Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele Air Fryeria yhden hengen talouteen

Vierailija
28.09.2024 |

Hassua olla perhefoorumilla kyselemässä yhden hengen talouteen sopivaa air fryeria, mutta kun ipana on isällään vaihtoviikot kuvittelisin että tällä tulis helposti tehtyä ittelle ruokaa. Viikolla syödään lapsen kanssa enemmän pastoja yms. Mulla on aika pieni keittiö / keittokomero tyyppinen keittiö eli ihan hirveen kokonen ei varmaan oo hyvä, mut ilmeisesti noilla ihan pienimmillä ei tee mitään? En oo ite aiemmin tätä hankkinut mut nyt oon alkanut miettiä että kun toi mun uuni on hidas (kaasu-uuni, asun tosi vanhassa talossa joka on kaupunkikaasussa kiinni) ois ehkä tämmönen hyvä. Tartteeko tommosen ympärille ison ilmatilan? Muita vinkkejä?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia, voisiko airfryerilla korvata mikron? Lähinnä lämmitän mikrossa satunnaisesti mikroaterioita tai piirakanpaloja, mutta mietin onko uuteen kotiin mikrolla tarvetta.

Ei oikein onnistu. Rasvakeitin tuohon tarkoitukseen paljon monipuolisempi.

Voisitko tehdä oman aloituksen, jossa keskustellaan rasvakeittimistä, kiitos. 

Vierailija
82/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin mahdollisimman suuren ja sellaisen, jossa on kaksi koria. Toiseen lihat ja toiseen perunat. Ei ole mitään järkeä ostaa liian pientä yhdenkään käyttöön. Suosituimmat brändit ovat Cosori, Ninja ja Philips.

En ainakaan kipollista mallia ostaisi, ne on tosi hankalia.

Ei ole Philips XXL mitenkään hankala puhdistaa. Tosin hankkisin jopa vielä isomman kaksikorisen. Ja nuo muut ovat markkinoiden myydyimpiä brändejä globaalisti ja parhaiksio todettuja. 

Kun katsot sitä kippoa suurennuslaislla niin näet kuinka teflon hilseilee pois ja sun ruokaan!!

Eihän sitä ruokaa sinne kipon pohjalle laiteta. Paistokori on ihna metalliritilällä ja jos

Philipsissä ja monissa muissa paistokori teflon pinnotteinen. Tunnistat siitä kun samanvärinen paistinpannusi kanssa.

Kalliimmissa uunimalleissa ritilät kromattujja ja pellit samanlaisia kun normaali uuneissa.

Älä ikinä osta pönttömallista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvakeitin on halvempi ja tekee parempaa ruokaa. Uunissa voi tehdä kaiken mitä airfryerissä.

Ei ole halvempi, airfryerin saa tarjouksesta edullisesti ja voi valmistaa monipuolisempia terveellisempiä ruokia. Rasvakeittimessä vain rasvassa tehtäviä, en keksisi mitään mitä siinä tekisin.

Huono mielikuvitus. Täytä viivalle mikä vain ruokatarvike: Friteerattuja _________________

Äärimmäisen epäterveellistä, mutta jos haluaa läskejä ja sepelvaltimotaudin, niin silloin varmaan hyvä valinta.

Mitä äärimmäisen epäterveellistä pehmeissä rasvoissa on siihen verraten että hinkutat kovaa rasvaa sisältäviä paka

1/100000000000000000000:sta bongattu!

Vierailija
84/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaakaan en ole pakasteranuja tehnyt airfryerissa. Mä teen ranskalaiset/lohkoperunat itse perunasta tai bataatista. Harvoin olen uunissakaan tehnyt pakasteranuja.

Teen kans ranut perunoista, mutta Airfryerissa.

Vierailija
85/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertaakaan en ole pakasteranuja tehnyt airfryerissa. Mä teen ranskalaiset/lohkoperunat itse perunasta tai bataatista. Harvoin olen uunissakaan tehnyt pakasteranuja.

Niin??? Niin teen mäkin itse ranut perunoista ja valmistan ne airfryerissa tai uunissa.

Vierailija
86/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia, voisiko airfryerilla korvata mikron? Lähinnä lämmitän mikrossa satunnaisesti mikroaterioita tai piirakanpaloja, mutta mietin onko uuteen kotiin mikrolla tarvetta.

Ei oikein onnistu. Rasvakeitin tuohon tarkoitukseen paljon monipuolisempi.

Miten lämmität mikroaterian rasvakeittimessä?

Vierailija
87/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% ihmisistä tekee sillä ainoastaan pakasteranuja ja käristää oranssissa liemessä lilluvia siipiä. Omnom,mitä kulinarismia.

Vierailija
88/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälti voi. Mut en mä vielä ole mikrosta luopunut.

Vierailija
89/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin??? Niin teen mäkin itse ranut perunoista ja valmistan ne airfryerissa tai uunissa.

Niin??? Teen samanlailla perunoista Airfryerissa.

Vierailija
90/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% ihmisistä tekee sillä ainoastaan pakasteranuja ja käristää oranssissa liemessä lilluvia siipiä. Omnom,mitä kulinarismia.

Meillä ainakin tehdään vain Kariniemen pakastesiivistä missä ei ole kastikkeita mukana. Ranut tehdään bataatista.

Vierailija
91/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin tehdään vain Kariniemen pakastesiivistä missä ei ole kastikkeita mukana. Ranut tehdään bataatista.

Juujuu. Tietenkin. Minäkin paskon kultaa.

Vierailija
92/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin tehdään vain Kariniemen pakastesiivistä missä ei ole kastikkeita mukana.

Niistä kuivista lisäaine-einessiivistä? :D

Vierailija
93/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu. Tietenkin. Minäkin paskon kultaa.

Täh!?

Ihan näistä tehdään.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/kariniemen-kananpojan-paahdetut-siivet-pa…

Ei tarvi paskoa mitään kultaa.

Bataatit lohkoiksi ja mausteöljyssä sekaisin.

Vierailija
94/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu sarjaan vesisänky, leipä kone ja aromipesä apllä varmaan on nekin.

Vierailija
95/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuuluu sarjaan vesisänky, leipä kone ja aromipesä apllä varmaan on nekin.

Leipä kone🤣

Mikä Jonne🤣

Vierailija
96/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää asiavastaajia. En tiedä sohaisinko nyt jotain muurahaispesää, en ihan ymmärrä kaikkien sävyä, mut jokatapauksessa selkeästi tää herättää tunteita.

Mulla ei oo sen paremmin vesisänkyä, aromipesää kuin leipäkonettakaan, mut tätä mietin siltä kantilta että kun uuniruuat on helppoja, mut toi mun uuni todella hidas, vois ehkä saada nopeammin terveellistä ruokaa. Ite laitan tavallisessa uunissa usein kukkakaalia ja lohkoperunoita, mutta tosiaan kaasu-uunissa ne ottaa melkein 50 minuuttia mikä on arkisin aika paljon aikaa.

Vierailija
97/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiittää asiavastaajia. En tiedä sohaisinko nyt jotain muurahaispesää, en ihan ymmärrä kaikkien sävyä, mut jokatapauksessa selkeästi tää herättää tunteita.

Mulla ei oo sen paremmin vesisänkyä, aromipesää kuin leipäkonettakaan, mut tätä mietin siltä kantilta että kun uuniruuat on helppoja, mut toi mun uuni todella hidas, vois ehkä saada nopeammin terveellistä ruokaa. Ite laitan tavallisessa uunissa usein kukkakaalia ja lohkoperunoita, mutta tosiaan kaasu-uunissa ne ottaa melkein 50 minuuttia mikä on arkisin aika paljon aikaa.

Lohkoperunat tulee Airfryerissa tosi nopeesti. Noin 15min.

Vierailija
98/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan olemassa sellaista joka ei ole jollain teflonpaskeella pinnoitettu? 

Helposti saisi olla pestävä. Ja sellainenhan on, jos voi huoletta hangata. 

Ei missään rasvakeittimessä ole teflonia.

Uudelleen kuumennettu rasva on todella epäterveellistä. 

Vierailija
99/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sanottu, mutta rasvakeitin saattaisi olla järkevämpi tuohon käyttöön.

Vierailija
100/108 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sanottu, mutta rasvakeitin saattaisi olla järkevämpi tuohon käyttöön.

Rasvakeitin haisee tosi pahalle ja sotkee. Kaveri oli polttanut kiveksensä kun kuuma rasva oli roiskahtanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi