Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattele, miten paljon sinulla olisi rahaa, jos olisit jättänyt turhat Temu-ostokset väliin ja....

Vierailija
07.10.2024 |

...sijoittanut nuo rahat vaikka johonkin rahastoon tai parempikorkoiselle määräaikaiselle tilille. Itse laitoin määräaikaiselle tilille vuoden ajaksi 6000 euroa ja sain nyt sen loputtua tuohon päälle noin 200 euroa korkoa.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa keskimääräinen Temun käyttäjä ostaa sieltä 100€ kuukaudessa, etupäässä vaatteita yms. Pääasiassa siis muut kuin köyhät on ne jotka siellä shoppailee, koska köyhillä ei ole laittaa satasta kuukaudessa tuollaiseen.

Huom, tämä ei tarkoita etteikö asiakkaista olisi myös vähävaraisia, ainoastaan sen että keskimäärin ostajat eivät ole niitä joilla ei olisi varaa muuhunkin.

Vierailija
82/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa keskimääräinen Temun käyttäjä ostaa sieltä 100€ kuukaudessa, etupäässä vaatteita yms. Pääasiassa siis muut kuin köyhät on ne jotka siellä shoppailee, koska köyhillä ei ole laittaa satasta kuukaudessa tuollaiseen.

Huom, tämä ei tarkoita etteikö asiakkaista olisi myös vähävaraisia, ainoastaan sen että keskimäärin ostajat eivät ole niitä joilla ei olisi varaa muuhunkin.

No, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, sanoo eräs kodinkoneliikekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on roskakauppa.

Ne vaatteetkin todella huonolaatuisia.

Tilasin viime talvena sukkia ja niissäkin oli valmiiksi reikiä. Paita kamalaa,materiaalia.

Ei kiitos enää Teemun tavaroita. (Korkeintaan jonkun kännykkätelineen voisin ehkä tilata).

No todella outoa kun itselle tuli hyvät kengät, hanskat ja pitkät alushousut.

Ehkä meidän laatuvaatukset eroaa?

Eikö sua häiritse ettei niissä tuotteissa ole mitään ohjeita, esim. Pesulappuja?

Ja kai ymmärrät,että koko temu on vaan alusta. Siellä myydään esim.eri tuotteita samoilla kuvilla useiden myyjien toimesta. 

*ja samoja kuvia käytetään muillakin nettialustoilla. Samat kuvat voi olla temulla, cdcon, etsyllä, amazonilla etc

Itse sain hintaansa nähden oikeinkin hyvää laatua vaatteissa. En tiedä mitä guccia itse odotit.

Vierailija
84/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euro Kiinalle on euro kansanmurhalle. Muistakaa se. 

Kerro se yrityksille jotka tilaavat ulkomailta ja Aasiasta. Ja myös länsimaille jotka tekevät omia virheitä. Teettekö ihmisoikeuksille jotain joka päivä ja myös Suomessa ihmisten vapaudelle, sekä turvalle. Myös elintarvikkeiden puhtaus ja molekyylit. Ei tekopyhästi vain suitsita täällä epätoivoista ostajaa.

Itse katson aina etten osta mitään kiinalaista. Joskus tulee kiireessä huti ostoja kaupassa esim. hammasharja. En vapaaehtoisesti tue vihamielistä valtiota jossa ihmishenki ei maksa mitään. Ikeassakin kannattaa katsoa missä maassa tuote on valmistettu.

- eri

Myydäänkö suomessa kiinassa tehtyjä hammasharjoja? Sehän voi olla täynnä myrkkyjä ja vielä suuhusi sen pistät!

Vierailija
85/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro se yrityksille jotka tilaavat ulkomailta ja Aasiasta. Ja myös länsimaille jotka tekevät omia virheitä. Teettekö ihmisoikeuksille jotain joka päivä ja myös Suomessa ihmisten vapaudelle, sekä turvalle. Myös elintarvikkeiden puhtaus ja molekyylit. Ei tekopyhästi vain suitsita täällä epätoivoista ostajaa.

Kerron sen äänestämällä lompakollani. Eli jätän kiinanromut armotta hyllyyn pölyttymään. Se on helppoa varsinkin nykyään kun on vaihtoehtoja. Esimerkiksi Tokmannilta sai hyvät Pakistanissa tehdyt farkut parilla kympillä.

Ja kyllä, länsimaissa on tehty virheitä, kuten aikoinaan kannatettu hullua diktaattoria joka piti keskitysleirejä. Ollaan siis nykyään viisaampia, eikä annet

Tee sinä niin kuin sinä haluat. Sinä et vain ole siinä asemassa että voit käskeä muita tekemään samoin eli jokainen päättää itse.

-eri

Kylläpäs komissaaria keljuttaa, kun tieto Kiinan kommunistisen puolueen vakavista ja jatkuvista rikoksista ihmisyyttä vastaan leviää, ja ihmiset ympäri maailman kavahtavat että millaista saatanallista järjestelmää ovat tulleet rahoittaneeksi. 

Yhdessä me kuluttajat voimme kuivattaa kommarien rahahanat. Jakakaa siis tietoa muillekin! 

Vierailija
86/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää normaaliin ja etsikää sieltä se turhin ja huonolaatuisia krääsä. 

Se on sitä hyvää "temun tasoa".

Temussa oli yhdessä vaiheessa myynnissä myös ns.marimekon unikkokuoseja sukkia etc. Ne ei paljoa tekijänoikeuksia kunnioita.

Mene biltemaan ja osta aivan mitä tahansa ja se on sitä huonointa temulaatua. Etenkään ladattavia paristoja ei kannata ostaa kun ovat sellaista roskaa etteivät virtaa pidä.

Vierailija
87/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katson aina etten osta mitään kiinalaista. Joskus tulee kiireessä huti ostoja kaupassa esim. hammasharja. En vapaaehtoisesti tue vihamielistä valtiota jossa ihmishenki ei maksa mitään. Ikeassakin kannattaa katsoa missä maassa tuote on valmistettu.

- eri

Myydäänkö suomessa kiinassa tehtyjä hammasharjoja? Sehän voi olla täynnä myrkkyjä ja vielä suuhusi

No hehheh. Ottaako koville kun jotkut voivat perjaatteen vuoksi jättää tuotteen hyllyyn?

Vierailija
88/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa, mulla olisi 0 euroa enemmän. En ole ikinä tilannut yhtään mitään Temusta.

Kannattaa kerätä pulloja ja tölkkejä. Itselleni niistä kertyy runsaat 1000 euroa vuodessa useimmiten.

Ap

Jaa, täällä on kerääjiä niin paljon ettei taatusti tuu!

Täällä keräävät tupakantumpitkin!

Vierailija
89/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin just kaupassa jossa ostamalla rahoittaa hallitusta joka tappaa sairaat hoitojonoihin ja nostaa terkkarimaksuja kymmeniä euroja kostoksi siitä että ihmiset ei suostu menemään yksityisille.

Ei kaduta yhtään ostaa Kiinasta.

Vierailija
90/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Myydäänkö suomessa kiinassa tehtyjä hammasharjoja? Sehän voi olla täynnä myrkkyjä ja vielä suuhusi

Et siis ymmärrä. Ne Suomessa virallista tietä pitkin myytävät tuotteet on tutkittu ja niitä tutkitaan. Niiden pitää läpäistä tietyt kriteerit. Ei saa olla vaikka lyijyä tms. Sähkölaitteitteiden pitää olla paloturvallisia etc.

Temusta yms. Tilatessa niitä ei testata.

Kommenttisi ei ollut mikään hyvä näpäytys vaikka niin luulitkin.

-eri

Vierailija
91/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kerätä pulloja ja tölkkejä. Itselleni niistä kertyy runsaat 1000 euroa vuodessa useimmiten.

Ap

Meinaat, että 3100 € nettotulojen lisäksi pitäisi vielä kerätä pulloja ja tölkkejä? En taida viitsiä.

Ei tuosta nyt erillistä vaivaa ole. Itsellä ok tulot, mutta koiralenkillä löytyy noita niin miksei niitä mukaan ottaisi. Lisärahoittaa hyvin lapsen kallista keräilyharrastusta. Ilman vaivaa löytyy ainakin 50e/kk meiltäpäin....

Vierailija
92/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meinaat, että 3100 € nettotulojen lisäksi pitäisi vielä kerätä pulloja ja tölkkejä? En taida viitsiä.

Minulle pullojen  kerääminen toimii mainiona motivaattorina lähteä pitkille kävelylenkeille. Ei tarvitse sitten niin kovasti murehtia syömisiäänkään, vaan välillä uskaltaa ottaa vähän jotain suklaaherkkuakin : )

Ap

Lässyn, lässyn ap. Alotuksesi koski Temusta ostamista, ei harrastuksiasi eikä syömisiäsi.

Vierailija
93/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, sanoo eräs kodinkoneliikekin.

Siksipä ostankin paljon käytettynä. Toki pitää osata katsoa sitä laatua, minulla on kaapissa esim useita Järvisilkin neuleita, jotka edelleen priimakunnossa vuosien käytön jälkeenkin ja jotka olen ostanut muutamalla eurolla.

Vierailija
94/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse sain hintaansa nähden oikeinkin hyvää laatua vaatteissa. En tiedä mitä guccia itse odotit."

En ainakaan reikiä sukissa ja sitä inhottavan tuntuista kangasta. 

Saan cittarista tai prismasta parempaa laatua.

Vierailija
95/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on roskakauppa.

Ne vaatteetkin todella huonolaatuisia.

Tilasin viime talvena sukkia ja niissäkin oli valmiiksi reikiä. Paita kamalaa,materiaalia.

Ei kiitos enää Teemun tavaroita. (Korkeintaan jonkun kännykkätelineen voisin ehkä tilata).

Älä tilaa roskaa. Kyllä se on täälläkin kaikkein halvin yleensä lähes käyttökelvotonta, olen itsekin joutunut roskiin viskaamaan aika paljon ja Suomesta kalliilla ostettua. Nyt olen onneksi oppinut mitä pitää ehdottomasti välttää, ja ne samat säännöt pätee myös muiden maiden kaupoissa, Temussakin. 

Vierailija
96/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, mutta kaikki ei elä juoppojen keskellä.

Vierailija
97/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ainakin jos ajattelee äitini ostoksia, olisi rahaa säästynyt satasia. Eikä opi. Ostaa siis vaatteita jotka menee suoraa roskiin, ei ole sinnepäinkään eikä jaksa palauttaa. Silti yrittää uudelleen....Eikä ole mitenkään ostelu rahasta kiinni.

Vierailija
98/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et siis ymmärrä. Ne Suomessa virallista tietä pitkin myytävät tuotteet on tutkittu ja niitä tutkitaan. Niiden pitää läpäistä tietyt kriteerit. Ei saa olla vaikka lyijyä tms. Sähkölaitteitteiden pitää olla paloturvallisia etc.

Temusta yms. Tilatessa niitä ei testata.

Kommenttisi ei ollut mikään hyvä näpäytys vaikka niin luulitkin."

Eikä sinun. Hammasharjoja ei tutkita "tarkkaan". Maahantuonti perustuu siihen että tulin labra tekee pistokokeita ja maahan tuotavilta tuotteilta vaaditaan CE merkintä joka on vain valmistajan "vakuutus" siitä että tuote on sellaine kuin pitääkin.

JA siksi meillä on näitä takaisinvetoja vähän väliä. Kun niitä EI tutkita.

Vierailija
99/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin miinuksella, koska Temusta olen ostanut vain tarpeellista.

Siis krääsäähän sieltä nimenomaan ostavat henkilöt, joilla on rahaa laittaa turhiin tavaroihin. Köyhät ostaa vain tarpeellista.

Vierailija
100/139 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no miksipä en tekisi välillä heräteostoksia Kiinan nettikaupassa kun teen niitä myös Tokmannilla tai Puuilossakin.

Molemmat myy kiinatavaraa.

Mutta mistä tämä älämölö? Silleen se ihminen toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi