Mitä ostaisit jos saisit käyttää 300-400€? Rahaa ei saa laittaa säästöön tai käyttää laskuihin tai perus elämiseen.
Otsikossa jo kysymys.
Kysyn tätä siksi, koska vanhempani lupasivat minulle tämän suuruisen lahjan, ja en keksi yhtään mitä haluaisin. Olen pyritellyt mielessä joko viikoloppumatkaa Eurooppaan vaikka joulumarkkinoiden aikaan tai sitten älykelloa 🤔
Tuleeko teiltä parempia ideoita?
Kommentit (198)
Mä ostaisin kunnon taktiset housut. Sotilaskäyttöön suunnitellut, mutta itselle menisi eräily/metsästyskäytössä. Ovat vaan niin paljon laadukkaampia ja kestävistä materiaaleista. En vain vielä ole raaskinut ostaa :(
Kun lukee näitä vastauksia, ei tarvitse enää ihmetellä, miksi ihmisillä on rahat loppu. Pörssikurssit ovat nyt alhaalla, joten ostaisin osakkeita.
Silmälasit tai uuden sängyn. Tarvitsisin molemmat eikä varaa ole kumpaankaan :(
Tällä hetkellä ostaisin seinämaaleja ja kalliimpia tapetteja, että saisin pari huonetta laitettua mieleiseksi.
Keväällä tai kesällä ostaisin varmaan hyötykasveja pihaan. Tähän aikaan vuodesta en keksi mitään erityistä ostotarvetta.
Ostaisin polkupyörään gps-mittarin.
Tampponeja ja terveyssiteitä koko rahalla.
Ne ovat niin kalliita, ettei ole aina varaa ostaa niitä.
Ostaisin varmuusvarastot itselleni. Ei loppuisi kesken, vaikka rahaa ei olisi.
On taas köyhillä murheet noin mitättömän rahasumman kanssa.
Ihan oikeasti kysyt tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Tampponeja ja terveyssiteitä koko rahalla.
Ne ovat niin kalliita, ettei ole aina varaa ostaa niitä.
Ostaisin varmuusvarastot itselleni. Ei loppuisi kesken, vaikka rahaa ei olisi.
300 e saisin noin 100 pakettia terveyssiteitä. Laittaisin ne tyhjään vaatekaappiin hyllyille.
Siitä olen uneksinut. Jos joskus olisi varaa ostaa oikein paljon siteitä ja pitkiä yösiteitä, että olisi sellaiset varastot, että vaikka mitä tulisi, niin terveyssiteet ei ainakaan loppuisi eikä ikinä enää tarvitsisi "köyhyyden takia" kääriä WC paperia kirjaston vessasta housuihin vuotojen aikaan.
Mitään suurempaa tarvetta millekään ostokselle ei ole, mutta jos johonkin tarvitsisi käyttää, niin ostaisin jonkin mieleisen Aubaden alusvaatesetin ja laadukkaan merinovillaneuleen.
Minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko ostaisin itselleni uuden talvitakin ja -kengät tai veisin kolme kaveriani syömään ja viinille.
Vierailija kirjoitti:
On taas köyhillä murheet noin mitättömän rahasumman kanssa.
Ihan oikeasti kysyt tuollaista?
Näinpä. 300€ menee mulla normi baari iltana. Taksiin uppoo jo 80€ .
Oletettavasti sitä sopii jatkaa omalla rahalla tuota summaa? Jos niin, niin luultavasti uuden telkkarin, polkupyörän tai puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko ostaisin itselleni uuden talvitakin ja -kengät tai veisin kolme kaveriani syömään ja viinille.
🤣 Sulla mitään kavereita ole. Pelkkiä tuttuja vain.😂
Jotakin rentouttavaa ja virkistävää itselle; hieronta, matka,kylpylä
Älä mieti mikä olisi järkevintä vaan mieti minkälaisen unelman voisit summalla toteuttaa. Mitä olet aina halunnut tehdä? Aamulla lähdet kaupungille aamupalalle, siitä sitten tekemään minne nenä näyttää, mitä voi tehdä summalla 24h ajan. 400/24=16€/h. Ties minne päädytkään! Eat Love Pray.
Helppo homma löisin 1000€ lisää omasta taskusta ja ostaisin uuden iphonen tolle avokille. Apple iPhone 15 Pro Max 5G, 512 Gt ois hälle kiva. Itsellä on jo iphone 13 niin en tarvitse itselle.
Talvitakin, pyykkikoneen tai läppärin. Tai uuden puhelimen. Sänkyyn uudet patjat. Tai kissalle uuden,ison kiipeilypuun.
Kyl mä varmaan hu0rissa kävisin