Onko teillä muilla työpaikoilla lusmuja tai laiskoja työntekijöitä?
Onko siis sellaisia työntekijöitä jotka tahalleen hidastelevat ja vetkuttelevat, he räpläävät lähinnä puhelinta työpaikalla eikä he edes yritä olla ahkeria työntekijät? Meillä on tuollainen ja se kyllä syö työilmapiiriä aika hyvin, muut työntekijät tekee töitä suht ahkeraan mutta sitten on yksi joka lähinnä lusmuilee työpaikalla.
Miten ottaa asia puheeksi vai kannattaako vain kärsiä ja kestää?
Kommentit (24)
Jos jokaisella omat työtehtävät,niin mulle ihan sama tekeekö joku omat hommat liian hitaasti. Sit jos yhteiset työt,niin karjasen kyllä lusmulle ja sanon pahasti. Ja toistan sanomani. Ja pysyn sanojeni takana.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokaisella omat työtehtävät,niin mulle ihan sama tekeekö joku omat hommat liian hitaasti. Sit jos yhteiset työt,niin karjasen kyllä lusmulle ja sanon pahasti. Ja toistan sanomani. Ja pysyn sanojeni takana.
Eikö sua ärsytä katsoa jos joku istuu vaan eikä meinaa töitä tehdä, jos siis työskentelen siten että näet sen lusmun kokoajan? Mieti että sinä teet ahkeraan töitä ja toinen lusmuilee, teet työtä että se saa palkan puhelinta tuijottamalla...?
Ap
Yrittävät hommiaan tyrkätä muille aina tilaisuuden tullen vaikka itse ovat jouten, turhaa ravaamista kyllä näyttää heilläkin riittävän mutta asialle ei lähdettäisi.
On yksi ja muut eivät ole kiinnittäneet siihen huomiota. Hän myös häiritsee joitakin työntekijöitä juttelemalla heille kesken työnteon. Hän pitää pitkiä taukoja.
Yrittelijän yksinpuhelua. Tunnistaa sanasta lusmu.
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät hommiaan tyrkätä muille aina tilaisuuden tullen vaikka itse ovat jouten, turhaa ravaamista kyllä näyttää heilläkin riittävän mutta asialle ei lähdettäisi.
Nämä lusmut ravaa vessassa tunnin välein ja sitten tupakoijat käy kerran tunnissa tupakalla.
Mulla oli sellainen, jonka perästä sai tehdä lisätöitä ja aina olla ilmoittamassa lähiesimiehelle. Onneksi sekä asiakas, että esihenkilö ymmärsivät että mulla oli omatkin hommat tehtävänä, vaikka toki myös joustin, jos jokin asia tartti hoitaa saman tien.
Työkaveri, joka teki koulusiivouksessa iltavuoroa, skippasi usein luokkia. Jos valmiiksi kostutetut mopit loppuivat niin ei koskaan hakenut lisää. Ei ikinä ottanut sohvien alusia, ei portaiden alusia (vaikka olivat ihan avoimet). Minä sitten aamuvuorossa jouduin välillä mennä pyyhkimään täynnä olevia tauluja ja pyydystämään portaiden alta pölypalloja kun en kehdannut jättää niitä. Ruokalinjaston maitokohdissa oli aina maitotippoja. Niitä joutui vähän hankaamaan, joten jos iltavuoro on ne kuivalla mopilla vetänyt niin siihenhän ne jäi. Tein siis eri aluetta, mutta myös paljon iltavuoron töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua ärsytä katsoa jos joku istuu vaan eikä meinaa töitä tehdä, jos siis työskentelen siten että näet sen lusmun kokoajan? Mieti että sinä teet ahkeraan töitä ja toinen lusmuilee, teet työtä että se saa palkan puhelinta tuijottamalla...?
Ap
Siis jos sillä on omat työt josta se on vastuussa, niin ei todellakaan haittaa. Sitten esihenkilö näkee, että työt tekemättä tai ihan miten vaan. Tiedän kyllä kuka ekana lähtee yt myötä.
Yksi tyyppi menee aina sieltä, missä aita on matalin.
LouLou kirjoitti:
Yksi tyyppi menee aina sieltä, missä aita on matalin.
Näitä on paljon ja sitten huvittavinta on se että he vaativat lisää palkka.
Laiskat ne töitään laskee. - Vanha suomalainen sananlasku -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis todellakin,onko kyseessä tiiminä tehty työ vai kummallakin omat työt? Jos hänellä täysin omat työt, ei mua haittaa. Heitän kengällä päähän, jos siis tiiminä täytyy ne työt tehdä. Jos siis vaikka kaupan kaksi kassaa ja toinen kassa ei töitä tee, en sille mitään voi, enkä siinä vaiheessa koe tekeväni hänen töitään,kenkää se sille tulis ja äkkiä. Jos yhdessä pitäisi tehdä, vaikka että toinen on kuski ja toinen kartanlukija,niin ymmärtänet pointtini.?
Vessassa on periaattessa pakko käydä jos on hätä. Kahvi tehostaa työtehoa ja nopeuttaa prosesseja, mutta haittana on jatkuva ripuli tai kusihätä.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa on periaattessa pakko käydä jos on hätä. Kahvi tehostaa työtehoa ja nopeuttaa prosesseja, mutta haittana on jatkuva ripuli tai kusihätä.
Aamulla kun juo kahvin töissä niin menee se pari min kun pitää juosta vessaan.. mä käyn työpäivän aikana ehkä 2 kertaa vessassa ja vessassa käynti kestää ehkä sen 5 min. Kerran tein sen virheen että vedin aamulla tulista ruokaa, sit saikin käydä vessassa varmaan tunnin välein.
Tupakkaa en polta joten tupakkataukoja ei ole.
Itse aiheeseen kyllähän ne vähän ärsyttää ja eiköhän niitä ole melkein joka työpaikalla, menisivät pois töistä jos työnteko ei kiinnosta ja antaisi sen työpaikan sellaiselle ihmiselle jota työnteko kiinnostaa.
On. Minä. Ei vaan yhtään kiinnosta rehkiä.
On, istuu ja räplää puhelinta. Tulee ja menee oman mielen mukaan. Joskus jopa liukuman jälkeen tulee aamulla. Lyhyttä päivää ja omia menoja keskellä päivää. Lomalla jatkuvasti niillä kerääntyneillä saldoilla, joita itse keksii tehneensä. Saikuttaa herkästi ja hoitaa sairasta lasta kotona, miehensä ei koskaan jää. Ottaa päähän, koska minä tai toinen työkaveri joutuu tehdä tän laiskamadon työt ja paikata poissaoloja ja omat työt roikkuu kun laiskuri ei tee omaa osaansa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
On, istuu ja räplää puhelinta. Tulee ja menee oman mielen mukaan. Joskus jopa liukuman jälkeen tulee aamulla. Lyhyttä päivää ja omia menoja keskellä päivää. Lomalla jatkuvasti niillä kerääntyneillä saldoilla, joita itse keksii tehneensä. Saikuttaa herkästi ja hoitaa sairasta lasta kotona, miehensä ei koskaan jää. Ottaa päähän, koska minä tai toinen työkaveri joutuu tehdä tän laiskamadon työt ja paikata poissaoloja ja omat työt roikkuu kun laiskuri ei tee omaa osaansa ajoissa.
Ollaan varmaan samassa työpaikassa? Mulla oma työhyvinvointi kärsii kun joudun seuraamaan tuota toimintaa läheltä.
Joka työpaikassa on. Ihmettelen kuinka saavat sen 8h työpäivän kulumaan venymällä ja vanumalla? Kyllä se aika kuluu nopeammin kuin tekee töitä.
Työnkuva on aikalailla passiivis-päivystysluontoinen. Klo 23-06 välillä asiakkaat nukkuu, niin yökkö on silloin hiljaa ja katselee telsua pötköllään. Kaikki ääntä tuottava homma tehdään klo 21-23 tai 06-7.30.
-sosiaalipuolen laitosyökkö
On ja nuo on juuri rasittavia. Ei töissä pidä tehdä töitä kuin hullu mutta jokaisen pitäisi edes yrittää työpaikalla.