Olisiko sulle ok jos puolisosi työpaikan virkistyspäivä olisi mökkeilyä, sekasaunaa ja -paljua,
alkoholia ja hauskaa yhdessäoloa ja sinne jäädään myös yöksi?
Rehellisesti, olisko sulle ok? Miksi olisi ok, miksi ei?
Kommentit (140)
Mulle on jo kotona opetettu, että kuormasta ei syödä, siihen ei liity mikään pettäminen edes, että en halua alkaa työkaverien kanssa vehtaamaan.
No tämä. Mä ainakin otan työni niin vakavasti, että en sinkkunakaan deittaillut työkavereita, joten miksi ihmeessä nyt parisuhteessa alkaisin mitään venkslata, olkoot puitteet ihan millaiset hyvänsä.
Työkaverit on kuin sukulaisia, niihin liittyy ihan samat itsestään selvät nou nou-viestit. Lisäksi työkaverien kanssa on pakko viettää niin paljon aikaa elämästä, että en halua mitään ylimääräistä energiaa vievää sotkua siihen.
Virkistyspäivissä on ollut aina hauskaa, jotkut seurapelit, jotka ovat niin kilpailullisia, että jengi alkaa vetää tosissaan on musta tylsiä, etenkin jos pitkittyvät, mutta siinä nekin menee. Viinaakin juon sen verran kuin itse haluan, ei siis koskaan niin, että aamulla on krapula tai muutenkaan tietenkään mitään örveltämistä.
Aika nurjasti kyllä mun työpaikalla varmaan katsottaisiin sitä, että olipa ohjelma mitä vain virkistyspäivään suhtauduttaisiin jonain senssipalstana tai seuralaispalveluna. Työtä se on tiiminrakentaminenkin ja siksi asiallisesti otettavaa.
Lisäksi pettämisen näkeminen madaltaa kynnystä, koska se totuttaa ajatukseen usein toistuessa.
No erikoinen on työpaikka, jossa pääsee näkemään pettämistä! Jos mun työpaikalla duunimenoissa on pettämistä tapahtunut, ei ole kutsuttu katselemaan.
Jos taas on kyseessä jotkut orgiat, joissa kaikki kännissä melskaa keskenään, ei sitä voi verrata näihin ihan tavallisten työpaikkojen järjestämiin juttuihin, jossa tarkoituksena ei ole tuommoinen, vaan toisiin tutustuminen paremmin ja kiva yhdessäolo.
Musta ihmiset, jotka automaattisesti karttavat kaikkea tämmöistä ja kieltävät puolisoaankin osallistumasta ovat vaan itse epävarmoja siitä, että oma itsekuri kestää ja siksi eivät usko, että kaikki eivät työkavereistaan panoja hae.
Vierailija kirjoitti:
Sekä vaimo että minä olemme sekasaunoneet, sekapaljuilleet sekä harrastaneet seksiä firman virkistyspäivänä.
Meillä on yhteinen kahden henkilön yritys.
Ihana firma. Lämpöä ja erotiikkaa työn touhussa.
On kyllä sairas työpaikka jos siellä harrastetaan sekasaunaa. Johdolla ei ole mitään itsesuojeluvaistoa. Itse en ainakaan haluaisi nähdä työkavereitani alasti. Puistattaa pelkkä ajatuskin.
Hyvin vaikea tänä päivänä joku firma pitäisi virkistyspäivänä sekasaunomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin keski-ikäsenä sitä on tuollasten illanviettojen kohdalla auttamatta yli-ikäinen. Jätetään puolin ja toisin suosiolla nuoremmille. Tosin eipä näissä asiantuntijahommissa kukaan mitään nakuilua tai paljuilua edes ehdota. Huvittelutavat on himppasen sivistyneempiä ja rankan työrupeaman päälle jokainen lähtee ennemmin kotiinsa kuin jonnekin ryypiskelemään. Jos joku ehdottaisi porukka olisi enemmän kuin hämmentynyttä. Onneksi olen valinnut fiksumpaa seuraa niin ei tarvitse miettiä mennäkö vai päästääkö menemään.
Meillä on kyllä sauna+palju ihan vakiokamaa jokaisessa illanvietossa. Asiantuntijahommia, konsulttitoimisto, pääasiassa diplomi-insinöörejä, joukossa muutama perusinssi.
Siellä sitten tynnyrissä istuskelette ja on hohdokasta täh. Tietäisittepä miten typeriltä ukoilta näytätte.
Simmarit päällähän noissa sekapaljuiluissa yleensä ollaan ainakin tuollaisissa tilaisuuksissa ja usein pitää myös yöksi jäädä jos ei ole kyytiä kotiin. Olin juuri viime viikolla ulkomailla työmatkalla ja joka ilta noita sosiaalisia tapahtumia oli. Ihan saman sallisin vaimollenikin.
Tämä on mennyttä aikaa useissa yrityksissä, on jotain opittu näistä bileistä, liikaa vahinkoja jotka näkyvät työssä ja elämässä.
Ei vaimoni lähtisi tuollaiseen virkistyspäivään mukaan. Lisäksi hänen työpaikallaan on niin monesta eri kulttuurista työntekijöitä, ettei tuollaista ideaa kukaan edes ehdottaisi. Käyvät jossain luntokohteessa ja syömässä, keilaamassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Olisi, mutta millä hemmetin työpaikalla tuollaista harjoitetaan? Mä en ainakaan haluaisi saunoa työkavereiden kanssa.
Ainakin niissä työpaikoissa joissa olen viimeiset 20+ vuotta ollut on kerran vuodessa pikkujoulut ja muutaman kerran vuodessa muita tapaamisia kasvotusten. Teams/Zoom -kokoukset toki jokapäiväisiä.
Olisi ok, luotan puolisooni. Jos oman työpaikan virkistyspäivä olisi kuvaillun kaltainen, tuskin lähtisin mukaan. En ole kovin sosiaalinen, sekasaunat ja -paljut ei kiinnosta ja alkoholia nauttineet työkaverit vielä vähemmän.
Ei. Kuka piru on keksinyt sekasaunat.
Olisi minulle ok. Mieheni osaa käyttäytyä ja ottaa alkoholia kohtuudella. Tai molemmat osaamme, sillä olen myös itse saanut mennä työpaikan tilaisuuksiin eikä se ole koskaan ollut suhteessamme ongelma eikä jälkipuheita ole tullut. Sekasaunaa ei tosin ole tainnut kummallakaan koskaan olla enkä ainakaan olisi itse edes halukas sellaiseen menemään.
Olemme siis varmaan aika tylsiä ihmisiä, kun meillä ei ole ollut mitään draamaa tuollaisista tilanteista. Mutta tämä sopii meille näin. En jaksaisi sitä, jos en voisi luottaa puolisooni 100%. Ollaan oltu yhdessä jo yli 20v, joten ei enää ihan nuoria olla, mutta sama tilanne ja luotto on ollut kyllä myös suhteen alkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes ylipäätään haluaa käyttää vapaa-aikansa siihen, että viettää sen niiden kanssa kuin työaikana joutuu olemaan?
Ei työmatkat illanviettojaisineen kai varsinaista vapaa-aikaa ole. Voihan niistä illanistujaisista saunoineen toki kieltäytyä eli osallistuu vain päiväohjelmaan. Iltaohjelmiin ei ole pakko.
Tiedän montakin työpaikkaa joissa ihan fiksut ihmiset viettää työpaikan illanviettoja näin. Esimerkiksi poliisit, palomiehet, hoitsut etenkin psykiatrisella puolella. Olisiko niin, että raskaat työt vaatii raskaat huvit ja kunnon nollauksen? Kyllä näissä sitten myös välillä isot ukot itkee jotain tiettyjä keikkoja. Joista ei selvinpäin uskallettu niin avoimin tuntein puhua.
Toisekseen, ei näissä "firman johto" yleensä näitä asioita päätä. Eikä ne ole koko työpaikan virkistyspäiviä. Ne päivät ja bileet pidetään ryhmittäin, ja ryhmä päättää mitä tehdään. Monesti tätä saunomista ja nollausta se enemmistö haluaa, ja loput voi vaan päättää lähtevätkö mukaan vai jättävätkö koko virkistyspäivän ja -rahan käyttämättä.
Paitsi ryhmän esimiehet, joiden on periaatteesta mentävä mukaan, vaikkei niin kiinnostaisikaan. Alkaa nyt järjestää tällaiselle, nollausta haluavalle porukalle frisbeegolfia, ravintolaruokailua ja sitten kotiin ennen viittä...
Ne joissa olen ollut on järjestetty niin, että miehille ja naisille on omat saunat pukuhuoneineen ja yhteiseen paljuun voi mennä uikkarissa.
En ymmärrä, miten tämä eroaa uimahallista, eli samalla säännöllä mies voisi päättää, että en saa mennä uimahalliin.
Ylipäätään ei tulisi mieleen aikuisena ihmisenä aviomieheltä kysellä, mitä töihin liittyviä asioita saan tai en saa tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi viettää työporukan kanssa noin pitkän aikaa jotain yhteispäivää? Mulla on ainakin omia kavereita joiden kanssa vietän mieluummin aikaa. Virkistyspäivä pitää olla palkallisella työajalla tai maksimissaan illallinen päälle.
Ei pidä, koska virkistyspäivään osallistuminen ei ole pakollista.
Meilläpä ovat. Olen opettaja peruskoulussa, ja rehtori oikein innoissaan järjestelee tuollaisia tyhytiimin kanssa. Ne verhotaan "opettajakokouksiksi", joten niihin on pakko osallistua. Tämä kaikki tapahtuu koulutoimenjohtajan siunauksella, hänestä on niin mukavaa, että koulussa huolehditaan työyhteisön sosiaalisesta kanssakäymisestä... Jos anoo vapaaksi, menettää kolme tuntia palkkaa. Välillä anon, koska ei kiinnosta pätkääkään viettää ka
Meillä kokoukset ovat pakollisia, niin kuin kaikissa kouluissa. Sitten on kyllä erikseen tyhy-riennot ja virkistyspäivät, jotka ovat vapaaehtoisia (ja omakustanteisia) ja meillä ne siis sujuvat saman kaavan mukaan kuin nämä "kokoukset". Niihin on vain lisäksi ympätty vaikka joku stand up -koomikko. En osallistu koskaan mihinkään vapaaehtoisiin "hauskoihin" juttuihin, enkä ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuka piru on keksinyt sekasaunat.
Hollantilaiset
Kyllä noissa paljon pettämistä tapahtuu. Lisäksi pettämisen näkeminen madaltaa kynnystä, koska se totuttaa ajatukseen usein toistuessa. Humaltuneena arvostelukyky laskee ja läheinen alastomuus voi tuoda houkutuksen. Jos noita on usein, ne nostavat ilman muuta todennäköisyyksiä.
Vain typerys kuvittelee, etteikö tuollaiset lisää pettämistä. Tässäkin ketjussa luultavasti vain pettämishalukkaat antavat ymmärtää toisin. Kaikki eivät petä koskaan, mutta houkutuksia lisää jokaiselle nuo. Ja se on joillekin ihan itse tarkoitus noita järjestettäessä. Fiksuille yleensä pelkästään kiusallisia tapahtumia.
Kuka edes ylipäätään haluaa käyttää vapaa-aikansa siihen, että viettää sen niiden kanssa kuin työaikana joutuu olemaan?