Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohja- Espoo työmatka? Liian pitkä?

Vierailija
17.11.2024 |

Työkkäri pakottaa ottamaan työn vastaan !

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. 

Vierailija
2/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritietä hurauttaa Teslalla nopeasti Muijalan ja Ämmässuon läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla tai julkisilla ihan OK, polttomoottori autolla en lähtisi kyllä tuollaista ajamaan jo ihan ilmastopäästöjenkin vuoksi. Eikö etätyö muka olisi vaihtoehtoa ja vain tarvittaessa käynti toimistolla?

Vierailija
4/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Suomessa alueella, jossa on pitkät välimatkat. Täällä osa porukasta käy päivittäin töissä 100 km päässä; ja kaikilla ei ole mahdollisuutta edes tehdä osaa etänä.

Lisäksi työyhteisössäni on useampia sellaisia, jotka asuvat viikot työpaikkakunnalla ja käyvät kotona viikonloppuisin. Lähiesimieheni kotiin on 330 km, mutta toinen esimies laittaa vielä paremmaksi; hänen kotinsa on noin 497 km päässä, ja käsittääkseni lähes joka viikonloppu käy kotona. Joskus kummallakin vaimo saattaa tulla esimerkiksi lomillaan miehen työpaikkakunnalle. (Teknologia-alalla olemme töissä; monet asiantuntijatehtävissä).

Vierailija
5/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin menee tuota työmatkaa. Osa meillä tulee Lohjalta Helsinkiin töihin.

Vierailija
6/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Suomessa alueella, jossa on pitkät välimatkat. Täällä osa porukasta käy päivittäin töissä 100 km päässä; ja kaikilla ei ole mahdollisuutta edes tehdä osaa etänä.

Lisäksi työyhteisössäni on useampia sellaisia, jotka asuvat viikot työpaikkakunnalla ja käyvät kotona viikonloppuisin. Lähiesimieheni kotiin on 330 km, mutta toinen esimies laittaa vielä paremmaksi; hänen kotinsa on noin 497 km päässä, ja käsittääkseni lähes joka viikonloppu käy kotona. Joskus kummallakin vaimo saattaa tulla esimerkiksi lomillaan miehen työpaikkakunnalle. (Teknologia-alalla olemme töissä; monet asiantuntijatehtävissä).

Nyt ei olla mitään avointa tai viikonloppu suhdetta hakemassa.

Vierailija
7/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menettänyt työn, kun työnantaja on väittänyt työmatkaa liian pitkäksi.

Kai minä nyt itse tiedän sopivan matkan itselleni.

Vierailija
8/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suurinpiirtein 30 minsan työmatka autolla. Ei ole edes paha. Julkisillakin varmaan alle tunnin. Hui kun on kaukana. Tietty palkasta riippuu mitä jää käteen.

Vierailija
9/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku suurinpiirtein 30 minsan työmatka autolla. Ei ole edes paha. Julkisillakin varmaan alle tunnin. Hui kun on kaukana. Tietty palkasta riippuu mitä jää käteen.

Pitäis ostaa bussikortti, tiedä plajonko se maksaa sit

Vierailija
10/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoritietä hurauttaa Teslalla nopeasti Muijalan ja Ämmässuon läpi

Ei hurauta kun akku hyytyy kesken.

Vierailija
11/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen menettänyt työn, kun työnantaja on väittänyt työmatkaa liian pitkäksi.

Pitkän matkalaiset on monesti työnantajalle hankalampia. Ei välttämättä olla niin joustavia työaikojen suhteen tai lähdetä kovin helposti esim. paikkaamaan vuoroa jos joku sairastuu kun on liikaa matkaa eikä pääse nopeasti töihin. Työmatka kuormittaa ja altistaa herkemmin sairaslomille. Työyhteisön yhteisissä tapahtumissa esim. virkistyspäivät ja pikkujoulut nämä henkilöt loistaa poissaolollaan matkan takia. Tai sitten työnantaja joutuu maksamaan taksit tai hotellihuoneen kun on tarjottu alkoholia eikä voi lähteä ajamaan sitä 200km kotiin omalla autollaan.

Vierailija
12/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min ei ole pitkä matka. Tuo vaatii oman auton joka voi olla esteenä. Sitten kun auto menee huoltoon niin matkat julkisilla kestää 2h yhteen suuntaan. Ilmoittaisin vain tetoimistoon, että täytyy käydä lääkärissä puhumassa. Ei voi ottaa paikkaa vastaan ennen sitä.

Vierailija
13/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkän matkalaiset on monesti työnantajalle hankalampia. Ei välttämättä olla niin joustavia työaikojen suhteen tai lähdetä kovin helposti esim. paikkaamaan vuoroa jos joku sairastuu kun on liikaa matkaa eikä pääse nopeasti töihin. Työmatka kuormittaa ja altistaa herkemmin sairaslomille. Työyhteisön yhteisissä tapahtumissa esim. virkistyspäivät ja pikkujoulut nämä henkilöt loistaa poissaolollaan matkan takia. Tai sitten työnantaja joutuu maksamaan taksit tai hotellihuoneen kun on tarjottu alkoholia eikä voi lähteä ajamaan sitä 200km kotiin omalla autollaan.

Miksi johonkin pikkujouluun pitäisi mennä? Mä olen töissä eikä biletys työporukan kanssa kiinnosta. Kukaan työnantaja ei mitään hotellihuoneita pikkujoulujen tai vastaavien takia maksa. Ja onneksi kaikki duunit ei ole jotain vuorotyötä jota pitää paikata. Eikä se työmatka altista saikulle yhtään sen enempää. Moista tehnyt useita vuosia, Tampereelta Helsinkiin ja takaisin melkein päivittäin.

Vierailija
14/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtis enää ikinä! Bensaan meni paljon rahaa ja sitten aikaa, huonoilla keleillä pimeässä 😖. Onneksi teen nykyään etänä.

Vierailija
15/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla tunnin 😄 Paremminkin 2, jos se bussi yleensä tulee ja aina myöhässä.

Vierailija
16/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäis ostaa bussikortti, tiedä plajonko se maksaa sit

Kallista on ja bussit aina myöhässä

Vierailija
17/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole matka eikä mikään, puolessa tunnissa hurauttaa autolla.

Vierailija
18/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kuitenkin mennä 3:lla bussilla. Sitten niissä on joku 10-15min vaihtoaika. Myöhästyminen talvellla vielä päälle. Bussi ihan täynnä, joutuu odottamaan seuraavaa.

Vierailija
19/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30min ei ole pitkä matka. Tuo vaatii oman auton joka voi olla esteenä. Sitten kun auto menee huoltoon niin matkat julkisilla kestää 2h yhteen suuntaan. Ilmoittaisin vain tetoimistoon, että täytyy käydä lääkärissä puhumassa. Ei voi ottaa paikkaa vastaan ennen sitä.

40 min julkisilla, ei kahta tuntia. Faktat kuntoon.

Vierailija
20/32 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 min julkisilla, ei kahta tuntia. Faktat kuntoon.

Luulet, että pääsee yhdellä bussilla perilla ja se on aina ajoissa. Siellä ei ole koskaan ruhkaa. Sitten kun siinä on yksikin vaihtoyhteys niin tulee heti 20min pidempi matka.