Suomalaisia siirtyy ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille - ei ole varaa edes ostaa suomalaista
" Siirryin ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille, jotka aiheuttavat mahdottoman taloustilanteen perheelleni.
Sain esimerkiksi itselleni kahden vuoden jälkeen viimeinkin ehjät peruskengät näin."
LÄHDE https://www.is.fi/digitoday/art-20000010707649.html
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on työttömiä vuonna 2024 (toukokuussa) 299 000.
Ei ole sellaista tilannetta taloudessa,ettei löydy työttömien armeijaa,tai sellaista määrää avoimia työpaikkoja,että kaikki työllistyvät Miksi näin on?
Aloin keväällä tilaamaan temusta lähes kaiken mitä tarvitsen. Suomesta hankin oikeastaan enää lääkkeet, ruuan ja hygieniatuotteet. Ruokakin on pitkälti ulkomaista. Toimin näin koska väsyin täysin jatkuvaan rahapulaan. Osatyökykyisenä tulojen nostaminen on lähes mahdotonta joten omaan rahatilanteeseen voi vaikuttaa vain kustannuksia leikkaamalla. Temusta on tullut vain muutama heikkolaatuinen tuote, se on suhteessa tuotteiden määrään vähemmän kuin suomalaisista kaupoista.
Minä välttelen halpaa roinaa. Heti herää epäilykset tuotteen ja materiaalin laadusta sekä eettisyydestä, jos se on liian halpa. Sanonta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pitää paikkansa. Itse asiassa olen onnistunut säästämään melkoisen summan, kun ostan vain laadukasta tavaraa ja hyvin harvoin sitäkin. Nykyinen ostelukulttuuri on ihan järkyttävää haaskuuta, luonnonvarojen tuhlausta ja ihmisten hyväksikäyttöä. En pysty osallistumaan moiseen.
Temusta tilaaja on moraalisesti alhainen liero. Ei vastuuta, ei häpeää. Vaarantaa ihmisten turvallisuuden, erityisesti lasten!
Tukes testautti halpisverkkokauppojen tuotteita: lähes kaikki lelut, lastentarvikkeet ja sähkölaitteet vaarallisia
https://tukes.fi/-/tukes-testautti-halpisverkkokauppojen-tuotteita-lahe…
Yritäpä joskus ostaa jotain mikä oikeasti ON valmistettu Suomessa.
Alkaa olla valikoima todella kortilla vaikka rahastakaan ei tekisi tiukkaa kun et anna "suomalaisen" brändin hämätä vaan katsot todellisen valmistusmaan.
Vierailija kirjoitti:
Temusta tilaaja on moraalisesti alhainen liero. Ei vastuuta, ei häpeää. Vaarantaa ihmisten turvallisuuden, erityisesti lasten!
Tukes testautti halpisverkkokauppojen tuotteita: lähes kaikki lelut, lastentarvikkeet ja sähkölaitteet vaarallisia
https://tukes.fi/-/tukes-testautti-halpisverkkokauppojen-tuotteita-lahe…
Ei sitä selitä köyhyys vaan ammottava tyhmyys. Kiinankrääsän tilaajat ovat yksinkertaiseti tyhmiä. Alhainen älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Minä välttelen halpaa roinaa. Heti herää epäilykset tuotteen ja materiaalin laadusta sekä eettisyydestä, jos se on liian halpa. Sanonta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pitää paikkansa. Itse asiassa olen onnistunut säästämään melkoisen summan, kun ostan vain laadukasta tavaraa ja hyvin harvoin sitäkin. Nykyinen ostelukulttuuri on ihan järkyttävää haaskuuta, luonnonvarojen tuhlausta ja ihmisten hyväksikäyttöä. En pysty osallistumaan moiseen.
Jos ei tarvitse mitään niin onhan se aika hullua ostaa mitään. Sitten kun tarvitsee, on ihan viisasta tilata Kiinasta laadukkaita tuotteita halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla valikoima todella kortilla vaikka rahastakaan ei tekisi tiukkaa kun et anna "suomalaisen" brändin hämätä vaan katsot todellisen valmistusmaan.
Kuoma saappaat tehdään kuulemma Kuomajoella. Muuta ei äkkiä tule mieeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?
En valitettavasti pysty vähävaraisuuttani unohtamaan, vaikka TEMUsta ostan osan tavaroista.
Tässä nyt muutamia "krääsäostoksiani":
Panssarilasi (1,71 e / 2 kpl) ja silikonisuojus (2,79 e) uuteen halpiskännykkääni. Vanha kännykkä meni rikki. Eläkeläismieheni osti minulle uuden 79 euron kännykän. Panssarilasi ja suojus kivijalkaliikkeestä olisivat maksaneet melkein saman kuin kännykkä.
Aikuisen tyttären itse ostamaan uuteen kännykkään nätti suojakuori (3,62 e). Vanhan puhelimen akku oli jo huono.
Kaksipuolista teippiä (10 m rulla, 0,66 e), jotta aikuinen tytär saa kiinnittää seinille piirustuksiaan.
Hyvä USB-ladattava pyöränvalo, 1000 lumenia (4,37
Kohta palaa jossain asunto.
Kyllä minäkin tilaan Temusta jos joskus harvoin tarvitsen jonkuin muoviroinan (hinta on 1/5 tai alle...). Mutta harvoinpa noita tarvitsen.Vaatteet on ehdoton ei. Tilasin lapselle tonttuasun - tosi söpö, mutta laatu kamala - no valukuvan ajan oli päällä....Kiinnostaa kyllä kokemukset esim Temun talvikengistä? Kestääkö yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarvitse mitään niin onhan se aika hullua ostaa mitään. Sitten kun tarvitsee, on ihan viisasta tilata Kiinasta laadukkaita tuotteita halvalla.
Kukaan ei tarvitse uutta tavaraa niin, että sitä pitää tilata viikoittain tai kuukausittain. Ruoka ja muut kulutustuotteet sitten erikseen. Halpa ja laadukas ei kuulu samaan lauseeseen saatikka sitten tuotankoketjun eettisyys. Työ maksaa. Materiaali maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Se suomalainen maahantuoja usein tekee kymmeniä tunteja ja tuhansiakin euroja kiinasta tilattavan uusien tuote-erien testaukseen ja turvallisuuden varmistamiseen. Sen jälkeen tuloustustarkistuksen, mahdolliset certifioinnit ja elintarvikkeisiin liittyen pakolliset ruokaviraston tarkistukset jne.
Miten temu- sirpa? Mitä temu-sirpa tekee? Se vaan ostaa sokeasti pää märkänä kun on "ihanannäköistä" ja halpaa. Ja kun tuote oli todettu paskaksi, se laitetaan kirpparille. Vahinko kiertää, sirpa vaan tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoma saappaat tehdään kuulemma Kuomajoella. Muuta ei äkkiä tule mieeen
Jotkin Nokian renkaat tehdään vielä Suomessa mutta Nokian kumisaappaatkin Serbiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse uutta tavaraa niin, että sitä pitää tilata viikoittain tai kuukausittain. Ruoka ja muut kulutustuotteet sitten erikseen. Halpa ja laadukas ei kuulu samaan lauseeseen saatikka s
Suomessa maksaa järjettömät myyntikatteet. Kyllähän sen on jokainen nähnyt mitä tavara maksaa ulkomailla. Täällä vaan edelleen jälleenmyjät ja tavaran tuojat luulee elävänsä 1980 lukua kun saattoi joka hinnan perään laittaa 100-300% katteen. Ei se onnistu nykyisin kuin niiden kanssa jotka ei osaa käyttää tietokonetta ja internettiä.
Laatuhöpötyksen voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suomalainen maahantuoja usein tekee kymmeniä tunteja ja tuhansiakin euroja kiinasta tilattavan uusien tuote-erien testaukseen ja turvallisuuden varmistamiseen. Sen jälkeen tuloustustarkistuksen, mahdolliset certifioinnit ja elintarvikkeisiin liittyen pakolliset ruokaviraston tarkistukset jne.
Miten temu- sirpa? Mitä temu-sirpa tekee? Se vaan ostaa sokeasti pää märkänä kun on "ihanannäköistä" ja halpaa. Ja kun tuote oli todettu paskaksi, se laitetaan kirpparille. Vahinko kiertää, sirpa vaan tilaa.
Tämä. Halvalla kun sain lyijyä sisältäviä työkaluja ja kengät jotka hajoavat parissa päivässä.
Paikallisessa kaupassakin voi tehdä valintoja ja jättää ne kiinalaiset tuotteet ostamatta ja kauppiaalle voi myös sanoa ettei kiinatuotanto kiinnosta ja jos tarpeeksi moni näin tekee kauppias jatkossa ottaa myyntiin muuta tavaraa, sillä vain sitä kannattaa myydä mitä kysytään ja se on meistä kuluttajista kiinni mitä kysytään.
Temu perustuu krääsän myyntiin ja hankalaan palautusprosessiin. Kiinan markkinoille kelpaamaton tuote myydään pöytälaatikkofirman kautta kulututtajille ja firma jää voitolle koska moni ei viitsi vaatia rahojaan takaisin. Tuo ei onnistuisi Suomessa.
Jos on pakko tilata Temusta niin vaatikaa edes rahat takaisin roskasta.
Vierailija kirjoitti:
Se suomalainen maahantuoja usein tekee kymmeniä tunteja ja tuhansiakin euroja kiinasta tilattavan uusien tuote-erien testaukseen ja turvallisuuden varmistamiseen.
Naivi saa toki olla mutta joku raja tuossakin.
Vierailija kirjoitti:
Temu perustuu krääsän myyntiin ja hankalaan palautusprosessiin. Kiinan markkinoille kelpaamaton tuote myydään pöytälaatikkofirman kautta kulututtajille ja firma jää voitolle koska moni ei viitsi vaatia rahojaan takaisin. Tuo ei onnistuisi Suomessa.
Jos on pakko tilata Temusta niin vaatikaa edes rahat takaisin roskasta.
Ja älkää pliis tilatko sitä roskaa. Suomessakin on sitä jo tarpeeksi ihan omasta takaa. Me hukutaan kohta roskaan, vaatteisiin ja turhaan rojuun.
Eri
En ole ostanut enkä ikinä tule ostamaan Temusta. Jotain tolkkua.