Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä joka ei pysty jäämään eläkkeelle?

Vierailija
07.10.2024 |

Jos taloudellista pakkoa ei ole tehdä töitä, niin mikä siinä on että pitää väen vängällä jatkaa töitä eikä voi antaa paikkaa jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee? Eikö ihmiset oikeasti löydä elämälleen sisältöä mistään muusta kuin työstä?

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tekee sitä taloudellisesta pakosta.

Miksi toiset tulee toimeen tonnilla ja toisille ei riitä mikään?

Riippuu asuinpaikasta ja -muodosta. Aina ei onnistu omistusasunnon myyntikään. Varsinkin sähkölämmitykseen menee hurjasti rahaa kuukaudessa. Toinen iso kulu eläkkeellä on lääkkeet. Ei paljoa auta, jos vaikka lokakuussa vasta tulee lääkekatto täyteen. Ruokaakin pitää saada.

Vierailija
102/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tekee sitä taloudellisesta pakosta.

Miksi toiset tulee toimeen tonnilla ja toisille ei riitä mikään?

Monilla saattaa olla vielä asuntolainaa tai autolainaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputon ahneus sekä narsismi, jossa kuvitellaan oma tietotaito ja osaaminen välttämättömäksi yhteiskuntaan, vaikka hauta kutsuu. Ei osata sopeutua eikä hyväksyä osaansa.

Eikä haluta eläkkeelle siksikään, ettei muut huomaa parasta ennen -päiväyksen ylittyneen aikoja sitten. Ei tajuta, että se on kyllä jo huomattu.

Vierailija
104/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on huomattavasti muutakin kuin rahaa. Siinä tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä ja olevansa osa yhteiskuntaa. On mukava herätä aamuisin, pukea puku päälle, hurauttaa autolla töihin muiden hyödyllisten ihmisten seuraksi. Työssäkäyvät puhuvat ja ajattelevat aivan eri asioita kuin työttömät tai eläkeläiset. Jään eläkkeelle kun on pakko ja luultavasti eläkkeeltäkin tulen konsultoimaan, jos terveys antaa periksi.

Vierailija
105/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden elämänsisältö on työ. Vähän säälin heitä. 

Vierailija
106/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on huomattavasti muutakin kuin rahaa. Siinä tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä ja olevansa osa yhteiskuntaa. On mukava herätä aamuisin, pukea puku päälle, hurauttaa autolla töihin muiden hyödyllisten ihmisten seuraksi. Työssäkäyvät puhuvat ja ajattelevat aivan eri asioita kuin työttömät tai eläkeläiset. Jään eläkkeelle kun on pakko ja luultavasti eläkkeeltäkin tulen konsultoimaan, jos terveys antaa periksi.

Malliesimerkki ja prototyyppi narsistisesta vanhuksesta, joka ei pysty sopeutumaan biologiseen kaareensa, ja kuvittelee olevansa korvaamaton. Boomeri, jollaisia emme enää kaipaa Suomeen koskaan. 

Vierailija
107/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meille keski-ikäisille ei tulla maksamaan eläkettä nimeksikään, se on tullut selväksi. Joten olen jo päättänyt tehdä työtä niin kauan kuin henki pihisee, muuten ei saa ruokaa pöytään.

Vierailija
108/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi työpaikalla näyttää näille vanhuksille paikkansa. Ei ne muuten tajua häipyä.

Vierailija
109/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei löydy uusia työntekijöitä. Valtava pula. Maatalouslomittaja olen.

Vierailija
110/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitte töihin ja lopettaisitte vinkumisen.

Vierailija
111/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi työpaikalla näyttää näille vanhuksille paikkansa. Ei ne muuten tajua häipyä.

Pääsevät helpommalla kun on kaksi tekemässä kahden ihmisen työt.

Olen ollut keittiötyössä ja jatkuvasti pyydetään kun ei ole tuuraajia, Ihan ovat iloisia kun tulen jelppimään.

Vierailija
112/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut keittiötyössä ja jatkuvasti pyydetään kun ei ole tuuraajia, Ihan ovat iloisia kun tulen jelppimään.

Jättäisit sinäkin ahne mursu työt nuoremmillesi! Eikö sinulle mikään elämässä riitä!

Vierailija
113/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on, että ihmisen ikääntyessä hän hidastuu, aivot rappeutuu, reaktiokyky hidastuu...kuka uskaltaa mennä esim. kaihisilmäisen bussikuskin kyytiin.

Mun työpaikalla on tälläkin hetkellä muutama yli 65 vuotias. Eräs mies on 67 ja tippuilee tikapuilta kun niin huimaa, ei muista miten päin sähköpiuhat laitettiinkaan. Mutta ei halua eläkkeelle, koska on yksinäinen. Nainen, 72, puhuu asiakkaalle markoista, eikä osaa peruuttaa autoa pihasta pois. Hän elättää aikuista, juoppoa poikaansa.

Syitä on monia

Vierailija
114/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisit sinäkin ahne mursu työt nuoremmillesi! Eikö sinulle mikään elämässä riitä!

Menisit sinä laiska valas tarjoamaan itseäsi töihin.

Tiskata kai edes osaisit koneella.

Vierailija
115/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on, että ihmisen ikääntyessä hän hidastuu, aivot rappeutuu, reaktiokyky hidastuu...kuka uskaltaa mennä esim. kaihisilmäisen bussikuskin kyytiin.

Mun työpaikalla on tälläkin hetkellä muutama yli 65 vuotias. Eräs mies on 67 ja tippuilee tikapuilta kun niin huimaa, ei muista miten päin sähköpiuhat laitettiinkaan. Mutta ei halua eläkkeelle, koska on yksinäinen. Nainen, 72, puhuu asiakkaalle markoista, eikä osaa peruuttaa autoa pihasta pois. Hän elättää aikuista, juoppoa poikaansa.

Syitä on monia

Älä valehtele.

Vierailija
116/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläkkeellä, mutta jo nyt ahdistaa se aika, jolloin ukkoni (jokusen vuoden mua vanhempi) jää eläkkeelle ja on sitten aina kotona, aina. Ja sitten kun jään itsekin eläkkeelle, joudun elämään eläke-elämää ukon kanssa. :-( Mieluummin kävisin töissä. 

Vierailija
117/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin tätä samaa uutistoimittaja Leppäsen kohdalla. Miksi ensin isot lööpit, että jää eläkkeelle ja sitten kohta "aloittaa työssä".

Vierailija
118/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v ttua sitten jos ei löydy hommiin jatkajaa? Onko se työntekijä jotenkin velvollinen jatkamaan sen yrityksen rikastuttamista, onko oikeutettu osinkoihin? Miten voi olla noin lampaita?

Samaa olen ihmetellyt, ikäänkuin työntekijä olisi jotenkin velvollinen korvaamaan tämän henkilön ennen eläköitymistään!? Masentava totuus on ettei työpaikalta lähteneitä juuri kukaan muista tai kaipaa parin kuukauden jälkeen.  Korvaamattomia työntekijöitä on hautausmaat puolillaan.

Vierailija
119/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläkkeellä, mutta jo nyt ahdistaa se aika, jolloin ukkoni (jokusen vuoden mua vanhempi) jää eläkkeelle ja on sitten aina kotona, aina. Ja sitten kun jään itsekin eläkkeelle, joudun elämään eläke-elämää ukon kanssa. :-( Mieluummin kävisin töissä. 

Ongelma on ehkä jossain muualla kuin eläköitymisessä, jos sua noi v*tuttaa viettää aikaa ukkosi kanssa.

Vierailija
120/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit sinä laiska valas tarjoamaan itseäsi töihin.

Tiskata kai edes osaisit koneella.

🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan