Mikä vaivaa ihmistä joka ei pysty jäämään eläkkeelle?
Jos taloudellista pakkoa ei ole tehdä töitä, niin mikä siinä on että pitää väen vängällä jatkaa töitä eikä voi antaa paikkaa jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee? Eikö ihmiset oikeasti löydä elämälleen sisältöä mistään muusta kuin työstä?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tekee sitä taloudellisesta pakosta.
Miksi toiset tulee toimeen tonnilla ja toisille ei riitä mikään?
Monilla saattaa olla vielä asuntolainaa tai autolainaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Loputon ahneus sekä narsismi, jossa kuvitellaan oma tietotaito ja osaaminen välttämättömäksi yhteiskuntaan, vaikka hauta kutsuu. Ei osata sopeutua eikä hyväksyä osaansa.
Eikä haluta eläkkeelle siksikään, ettei muut huomaa parasta ennen -päiväyksen ylittyneen aikoja sitten. Ei tajuta, että se on kyllä jo huomattu.
Työ on huomattavasti muutakin kuin rahaa. Siinä tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä ja olevansa osa yhteiskuntaa. On mukava herätä aamuisin, pukea puku päälle, hurauttaa autolla töihin muiden hyödyllisten ihmisten seuraksi. Työssäkäyvät puhuvat ja ajattelevat aivan eri asioita kuin työttömät tai eläkeläiset. Jään eläkkeelle kun on pakko ja luultavasti eläkkeeltäkin tulen konsultoimaan, jos terveys antaa periksi.
Ne joiden elämänsisältö on työ. Vähän säälin heitä.
Vierailija kirjoitti:
Työ on huomattavasti muutakin kuin rahaa. Siinä tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä ja olevansa osa yhteiskuntaa. On mukava herätä aamuisin, pukea puku päälle, hurauttaa autolla töihin muiden hyödyllisten ihmisten seuraksi. Työssäkäyvät puhuvat ja ajattelevat aivan eri asioita kuin työttömät tai eläkeläiset. Jään eläkkeelle kun on pakko ja luultavasti eläkkeeltäkin tulen konsultoimaan, jos terveys antaa periksi.
Malliesimerkki ja prototyyppi narsistisesta vanhuksesta, joka ei pysty sopeutumaan biologiseen kaareensa, ja kuvittelee olevansa korvaamaton. Boomeri, jollaisia emme enää kaipaa Suomeen koskaan.
Ainakaan meille keski-ikäisille ei tulla maksamaan eläkettä nimeksikään, se on tullut selväksi. Joten olen jo päättänyt tehdä työtä niin kauan kuin henki pihisee, muuten ei saa ruokaa pöytään.
Ihmisten pitäisi työpaikalla näyttää näille vanhuksille paikkansa. Ei ne muuten tajua häipyä.
Meillä ei löydy uusia työntekijöitä. Valtava pula. Maatalouslomittaja olen.
Menisitte töihin ja lopettaisitte vinkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi työpaikalla näyttää näille vanhuksille paikkansa. Ei ne muuten tajua häipyä.
Pääsevät helpommalla kun on kaksi tekemässä kahden ihmisen työt.
Olen ollut keittiötyössä ja jatkuvasti pyydetään kun ei ole tuuraajia, Ihan ovat iloisia kun tulen jelppimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut keittiötyössä ja jatkuvasti pyydetään kun ei ole tuuraajia, Ihan ovat iloisia kun tulen jelppimään.
Jättäisit sinäkin ahne mursu työt nuoremmillesi! Eikö sinulle mikään elämässä riitä!
Faktahan on, että ihmisen ikääntyessä hän hidastuu, aivot rappeutuu, reaktiokyky hidastuu...kuka uskaltaa mennä esim. kaihisilmäisen bussikuskin kyytiin.
Mun työpaikalla on tälläkin hetkellä muutama yli 65 vuotias. Eräs mies on 67 ja tippuilee tikapuilta kun niin huimaa, ei muista miten päin sähköpiuhat laitettiinkaan. Mutta ei halua eläkkeelle, koska on yksinäinen. Nainen, 72, puhuu asiakkaalle markoista, eikä osaa peruuttaa autoa pihasta pois. Hän elättää aikuista, juoppoa poikaansa.
Syitä on monia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisit sinäkin ahne mursu työt nuoremmillesi! Eikö sinulle mikään elämässä riitä!
Menisit sinä laiska valas tarjoamaan itseäsi töihin.
Tiskata kai edes osaisit koneella.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että ihmisen ikääntyessä hän hidastuu, aivot rappeutuu, reaktiokyky hidastuu...kuka uskaltaa mennä esim. kaihisilmäisen bussikuskin kyytiin.
Mun työpaikalla on tälläkin hetkellä muutama yli 65 vuotias. Eräs mies on 67 ja tippuilee tikapuilta kun niin huimaa, ei muista miten päin sähköpiuhat laitettiinkaan. Mutta ei halua eläkkeelle, koska on yksinäinen. Nainen, 72, puhuu asiakkaalle markoista, eikä osaa peruuttaa autoa pihasta pois. Hän elättää aikuista, juoppoa poikaansa.
Syitä on monia
Älä valehtele.
En ole eläkkeellä, mutta jo nyt ahdistaa se aika, jolloin ukkoni (jokusen vuoden mua vanhempi) jää eläkkeelle ja on sitten aina kotona, aina. Ja sitten kun jään itsekin eläkkeelle, joudun elämään eläke-elämää ukon kanssa. :-( Mieluummin kävisin töissä.
Kyllä mietin tätä samaa uutistoimittaja Leppäsen kohdalla. Miksi ensin isot lööpit, että jää eläkkeelle ja sitten kohta "aloittaa työssä".
Vierailija kirjoitti:
Mitä v ttua sitten jos ei löydy hommiin jatkajaa? Onko se työntekijä jotenkin velvollinen jatkamaan sen yrityksen rikastuttamista, onko oikeutettu osinkoihin? Miten voi olla noin lampaita?
Samaa olen ihmetellyt, ikäänkuin työntekijä olisi jotenkin velvollinen korvaamaan tämän henkilön ennen eläköitymistään!? Masentava totuus on ettei työpaikalta lähteneitä juuri kukaan muista tai kaipaa parin kuukauden jälkeen. Korvaamattomia työntekijöitä on hautausmaat puolillaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeellä, mutta jo nyt ahdistaa se aika, jolloin ukkoni (jokusen vuoden mua vanhempi) jää eläkkeelle ja on sitten aina kotona, aina. Ja sitten kun jään itsekin eläkkeelle, joudun elämään eläke-elämää ukon kanssa. :-( Mieluummin kävisin töissä.
Ongelma on ehkä jossain muualla kuin eläköitymisessä, jos sua noi v*tuttaa viettää aikaa ukkosi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit sinä laiska valas tarjoamaan itseäsi töihin.
Tiskata kai edes osaisit koneella.
🤣🤣
Riippuu asuinpaikasta ja -muodosta. Aina ei onnistu omistusasunnon myyntikään. Varsinkin sähkölämmitykseen menee hurjasti rahaa kuukaudessa. Toinen iso kulu eläkkeellä on lääkkeet. Ei paljoa auta, jos vaikka lokakuussa vasta tulee lääkekatto täyteen. Ruokaakin pitää saada.