Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä joka ei pysty jäämään eläkkeelle?

Vierailija
07.10.2024 |

Jos taloudellista pakkoa ei ole tehdä töitä, niin mikä siinä on että pitää väen vängällä jatkaa töitä eikä voi antaa paikkaa jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee? Eikö ihmiset oikeasti löydä elämälleen sisältöä mistään muusta kuin työstä?

Kommentit (232)

Vierailija
121/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harmittaa näinä päivinä kuulla jonkun eläkkeelle laskeutumisesta, kun itse joutuu todellakin tekemään niska limassa hommia. Ja ne viittä vaille eläköityvät eivät vaan kaikki ole kovin skarppeja, palkan nauttijoita, ei ansaitsijoita.

Vierailija
122/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jäädä eläkkeelle 9 vuoden ja kahden kuukauden kuluttua. Olen silloin 66 v ja 3 kk. Tämä tietysti edellyttäen, että pysyn terveenä. Sen jälkeen asun kotona n. 10 vuotta ja muutan sitten palvelutaloon. Eläkkeeni suuruudella ei ole niin väliä.

Halua elää viimeiset vuoteni oman ikäisteni ihmisten keskellä palvelujen ääressä. Etsin palvelutalon jossa minulla on oma huoneisto mutta palvelut voi tilata. Vaihtoehtoja on nykyään paljon. Minun ei tarvitse asua täällä missä asun nyt, voin muuttaa muuallekin. Töitäni tulee joku jatkamaan, nämä hommat eivät lopu. Olen varmaan siinä kohtaa jo niin raihnainen, että saan kunnalta paikan. En ota vastaan mitä tahansa, voin asua kotona jos pää pysyy kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläkelöityneen tilalle on tulijoita jopa sadoittain, mutta kun ei palkata. Kyllä ne töihin jäävät tekevät porukalla eläköityneen työt. Ainakin näin on meidän firmassa.

Vierailija
124/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei ole saanut lainojaan kuoletettua eläkeikään mennessä, joten nyt on vielä pari vuotta töissä, että pääsee siirtymään velattomana pienelle eläkkeelleen. Eläkkeestä ei riitä lainan lyhennyksiin.

Vierailija
125/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssään roikkuvia ihmisiä vaivaa se, että elämässä ei ole muuta sisältöä.

Itse aion jäädä eläkkeelle, kun pääsen eli 65v. ja risat eli 8 vuotta ja risat. Keksin kyllä elämääni muutakin sisältöä kuin työ; kyse on järjen köyhyydestä jos ei keksi.

Ajattelin jatkaa ainakin 72-vuotiaaksi (jos pää vain vielä pelaa) eli vielä sellaiset 16 vuotta. Voi kuulostaa tietysti "ahneelta", mutta eihän tuo ole kuin reilu 3 vuotta tavoite-eläkeiän päälle. Tietysti mukavasti suurempi eläkekin on kiva lisä - ei tarvitse sitten pihtailla omasta hoidosta, kun sen tarve tulee.

Vierailija
126/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koko aikuisikänään ole kerennyt tehdä muuta kuin töitä, pudotus huonosti hoidettuun vars. elämään on pelottava. Vaimo ja lapset perheineen ovat etäisiä, heihin pitäisi rakentaa suhteet uudestaan. Helpompi olla töissä.

Vierailija
127/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi työpaikalla näyttää näille vanhuksille paikkansa. Ei ne muuten tajua häipyä.

Pääsevät helpommalla kun on kaksi tekemässä kahden ihmisen työt.

Olen ollut keittiötyössä ja jatkuvasti pyydetään kun ei ole tuuraajia, Ihan ovat iloisia kun tulen jelppimään.

Jättäisit sinäkin ahne mursu työt nuoremmillesi! Eikö sinulle mikään elämässä riitä!

Etkö sinä virtahepo tajua, että ne nuoremmat eivät ole kiinnostuneita työnteosta. Äitisikö sinulle on tuon kielenkäytön opettanut?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on huomattavasti muutakin kuin rahaa. Siinä tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä ja olevansa osa yhteiskuntaa. On mukava herätä aamuisin, pukea puku päälle, hurauttaa autolla töihin muiden hyödyllisten ihmisten seuraksi. Työssäkäyvät puhuvat ja ajattelevat aivan eri asioita kuin työttömät tai eläkeläiset. Jään eläkkeelle kun on pakko ja luultavasti eläkkeeltäkin tulen konsultoimaan, jos terveys antaa periksi.

Mun isälläni oli juuri näin. Teki 89-vuotiaaksi asti kokopäivätöitä ja sitten vielä 5 vuotta osa-aikatöitä lähinnä konsulttina. Allekirjoiitti irtisanomisilmoituksensa, kun täytti 94 vuotta. Nyt mä käyn joka sunnuntai isän luona kuuntelemassa hänen työjuttujaan, joita ei voikaan enää puhua työkavereiden kanssa. Tavallaan ihailen isääni, miten tärkeää hänelle työ ja ura on koko elämän ollut. Toisaalta muistan lapsuuteni 60-luvulta, kun isää ei pahemmin kotona näkynyt, koska oli aina töissä. On kuitenkin ihan mielenkiintoista, että vihdoinkin isällä on aikaa mullekin ja kenties ehdin oppia tuntemaan isäni paremmin ennenkuin hän kuolee. 

Vierailija
129/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämä annetaan ensin työlle, sitten kuolinvuoteella voivotellaan että olisi pitänyt olla enemmän perheen kanssa.

Lapset asuu jo omillaan, joten on aikaa käydä näin eläkkeellä välillä töissä. Entinen työnantaja soittelee töihin, joten teen silloin tällöin keikkapäivä ihan huvin vuoksi

Vierailija
130/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jäädä, jos työnteko on mieluista?

Yleensä homma menee niin, että töitä on vähän ja hommat helppoja, jos jaksaa olla töissä yli alimman eläkeiän. Tällaiset työntekijät pitäisi saaneerata yyteillä ulos ja laittaa toimi/virka jäihin.

Vierailija
131/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

63-65 -vuotiaat työelämään tottuneet ja siihen terveydeltään sopivat eivät koe olevansa mitään vanhuksia, kuten eivät olekaan, jolloin vanhuuseläkeikä voi tuntua aivan keinotekoiselta etapilta, ja työn jatkaminen luonnolliselta, jos siihen on mahdollisuus. Tavoitetyössäoloikä on tulevaisuudessa ainakin 70-vuotiaaksi, ja sikälikään en oikein ymmärrä tämän ketjun ihmettelijöiden mietteitä.

Vierailija
132/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini uskoi, että elää ikuisesti kun jatkaa samaa rataa. Siinä kävi sitten niin, että 73 vuotiaana kaatui suorilta jaloilta. Jäi eläkepäivät tosiaan viettämättä. 

No teki sitä mistä piti. Kunnioita hänen päätöstään.

Vierailija
133/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää eläkkeelle kuin vasta 90 vuotiaana. Nuoret eivät työtäni osaa tehdä.

T. Artesaani

Vierailija
134/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini uskoi, että elää ikuisesti kun jatkaa samaa rataa. Siinä kävi sitten niin, että 73 vuotiaana kaatui suorilta jaloilta. Jäi eläkepäivät tosiaan viettämättä. 

No teki sitä mistä piti. Kunnioita hänen päätöstään.

Vaikea sanoa. Ahneuksissaan ihminen siirtää haaveitaan yhä myöhemmäksi, sitten kuollaan syöpään ekana eläkevuonna. Ei työ voi kenellekään olla prioriteetti, tai siinä tapauksessa on niin aivopesty yksilö, että pitäisi kiireesti mennä hoitoon.

Vierailija
135/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että eläkeikäiset paikkaavat maatamme vaivaavaa työvoimapulaa. Niinhän se pitää mennäkin että eläkeläiset ja opiskelijat tekevät mahdollisuuksiensa mukaan palkkatöitä kun työvoimaa ei muuten ole saatavilla.

Niin, eläkeläinen saa eläkettä joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo. Jos työtön tekee vähän työtä niin palkan verran leikataan työttömyystuista pois, koska 300 euron suojaosa poistui. 

Lisäksi tukia saa odotella. Itse olen aina odottanut ansiosidonnaista 6-8 viikkoa.

Vähän huolettaa, kun kohta tulee voimaan potkulaki eli saa irtisanoa helposti kenet tahansa ja osalla on tilillä 500 euroa ja asuntovelkaa 200 000.

Vierailija
136/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on lääkäri. Avoimia paikkoja on ollut aina, mutta eivät saa ketään sinne.

Tekee 8-13 työaikaa, usein päivä venyy. Kaikki ympärillä ovat uupuneita. Rahaa ei tarvitse ja aikaakin jää kaikkeen, kun tekee aamusta. Sanoi eläkkeellä heräisi myöhemmin.

Vierailija
137/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo rusettikaula Leppänen hyvä esimerkki. Rahan ahne kokoomuslainen. Konsultti/ valmennusfirma Jari Sarasvuo/ Heinosen alulle panemat rahastus/huijaus firmat ovat olleet ällöttäviä tyhmiltä rahat pois firmoja. Miksi olemme näin hölmöjä hyödyttääksemme huijari selittäjiä ?.

Vierailija
138/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jää eläkkeelle kuin vasta 90 vuotiaana. Nuoret eivät työtäni osaa tehdä.

T. Artesaani

Sama,

t. kurtisaani.

Vierailija
139/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:lle: narsistinen luulo siitä että on korvaamaton.

Vierailija
140/232 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät laitetaan työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset

Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa, hoitamassa lapsia päiväkodeissa. Jos ei suostu tulee karenssi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän