Ajattele, miten paljon sinulla olisi rahaa, jos olisit jättänyt turhat Temu-ostokset väliin ja....
...sijoittanut nuo rahat vaikka johonkin rahastoon tai parempikorkoiselle määräaikaiselle tilille. Itse laitoin määräaikaiselle tilille vuoden ajaksi 6000 euroa ja sain nyt sen loputtua tuohon päälle noin 200 euroa korkoa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
0 euroa koska en ole ostanut turhaa tavaraa temusta vaan tarpeellisia käyttötavaroita joita tarvitsen, jos olisin ostanut samat suomesta ei olisi riittänyt enää rahaa ruokaan, laskuihin ja lääkkeisiini
Nimenomaan näin. "Beggars can't be choosers" kuten englanniksi sanotaan, eli sitä ostetaan, mihin on oikeasti varaa. Ei siis kuvitellusti, että "hihhih, nytpä ostan krääsää 200 eurolla, oijoi kun sain halvalla!" Eikös se ole jo mummo- ja pappaikäistä se porukka, joka lähinnä ostelee, kun halvalla sai?
Ihan sama, mikä sen ympäristö- tai yhteiskunnallinen kuorma on. Jos ei ole rahaa, ei ole rahaa. Eettinen ja ekologinen kulutus kuuluvat niille, joilla on varaa muuhunkin kuin selviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huom.väännän vielä rautalangasta:
Kun näette vaikka ilmoituksia tuotteen takaisinvedoista, vaikka paloturvallisuuteen tai muuhun liittyen. Niin noita ei sitten Teemun yms tuotteille tehdä!
Ymmärtäkää edes se,vaikka ette muuta ymmärtäisikään koko asiasta.
Apple iphonen 3 mallin laturit vaihdettiin aikoinaan kaikki uusiin. Ne kuumeni liikaa. Siinä on laatumerkkien testit kiinalatureille
Vierailija kirjoitti:
Menkää normaaliin ja etsikää sieltä se turhin ja huonolaatuisia krääsä.
Se on sitä hyvää "temun tasoa".
Temussa oli yhdessä vaiheessa myynnissä myös ns.marimekon unikkokuoseja sukkia etc. Ne ei paljoa tekijänoikeuksia kunnioita.
Normalissa ei ole krääsää vaan pääosin eurooppalaisia kosmetiikka- ja kodintuotteita, ja joitakin amerikkalaisia herkkuja.
Tiger on sitten asia erikseen. Tokmanni ihan samaa porukkaa. Samoin Rustat, Halpahallit ja muut kaverit.
Vierailija kirjoitti:
"Itse sain hintaansa nähden oikeinkin hyvää laatua vaatteissa. En tiedä mitä guccia itse odotit."
En ainakaan reikiä sukissa ja sitä inhottavan tuntuista kangasta.
Saan cittarista tai prismasta parempaa laatua.
Minä olen käyttänyt näitä nettikauppoja Ebaysta lähtien vuodesta 2011 ja olen muutaman huonon tai matkalla rikki menneen tuotteen saanut. Rikkinäisistä tuotteista olen saanut 95% tapauksista rahat takaisin. Muuten on onneksi tullut sitä, mitä tilasin, tosin harvemmin tarvitsen mitään erityistä. Sukkia saan eurolla Saiturin pörssistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et siis ymmärrä. Ne Suomessa virallista tietä pitkin myytävät tuotteet on tutkittu ja niitä tutkitaan. Niiden pitää läpäistä tietyt kriteerit. Ei saa olla vaikka lyijyä tms. Sähkölaitteitteiden pitää olla paloturvallisia etc.
Temusta yms. Tilatessa niitä ei testata.
Kommenttisi ei ollut mikään hyvä näpäytys vaikka niin luulitkin."
Eikä sinun. Hammasharjoja ei tutkita "tarkkaan". Maahantuonti perustuu siihen että tulin labra tekee pistokokeita ja maahan tuotavilta tuotteilta vaaditaan CE merkintä joka on vain valmistajan "vakuutus" siitä että tuote on sellaine kuin pitääkin.
JA siksi meillä on näitä takaisinvetoja vähän väliä. Kun niitä EI tutkita.
Takaisinveto on juurikin todiste siitä,että niitä tutkitaan.
Oletko pudonnut useinkin päällesi lapsena tai jotain?
Yhtäkään
Onpa sinulla erikoinen käsitys. Takaisinveto on todiste siitä että vaaralliset tavarat menee myyntiin tullin satunnaiskokeiden läpi.
Tai anna olla. Tämä on ilmeisesti liian vaikea asia.
Ymmärtäkää nyt Kiinan pelkääjät edes sen verran että Temu ei ole mikään kauppa.
Se on nettikaupan alusta, jossa voivat ilmoittaa eri kauppiaat. Se on niiden yhteisportaali.
Ymmärrättekö? Ei ole mitään "temulaatua" tai "temutasoa". Yrittäkää hieman avartaa sitä pientä maailmankuvaa edes tällaisilla perusasioilla
Ikinä ostanut Temusta mitään. Missä ne säästyneet rahat?
Siiis MITÄÄÄÄÄÄÄH.....eikö ostamalla säästäkään????? ja kun ovat kertoneet kaikkialla koko ikäni että ostamalla säästää 🤔🤣🤣
Ostan mieluummin Temusta kuin neljä kertaa kalliimmalla saman tavaran Tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt Kiinan pelkääjät edes sen verran että Temu ei ole mikään kauppa.
Se on nettikaupan alusta, jossa voivat ilmoittaa eri kauppiaat. Se on niiden yhteisportaali.
Ymmärrättekö? Ei ole mitään "temulaatua" tai "temutasoa". Yrittäkää hieman avartaa sitä pientä maailmankuvaa edes tällaisilla perusasioilla
Aivan totta, on vain kiinan paskalaatua, jota ei kannata kenenkään ostaa. Ei netistä, ei Suomesta, ei yhtään mistään. Kiina boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan mieluummin Temusta kuin neljä kertaa kalliimmalla saman tavaran Tokmannilta.
Saman tavaran? Tokmannilla myydään paljon muutakin kuin kiinalaista, esimerkiksi jo mainitut pakistanilaiset tekstiilit. Miksi siis valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää normaaliin ja etsikää sieltä se turhin ja huonolaatuisia krääsä.
Se on sitä hyvää "temun tasoa".
Temussa oli yhdessä vaiheessa myynnissä myös ns.marimekon unikkokuoseja sukkia etc. Ne ei paljoa tekijänoikeuksia kunnioita.
Normalissa ei ole krääsää vaan pääosin eurooppalaisia kosmetiikka- ja kodintuotteita, ja joitakin amerikkalaisia herkkuja.
Tiger on sitten asia erikseen. Tokmanni ihan samaa porukkaa. Samoin Rustat, Halpahallit ja muut kaverit.
Normal ja Flying Tiger toimivat samanlaisella konseptilla ja samaa romua löytyy molemmista. On niissä hyviäkin tuotteita, ei sillä. Nykyajan Tiimarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman tavaran? Tokmannilla myydään paljon muutakin kuin kiinalaista, esimerkiksi jo mainitut pakistanilaiset tekstiilit. Miksi siis valehtelet?
Jaa, ei sitä SAMAA tavaraa voikaan myydä kahdesti ;) Tokmanni myy Kiinasta ostamaansa ja minä ostan toisen samanlaisen mieluummmin Temun kautta suoraan tuottajalta ja halvemmalla.
Pakistanilaiset farkut ovatkin sitten niin vastuullisesti ja työläisten oloja ja hyvinvointia kunnioittaen sekä tietysti luontoa saastuttamatta tuotettu, uskotaan, uskotaan...
Tilasin eilen TAAS Temusta tuotteita ja sain ne pilkkahinnalla suomeen verrattuna. Suosittelen muillekin säästöjä tulee paljon.
Ajattele, että en ole ostanyt temusta mitään enkä muuten mistään muualtakaan paljoakaan. Ostan aina sieltä mistä halvimmalla saa ja se ei ole Suomi. Lokkisuomi saa tukehtua paskaansa
Ei saa tukia jos tilillä on rahaa. Tili täytyy tyhjentää joka kuukausi
Ei killinkiäkään enempää, koska en ole ikinä ostanut Temulta mitään.
Tilasin 4 pitkähihaista puseroa talvea varten. Yhteensä 30 euroa, millä olisi saanut Suomessa yhden puseron.
Siinä olisi jäänyt 90 euroa sijoitettavaksi, jos sellaista harrastaisin.
Ei ole nyt yleisesti mikään kova hinta, mutta minulle P.A. Pekkariselle on eli 40 euron kengät. Ihan kivijalkaliikkeestä Helsingistä. Käytin normaalissa arkikävelyssä, hajosivat 8kk sisään.
Ei minulla ole varaa saati intoa ostella uusia kenkiä 8kk välein monella kympillä. Ostin sitten Temusta tennarit 9 eurolla. Ei haittaa, jos hajoavat alle vuodessa.
Viimeksi, kun ostin AliExpressistä kengät 30 eurolla, ne kestivät 4 vuotta pävittäisessä käytössä kunnes kannat kuluivat puhki.