Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010738309.html
On tämä vaan kamalaa aikaa.
Kommentit (454)
Maksatko sä parturille 40 euroa leikkauksesta? Sillä saa kaksi kassillista ruokaa kaupasta, kun leikkaa hiukset itse ja laittaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella.
No ei se toimeentulotuki ole automaatio eikä niin iso summa kuin kuvaat. Onneksi voit aina itsekin sössiä luottotietosi ja heittäytyä toimeentulotuelle, jos niin kadehdit tuensaajia. Itse en ainakaan vapaaehtoisesti ikinä haluasi selvitellä kaikkia tilitietojani jollekin virkailijalle ja jännittää joka kuukausi tuleeko rahaa vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko jankuttaja kiva maksaa vuokraa asumisesta joka kuukausi jonkun tilille??
saattaa olla mun tili.mut olet niin tyhmä että et muuhun pysty.
Onko kivaa maksaa kohta vuokraa, kun omistusasunto on ulosottovirastolla ja maksat vuokraa + velkaa asunnosta mitä ei enää ole.
onko kiva maksaa joka kuukausi vuokraa jollekkin?.monta sataa tuhatta olet jo maksanu ja omistat oman tuulenhuuhtoman perseen et muuta.kumma kun vokran antajat hyvä osasia ja sä jankuttaja oot perseaukinainen.
Hallitus lupasi vakituiset työpaikat armeijalle. Upserit joutuvat ottamaan pitkien hiusten 160 euron permanenttikiharoita, kun naisten ansiosidonnainen leikattiin.
muista jankuttaja maksaa vuokra tai lennät kadulle siellä on jo kylmä.
toivotaan et vuorat nousee vai mitä jankuttaja kusipää?
Vierailija kirjoitti:
Maksatko sä parturille 40 euroa leikkauksesta? Sillä saa kaksi kassillista ruokaa kaupasta, kun leikkaa hiukset itse ja laittaa kiinni.
Neljällä kympillä ei tosiaankaan saa kahta kassillista ruokaa mistään kaupasta. Paitsi jos ostaa koko rahalla makaronipusseja, niilä voi saada kaksi muovikassia täyteen.
Yksi edellytys miesystävälle on, että osaa värjätä ja leikata naisten hiukset.
Ja naiset ei muuten käy enää baareissa, kun ansiosidonnaista leikattiin. Ei olla tinderissäkään eli miesten täytyy tehdä ehdotuksia, kun viemme roskat ulos tai ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljällä kympillä ei tosiaankaan saa kahta kassillista ruokaa mistään kaupasta. Paitsi jos ostaa koko rahalla makaronipusseja, niilä voi saada kaksi muovikassia täyteen.
Kyllä saa kun katsoo mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa jauhoja ja juureksia. Leivät leivotaan itse, kun hallitus leikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa jauhoja ja juureksia. Leivät leivotaan itse, kun hallitus leikkaa.
Ruisjauhoja, vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja.
Mitä ettekö leivo leipiä itse. Kohta on joulu ja tehdään kaikki jouluruoat itse.
Mulla on nettopalkka 800e ja saan tästä säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan niin työmarkkinatuki on 595 ja olet vastuussa muiden osakkaiden vastikkeista ja yhtiölainoista omistusasujana.
Omakotitalossa olen vastuussa vain omasta velattomasta kodistani. En muiden maksamattomista kuluista
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Sinä et maksa itse asumistasi, sähköäsi, vesilaskuasi, lääkärikäyntejäsi etkä harrastusmaksujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Sinä et maksa itse asumistasi, sähköäsi, vesilaskuasi, lääkärikäyntejäsi etkä harrastusmaksujasi.
Miten niin? Ei kaikki saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mulla myös 800e netto ja maksan ihan itse laskut. Sähkö ja siirto 80e, vesi 30e ja lääkärilaskut oli 78e.
Vierailija kirjoitti:
Tosi, isot tulot. Kun sut irtisanotaan niin lainat ei ole menoja eli et saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Jos ei ole säästöjä niin menetät omistusasunnon.
Itsepä tuhlasit ulkomaanmatkoihin.
Kyllähän e ovat yhä menoja. Ei toimeentulotuessa ANNETA rahaa MENOIHIN. toimeentulotukea annetaan VÄLTTÄMÄTTÖMIIN JOKAPÄIVÄISIIN MENOIHIN kohtuulliseksi katsottu määrä.
Kannattaa hyvätuloisenkin säästää kun työttömyyden iskiessä korvaukset romahtaa
t: 55 v nainen
Meidän perheen bruttotulot noin 7000 euroa. Nettotulot noin 5000 euroa. Elämämme pyörii oikein mukavasti kun ei autoja eikä lapsia. Lapsen saati useamman myötä menot kasvaisivat nopsasti.
Emme tosin ole suurituloisia vaan keskituloisia. Asuntolainakin pian maksettu joten sekin kuka pienenee. Jos taloudessamme toinen tienaisi tuon 7000 euroa ja toinen nollatuloinen tai hyvin pienituloinen olisi verotus huomattavasti ankarampaa.
Alamme käymään parturissa, kun tulee se kuuluisa työvoimapula. Määräaikaisilla töillä emme käy parturissa. Hiukset leikataan itse ja nutturalle tai sitten miesystävä leikkaa mun hiusten latvat tai ystävä.