Hyvät talvirenkaat ei enää käy. Vuoristomerkki ja lumihiutale renkaissa pakollinen. Kitkarenkailla olen ajanut aina. Miten teillä talvirenka
Suomessa ei kelpaa mitkä tahansa talvirenkaat, vaikka pitoa on reilusti. Tulee kalliiksi ostaa uudet renkaat.
Miten teillä, jos ette käytä nastoja? Keski-Eurooppa hihkuu myös näistä lumihiutale-vuoristokuvarenkaista, vaikka lunta on ehkä viitenä päivänä vuodesssa. Jäällä nyt ei pidä mikään rengas.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät pohjoiseen tarkoitetut kitkat ovat edelleen lailliset.
Vaikka olis kuinka hyvät renkaat, mutta ne kaksi merkintää puuttuvat, niin ei käy, valitettavasti.
Sellaiset renkaat eivät ole hyvät eivätkä laadukkaat joista kyseiset merkinnät puuttuvat. M+S- merkintä saattaa löytyä jopa kesärenkaista, joita ei todellakaan pidä käyttää talvella.
Mitkään kitkarenkaat ei oikeasti ole riittävät Suomen liukkaimmille keleille. Ehkä sitten voisi olla, jos kitkoilla ajajat tajuaisuvat ajaa liukkaalla hiljempaa. Mutta kun eivät tajua.
Nastapakko pitäisi palauttaa mitä pikimmiten.
Kummasti olen selvinnyt Suomen keleillä napapiirin pohjoispuolelta aina etelä
Itse uskon esim. Tekniikan Maailman testejä ennemmin kuin sun "nokun mulle ei" logiikkaa.
Lehti testasi kitka- ja nastarenkaita ja tulos oli täysin selvä: nastat alle talvella. Ne ovat selvästi kitkoja turvallisempia Suomen talvioloissa.
Eikä testi ole Kekkosen ajoilta, vaan vuodelta 2019 eli edelleen relevantti.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain keski-euroopan kitkoja. Hyvin pärjää kun ei hölmöile.
Kunhan ajelet itämeren eteläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä keksitään uusi merkki.
Onhan tämä merkki ollut jo käytössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa ei oo myyty tuollaisia renkaita 2019 jälkeen, noin vanhat kitkat kannattaa muutenkin jo vaihtaa
Eikö siinä vaikuta ajokilometrit myös?
Vaikket ajaisi metriäkään niin se kumiseos kovettuu vuosien saatossa ja kova kuin jääkiekko. Ei mitään pitoa liukkaalla.
MInulla on 10 vuotta vanhat nastarenkaat, joissa on vielä hyvin pintaa jäljellä. Ei ollut mitään ongelmia pidon kanssa viime talvena.
Kulutuspinta ei korreloi kovettumisen kanssa.
Et lukenut loppuun asti? "Ei ollut mitään ongelmia pidon kanssa viime talvena."
https://tekniikanmaailma.fi/laitoimme-parhaat-kitkarenkaat-ja-huonot-na…
Parhaat kitkat eivät pärjänneet keskiverto nastarenkaille.
Nyt voivat "paremmat" kuljettajat kehua miten heidän talviajotaitonsa kumoavat fysiikan lait.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupungiseudulla aktivistit puhkoo renkaita niin usein, että väkisinkin on hesalaisilla uudet kumit. Viime talvena oli nastarenkaiden kylkeen painettu niitä ilmoitustaululta tuttuja punaisia/keltaisia nastoja.
Elokapina varmaan asialla?
Kainuussa lähtee 11 talvi Bridgestonen talvirenkailla. Alkuperäiset kesä ja talvirenkaat alla, eikä vielä edes sakkorenkaita. Auton mittarissa 85,000 km.
Käytän vain keski-euroopan kitkoja. Hyvin pärjää kun ei hölmöile.