Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (338)
Olen peruskohtelias ja odotan edes jotakin käytöstapoja muilta. Some on tuonut mukanaan outoja käyttäytymismalleja jotka ovat yllättäneet täysin.
Mies pyytää treffeille,ei nainen.Joo,on tasa-arvo,ja sitä ja tätä,mut silti näin.
Omakohtainen kokemus puhuu et mies e i ole kiinnostunut,jos ei pyydä.Jos on liian ujo tai aloitekyvytön niin yhdessäolo tuskin toimisi muutenkaan.
Parisuhteessa sitten molemmat voi niitä treffejä järjestää.
Vierailija kirjoitti:
En omista älypuhelinta, mikroaaltouuunia, tiskinpesuainetta, kahvinkeitintä, en käytä margariinia enkä muita siemenöljyjä, luen kirjoja, uskon kunniaan sekä solidaarisuuteen, kannatan vahvaa AY-liikettä sekä työväenluokan asiaa, en arvosta ihmisiä heidän koulutuksensa perusteella.
54vee kantakaupungista
Aika ristiriitaista uskoa kunniaan mutta kannattaa samalla vahvaa ay-liikettä. Tämä yleishaitallinen verorälssi on työeläkelaitosten ohella paras esimerkki nykyisestä suurpääomasta, joka riistää vuokralaisia, rahoittaa isänmaalle haitallisten ehdokkaiden vaalikampanjoita ja vastustaa parlamentaarista demokratiaa ulkoparlamentaarisilla keinoilla.
Vakituinen parisuhde ja perhe ovat tärkeitä. Arvostan laajaa yleistietoa, kädentaitoja, lähiluontoa ja liikunnallisuutta. Työmoraalini on melko korkea ja menen töihin vaikka surettaisi, väsyttäisi tai vituttaisi. Tykkään hoitaa asioita puhelimitse ja tykkäisin soitella enemmänkin ystäville. Arvostan käytännöllisiä ja (perinteisellä tavalla) esteettisiä asioita.
Kulttuuriperinteet,yhteisö,kommunikointi kasvokkain. Ruoanlaitto,taidemaalaus,luova toiminta.Elämän arvot. Ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä, että jos yhteisiä lapsia, pitää olla naimisissa.
Kaikkien miesten kanssa?
ap
Kaikkien? Vain sen yhden ja ainoan, joka on lasten isä ja jonka kanssa on eletty yhteinen elämä
Käsialassani on silmukka numero kahdessa.
Pidän aina Hankkija lippistä,jo vuodesta-77
Vierailija kirjoitti:
En omista älypuhelinta, mikroaaltouuunia, tiskinpesuainetta, kahvinkeitintä, en käytä margariinia enkä muita siemenöljyjä, luen kirjoja, uskon kunniaan sekä solidaarisuuteen, kannatan vahvaa AY-liikettä sekä työväenluokan asiaa, en arvosta ihmisiä heidän koulutuksensa perusteella.
54vee kantakaupungista
Oulusta vai Kuopiosta?
Elän niinkuin elän nyt, ja tämäkin on joka sekunti historiaa ja vanhanaikasta huomenna.
Olen nainen 65v. pidän 50, 60 ja 70 luvun suomi iskelmistä
Olen 37-vuotias mies, enkä koe olevani arvoiltani yhtään arvokonservatiivinen. Ainoa asia, mitä arvostan ylikaiken "menneiltä ajoilta", on rock-musiikki, mutta sillä ei todellakaan mitään tekemistä asian kanssa, päinvastoin: vanhanliiton rokkarit, etenkin hipit ja punkkarit vastustivat ylikaiken juuri näitä paikalleen jämähtäneitä arvoja. Koen omakseni elämäntyylin, jossa voi elää mahdollisimman vapaasti, sitoutumatta mihinkään typeriin sukupuolirooleihin. Laitan itse ruuan, siivoan, tiskaan ja pesen pyykkini ihan itse. Minulla ei myöskään ole omia lapsia ja elän muutenkin hyvin niukasti ja kohtuudella. Elämäntyylini ei näinollen kuormita liikaa ympäristöä.
Palasin takaisin paperille painettujen kirjojen pariin, ne rentouttavat parhaiten. Aloin kirjoittamaan päiväkirjaa, välissä kymmenien vuosien tauko. Lopetin sometilini, mutta katson vielä YouTubea. Kävelen ja pyöräilen paljon. Olen nykyään onnellisempi ja rauhallisempi näiden elämänmuutosten jälkeen.
- Lähes kaikki vaatteeni ovat 10-20 vuotta vanhoja. Yksi takki on ostettu vuonna 2000, mutta eikös 2000-luvun vaihde ole jälleen muodissa?
- Olen käyttänyt 17 vuotta samaa Nokian kännykkää (siinä on kaikki mitä tarpeellinen: tekstiviestit, kalenteri, herätyskello ja laskin - en tarvitse mitään sosiaalisen median härpäkkeitä). En ole koskaan omistanut älypuhelinta tai tablettia.
- Pöytäkoneessani on vielä Windows 7.
- Käytän todella harvoin striimauspalveluita.
Elän sellasta elämää kuin eläin oman nuoruuteni. Ei ole älykännykkää, eikä tule, puhelimeni on 20 v vanha nokia, joka ei ole ollut kertaakaan rikki, toimii todella hyvin. laskuni maksan konella itse, se on halvempaa, en osta mitään uutuustuotteita, vaan een paljon asioita itse. Mulla ei ole astianpesukonettakaan eikä tule tykkään tiskata. Elän ihan -70 luka ja -80 lukua. Ja se on ihanaa aikaa.
Ei se ole vanhanaikaista minulle, se on mun normaalia elämää. Inhoan tätä eloktroniikan tuhlaamista ja uudien asioiden jatkuvaa ostamista.