Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät talvirenkaat ei enää käy. Vuoristomerkki ja lumihiutale renkaissa pakollinen. Kitkarenkailla olen ajanut aina. Miten teillä talvirenka

Vierailija
06.10.2024 |

Suomessa ei kelpaa mitkä tahansa talvirenkaat,  vaikka pitoa on reilusti. Tulee kalliiksi ostaa uudet renkaat.

Miten teillä, jos ette käytä nastoja? Keski-Eurooppa hihkuu myös näistä lumihiutale-vuoristokuvarenkaista, vaikka lunta on ehkä viitenä päivänä vuodesssa. Jäällä nyt ei pidä mikään rengas.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomessa ei oo myyty tuollaisia renkaita 2019 jälkeen, noin vanhat kitkat kannattaa muutenkin jo vaihtaa

Eikö siinä vaikuta ajokilometrit myös?

Vierailija
22/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat täysin lailliset edelleen https://vianor.fi/renkaat/henkiloauto/kitkarenkaat/michelin/michelin-x-…

Löytyy ja vuori kuten pitääkin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uusi vaadittu merkki on ollut talvirenkaissa jo kymmenen vuotta! Jos ajat yli 10v vanhoilla talvirenkailla niin olis syytäkin ostaa uudet. Kumi kovettuu eikä enää pitoa liukkaalla.

Vierailija
24/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M+S merkinällä varustettuja renkaita ei ole testattu talviolosuhteissa. Siksi tämän vuoden jälkeen kitkarenkaissa pitää olla myös lumivuoren huipun kuva.

Piti kirjoittaa Pelkällä M+S -merkinnällä

Se on saksaa: 'Matsch und Schnee"

Vierailija
25/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin satamissa syynätään renkaat nykyään tarkkaan jos tulee muualta Euroopasta. Onko Espanjassa myös pakko käyttää näitä uusia talvirenkaita. Jokin rajoitus pitäisi olla.

Vierailija
26/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M+S = Mud + Sand. S tarkoittaa hiekkaa. Ei lunta

S tarkoittaa lunta eli mud+snow.

Vierailija
27/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupungiseudulla aktivistit puhkoo renkaita niin usein, että väkisinkin on hesalaisilla uudet kumit. Viime talvena oli nastarenkaiden kylkeen painettu niitä ilmoitustaululta tuttuja punaisia/keltaisia nastoja.

Vierailija
28/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pohjoiseen tarkoitetut kitkat ovat edelleen lailliset.

Vaikka olis kuinka hyvät renkaat, mutta ne kaksi merkintää puuttuvat, niin ei käy, valitettavasti.

Vierailija
29/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupungiseudulla aktivistit puhkoo renkaita niin usein, että väkisinkin on hesalaisilla uudet kumit. Viime talvena oli nastarenkaiden kylkeen painettu niitä ilmoitustaululta tuttuja punaisia/keltaisia nastoja.

Siinä sitä luonnonsuojelua parhaimmillaan. Tuosta syntyy paljon turhaa jätettä.

Vierailija
30/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olis kuinka hyvät renkaat, mutta ne kaksi merkintää puuttuvat, niin ei käy, valitettavasti.

Hyvät sisältää nuo merkit, pöljä.

Vierailija
31/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset renkaat eivät ole hyvät eivätkä laadukkaat joista kyseiset merkinnät puuttuvat. M+S- merkintä saattaa löytyä jopa kesärenkaista, joita ei todellakaan pidä käyttää talvella.

Vierailija
32/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muutenkin ostaa talvirenkaat mutta uusien. hintoja en enään maksa. Ostan käytettynä jostain halvalla. Mulla on ollut  uusia testivoittaja renkaita ja jotain itselle ennestään  tuntemattomia merkkejä ja kaikilla olen päässyt yhtälailla turvallisesti eteenpäin. Olen sen itse kokenut että renkaan  merkillä ei ole merkitystä.

Vierailija
33/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitä luonnonsuojelua parhaimmillaan. Tuosta syntyy paljon turhaa jätettä.

Eipä siinä suurimmalle olekaan kyse luonnonsuojelusta vaan kapinoinnista. Aikuistuttuaan sitten kyynistyvät.

Vierailija
34/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

215x75x15" Mud terrain m+s samoilla renkailla kesät ja talvet edelleen

Vierailija
35/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eri kielillä, mutta ei suomen kielellä: M+S-Symbol ( Matsch und Schnee). "Alpine"-Symbol Mud and Snow .

Vierailija
36/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muutenkin ostaa talvirenkaat mutta uusien. hintoja en enään maksa. Ostan käytettynä jostain halvalla. Mulla on ollut  uusia testivoittaja renkaita ja jotain itselle ennestään  tuntemattomia merkkejä ja kaikilla olen päässyt yhtälailla turvallisesti eteenpäin. Olen sen itse kokenut että renkaan  merkillä ei ole merkitystä.

Merkillä ei ole merkitystä vaan testituloksilla.

Vierailija
37/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon totisesti, että tämä on sarkastista pottuilua...

Vierailija
38/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

215x75x15" Mud terrain m+s samoilla renkailla kesät ja talvet edelleen

On todella typerää pilata kitkarenkaat ajelemalla niillä vuoden ympäri.

Vierailija
39/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain ostamkunnollisia ja laillisia renkaita sen sijaan että jäkätätte täällä?

Vierailija
40/88 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset renkaat eivät ole hyvät eivätkä laadukkaat joista kyseiset merkinnät puuttuvat. M+S- merkintä saattaa löytyä jopa kesärenkaista, joita ei todellakaan pidä käyttää talvella.

Mutta nastarenkaat mistä nastat on nypitty pois toimi ainakin mulla hyvin talvella. Nastat nypin  kesäksi pois kun oli niin vähän nastoja ja ajoin kesän ja sen jälkeen talven. Ei ollut mitään ongelmia ajaa talvella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme