottamia muutoksia rumin

Ainakaan ap ei puhunut iästä mitään. Vanhakin nainen voi olla kaunis, se on selvä. 

Vierailija
62/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä, että olet tyytyväinen itseesi, mutta monelle suomalaiselle naiselle tekisi hyvää olla vähän vähemmän "luonnollinen". Välillä kun katsoo ihmisiä tuolla kaupungilla, niin mietin, että omistavatkohan he peiliä ollenkaan. Enkä nyt tarkoita, että kaikkien pitäisi tälläytyä ihan järjettömästi töihin lähtiessään, mutta kummallista on se, että osaa naisista ei tosiaan näytä pätkääkään kiinnostavan kuinka pahalta he näyttävät. Missä mahtavat olla töissä? Tuskin ainakaan missään asiakaspalveluammatissa."

Onpa erilainen näkemys. Minä kun katson ihmisiä kaupungilla, näen pääosin oikein mukavan näköisiä ihmisiä, miehiä ja naisia. Silloin tällöin on joku epäsiisti alkoholisti tai sekakäyttäjä tms. toki, mutta pääosin minusta porukka näyttää kivalta ja asialliselta. En ilmeisesti ole ollenkaan yhtä kriittinen kuin sinä ihmisten ulkonäöille ja tyyleille. Asiakaspalveluammatti - olen it-konsultti,

Ihmettelin samaa. Helsingissä asuvana asiakaspalvelijana näen joka päivä tyylikkäitä, luonnollisia, kauniita naisia. 

Toki on sitten myös se, ettei kukaan ole joka päivä samanlainen eikä tarvitsekaan. Mä tykkään laittautua paljonkin erityistilanteisiin, esim treffeille mieheni kanssa, juhliin tai teatteriin. Työssä olen aina siististi meikattu ja hyvin pukeutunut. Mutta vapaapäivänä kun ei ole mitään tapaamisia, todellakin käyn kaupassa hiukset likaisena, vanhoissa rilleissä ja verkkareissa. Varmaan sitten joku katsoo että kyllä suomalaiset naiset ovat kaikki aina kamalia, mutta eipä tuo minua haittaa. Se on hänen kokemuksensa jonka kanssa joutuu elämään ainoastaan hän itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä menestyneet ihmiset ovat yleensä kauniita ainakin naiset. Ainakin nuorena. Ja mitä pidempään pysyvät kauniina, niin sen paremmin menestyvät vielä vanhoinakin. 

Näin tutkijana ehkä katson maailmaa ja menestyjiä vähän eri kulmasta. Ei tiedemaailmassa ainakaan näytä olevan tällaista, että kauniit menestyvät paremmin kuin vähemmän kauniit. Eikä esim. korporaatiomaailmassakaan usein kauneus ratkaise. Tietysti jos menestyjinä pitää jotain sometähtiä tai viihdetaiteilijoita, niin sitten varmaan noin.

Mainitsepa joitain rumia, menestyneitä, rikastuneita naistieteilijöitä. 

Ai sieltä tieteen parista löytyy myös pinnallisia naisia?

Tämä ei ollut tiedemaailmasta, vaan ulkopuolinen kommentoija. Satuin kuulemaan junaa odottaessani tällaisen keskustelun, ja se jotenkin järkytti minua. Että kun nainen menestyy oikeasti vaativalla alalla ja tekee jopa koko ihmiskuntaa hyödyttävän tutkimusläpimurron, niin ainoa asia mitä silloinkaan jotkut naisihmiset huomaa on, että onko ko. tutkija ruma vai kaunis, ja onkohan hän "päässyt" naimisiin. 

Vierailija
64/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti epäkypsä vähintään. Tyttöjen juttuja tuollaiset ulkonäöstä kriisiytymiset, ei aikuisten naisten

No sitten varmaan mielelläsi kerrot, mistä nainen, joka on luonnostaan ja ilman ehostautumista ruma, ottaa sen hyvän itsetunnon. Tästähän AP juuri puhui. Eihän sitä itse ole valinnut että itsetunto on sidottu ulkonäköön asia nyt vain on niin. Ja tätä kuviota toki vahvistaa se, että koko muu maailma ajattelee samalla tavalla ja arvostaa häntä enemmän silloin kun hän on hyvännäköinen ja vähemmän silloin, kun hän on ruma. Eli tässä on myös tämä reaalimaailma taustalla vahvasti tässä kuviossa. Todennäköisesti myös sinä itse osoitat enemmän arvonantoa huolitelluille ihmisille kuin resupekoille, niin että turha hurskastella. 

Vierailija
65/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä menestyneet ihmiset ovat yleensä kauniita ainakin naiset. Ainakin nuorena. Ja mitä pidempään pysyvät kauniina, niin sen paremmin menestyvät vielä vanhoinakin. 

Näin tutkijana ehkä katson maailmaa ja menestyjiä vähän eri kulmasta. Ei tiedemaailmassa ainakaan näytä olevan tällaista, että kauniit menestyvät paremmin kuin vähemmän kauniit. Eikä esim. korporaatiomaailmassakaan usein kauneus ratkaise. Tietysti jos menestyjinä pitää jotain sometähtiä tai viihdetaiteilijoita, niin sitten varmaan noin.

Mainitsepa joitain rumia, menestyneitä, rikastuneita naistieteilijöitä. 

Ai sieltä tieteen

No Mistä nämä pinnalliset naiset sitten tiesivät mitään tämän jonkun ruman tiedennaisen menestyksestä? 

Vierailija
66/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti epäkypsä vähintään. Tyttöjen juttuja tuollaiset ulkonäöstä kriisiytymiset, ei aikuisten naisten

No sitten varmaan mielelläsi kerrot, mistä nainen, joka on luonnostaan ja ilman ehostautumista ruma, ottaa sen hyvän itsetunnon. Tästähän AP juuri puhui. Eihän sitä itse ole valinnut että itsetunto on sidottu ulkonäköön asia nyt vain on niin. Ja tätä kuviota toki vahvistaa se, että koko muu maailma ajattelee samalla tavalla ja arvostaa häntä enemmän silloin kun hän on hyvännäköinen ja vähemmän silloin, kun hän on ruma. Eli tässä on myös tämä reaalimaailma taustalla vahvasti tässä kuviossa. Todennäköisesti myös sinä itse osoitat enemmän arvonantoa huolitelluille ihmisille kuin resupekoille, niin että turha hurskastella. 

Osaamisestaan tai arvomaailmastaan. Ulkonäkökeskeiset keskittyy ulkonäköön, muita kiinnostaa lähinnä se ettet haise.

Vierailija
67/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, joten turhaa stressaa parasta ennen päivä on mennyt jo

Vierailija
68/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän huolitelluudella ole mitään tekemistä kauneuden kanssa. Toki on hyvä pukeutua tilanteen mukaan sopivasti ja huolitellusti. Kesämökillä voi olla pieruverkkareissa ja pinkiksi pesukoneessa värjäytyneessä ennen valkoisessa T-paidassa, mutta juhliin tai useimpiin töihin sellainen asu ei sovi. Ne on tällaisia sosiaalisia konventioita, ja niitä voi noudattaa tai olla noudattamatta yhtä lailla geenikauniit ja geenirumat ja kaikki siltä väliltä. 

Vierailija
69/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän huolitelluudella ole mitään te

Tottakai huolittelulla on erittäin paljon tekemistä ulkonäön kanssa. Jos sama ihminen on yhtenä päivänä kaunis ja toisena ruma, niin silloin muutoksen saa aikaan huolittelu tai sen puute. 

Vierailija
70/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat sen hyvän itsetunnon vaikka siitä, että olet fiksu, hauska, hyvä ihminen, osaat asioita, sinulla on vahva moraalipohja, kohtelet muita hyvin, tms.

Toki nuo ominaisuudet jäävät herkästi kehittämättä, jos on tuudittautunut siihen, että vain ulkonäöstä voi löytää itsetunnon, ja silloin käy herkästi niin että on paitsi ruma myös kehno ihmisenkuvatus. 

Vierailija
71/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näistä Hollywood kaunottaristakin kuvia sekä hyvinä että huonoina päivinä, ja näyttävät ihan eri ihmisiltä. 

Vierailija
72/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa. 

Vierailija
73/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen osuu seinään viimeistään 35 vuotiaana, joten turhaa stressaa parasta ennen päivä on mennyt jo

Tsekkaa Salma hayekin 52 v insta. 

Vierailija
74/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan välitä ruman ihmisen hurskaista ominaisuuksista. Mutta jos hän on hyvännäköinen ja kohtelee toisia hyvin, niin silloin ihmiset ilahtuvat ja haluavat olla tällaisen ihmisen seurassa. 

Eipä sitä itsetuntoaan kannata rakentaa myöskään muiden ihmisten hyväksynnän varaan.

Vierailija
75/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei niin ulkonäöllä väliä kun joku kelpuuttaa kuitenkin puolisoksi . Miehillä taas järkyttävät paineet kun ei kelpaa kellekään vaikka kuinka urheilee ja pitää huolta itsestä .

Vierailija
76/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä itsetuntoaan kannata rakentaa myöskään muiden ihmisten hyväksynnän varaan.

No mihin sitä koko itsetuntoa tarvitaan jos aiotaan elää jossain mökissä erakkona? Sittenhän on ihan sama kaikki. Et sinä siellä mökissä mitään itsetuntoa tarvi. 

Vierailija
77/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä esimerkiksi olen melko ruma. Minua on myös kiusattu koko ala- ja yläaste koulussa. Silti minulla on aikuisena hyvä itsetunto. Itse asiassa kiusaaminen jostain syystä mun tapauksessa jopa johti enemmän siihen, että itsetuntoni ei riipu siitä pidetäänkö minusta. Huomasin, että olen näköjään vain sellainen, että minusta ei pidetä, ei huolita joukkoon. Tajusin, että mun pitää oppia pärjäämään ilman hyväksyntää muilta ihmisiltä. Keskityin muihin asioihin. Pianon soittamiseen, koodailuun, peleihin, erilaisiin harrastuksiin, myöhemmin opintoihin ja työuraan. Ei mua ole koskaan ehkä jonkun 10-vuotiaan jälkeen kiinnostanut, mitä muut musta ajattelee. Ja olen menestynyt elämässäni ihan hyvin, ulkonäöstäni erityisen kiinnostumattomana rumanpuoleisena naisena (en ole resupekka, olen kyllä siisti ja asiallisesti pukeutunut, en vaan kaunis kropaltani tai kasvoiltani). Olen löytänyt jopa puolison (yliopistolta jo aikoinaan) ja saanut 2 lasta. En mä tiedä mitä sillä paremmalla ulkonäöllä edes tekisin, en mitään. Mitä sillä muuta saisi kuin ehkä jotain random miesten huomiota, josta en ole kiinnostunut. Sen sijaan miesvaltaisella alalla rumuudesta on ollut hyötyä, minuun on suhtauduttu vain yhtenä jätkistä, ei esim. seksiobjektina.

Vierailija
78/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa Tarvitaan siihen että saa ajettua eteenpäin hyviä ja tärkeinä pitämiään asioita. Kuten vaikkapa koulukiusaamisen lopettamista. Mutta kyllä silloin tarvitaan sitä että ihmiset kuuntelevat sinua. Tämä maailma ei kuuntele rumia naisia varsinkaan eikä välitä heidän jutuistaan. 

Vierailija
79/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on 60 kybänen ja kaikki puheet liittyvät ulkonäköön ja painoon. Se vähän ihmetyttää kyllä. Eikö elämässä muuta ole?

Vierailija
80/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa Salma hayekin 52 v insta. 

Hän varmaan puhui luonnollisesti ikääntyvistä naisista. Salma Hayek on moneen kertaan leikelty ja täytelty, sellaiseen ei useimmat onneksi tässä maassa ryhdy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi