Nainen kertoi vasta 3. tapaamisella, että hänellä on lapsi
Tapasin kaverin syntymäpäiväjuhlissa erään mukavan naisen. Ollaan tavattu kolme kertaa ja vasta viimeisimmällä tapaamisella hän kertoi, että hän on 6-vuotiaan lapsen äiti. Hänellä on siis yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa vuoroviikoin. Kun kysyin, että miten hän ei aikaisemmin tätä asiaa maininnut, vastasi hän, että ei hän vaan kokenut tarpeelliseksi kertoa lapsesta.
Siis miten niin muka ei kokenut tarpeelliseksi kertoa, että hänellä on lapsi?
Itselläni ei ole lapsia enkä oikeastaan pidä lapsista.
Kommentit (473)
Ai oikein antaa "mahdollisuuden". Nyt kyllä repäsit :D
Olisi kyllä tyhmä lapseton mies/nainen joka ei tarttuisi oikein "mahdollisuuteen"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole aina treffeillä tai muutenkaan puheissani kertonut lapsistani. Mitä sitten?
Ois kyllä hirveää tapailla ihmistä, joka salaisi että suhteen vakavoituessa sitä päätyisi mahdolliseksi vanhempipuoleksi lapselle.
Kolme tapailukertaa, ja korostan tapailua, ei ole lähelläkään vakavoitumista.
Kuinka vaikea on ymmärtää, että kolmannella kerralla jompikumpi voi jo kuvitella, että tavoitteena on parisuhde ennemmin tai myöhemmin? Aloituksesta ei ainakaan ilmennyt, että oltiin seksisuhteen perässä.
Kyllä ärsyttäisi olla vaarassa ihastua ihmiseen ja sitten kuulla, että on tavannut hänet jo kaksi kertaa ihan turhaan, kun neljättä kertaa ei tule.
Muo ärsyttäis, jos miehelle mun lapset olis ehdoton ei, eikä hän olisi tästä mitään maininnut heti alkuun.
Jos puhuisin lapsista heti alkuun, täällä itkettäis, kun ei ne äidit muusta puhu, kuin lapsistaan.
Ei tässä tapauksessa. Oletuksena on, että ensimmäisillä treffeillä juuri puhutaan lapsista mikäli niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jokin kirjoittamaton sääntö, että lapselliset miehet/naiset eivät saa osoittaa kiinnostustaan tai antaa mahdollisuutta lapsettomille miehille/naisille?
Vaikkapa nyt sitten siellä Tinderissä. Miehet eivät näin koskaan tee?
Ai oikein antaa "mahdollisuuden". Nyt kyllä repäsit :D
Olisi kyllä tyhmä lapseton mies/nainen joka ei tarttuisi oikein "mahdollisuuteen"!
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu kiertää kehää, kukaan ei viitsi lukea että samat asiat on jo kirjoitettu moneen kertaan. Antakaa määkin huudan saman asian!
Miten on niin mahdotonta ymmärtää, että MOLEMPIEN ois hyvä jo alussa jutella auki, millä mielellä lähdetään treffeille, onko deal breakereitä jne. Mulle ei ole mikään ongelma kertoa, että en ikipäivänä tapaile ketään kellä on lapsia, varsinkaan alaikäisiä. En myöskään halua ikinä omia lapsia. Eikö se ole ihan reilua lyödä pöytään ennen kuin toisella on ehkä tunteet pelissä?
Samoin odottaisin, että treffikaveri kertoo, jos tiedossa on ehkä mahdollisen parisuhteen myötä lisäihmisiä kuvioon mukaan. Haluaisin myös, että kerrotaan, jos toivotaan lapsia tai halutaan ehdottomasti vaikka muuttaa ulkomaille tai asua maalla tai mitä vaan elämään olennaisesti vaikuttavaa.
Nää on aina paperilla helppoja juttuja, käytännössä ei niinkään. Jos lapsistaan puhuu heti alkuun, voi vaikutelma olla se, että aina vaan niistä lapsistaan puhuu. Jos ottaa tällaiset jutut alkuun esiin, voi toisen pelästyttää ihan sillä, että puhuu näin merkittävistä seikoista, kun ei vielä muuten yhtään tunneta. Kaikki eivät ole tilanteissa vakavaa ihmissuhdetta etsimässä, vaan voi ihan ohimennen alkaa keskustella paikalla olevien kanssa. Ja sopia treffitkin puoli huolimattomasti. Kaikki ihmiset eivät etene samantahtisesti, vaikka jutusta jossain vaiheessa vakavampaa tulisikin. Ei näihin ole yhtä ainoota tiukkaa kaavaa. Kolmas tapaaminen on oikeasti ihan alkua vasta. Se on ikävää, jos ap on käynyt jo kuumana ja sit joutunut pettymään. Tälle naiselle voi olla ihan normia tapailla useampaakin samaan aikaan, ennen vakavaa suhdetta, ja silloin lapsiasian esiintuominen ei ole se ensimmäinen juttu.
Miksi pitäisi alkaa elättämään ja toimimaan isähahmona muiden äpärille?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä halusi vähän tutustua sinuun paremmin. Ei hän tiedä minkälainen pedo voi olla kyseessä, olisin aina varovainen jos minulla olisi lapsia.
Mistä sä tiedät onko toinen pedo? Onko naamassa jonkinlainen merkki? Toinen voi aivan hyvin teeskennellä tykkäävänsä sun lapsista, vaikka on pedo. Onhan näitä juttuja tapahtunut perhepiireissä vaikka kuinka paljon, eikä pedo ihan varmasti koskaan anna merkkiäkään mielihaluistaan, ainakaan aluksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on 100% white trash -valtio nimenomaan yksinhuoltajien takia.
Ilmeisesti on TÄYSIN naisen vika, jos yksinhuoltajaksi päätyy.
Nää naisvihamiehet tykkäävät unohtaa sen tosiasian, et jokaisella lapsella on myös isä.
Missä lukee että kommentoija tarkoittaa yksinhuoltajilla pelkästään naisia? Miksi oletatte yleensäkin että yh on nainen?
Naiset harvemmin moittivat palstalla miestä siitä, että mies etsii vaan aisuria ja elättäjää lapsilleen...
Joku kirjoitti, et Suomi on 100% whitetrash johtuen yksinhuoltajista. Tämä on "palstatotuus", jota naisvihamieliset toistaa eri ketjuissa. Ihan peruskauraa tällä palstalla. Naisia haukutaan yleisesti ja yksinhuoltajanaisia erityisesti.
Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole aina treffeillä tai muutenkaan puheissani kertonut lapsistani. Mitä sitten?
Miksi et ole kertonut?
Luulisi, että lapset tulisivat ihan luonnostaan puheeksi kun tutustut treffikumppaniin. Jos vaikka treffikumppani kysyy, että mitä teit kesällä, niin voi kertoa vaikka, että "kävin lasten kanssa Särkänniemessä "... Jne
Kun ei kerro lapsista eikä muustakaan olennaisesta niin ei selvästikään etsi syvempää suhdetta. Ei ole kokonaan tarjolla, vaan osittain. Toisin sanoen, etsii pintapuolista panosuhdetta tms.
Pinnallisissa suhteissa lapset eivät haittaa oli niitä tai ei ja jos hakee syvempää suhdetta, niin olisi hyvä kertoa lapsista. Tämänkö takia monet naiset itkevät kun miehet jättävä hänet heti
Kyllä tällä palstalla ne on miehiä jotka ulisee, ettei saa naista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu kiertää kehää, kukaan ei viitsi lukea että samat asiat on jo kirjoitettu moneen kertaan. Antakaa määkin huudan saman asian!
Miten on niin mahdotonta ymmärtää, että MOLEMPIEN ois hyvä jo alussa jutella auki, millä mielellä lähdetään treffeille, onko deal breakereitä jne. Mulle ei ole mikään ongelma kertoa, että en ikipäivänä tapaile ketään kellä on lapsia, varsinkaan alaikäisiä. En myöskään halua ikinä omia lapsia. Eikö se ole ihan reilua lyödä pöytään ennen kuin toisella on ehkä tunteet pelissä?
Samoin odottaisin, että treffikaveri kertoo, jos tiedossa on ehkä mahdollisen parisuhteen myötä lisäihmisiä kuvioon mukaan. Haluaisin myös, että kerrotaan, jos toivotaan lapsia tai halutaan ehdottomasti vaikka muuttaa ulkomaille tai asua maalla tai mitä vaan elämään olennaisesti vaikuttavaa.Nää on aina paperilla helppoja juttuja,
Olen tuo jota kommentoit. Oli kyllä sulta hyvä ja asiallinen kirjoitus perusteluineen, ja olet ihan oikeassa. Itselläni on selvästi treffailukulttuuri niin vieras asia, että en enää edes hahmota, että on tosiaan tällaista monen tapailua samaan aikaan jne. Ja olen myös aina tosi huolissani, etten anna väärää kuvaa tai johda ketään harhaan, niin senkin takia ainakin aikoinaan olin aina tosi avoin toiveistani heti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on ymmärtää, että kolmannella kerralla jompikumpi voi jo kuvitella, että tavoitteena on parisuhde ennemmin tai myöhemmin? Aloituksesta ei ainakaan ilmennyt, että oltiin seksisuhteen perässä.
Kyllä ärsyttäisi olla vaarassa ihastua ihmiseen ja sitten kuulla, että on tavannut hänet jo kaksi kertaa ihan turhaan, kun neljättä kertaa ei tule.Hui kauhea, pari tuntia elämästä meni ihan haaskuun. Miksei noista omista ajatuksista sitten voi puhua?
Kuinka niin ei voi? Kyllähän mä puhun.
Eikä ole kyse "parin tunnin haaskuusta". Tapaamisiin liittyy tunnetasolla kivaa jännitystä, kihelmöintiä, pohtimista, uskaltamista, itsensä avoimin mielin pitämistä jne, kyllä tapailu on paljon muutakin kuin tunti aikaa ja vitonen kahviin ja pullaan. Ei mua kiinnosta käydä tunnetasolla t
Sit et lähde lapsellisten kelkkaan ja selvität tän seikan, ennenkuin alkaa kihelmöimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä hirveää tapailla ihmistä, joka salaisi että suhteen vakavoituessa sitä päätyisi mahdolliseksi vanhempipuoleksi lapselle.
Ei kaikki ollenkaan näe, että suhde voisi vakavoitua, ennen kuin on jonkin aikaa tapailtu. Ja silloin on ihan sama, kertooko lapsesta vai ei, kun ei kukaan ole lähtökohtaisesti joutumassa lapsen vaikutuspiiriin.
Mikä ihmeen järki tapailla ihmistä jonka kanssa ei missään nimessä halua alkaa parisuhteeseen? Siis jos parisuhde on molemmilla tähtäimessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, muutama deitti ei ole suhde.
Oon nyt vissiin kuudelle inttäjälle vastannut tähän samaan että en ole väittänytkään että olisi. Kyllähän tuon voi ymmärtää väärin jos todella haluaa, mutta aikuisten keskustelussa ei yleensä pyritä ymmärtämään väärin kaikkea mahdollista.
Tuossa aiemmin mainitaan: suhteen vakavoituessa...silloin on puhe jo suhteesta, ei muutamasta deitistä. Kolmas tapaaminen ei ole vielä suhde.
Eri
"En ymmärrä. Miksi minun pitäisi heti alkuun kertoa että minähän en sitten muuten lapsista tykkää enkä niitä arkeeni halua kun toinen voi itsestään kertoessaan kertoa noinkin olennaisen asian?"
Voi ihan voi normaalisti kysyä, että onko sulla lapsia. Jos asia on itselle erityisen tärkeä, niin kannattaa itse kysyäkin, jos nopeasti haluaa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kyse "parin tunnin haaskuusta". Tapaamisiin liittyy tunnetasolla kivaa jännitystä, kihelmöintiä, pohtimista, uskaltamista, itsensä avoimin mielin pitämistä jne, kyllä tapailu on paljon muutakin kuin tunti aikaa ja vitonen kahviinNo sitähän tässä on peräänkuulutettu, että tällainen asia tuotaisiin esiin! Vai pitääkö tätä asiaa erikseen tosiaan kysyä? Joo, ilman muuta menen kyselemään ihmisiltä onko heillä lapsia, se onkin hienotunteista. Ystäväni menetti lapsen tämän ollessa 7-vuotias,eikä vielä kymmenen vuotta myöhemminkään pysty olemaan itkemättä kun joku kysyy että mitens, onko sulla lapsia. Kiva tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä. Miksi minun pitäisi heti alkuun kertoa että minähän en sitten muuten lapsista tykkää enkä niitä arkeeni halua kun toinen voi itsestään kertoessaan kertoa noinkin olennaisen asian?"
Jos kerran tämä lapsiasia on sinulle niin merkittävä, että aikasi tuhlaantuu lapsellisen seurassa. Siksi. Sinun ei tarvitse tuhlata omaa aikaasi, eikä toisen aikaa.
Miksi kuvittelet muiden olevan ajatusten lukijoita? Heidän pitäisi ymmärtää sinulle tärkeät speksit ilman, että kerrot niistä.
Mitä sanot jos treffeillä tapaamasi mies paukauttaisi, että en muuten halua lapsia. Veikkaan, että toisia treffejä ei tulisi koska ajattelisit miehen etenevän liian nopeasti. Mieshän jo nyt ajattelee parisuhdetta kun tuollaista puhuu. Sinun on helpompi sanoa vaikka, että viime viikolla oli kiva käydä kahvilassa samalla kun kävimme ost
Eli lapsellisen tulee miettiä, miten ujuttaa keskusteluun vihjaillen, että hänellä on lapsi? Mut tän, jolle lapsettomuus nyt ja aina on ihan ehdoton, ei tarvi mitenkään ottaa sitä tosiasiaa esille?
Itse elän todella suorapuheisen ihmisen kanssa. Olen huomannut minesti, kuinka paljon helpompaa on elää, kun asiat puhutaan suoraan.
Hän ilmaisi aika alkuvaiheessa, ettei halua lapsia nyt tai koskaan. Nyt meillä on näitä kaksi. Näinkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, muutama deitti ei ole suhde.
Oon nyt vissiin kuudelle inttäjälle vastannut tähän samaan että en ole väittänytkään että olisi. Kyllähän tuon voi ymmärtää väärin jos todella haluaa, mutta aikuisten keskustelussa ei yleensä pyritä ymmärtämään väärin kaikkea mahdollista.
Tuossa aiemmin mainitaan: suhteen vakavoituessa...silloin on puhe jo suhteesta, ei muutamasta deitistä. Kolmas tapaaminen ei ole vielä suhde.
Mutta suhdetta siinä ollaan rakentamassa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No jos kolmansilla treffeillä kertoo lapsesta, niin ei se kyllä ole hirveesti asiaa pimittänyt. Miksi se pitäis heti ensi kättelyssä sanoa? Jos tämä nainen tietäisi miten asia sinua vaivaa niin saattaapi olla että tapaamisenne jää niihin kolmansiin treffeihin. 👋
Ja etkö osaa keskustella asioista naiselle itselle suoraan, rassukka.
Lapsista täytyy kertoa heti. Nyt tuo eukko on haaskannut kolmien treffien verran ap:n aikaa.
Itse en ikinä huolisi miestä, jolla on lapsia ennestään, koska todellakaan en huoli muiden tähteitä. Katsoisin kyllä tulleeni huijatuksi jos mies salaisi olevansa isä ja tuhlaisi aikaani.
Tuollaiset asiat, jotka ovat erittäin yleisiä turn offeja, pitää kertoa heti, jos aikoo rehellisen ihmisen maineensa pitää.
Vähän sama kuin reissuhommat tai kolmivuorotyö. Vaikeuttavat arkea niin paljon että kyllä nuo on heti kättelyssä kerrottava, että toinen voi päättää viitsiikö nähdä uudemman kerran ihmisen, jonka kanssa arki olisi vaivalloisempaa, ei helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttäisi olla vaarassa ihastua ihmiseen ja sitten kuulla, että on tavannut hänet jo kaksi kertaa ihan turhaan, kun neljättä kertaa ei tule.Hui kauhea, pari tuntia elämästä meni ihan haaskuun. Miksei noista omista ajatuksista sitten voi puhua?
Eikä ole kyse "parin tunnin haaskuusta". Tapaamisiin liittyy tunnetasolla kivaa jännitystä, kihelmöintiä, pohtimista, uskaltamista, itsensä avoimin mielin pitämistä jne, kyllä tapailu on paljon muutakin kuin tunti aikaa ja vitonen kahviin ja pullaan. Ei mua kiinnosta käydä tunnetasolla t
Ennestään tuntemattomien ihmisten treffailussa on AINA enemmän kuin todennäköistä, että tuo kaikki kiva jännitys, kihelmöinti ja odotus lässähtää, joten se riski pitää olla valmis ottamaan. Olen toki samaa mieltä siitä, että lasten olemassaolo olisi hyvä mainita viimeistään ekoilla treffeillä, mutta eivätpä nuo lapset ainoa asia ole, mikä joillekin voi olla turn off. Treffeille meno on aina riski siihen, että tulee tavalla tai toisella pettymys. Mutta se riski kannattaa ottaa, koska aina välillä voi käydäkin niin, että löytää just oikeanlaisen ihmisen. Ja ei kannata päästää sitä treffijännitystä ihan kovin syvälle tunnetasolle asti - muutenhan sitä vaan pettyä jatkuvasti liian pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alkaa elättämään ja toimimaan isähahmona muiden äpärille?
Toivottavasti et koskaan ala. Sääli sen verran lapsia.
Ei tietenkään ole. Lapsellinen saa osoittaa kiinnostusta lapsettomalle. Käytäntö on vain osoittanut, että mahdollisuudet onnistumiseen ovat pienet. Kannattaa silti yrittää. Voihan se olla, että juuri sitä lapsetonta ei lapset haittaa.