Nainen kertoi vasta 3. tapaamisella, että hänellä on lapsi
Tapasin kaverin syntymäpäiväjuhlissa erään mukavan naisen. Ollaan tavattu kolme kertaa ja vasta viimeisimmällä tapaamisella hän kertoi, että hän on 6-vuotiaan lapsen äiti. Hänellä on siis yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa vuoroviikoin. Kun kysyin, että miten hän ei aikaisemmin tätä asiaa maininnut, vastasi hän, että ei hän vaan kokenut tarpeelliseksi kertoa lapsesta.
Siis miten niin muka ei kokenut tarpeelliseksi kertoa, että hänellä on lapsi?
Itselläni ei ole lapsia enkä oikeastaan pidä lapsista.
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika petollinen nainen. En tapailisi enempää. Ainakin mulle olisi kauhistus, jos mies jättäisi kertomatta, että sillä on jo lapsi tai lapsia.
Lapselliselle lapset on pääasia. He haluavat itsekkäästi myös parisuhdeviritelmän. Mutta heillä pelin henki on tyyppiä "mun ja mun lasten ehdoilla mennään, ota tai jätä". Lisäksi arjessa pyörii ex tai useampi. Kuulostaako houkuttelevalta?
On todellakin parasta että eronneet ja karanneet joiden jaloissa pyörii penskojakin yrittävät uusia viritelmiä keskenään. Voihan joku lapsetonkin tuohon myllyyn lähteä, mutta useampi.
Tämäpä! Hyvin kirjoitettu.
Samaa mieltä. Yh-vanhemmat osaavat olla hyvin itsekkäitä. Ei merkitse mitään, haluavatko heidän lapsensa elää kahden kodin väliä, kenties viikko-viikkosysteemissä. Heidän mielipidettään ei kysytä haluavatko he elämäänsä uusia (vaihtuvia) isä- tai äitipuolia kenties mukanaan tuomien bonussisarusten kera. Siihen vielä uusia syntyviä puolisisaruksia siellä ja täällä.
Kun em. mainitut asiat eivät yh-vanhemmalle merkitse, ei tarvinne erikseen mainita, ettei uusien kumppaniehdokkaiden toiveetkaan merkitse. Sitä vain en ymmärrä, mitä he luulevat saavuttavansa sillä, että osin pimittämällä tietoja saisivatkin uusperheeseen vastentahtoisesti suhtautuvan kumppanin mukaansa. Mitä hyvää tuosta voi odottaa?
Kyseessä on samankaltainen tilanne kuin siinä, että jotkut haluavat elää avoimissa parisuhteissa, joissa saa mennä ja tulla myös muiden kanssa, toiset haluavat yksiavioisen, uskollisen liiton vain yhden kanssa. Tuossakaan ei olisi ongelmaa, kunhan samanlaiset ihmiset päätyvät yhteen.
Apn tapa kertoa asiasta kuulostaa samalta, kuin olisi ostannut kodinkoneen, ja sen mainos valehteli ominaisuuksista. Ehkä tää nainen ei ollut varma, oliko itse niin kiinnostunut varsinaisesta suhteesta. Ei laittanut kaikkea peliin ihan alkuun. Nyt molemmat tietävät, ettei toinen ole se, mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätti kertomatta, jotta tekisi paremman ensivaikutelman. Samaan tapaan voi esim. jättää kertomatta työttömyydestä tai sairaseläkkeestä, rikoshistoriasta tms.
Yksikään mies ei haaveile naisesta, joka on jakanut elämänsä ainutlaatuiset huippuhetket toisen miehen kanssa, vaikka monen on siihen tyytyminen.
Ihan sama se on naisilla. Ei kenenkään preferenssi ole se, että toisella olisi lapsia ennestään.
En minä ainakaan suostuisi jakamaan miestäni toisen naisen lasten kanssa. Eli Ventovieraiden ihmisten. Yhteiset lapset olisi eri asia.
Muutenkin suhtaudun kielteisesti näihin, jotka eroavat lapset tehtyään. Jos ei kykene parisuhteeseen lastensa toisen vanhemman kanssa, miten se siihen sen paremmin pystyisi minun kanssani?
Tai jos eksä oli huono, miksi sen kanssa piti lisääntyä? Harkitsematon ihminen ja huono ihmistuntija.
En tee mitään tuollaisella kumppanilla.
No, olen ollur nyt 20vuotta naimisissa and counting, eli ei sinänsä koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jättävät kertomatta lapsista (ja muista vastaavista negatiiviseksi tulkittavista jutuista) ihan siksi, koska tietävät itsekin, etteivät saisi yhtä paljon ja yhtä laadukkaita treffikumppaneita jos kertoisivat heti. Ehkä osa kuvittelee olevansa kovastikin haluttua seuraa kun mätsejä sataa ja treffejä syntyy, vaikka itsestå on annettu valheellinen kuva.
Tästä juuri on kysymys. Tiedän tuttuja mimmejä joilla on lapsi mutta Tinderissä jättävät kertomatta tämän. Saavat varmasti enemmän matcheja kertomatta tätä todella oleellista tietoa, kuin että eivät kerro sitä profiilissaan. Tuhlaavat toki eniten omaa aikaansa, kun miehet yksi toisensa jälkeen lähtee kuvioista kun tämä tieto tulee julki. Eivät ole siis mitään penaalin terävämpiä tapauksia.
Nykyään itse kysyn melkein heti erityisesti 35+ naisilta että onko heillä lapsia jos asiasta ei ole mainintaa profiilissa. Säästyy aikaa ja vaivaa mukavasti kun voi poistaa heti matcheista lisääntyjät jotka haluavat haaskata valheellisesti muiden aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein antaa "mahdollisuuden". Nyt kyllä repäsit :D
Olisi kyllä tyhmä lapseton mies/nainen joka ei tarttuisi oikein "mahdollisuuteen"!
No voi nyt helvetti, mulla on yksi lapsi ja kiinnostuneita lapsettomia miehiä on silti ollut (tietävät kyllä lapsesta), mutta ilmeisesti mun pitäis itse ymmärtää torjua heidät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse kertonut heti, ettet pidä lapsista?
Minusta tuollaisen töksäyttäminen olisi tökeröä. Tai ainakin itselleni jäisi toisesta aika huono ensivaikutelma jos hän heti kättelyssä alkaisi luetella ettei pidä lapsista koirista eikä perhosista.
Minulla on koiria ja kyllä minä ne tuon ilmi ihan arkipäiväisessä juttelussa lähes kenen tahansa kanssa. En siis mitenkään tyrkytä ja jankuta mutta vaikka ihan säästä puhuttaessa voisin sanoa että toivottavasti ei ala sataa kun pitäisi lähteä koirien kanssa ulos jne. Ne on iso osa mun elämää ja tiedän ettei kaikki koirista tykkää joten toki haluan saada asian laidan selville nopeasti. En esimerkiksi puhu koirista mitään sellaiselle josta tiedän ettei halua niistä mitään kuulla enkä käy treffeillä miesten kanssa jotka eivät halua koiria elämäänsä. Ei kaikki halua mutta minä haluan ja
Kannattaa myös muistaa, että jos nainen ei ole puolen tunnin juttelun jälkeen tuonut lapsiaan esiin, se tahtoo asian tietoisesti salata, eli on vilpillinen luonne.
Miehet on erilaisia, voit tuntea jonkun vuosia vaikka harrastuksen kautta, etkä tiedä sem perhesuhteista mitään. Mutta naiset ottaa ne lapsensa esiin IHAN AINA ensitapaamisella, jopa ammatillisissa yhteyksissä.
Velanainen, suunnattoman kyllästynyt muiden naisten lapsijuttuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jokin kirjoittamaton sääntö, että lapselliset miehet/naiset eivät saa osoittaa kiinnostustaan tai antaa mahdollisuutta lapsettomille miehille/naisille?
Vaikkapa nyt sitten siellä Tinderissä. Miehet eivät näin koskaan tee?
Ai oikein antaa "mahdollisuuden". Nyt kyllä repäsit :D
Olisi kyllä tyhmä lapseton mies/nainen joka ei tarttuisi oikein "mahdollisuuteen"!
Tarkotin tällä juurikin sitä, että jos ei toisen Tinder profiilista näe, onko lapsia, niin pitäisi sitten vasemmalle kaikki swaipata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika petollinen nainen. En tapailisi enempää. Ainakin mulle olisi kauhistus, jos mies jättäisi kertomatta, että sillä on jo lapsi tai lapsia.
Lapselliselle lapset on pääasia. He haluavat itsekkäästi myös parisuhdeviritelmän. Mutta heillä pelin henki on tyyppiä "mun ja mun lasten ehdoilla mennään, ota tai jätä". Lisäksi arjessa pyörii ex tai useampi. Kuulostaako houkuttelevalta?
On todellakin parasta että eronneet ja karanneet joiden jaloissa pyörii penskojakin yrittävät uusia viritelmiä keskenään. Voihan joku lapsetonkin tuohon myllyyn lähteä, mutta useampi.
Samaa mieltä. Yh-vanhemmat osaavat olla hyvin itsekkäitä. Ei merkitse mitään, haluavatko heidän lapsens
Eli jos tuut jätetyksi suhteessa, johon oli siunaantunut lapsia, niin on itsekästä toivoa löytävänsä uuden rakkauden???
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka puhuu lapsista tähteitä, ei ansaitse ensimmäistäkään suhdetta. Onhan hän itsekin vain jonkun ylijäämä.
Opettele ymmärtämään lukemasi. Eivät lapset ole tähteitä, vaan se mies josta joku toinen nainen on saanut parhaat vuodet ja josta toisen naisen lapset edelleen imee energiat.
Minä olen pitkässä onnellisessa parisuhteessa, ansaitsin tai en.
Tämän takia kysyin heti ensimmäisten kysymysten joukossa: onko sinulla lapsia? Jos oli, kysyin minkä ikäisiä? Pienet lapset = ei kiitos, tapailu loppui tähän.
Nykyinen mies kertoi heti että hänellä on teini ikäinen poika. En pitänyt ajatuksesta, mutta annoin mahdollisuuden. Poika ja isänsä ovat molemmat huipputyyppejä ja olen todella onnellinen. Ymmärrän silti jos lapseton ihminen ei halua muiden lapsia omaan elämäänsä ja koen hyvin outona jos lapsia salaillaan tai heitä ei oteta puheeksi ekoilla treffeillä. Kyllä se pakostikkin tulee puheeksi kun kysytään ajanvietosta, asumismuodosta ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ensin kysyä ja puhua kuin kuvitella.
No sitähän mä olen koettanut hokea, että miksi ei voi kertoa näin olennaista asiaa kuin että on vanhempi. Kyllä mäkin kerron että en ole. Nää on treffeillä ihan perusjuttuja. Kerron myös, millä alalla olen, missä kaupungissa asun ja mitä asiat on mulle tärkeitä.
Pointtihan tässä on se, että se lapsellisuus/lapsettomuus ei ole dealbreaker kaikille. Se voi olla sinulle, mutta ei kaikille.
Nimenomaan, ei ole kaikille, mutta joillekuille on, onhan se valtava elämään vaikuttava asia. Miksi KUKAAN haluaisi tapailla jotakuta, jonka kanssa ei ole yhtään smaalla sivulla tällaisessa merkittävässä asiassa? Ymmärrän seksisuhteet erikseen, mutta jos siis puhutaan tapailusta, jonka ajatellaan mahdollisesti etenevän parisuhteeksi.
Siksipä hän, jolle lapsiasia on iso kynnyskysymys, ottaa sen puheeksi vaikka jo sillä ekalla tapaamiskerralla.
Ei kaikki muutenkaan treffaile tai muuten tapaa ja tutustu ihmisiin noin suoraviivaisella päämäärätietoisuudella tavoitteena vain parisuhde, vaikka sellainenkin olisi toiveissa kun oikea ihminen tulee vastaan. Ei tuossa "leppoisammassa" tavassakaan ole mitään vikaa. Kyllähän ihmisiin voi olla mielenkiintoista tutustua kaikenkaikkiaan, jostakusta voi tulla vaikka ystäväkin, jos ei ole ihastusta taikka parisuhdesopivuutta tms. Ei kaiken tutustumisen ja tapailun tarvi olla tiukasti treffejä parisuhdemielessä, siinähän tapaillessa asiat selviää.
Salailu oleellisissa asioissa on asia erikseen ja sellainen voi tosiaan olla hyvinkin ikävää manipuointia ja vedättämistä pahimmilaan. Mutta se, että kertoo lapsesta kolmannella tapaamiskerralla, josta ensimmäinen tapaaminen oli sattumalta yhteisen ystävän juhissa, ei ole kyllä vielä kategorisesti salailua, vaan aika normaalia mielestäni vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ootte tavanneet siellä juhlissa, niin ihan normia että ei ekana kerrota omasta perheestä, vaan jutustellaan muuta.
Ekoilla treffeilläkään ei minusta tartte muuta kuin vähän katella, että onko tää sellainen ihminen jonka haluaa vielä kolmannen kerran nähdä ja näin ollen ei minusta oo oleellista tuoda perhettänsä vielä esille.
Kolmas tapaamiskerta on minusta eka ns. vakava tapaaminen ja siellä on ihan luontevaa ottaa puheeksi se, että on lapsi.
Katsopa kommenttiasi edeltävä kommentti. Yksikään äiti ei saa jutusteltua puolta tuntia tuomatta esiin äitiyttään. Kyllä me naiset olemme sen sen verran monta kertaa kokeneet. Juttelet jonkun kanssa koirapuistossa ja heti se kertoo paitsi lapsistaan, myös äitinsä kylmästä sylistä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Yh-vanhemmat osaavat olla hyvin itsekkäitä. Ei merkitse mitään, haluavatko heidän lapsens
Sinä unohdit, että se YH:kin on todennäköisesti halunnut noita samoja asioita kuin sinä, mutta sitten toinen on löytänyt uuden ja lähtenyt. Ja nyt sitten tämä petetty ja jätetty muuttuukin tässä tarinan hirviöksi? Hänet pitää tuomita itsekkyydessään olemaan loppuelämä yksin?
Typerä nainen ja huono äiti. Älä sotke elämääsi. Löydät vapaan lapsettoman. Puhtaalta pöydältä teidän kahdennäköinen suhde.
-Nainen50
Vierailija kirjoitti:
En minäkään näin transsukupuolisena kerro että sujuelinkirurgiaa ei ole tehty. Olen siis MtF.
Tuo on kyllä hengenvaarallista leikkiä. 😂 Moni mies voi täysin ymmärrettävästi ja luonnollisesti ryhtyä äärimmäisen väkivaltaiseksi asian paljastuessa, etenkin jos minkäänlaista intiimiä koskettelua olisi jo ehtinyt tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Yh-vanhemmat osaavat olla hyvin itsekkäit
Olisit valkannut kerralla kunnolla. Toisekseen, jos lapsesi ovat nykyaikana vaan siunaantuneet sen sijaan että olisit tehnyt ne tietoisella päätöksellä, et todellakaan ansaitse mitään.
Eikä kukaan meistä ansaitse edes sitä ensimmäistä rakkautta. Eikä ylipäänsä mitään muutakaan elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu kiertää kehää, kukaan ei viitsi lukea että samat asiat on jo kirjoitettu moneen kertaan. Antakaa määkin huudan saman asian!
Miten on niin mahdotonta ymmärtää, että MOLEMPIEN ois hyvä jo alussa jutella auki, millä mielellä lähdetään treffeille, onko deal breakereitä jne. Mulle ei ole mikään ongelma kertoa, että en ikipäivänä tapaile ketään kellä on lapsia, varsinkaan alaikäisiä. En myöskään halua ikinä omia lapsia. Eikö se ole ihan reilua lyödä pöytään ennen kuin toisella on ehkä tunteet pelissä?
Samoin odottaisin, että treffikaveri kertoo, jos tiedossa on ehkä mahdollisen parisuhteen myötä lisäihmisiä kuvioon mukaan. Haluaisin myös, että kerrotaan, jos toivotaan lapsia tai halutaan ehdottomasti vaikka muuttaa ulkomaille tai asua maalla tai mitä vaan elämään olennaisesti vaikuttavaa.Nää on aina paperilla helppoja juttuja, käytännössä ei niinkään. Jos lapsistaan puhuu heti alkuun, voi vaikutelma olla se, että aina vaan niistä lapsistaan puhuu. Jos ottaa tällaiset jutut alkuun esiin, voi toisen pelästyttää ihan sillä, että puhuu näin merkittävistä seikoista, kun ei vielä muuten yhtään tunneta. Kaikki eivät ole tilanteissa vakavaa ihmissuhdetta etsimässä, vaan voi ihan ohimennen alkaa keskustella paikalla olevien kanssa. Ja sopia treffitkin puoli huolimattomasti. Kaikki ihmiset eivät etene samantahtisesti, vaikka jutusta jossain vaiheessa vakavampaa tulisikin. Ei näihin ole yhtä ainoota tiukkaa kaavaa. Kolmas tapaaminen on oikeasti ihan alkua vasta. Se on ikävää, jos ap on käynyt jo kuumana ja sit joutunut pettymään. Tälle naiselle voi olla ihan normia tapailla useampaakin samaan aikaan, ennen vakavaa suhdetta, ja silloin lapsiasian esiintuominen ei ole se ensimmäinen juttu.
Asiasta helpon tekee että mainitsee asian jo siinä nettideitto profiilissa, jos siellä on. Ei tarvitse puhua asiasta heti alkuun kun se tieto on kaikille heti nähtävillä.
Livetilanteessa jossa mies tulee juttelemaan niin on tietysti hyvä mainita asiasta viimeistään siinä kohtaa kun mies kysyy treffeille. Mikäli naisella on älykkyyttä päässään hän ymmärtää treffailla mielummin miehiä jolle se lapsi on ok, kuin miehiä jotka eivät ole tietoisia koko lapsesta ja suurimmalla todennäköisyydellä katoavat kuin pieru saharaan heti kun saavat tämän tiedon.
"Onko sulla muuten lapsia?"
Kokeile ens kerralla. Kysymällä selviää monet mieltä askarruttavat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ootte tavanneet siellä juhlissa, niin ihan normia että ei ekana kerrota omasta perheestä, vaan jutustellaan muuta.
Ekoilla treffeilläkään ei minusta tartte muuta kuin vähän katella, että onko tää sellainen ihminen jonka haluaa vielä kolmannen kerran nähdä ja näin ollen ei minusta oo oleellista tuoda perhettänsä vielä esille.
Kolmas tapaamiskerta on minusta eka ns. vakava tapaaminen ja siellä on ihan luontevaa ottaa puheeksi se, että on lapsi.
Katsopa kommenttiasi edeltävä kommentti. Yksikään äiti ei saa jutusteltua puolta tuntia tuomatta esiin äitiyttään. Kyllä me naiset olemme sen sen verran monta kertaa kokeneet. Juttelet jonkun kanssa koirapuistossa ja heti se kertoo paitsi lapsistaan, myös äitinsä kylmästä sylistä tms.
Mä en oo tällanen äiti ollenkaan. En itsekään jaksa naisia, joilla ei ole mitään muuta puheenaihetta.
Jos oltais tavattu jossain, niin varmaan luulisit mun olevan lapseton, kun en lapsestani puhu.
Höpsin pöö. Minä pidän noin kolmesta ihmisestä, ja silti olen hiton haluttua seuraa sekä miesten että naisten parissa.
Suomessa kukaan näköjään ei pidä kaikkien kavereista ja "iloisista" ihmisistä, vaan tämmöinen kyyninen jurottaja on kovaa valuuttaa.
Vähän sama kuin koirien kanssa. Harvassa on ne, jotka oikeasti tykkää kultaistennoutajien luonteesta, omaehtoisempi ja itsenäisempi koira on enemmän mieleen. Jo siis koiraihmisistä puhutaan eikä niistä jotka ottaa lapsilleen kävelevän pehmolelun. (Metsästyslinjaiset kultsit ok okei, käytännössä eri rotu kuin pehmolelulinjaiset).
Eri, N47