Olisiko sulle ok jos puolisosi työpaikan virkistyspäivä olisi mökkeilyä, sekasaunaa ja -paljua,
alkoholia ja hauskaa yhdessäoloa ja sinne jäädään myös yöksi?
Rehellisesti, olisko sulle ok? Miksi olisi ok, miksi ei?
Kommentit (140)
Olisi, mutta millä hemmetin työpaikalla tuollaista harjoitetaan? Mä en ainakaan haluaisi saunoa työkavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi, mutta millä hemmetin työpaikalla tuollaista harjoitetaan? Mä en ainakaan haluaisi saunoa työkavereiden kanssa.
Ketjusta päätellen monellakin työpaikalla. Aika yllättävää.
Puolisollani on ja varsinkin aiemmin oli varsin runsaasti tällaisia tilaisuuksia. En välitä, ihan sama. Avioliittomme perustuu ihan muihin juttuihin kun 100% uskollisuuteen. Itse asiassa olen ehdottanut eroamista useampaankin otteeseen, mutta mies ei suostu koska omaisuuden jako. Itsellä vähän sama, en viittis omakotitalosta mihinkään muuttaa. Mutta jos tulisi joku sopiva mies, niin ihan varmasti antaisin panna. Mieheni ei ole paras sek*ikumppanini muutenkaan. Kaipaan ihan hitosti erästä toista. Ai niin, mieheni ei ole halunnut seksiä kanssani kohta 4 vuoteen. Tämä knoppitietona ettei jonkun nenää ala herne kaivamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi viettää työporukan kanssa noin pitkän aikaa jotain yhteispäivää? Mulla on ainakin omia kavereita joiden kanssa vietän mieluummin aikaa. Virkistyspäivä pitää olla palkallisella työajalla tai maksimissaan illallinen päälle.
Ei pidä, koska virkistyspäivään osallistuminen ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna aivan sama jos tuollainen virkistyspäivä on puolisolla. Oli viime syksynäkin itseasiassa. Ei pahemmin kiinnosta mitä touhuaa tai on touhuamatta siellä.
Rakastat näköjään puolisoasi täysillä.
Olisi ok. Puolisoni tyhy-päivät ovat usein juuri jotain sauna-kalja-karaoke-baari-iltoja. Voin hakea yöllä kotiin ja kuskata samalla viisi puolisammunutta työkaveria koteihinsa tai voi tulla taksilla itse, ihan miten haluaa. Yleensä ovat tässä samassa kaupungissa, joten yön yli reissuja ei ole ollut, mutta ovat kyllä joskus laivallakin käyneet. Sama se minulle. Jos haluaa puuhastella jotain jonkun kanssa, asia ei kiinnosta minua. Kunhan ei tuo tauteja ja lapsia kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi viettää työporukan kanssa noin pitkän aikaa jotain yhteispäivää? Mulla on ainakin omia kavereita joiden kanssa vietän mieluummin aikaa. Virkistyspäivä pitää olla palkallisella työajalla tai maksimissaan illallinen päälle.
Meilläpä ovat. Olen opettaja peruskoulussa, ja rehtori oikein innoissaan järjestelee tuollaisia tyhytiimin kanssa. Ne verhotaan "opettajakokouksiksi", joten niihin on pakko osallistua. Tämä kaikki tapahtuu koulutoimenjohtajan siunauksella, hänestä on niin mukavaa, että koulussa huolehditaan työyhteisön sosiaalisesta kanssakäymisestä... Jos anoo vapaaksi, menettää kolme tuntia palkkaa. Välillä anon, koska ei kiinnosta pätkääkään viettää kaljapöhnäisen rehtorin kanssa aikaa (tai ylipäänsä työkavereiden kanssa vapaa-aikaa), välillä ilmestyn paikalle näyttämään naamani ja sitten poistun hissuksiin puolen tunnin jälkeen takavasemmalle ja kotio.
Siis oikeasti jossain työpaikoissa "virkistys"päivät on kännäilyä, saunomista ja paljua? Siis yök, paljussa lillua työkavereiden bakteereissa, ja se on muka rentouttavaa. Ei helkkarissa, miten oksettavaa. Ja sitten kaikki sekoilee kännissä, miten ihmeessä se parantaa tuottavuutta? En kyllä ikimaailmassa tuollaista virkistystä omille työntekijöille järjestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti jossain työpaikoissa "virkistys"päivät on kännäilyä, saunomista ja paljua? Siis yök, paljussa lillua työkavereiden bakteereissa, ja se on muka rentouttavaa. Ei helkkarissa, miten oksettavaa. Ja sitten kaikki sekoilee kännissä, miten ihmeessä se parantaa tuottavuutta? En kyllä ikimaailmassa tuollaista virkistystä omille työntekijöille järjestäisi.
Työntekijänä minua virkistäisi miljoona kertaa paremmin esimerkiksi pidennetty palkallinen viikonloppuvapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä menee niin että mies ei MISSÄÄN NIMESSÄ hyväksyisi että menisin tuollaisiin bileisiin. Ei ikinä. Mutta minulla ei olekaan tuollaisia bileitä. Ja kun hänellä on, se ei ole hänen mielestään mikään ongelma. Kyllä ottaa päähän.
Minähän en saa hänen mielestään edes soitella vanhan työkaverin (mies) kanssa kuulumisia, vaikka ei varmaan koskaan enää tavata ja työkaveri miehenikin tuntee ja kyselee kuulumisia ym. En sitten ole laittanut miespuolisille kavereille enää viestejä enkä soitellut. Ja miehen mielestä tällaiset yön yli kestävät bileet on kuitenkin täysin ok.
En hyväksy.
Miksi olette yhdessä?
Siksi että tämä on ainoa ongelma meidän suhteessa. Eikä sekään ole ongelma normi arjessa. Nousee esille tällaisissa tilanteissa kun miehellä on meno, jota hän ei minulle sallisi.
Onpas hieno mies.
Ei enkä itsekään tuollaiseen osallistuisi.
Tuollainen virkistyspäivä? Onpa lapsellista.
Sekasaunottelu, juopottelu ja vapaa seksi työkavereiden kesken on ihan parasta. Viatonta hupia.
Vierailija kirjoitti:
Puolisollani on ja varsinkin aiemmin oli varsin runsaasti tällaisia tilaisuuksia. En välitä, ihan sama. Avioliittomme perustuu ihan muihin juttuihin kun 100% uskollisuuteen. Itse asiassa olen ehdottanut eroamista useampaankin otteeseen, mutta mies ei suostu koska omaisuuden jako. Itsellä vähän sama, en viittis omakotitalosta mihinkään muuttaa. Mutta jos tulisi joku sopiva mies, niin ihan varmasti antaisin panna. Mieheni ei ole paras sek*ikumppanini muutenkaan. Kaipaan ihan hitosti erästä toista. Ai niin, mieheni ei ole halunnut seksiä kanssani kohta 4 vuoteen. Tämä knoppitietona ettei jonkun nenää ala herne kaivamaan.
Vaikutat niin happamalta sitruunalta, etten ihmettele miksi mies viihtyy muiden naisten vieressä alastomana lauteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä ovat. Olen opettaja peruskoulussa, ja rehtori oikein innoissaan järjestelee tuollaisia tyhytiimin kanssa. Ne verhotaan "opettajakokouksiksi", joten niihin on pakko osallistua. Tämä kaikki tapahtuu koulutoimenjohtajan siunauksella, hänestä on niin mukavaa, että koulussa huolehditaan työyhteisön sosiaalisesta kanssakäymisestä... Jos anoo vapaaksi, menettää kolme tuntia palkkaa. Välillä anon, koska ei kiinnosta pätkääkään viettää kaljapöhnäisen rehtorin kanssa aikaa (tai ylipääns
Onneksi puolisoni koulussa tuollaiset eivät ole pakollisia. Hän on luistanut kaikista vastaavista jutuista jo vuosikaudet.
Jotenkin tosi kaukaa haettu ajatus, että kumppanini edes haluaisi osallistua tuollaiseen tapahtumaan. Jos haluaisi, niin olisi tietenkin ok mennä sinne. Itse en menisi. Ollaan siis samassa työpaikassa.
Olisi. Mutta itseäni ei kiinnostaisi sellaiseen osallistua. En halua paljuilla enkä saunoa työkavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassani tämä oli juurikin tällaista. Aina oli vähintään yhden yön kestäviä tapahtumia ja niihin oli pakko osallistua, koska se oli tiimiytymistä ja verkostoitumista ja ties mitä, johon kaikkien oli velvollisuus ottaa osaa. It-ala kyseessä. Vaihdoin firmaa ja nykyisessä ei tällaisia onneksi järjestetä. Pidän kyllä mökkeilystä, saunomisesta ja paljuilusta, mutta en halua tehdä sitä työkaverien kanssa.
Olen ollut koulutuksessa viimeksi eilen, seminaarissa alkuviikosta. Ne on etänä, nykyään ei onneksi tarvitse suhata edestakaisin. Myös kollegoiden valtakunnalliset tilaisuudet on etänä. Ajoittain kokoonnutaan koko yksikkö kasaan koulutus/kehittämispäivän merkeissä, mutta ne on lähiseudulla ja päiväseltään.
Ja ihan asiantuntijatehtävissä olen.