Minkälainen ihminen käy baarissa vielä yli 30-vuotiaana?
Eikö niillä ole omia olohuoneita tai järkevämpää tekemistä?
Kommentit (292)
Veljentyttäreni juo Kallion baareissa silloin tällöin. Ikää 44.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pubiruusu lienee se sana mitä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehille olemassa vastinetta, vai onko se vain naisväki, joka ei saisi juoda Kallion baareissa?
Vierailija kirjoitti:
Kaunis, kiva friidu hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehille olemassa vastinetta, vai onko se vain naisväki, joka ei saisi juoda Kallion baareissa?
Tenukeppi?
Minä käyn baareissa 43-vuotiaana koska tykkään tehdä niin. Ei siinä ole mitään sen kummallisempaa syytä. Tilanne on ihan looginen eikä siinä ole mitään moralisoimista, en enää jaksa mennä keskustan teinihelvetteihin, tuntuisi että on väärässä paikassa, mutta esim kallion baareissa käy ihmisiä väliltä 30-80 joten paikka on mitä sopivin.
Joo, mukavaa tavata kaiken ikäisiä ihmisiä ja jutella!
Mä kävin eilen baarissa. Sitä ennen kesäkuussa. Ja sitä ennen helmikuussa. Olenko alkoholisoitunut? Olenko säälittävä, epäilyttävä, liian yksinäinen tai liian seuranhaluinen? Teinkö väärin kun näin ystävää pitkästä aikaa, olisiko pitänyt vain vetää perseet ja iskeä joku? Onko minulla vääränlainen ammatti ja parisuhdestatus, kuinka paljon rahaa saa olla että saa mennä baariin, entä oliko vaatteet väärät? Saako ennen baaria A) käydä syömässä B) juoda etkojuoman C) käydä suihkussa? Entä saako mennä suoraan töistä? Onko pubivisa hot or not, entä lautapeli? Kumpi on paheellisempi keikka vai hissimusa? Onko määritelty mihin baariin minkäkinlainen ihminen saa mennä, pipopäiset toiseen ja lätsäpäiset seuraavaan, nahkasaappaat kolmanteen ja kumisaappaat neljänteen? Paheksujilla on varmaan vastaukset valmiina.
Minä, akateeminen 2-vuotiaan äiti, 40v. Muu elämäni ei ole sitä baarin jälkeistä aamupäivää lukuunottamatta millään tavalla erilaisempaa, kävisin baarissa tai en (käyn töissä, harrastan liikuntaa ja kulttuuria, tapaan ystäviä, teemme mukavia asioita perheen kanssa, laitan pihaa, kokkailen, juon kahvia). Olohuoneessako pitäisi istua kaikki illat?
Vierailija kirjoitti:
Minä, akateeminen 2-vuotiaan äiti, 40v. Muu elämäni ei ole sitä baarin jälkeistä aamupäivää lukuunottamatta millään tavalla erilaisempaa, kävisin baarissa tai en (käyn töissä, harrastan liikuntaa ja kulttuuria, tapaan ystäviä, teemme mukavia asioita perheen kanssa, laitan pihaa, kokkailen, juon kahvia). Olohuoneessako pitäisi istua kaikki illat?
"Erilaisempaa" ei ole suomea. Taidat olla nytkin kännissä.
Vain idi ootti suomalainen kysyy tuollaista.
Forssassa on keskustassa kaksi hotellia, toisessa on yökerho ihan hotellissa. Mutta jos olitte torin laidalla ja siinä vastapäätä olo baari, se oli sellainen pubi missä käy aamusta asti jo ammattilaisia. Aika kovasta paikasta aloititte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, eikö? En tiennyt. Varmaan aika varata lääkäriaika, jos maksani ei ole vieläkään polttanut neljän viikon takaisen baarireissun alkoholeja?
Yksinäinen. Minä 66-vuotias käyn pari kolme kertaa kuukaudessa.
Joskus löytyy juttuseuraa. Alkoholi helpottaa ahdistusta hetkeksi. En viitsi kuitenkaan kotona juoda, helposti määrät kasvavat kun halvempaa.
Kyllä on mustavalkoinen ajatusmaailma joillain. Pitäisi varmaan istua kaikki aika kotona virkkaamassa ja katsoa alaspäin kaikkia jotka haluavat tehdä jotain muuta. Silloin olisi oikea aikuinen. Todellinen aikuinen elämähän on sitä, että omistautuu täysin olemaan äiti, vaimo ja käymään töissä. Vapaalla on sallittua vain käydä mökillä saunomassa. Kaikki muu on keskenkasvuista ja joutavaa. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivoi, on se.
Taloudellisista syistä asun aika syrjässä, hyvin pienessä kämpässä. Tykkään emännöidä mutta kämppääni ei suoraan sanottuna mahdu 2-3 vierasta kerrallaan enempää, ja harva kaveri tänne asti viitsii kovin usein tulla.
Siksipä pari kertaa kuussa käydään ystäväporukalla viinibaarissa istumassa ja vaihtamassa kuulumiset. Voitaisiin käydä kahvilassakin, vaan ovat nuo kahvilat hyvin harvoin enää 19 jälkeen auki. Joten istutaan ja juodaan lasi pari kieltämättä ihan sikahintaista viiniä mukavassa ja kauniissa baarissa, hyvästä asiakaspalvelusta nauttien. Tähän käytän kuukaudessa n. 60e, bussiliput mukaanlukien. Mielestäni hyvä diili - asunto, jossa olisi kiva emännöidä, olisi ainakin 300e kalliimpi kuukaudessa. Toki välillä ollaan ystäväporukalla jonkun luona, kenellä on isompi kämppä.
Elämänjanoinen, eloisa, seurallinen!
Kyllä meillä täällä maalla on kaksikin baaria ja jos ei ole kuskia voi soittaa ihan taksin. Ei siis sitäkään syytä olla kateellinen.