Montako kilometriä juokset/lenkkeilet/kävelet tunnissa?
Kommentit (83)
reippaan vai rauhallisen lenkin. (Reippaita lenkkejä teen selvästi nopeamminkin, mutta en tunnin mittaisina.)
Jos olen lenkillä, kävelen 7-7,5 km / h. Jos kävelen vain rauhallisesti huvikseni, nopeuteni on noin 6 km / h.
Enkä jaksa nopeaa tahtia pitkään. Mutta juoksen kyllä ihan koko ajan.
Kävelemällä oikein reippaasti pääsisi nopeamminkin, mutta se hölkkä nostaa tehokkaammin sykkeen.
Menee siitä seitsemisen kilometriä tunnissa.
En todellakaan tykkää juosta kovaa juoksulenkeillä. Kävellen tuntiin menee 7-8km, ja kävellessä nimenomaan vauhdin pitää olla KOVA kävelyvauhti! :-)
Makuasioita.
kympin hölkkään tunnissa. Hauska tietää, että sen verran menee muillakin, olen kuvitellut olevani aika hidas juoksija.2
En todellakaan tykkää juosta kovaa juoksulenkeillä. Kävellen tuntiin menee 7-8km, ja kävellessä nimenomaan vauhdin pitää olla KOVA kävelyvauhti! :-)
Makuasioita.
Osaatko pikakävelytekniikan?
kai sitä voisi kovempaa kävellä, mutta aika rumaa viipotusta se olisi :P
Olen kävellyt (kovaa) koko pienen ikäni.
Hyvin nopea kävely tai hidas hölkkä = 7,5 min.-9 min./km useammankin lähteen mukaan.
Mä todellakin haluan nähdä sut KÄVELEVÄN 8km tunnissa!
En todellakaan tykkää juosta kovaa juoksulenkeillä. Kävellen tuntiin menee 7-8km, ja kävellessä nimenomaan vauhdin pitää olla KOVA kävelyvauhti! :-) Makuasioita.
Mä todellakin haluan nähdä sut KÄVELEVÄN 8km tunnissa!
En ole 6, mutta olen itse kävellyt UKK-kävelytestissä 2 km vähän alle 14 minuuttiin, eli siis vähän yli 8,5 km / h. (Testi tehtiin kilpailukäytössä olevalla urheilukentällä, joten matka on tarkasti mitattu.) Siihen ei tarvittu vielä mitään erikoistekniikkaa. Riitti vain se, että liikutti jalkoja tarpeeksi nopeasti. Mutta keksittyminen ei saanut kylläkään herpaantua hetkeksikään, vaan koko ajan piti ajatus pitää seuraavassa askeleessa, koska nopeus kyllä putosi, jos ajatteli yhtään mitään muuta.
Itse tyydyn kävelylenkeillä 7,5 km / h tahtiin juuri siksi, että silloin ei tarvitse keskittyä kävelemiseen. Reippaat lenkit on minusta helpompi tehdä juosten.
Olen aika lyhyt (160 cm). Pitemmälle henkilölle nopeasti käveleminen on todennäköisesti vielä helpompaa.
kertoo, että reipas kävelyvauhti on monen liikuntasaitin mukaan 6 km/h. Eli kyllä tuo 8 km/h on jo melkoista viipettämistä. Tässä vielä pari lainausta:
"Kävely vauhdilla 11 minuuttia/km on useimmilla ns. normaali kävelyvauhti ja 10 min./km nopeaa kävelyä. Kun nopeus on 7,5 min/km tai nopeampi useimmat jo mieluiten hölkkäävät tai juoksevat. " Sporttimedia
"Kävelyssä rasittavuustason valinta kävelyvauhti
antaa olla...
riippuen kuinka pitkän lenkin juoksen
No pikainen googletus aiheeseen kertoo, että reipas kävelyvauhti on monen liikuntasaitin mukaan 6 km/h.
Minä olen useampaan kertaan mitannut kävelemäni matkan kartasta (Maanmittauslaitoksen sivuilta) ja mitannut ajan sykemittarilla. Tällä perusteella voin todeta varmasti, että minulle 6 km / h on rauhallinen kävelyvauhti (sykkeeni pysyy sillä vauhdilla juuri ja juuri sadan yläpuolella, kun maksimisykkeeni on 180). Jos haluan kuntoilla kävelemällä, kävelen 7,5 km / h (siinäkin minulla on vaikeuksia saada syke pysymään 120:ssä).
8,5 km /h on jo melkoista viipettämistä, mutta ei vielä vaadi erityistä pikakävelytekniikkaa. Mainittakoon, että kilpakävelijät kävelevät 50 km:n kilpailussa noin 13 km/h nopeutta koko ajan.
Käveltiin reippaasti, vauhti oli reilu 7km/h. Olisi silti pystynyt kiristämään helposti siihen 8km/h -vauhtiin, ilman että olisi pitänyt juoksuksi pistää.
Juoksulenkillä menee se 10km/h, mikä on minulle sopiva vauhti tällä hetkellä.
8,5 km/ h. En siis kävelyaskelia ota, mutta meno on kyllä välillä hitaampaa kuin kävelijöillä :D Haluaisin pystyä juoksemaan 10 km/h.
Kävellen menee kai 6-7km/h ja kävelen kovaa. Juosten 9-11km/h. Lapsena voitin 5km juoksukilpailun aikana joku 23min. Harrastin juoksua, kilpailin jne ja olin aina ankkuri. Mutta se saatanan 5km liian kovaa juosten (kai 9-10v) jätti traumat, enää en moiseen pystyisi.
Ihmettelen noita hurjia kävelynopeuksia. Itse käyn usemman kerran viikossa kävelemässä ja nopeus on ripeimmillään 6-6,5 km/h. Useissa lähteissä sanotaan että ripeä kävely on juuri tuo 6 km/h. Normaali reipas kävely n. 5 km/h.
Paavo nurmi aikoinaan treenasi peruskuntokaudet nopealla kävelyllä, jossa vauhti oli 8,5km/h ja sai nimityksen "vaahtopääkävely", joka varmaankin kuvastaa kävelyn nopeutta.
12km tunnissa juoksen. Ja kyllä saan kiirettä pitää, että kävelen 7km tunnissa. Riippuu tietysti myös maastosta.
tunnissa.