Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010738309.html
On tämä vaan kamalaa aikaa.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella.
No voittehan tekin jäädä toimeentulotuelke.Toivotaan että yt:ssä onni potkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Minä olen "isotuloinen" tämän listan mukaan, palkka 6500 ja ei tuota mitään vaikeuksia elää kuukausi 800 eurolla, jätänhän sen verran tilille joka palkan jälkeen kun ensin sijoitan palkastani. Siltikin on vara syödä ulkoruokinnassa kerran viikossa.
Kyllä varmaan, jos ei ole vuokra 800.
Monella on palkka 1300 netto ja vuokra 800.
Osa-aikatyössä pitää olla myös auto, kun linja-autot ei kulje ja kaupat ja ravintolat on myöhään auki. Työtunteja ei saa enempää. Työvuoroja ei sovitella eli ei voi olla töissä 2 eri paikassa samaan aikaan.
Mä en ole isotuloinen, mutta periaatteessa ihan ok tuloinen, käteen kuukaudessa n. 3000€. Kolme lasta ja yksin asun heidän kanssaan, isä toki hoitaa oman osuutensa kustannuksista, mutta asuminen on todella kallista tällä hetkellä. Pitänyt aika lailla priorisoida hankintoja, kun yhtäkkiä rahaa onkin 500€/kk vähemmän mitä pari vuotta sitten. Ihan hyvin tässä kuitenkin pärjätään siitä huolimatta. Eniten nyppii sähkön hinnan nousu.
Vierailija kirjoitti:
Tmä on paras:
Tulot: Bruttotulot ovat 8000 euroa kuukaudessa, nettotulot 4000 euroa. Bruttopalkan summassa on mukana vapaa autoetu, jonka vuoksi käteen jäävä osuus on pienempi.
Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.
Helppo samaistua - tuohon vielä päälle lasten sikakalliit harrastekulut. Eikä siinäkään vielä mitään, mutta siinä sivussa joutuu elättämään ison joukon vihervasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jankuttajilta leikataan ensivuonna asumistukea lisää.omistus asuntoa ei jankuttaja saa ikinä.
Norjassa on komeita miehiä jotka ei jankuta.
Moni nainen on Norjan tinderissä.
Kieli vaan on niin karmean kuuloista ettei ihme jos ylimääräistä puhetta vältellään.
Vierailija kirjoitti:
Setäni ystävä antaa rahaa 40-vuotiaalle, lakimies lapselleen. Hänen puolinsosakin on lakimies. Hyvät tulot mutta luksuselämään riittämättömät. Daddy helps :D
Tammikuussa tulee asumistukeen varallisuusraja. Eli vuokra-asuntoon ei saa asumistukea, jos tilillä yli 10000.
Toivottavasti sun lapsi työllistyy heti valmistumisen jälkeen kokoaikatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setäni ystävä antaa rahaa 40-vuotiaalle, lakimies lapselleen. Hänen puolinsosakin on lakimies. Hyvät tulot mutta luksuselämään riittämättömät. Daddy helps :D
Tammikuussa tulee asumistukeen varallisuusraja. Eli vuokra-asuntoon ei saa asumistukea, jos tilillä yli 10000.
Työmarkkinatuki on 595, jos ei työllisty joutuu käyttämääm daddyn keräämät säästöt ruokaan.
Ei me mitään itketä ja rahat riittää oikein hyvin.
Daddy on kerännyt lapsen tilille rahaa omistusasuntoa varten ja lapsi ei saa kokoaikatöitä. Siinä meni säästöt.
hirvee haju tuli kun väänsin rapula paskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595, jos ei työllisty joutuu käyttämääm daddyn keräämät säästöt ruokaan.
Vuokra-asuntoon ei saa asumistukea jos on tilillä yli 10000. Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa ja toimeentulotukea ei saa, jos on säästöjä.
Ei pärjää nuori pelkällä 595 työmarkkinatuella, jos ei työllisty heti valmistumisen jälkeen.
Velat pitää maksaa ja jos rahan arvo vähenee, ja mahdollisilla säästöilläkään ei sen takia saa sitä, mihin niiden pitäisi riittää, esimerkiksi asuntolainanlyhennyksiin, niin kyllä se kiristää taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Velat pitää maksaa ja jos rahan arvo vähenee, ja mahdollisilla säästöilläkään ei sen takia saa sitä, mihin niiden pitäisi riittää, esimerkiksi asuntolainanlyhennyksiin, niin kyllä se kiristää taloutta.
Moni vuokralla asuva ei käy parturissa.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenee.
Ei ne tulot vaan ne menot.
Yksinkertaista suhteuttaa menot tulojen mukaan..
Tosin valtiotkin näyttävät mallia kuinka eletään ylivarojen..velkaa velan päälle..
Sitten vingutaan, kun shxt hit the fan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Minä olen "isotuloinen" tämän listan mukaan, palkka 6500 ja ei tuota mitään vaikeuksia elää kuukausi 800 eurolla, jätänhän sen verran tilille joka palkan jälkeen kun ensin sijoitan palkastani. Siltikin on vara syödä ulkoruokinnassa kerran viikossa.
Äidin peräkammarissako asut?
Olen töissä, mutta säästän palkkarahat, kun ansiosidonnaista leikataan.
Leikkasin itse hiukset. Kun laittaa ne kiinni niin ei näy onko millaiset hiusten latvat.
onko jankuttaja kiva maksaa vuokraa asumisesta joka kuukausi jonkun tilille??
saattaa olla mun tili.mut olet niin tyhmä että et muuhun pysty.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä, mutta säästän palkkarahat, kun ansiosidonnaista leikataan.
Leikkasin itse hiukset. Kun laittaa ne kiinni niin ei näy onko millaiset hiusten latvat.
Eläkeläiset käy lähinnä parturissa, ei nuorempi sukupolvi, ei ole vakituisia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
onko jankuttaja kiva maksaa vuokraa asumisesta joka kuukausi jonkun tilille??
saattaa olla mun tili.mut olet niin tyhmä että et muuhun pysty.
Onko kivaa maksaa kohta vuokraa, kun omistusasunto on ulosottovirastolla ja maksat vuokraa + velkaa asunnosta mitä ei enää ole.