Mitä teillä tänään syödään?
Minä vasta mietin. Toisaalta voisi jonkun keiton keittää.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Nacchovuokaa
Mitä nakkovuokaan tulee?
Mistä minä tiedän. Nyt on vasta aamu, katsellaan illemmalla.
Olen suunnitellut syöväni tänään Kinkku-juusto omeletin, koska on keittiöhenkilökunnan vapaapäivä.
Tod näk jotain kalaa. Kohta täytyy alkaa tekemään viikon ruokalistaa että pääse kauppaan.
Meillä on kanapataa lounaaksi ja kuhaa illaksi.
Naudansuikalepataa, kauraa, höyrytettyä kukkakaalia ja parsakaalia, tomaatti-sipulisalaattia ja tuoretta leipää.
Teen myös mustikkakukkoa, savuporopiirakan, hedelmäsalaattia ja kasvissosekeittoa. Näitä syödään tänään ja seuraavina päivinä, miten nyt on väkeä ja sattuu kulumaan.
Olen ruvennut kokkaamaan lauantaina ns. kaapit tyhjäksi eli teen useita ruokia. Kaupassa käydään kun nämä alkaa loppua. Viikolla sitten ostokset ja kokkaukset tiiviimmin yhteydessä eli ostan vaikka jauhelihan, dolmion ja spagettia jos kotona ei tarpeita.
Ennen ostettiin viikonlopulle suunnitellusti ja viikolla tehtiin siitä mitä oli, mutta olen huomannut että vapaapäivänä jaksaa luovemmin huomioida kotivarastot ja hävikki paljon pienempi.
Munia ja pekonia teen aamupalaksi. Sitten pitää käydä kaupassa ja sen jälkeen tiedön mitä teen lounaaksi ja pöivälliseksi.
Tulin yövuorosta ja laitan kohta nukkuun. Herään varmaan klo 17 ja nakkaan nopsaan kullanrapeat kalaleikkeet ja ranut uuniin.
Otin sulaan itsetehdyn makaronilaatikon illalla. Salaattia, pähkinöitä jne . ASun yksin.
Kohta aamiaiseksi ranskalainen munakas ruohosipulilla ja päivälliseksi siskonmakkarakeittoa. Illalla friteerattuja siipiä.
Odotan että avokadot kypsyy ja teen avokado pastaa. Ehkä parin kolmen päästä kypsät. Voiko jouduttaa mikrossa?
Kaalilaatikkoa on vielä eiliseltä, sitä syödään.
Eilistä makaronilaatikkoa ja salaattia
Savustimessa naudan rintaa tulossa.
Nacchovuokaa