Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010738309.html
On tämä vaan kamalaa aikaa.
Kommentit (454)
Hyvöpalkkaisena +8000€/kk + sijoitus asunnosta 900€ kk. On tää jotenkin naurettavaa. Oma asuntolaina 2000€ netto/ vakuutukset/ työmatka kulut/ auto ym pakolliset kulut
Jää noin 1000-1500€ käyttöön.
Mun vuokra pariskunta+7 lasta. Toinen tienaa noin 1800€/kk nettona. Toinen jtn 1600€.
Kela maksaa asumisen lähes täysin, lapsilisät, asumistuet, sähköt, vedet, netit yms..
Heidän yhteistulot n 50 000€ vähemmän kun mulla.
Mut nettorahaa jääkin sitten tuplasti enemmän käyttöön.
Kyllä yhden henkilön juokseviin kuluihin pitäisi mennä tonni kuussa, kun järkevästi kuluttaa. Noista palkoista pitäisi jäädä puolet säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Hyvöpalkkaisena +8000€/kk + sijoitus asunnosta 900€ kk. On tää jotenkin naurettavaa. Oma asuntolaina 2000€ netto/ vakuutukset/ työmatka kulut/ auto ym pakolliset kulut
Jää noin 1000-1500€ käyttöön.
Mun vuokra pariskunta+7 lasta. Toinen tienaa noin 1800€/kk nettona. Toinen jtn 1600€.
Kela maksaa asumisen lähes täysin, lapsilisät, asumistuet, sähköt, vedet, netit yms..
Heidän yhteistulot n 50 000€ vähemmän kun mulla.
Mut nettorahaa jääkin sitten tuplasti enemmän käyttöön.
Ja juuri näiden porsimista tuetaan eniten myös lapsilisillä. Pelkkiä menoeriä ja lapsista tulee seuraava sukupolvi samanlaisia kun kotoa opitaan malli ilmaiseen elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä itkemistä oli? Kertoivat vaan mihin rahat menee. Asuntojaan makselevat omaksi jne. Huonoa taloustaitoa jonkun mielestä? Kai se parempi on hankkia se oma kämppä jos kerran pystyy. Ei sitten tarvi enää vanhana kituuttaa vuokrakämpässä.
Kerrostalossa ja rivitalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja hallitus tekee nyt jätti leikkauksia.
Yhä edelleenkään ei ole.
vastike on taloyhtiön lasku OSAKKAALLE ja siitä on vastuussa ainoastaan niiden osakkeiden OMISTAJA. Jos osakas ei maksa jää nämä rästit rasittamaan osakkeita ja osakkeiden myynnin jälkeen ne rästit siirtyvät uuden osakkaan vastuulle.
Sama pätee rahoitusvastikkeisiin.
Se että jos yhtiö joutuu nostamaan KAIKKIEN vastikkeita oman maksukykynsä varmistamiseksi EI TARKOITA vastuuta MUIDEN veloista vaan yhä edelleen VAIN OMISTA VASTIKKEISTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella.
"Naapuri saa asumistukea" LOL. Luuletko, että 8k brottopalkkainen asuu joss
Et tainnut ihan ymmärtää kirjoittajan pointtia asiassa? Lue se uudelleen ilman pilkallista asennetta. Ehkä sitten tajuat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla bruttotulot ovat 5500, käteen jää noin 3500. Siitä kun maksaa yksin asunnonkulut, lasten kulut yhden auton ja muut niin ei jäljelle jäävällä summalla juurikaan juhlita, varsinkaan kun tarkoituksena on samalla säästää vähän puskuria katastrofien varalle.
Jos esimerkiksi perheen 2 aikuista tienaisi 2750 per henkilö, heille käteen jäävä osuus olisi todennäköisesti huomattavan paljon suurempi.
Tätä ei yleensä ymmärretä. Minä tienaan 9000 euroa, josta käteen jää 5000. Juu, paljon rahaa, mutta kaksi reilut 3000 euroa tienaavaa pääsee samaan nettoon. Suuri brutto ei tarkoita isoja tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nettopalkka 800e ja saan tästä säästöön.
missä työssä noin paska palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla bruttotulot ovat 5500, käteen jää noin 3500. Siitä kun maksaa yksin asunnonkulut, lasten kulut yhden auton ja muut niin ei jäljelle jäävällä summalla juurikaan juhlita, varsinkaan kun tarkoituksena on samalla säästää vähän puskuria katastrofien varalle.
Jos esimerkiksi perheen 2 aikuista tienaisi 2750 per henkilö, heille käteen jäävä osuus olisi todennäköisesti huomattavan paljon suurempi.
Tätä ei yleensä ymmärretä. Minä tienaan 9000 euroa, josta käteen jää 5000. Juu, paljon rahaa, mutta kaksi reilut 3000 euroa tienaavaa pääsee samaan nettoon. Suuri brutto ei tarkoita isoja tuloja.
5000e nettoa on käyttämässä kaksi henkilöä, tupla kulut kaikessa. Ei siinä, että progressiivinen verotus on hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä itkemistä oli? Kertoivat vaan mihin rahat menee. Asuntojaan makselevat omaksi jne. Huonoa taloustaitoa jonkun mielestä? Kai se parempi on hankkia se oma kämppä jos kerran pystyy. Ei sitten tarvi enää vanhana kituuttaa vuokrakämpässä.
Kerrostalossa ja rivitalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja hallitus tekee nyt jätti leikkauksia.
Yhä edelleenkään ei ole.
vastike on taloyhtiön lasku OSAKKAALLE ja siitä on vastuussa ainoastaan niiden osakkeiden OMISTAJA. Jos osakas ei maksa jää nämä rästit rasittamaan osakkeita ja osakkeiden myynnin jälkeen ne rästit siirtyvät uuden osakkaan vastuulle.
Se että jos yhtiö joutuu nostamaan KAIKKIEN vastikkeita oman
tää kusipää on jankuttanu tota samaa kuukaudesta toiseen.mut jankuttajaa vituttaa maksaa vuokra joka kuukausi jostai kusisesta luukusta.
Elämäntapaköyhä ei huomaa, kuinka paljon hän saa ilmaiseksi, eikä sitä miten paljon verot vie.Ei ihme että tukien leikkaukset ovat alkaneet, Suomessa ei kannata tehdä edes töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa luokkaa oma palkka. Moni ei myöskään tajua sitä et tän työn tekemisestä tulee kuluja.. Pitää olla huoliteltu ulkoasu/ kynnet/ hiukset/ meikit/ vaatteet 90% ajasta ruokailu tapahtuu ravintolassa koska ei ole työtilaa.. Asiakas tapaamisia on pitkin maita ja mantuja. Saatat joutua viettämään viikon Kemissä. Josta aktiivista työaikaa 2h. Hotellihuoneessa istumalla tulis hulluksi. Joten rahaa palaa samaan tapaan kuin etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheverotus olisi oikeudenmukaisempi verotusmuoto. Ja ennen kuin joku alkaa vinkua niin meillä ei ole lapsia ja ei vaikuttaisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Minä olen "isotuloinen" tämän listan mukaan, palkka 6500 ja ei tuota mitään vaikeuksia elää kuukausi 800 eurolla, jätänhän sen verran tilille joka palkan jälkeen kun ensin sijoitan palkastani. Siltikin on vara syödä ulkoruokinnassa kerran viikossa.
Kyllä varmaan, jos ei ole vuokra 800.
Monella on palkka 1300 netto ja vuokra 800.
Miksi olisi vuokra 800... ei varmaan tuollakaan ole joka sanoi että "koita pärjätä 800". Minun asumismenoni on 220 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapaköyhä ei huomaa, kuinka paljon hän saa ilmaiseksi, eikä sitä miten paljon verot vie.Ei ihme että tukien leikkaukset ovat alkaneet, Suomessa ei kannata tehdä edes töitä.
ei kannata ei mut työttömänä kannattaa näköjään olla saa 595e ja asumistuen kuukaudessa se kannattaa.
pitäisköhän munkin ottaa loparit kun saan 3700e käteen kun tää ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkään ei ole.
Se että jo
Tukiloinen tuo jankuttaja on.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä harva ymmärtää tätä eli mitä progressiivinen verotus tarkoittaa. Itketään omia pieniä tuloja, ja pitäisi saada valtiolta enemmän ja samalla ilkutaan hyvätuloisille, joilla on tiukkaa kun myös heille kaikki on kallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella.
Yhyy, me rikkaat emme saa mitään alennuksia, lapsilisäkin on liian pieni. Pienituloiset saavat kaiken mutta rikkaat vain köyhtyy.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fba00cb2-525c-4df2-9704-b322de…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nettopalkka 800e ja saan tästä säästöön.
missä työssä noin paska palkka?
Teen osa-aikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkään ei ole.
Sama
niin on.ja toivottavasti vuokrat nousee ja joutuu muuttamaan johonkin koirankoppiin jankuttamaan.
1300e ruokaan!? Wtf?