Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (470)

Vierailija
361/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolenkorjausleikkaukset edelleen oudoksuttavat.

Varsinkin nimi,"korjaus" kun enempihän ne rikkovat.

Ja kaikestauhriutuvat huom! Mulle on ok miten kukainenkin itsensä kokee ja on, arvostelen ainoastaan harhaanjohtavaa nimeä.

Vierailija
362/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn homouden, mutta en sitä et hankkivat jollain keinolla lapsen tai lapsia. Lapset kuuluvat vain äidin ja isän suhteen/liittoon. 

Miä taas en koe olevani sellaisessa asemassa muihin nähden että kenenkään homous/lesbous/younameit olisi minun hyväksymisestäni kiinni millään tapaa.

Eli en katso ylhäältäpäin "parempana" alaspäin "huonompia"

Kyllähän se niin on, että suvun vanhimmat päättää nämä asiat. He tietävät paremmin, mikä on parhaaksi.

Ajattelennetko(?) että se vanhin on automaattisesti hetero? 

Tietenkin on. Eihän ennen vanhaan mitään homoja ja lesboja ollut. Sehän oli rikos olla homo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää suihin antamisesta enkä anaalista. Pillu miehen tiellä pitää, vanha totuus. 

Vierailija
364/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista puhelinta ollenkaan. Syön omatekemääni silakkalaatikkoa. Teen kalakukkoa itse. En ole somessa. Teen lämpöisiä voileipiä usein. Mielestäni nainen ei sovi papiksi tai poliisiksi. Olen nainen.

Vierailija
365/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn homouden, mutta en sitä et hankkivat jollain keinolla lapsen tai lapsia. Lapset kuuluvat vain äidin ja isän suhteen/liittoon. 

Miä taas en koe olevani sellaisessa asemassa muihin nähden että kenenkään homous/lesbous/younameit olisi minun hyväksymisestäni kiinni millään tapaa.

Kyllähän se niin on, että suvun vanhimmat päättää nämä asiat. He tietävät paremmin, mikä on parhaaksi.

Tietenkin on. Eihän ennen vanhaan mitään homoja ja lesboja ollut. Sehän oli rikos olla homo!

Viel kerran, hipitkin olivat jo 60-luvulla. Tämä kai on ihan yleistason tietoa?

Vierailija
366/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oli rikollisia homoja.

Vierailija
367/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan millään tavalla.Ei kai sitä ruokaläheteillä mitata.

Vierailija
368/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa poltan kaikkialla ja perjantaisin vedän perseet. Ajan autolla joka paikkaan. En lajittele roskia, aikoinaankin ne vaan kaikki dumpattiin yhteen läjään kunnan peränurkkaan. Lomalla olen neljä viikkoa juhannuksesta lähtien ja kyläilen sukulaisten mökillä, niin tehtiin myös lapsuudessani. En yleensä ilmoita tulostani, pölähdän vaan pihaan, kyllä sitä kahvit keitetään ja itseleivotut pullat pakkasesta kaivetaan. Jos on jotain kaupasta ostettua, niin kyllä katson huonoa emäntää tiukasti, eikö edes pullaa osata tehdä.  Uutiset katson televisiosta klo 20:30 ja silloin on muiden oltava hiljaa. Kyllä ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
369/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikestaan näin Trumppeliaikana takapajuinen ja ahdasmielinen on nimenomaan tässä ajassa elävä eli nykyaikainen.

Se nykyaika vain on rikki.

Vierailija
370/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vanhuksia kunnioitettavan ja elämänkokemusta kuunneltavan.Lapsenlapseni kaveri on neuvonut lapsenlastani sanomaan suorat sanat kaikille vanhoille.Syynä on nykytapa että "minun kunnioitukseni  on ansaittava ensin ,sitten voin ehkä tehdä samoin".Eli vanhuksen tulee olla nöyrä nuorien keskuudessa.

Tämä tuli esiin kun joku vanhempi herra oli pyytänyt poikia (16v)auttamaan avaamaan ulko-ovea.Mies oli liikkeellä rollaattorilla.Lapsenlapseni oli avannut ja kaveri oli tähän puuttunut .Eli auttaa ei pidä jos ei tunne onko ihminen sen arvoinen.Hulluksi on mennyt tämä elämä .Vanha ihminen on kuitenkin tätä maata rakentanut  ja puolustanut .

Vierailija
371/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän avainlukulistaa :)

T:46v ihan muutoin kyllä ajantasalla oleva nainen

Vierailija
372/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanhaa kännykkää koska se toimii vielä. Kuulostan isältäni 20 vuotta sitten ja jos minulla olisi lapsi, se häpeäisi minua samoin perustein. Huutaisin kaupassa, että eikö jumalauta ole muka autotelinettä tälle mallille enää ja M I K Ä  on perustelu? 

Vierailija
373/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän avainlukulistaa :)

T:46v ihan muutoin kyllä ajantasalla oleva nainen

Mutta onko sulla kuulakärkikynä kiinni siinä ja käytetyt numerot sutattu?

Vierailija
374/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin auton joka on rautaa ja peltiä. En sopeudu siihen tietokoneeseen ja assistentteihin jotka ajavat autoani koko ajan, enkä voi sille mitään. Olen erittäin allerginen sille että autoni jarruttaa koko ajan vaikka kaikki assistentit ovat pois päältä. En halua maksaa niistä jarruremonteista. Osaisin ajaa autoa niin että en jarruta kovin paljoa.

Kuuntelen musiikkia oikean vahvistimen ja kunnollisten kaiuttimien kautta. En voi sietää varsinkaan nykyautoissa olevia DSP (Digital Sound Processor) systeemejä jotka poistavat musiikista kaiken ja varsinkin attackin. Esim kitara häviää monissa Volkkarin autoissa kokonaan koska kitara on aika perkussiivinen instrumentti. Nuo DSP systeemit yrittävät tuottaa heikkotehoisella vahvistimella ja huonoilla kaiuttimilla mahdollisimman paljon äänenpainetta jolloin ihmiset luulevat että systeemi on tehokas, vaikka asia on juuri päinvastoin.

Vierailija
375/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pukeudutaan klassisesti. Mies käyttää pukuja töissä, minä pukeudun töihin kynämekkoon. Tytötkin käyttävät suuren osan aikaa hameita ja mekkoja, housuja aika vähän. Huppareita ei ole koko taloudessa.

Vierailija
376/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet neitsyt vanhapoika

Vierailija
377/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan käsin lehtiöön kaunokirjoituksella. Kartat haluan paperisina. Virastoissa haluan asioida paikanpäällä kasvokkain. Lada on lempi automerkkini. Parsin sukkani. Kudon itse sukkani. Osaan tehdä kotiviiniä omenoista. Herään herätyskellon ääneen. 

Vierailija
378/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään normaalista seksistä. Vaniljasta. -M

Siis pelkkä " lähetyssaarnaaja asento " ?  Tylsää 🥱

Vierailija
379/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa poltan kaikkialla ja perjantaisin vedän perseet. Ajan autolla joka paikkaan. En lajittele roskia, aikoinaankin ne vaan kaikki dumpattiin yhteen läjään kunnan peränurkkaan. Lomalla olen neljä viikkoa juhannuksesta lähtien ja kyläilen sukulaisten mökillä, niin tehtiin myös lapsuudessani. En yleensä ilmoita tulostani, pölähdän vaan pihaan, kyllä sitä kahvit keitetään ja itseleivotut pullat pakkasesta kaivetaan. Jos on jotain kaupasta ostettua, niin kyllä katson huonoa emäntää tiukasti, eikö edes pullaa osata tehdä.  Uutiset katson televisiosta klo 20:30 ja silloin on muiden oltava hiljaa. Kyllä ennen oli kaikki paremmin.

Poimin tästä luettelooni 1/2 9 uutiset, ne on must. Ja maksan käteisellä. Muut paperilehdet, -kirjat yms luettelin jo aiempana.

Vierailija
380/470 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista puhelinta ollenkaan. Syön omatekemääni silakkalaatikkoa. Teen kalakukkoa itse. En ole somessa. Teen lämpöisiä voileipiä usein. Mielestäni nainen ei sovi papiksi tai poliisiksi. Olen nainen.

Ikä +60 v  ? Uskis , matalakoulutettu ?