HS: Lääkäri valittaa työstään, tulot 7400€/kk
Olisi kuulemma liian raskasta käydä viitenä päivänä viikossa töissä. Niin, aika monilla muillakin aloilla työ on hyvin kuormittavaa, mutta koko palkan tarvitsee kuluista selviytyäkseen.
Lääkäteitä pitäisi kouluttaa runsaasti lisää.
Kommentit (272)
Yleensä työelämässä avoimiin työpaikkoihin / virkoihin haetaan kokoaikaista työntekijää, eikä kysellä työhaastattelussa että montakos päivää viikossa viitsit tekemään töitä, kuinka monta osa-aikaista pitää rekrytoida täyttämään yhden normaalin kokoaikaisen työntekijän vakanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit yleensä alkoivat tehdä vasta kolmea päivää viikossa tuossa viidenkympin hujakoilla, mutta nyt nuori sukupolvi on näklöjään ottanut sen koko uransa työajaksi.
Siksi lääkäreitä pitää kouluttaa lisää tai laskea palkkaa rajusti. Naislääkärit makaavat koko työuransa ajan milloin milläkin lomilla ja ne vähäiset mieslääkärit vaan harrastelee ja matkustelee jaksaen tehdä peräti pari päivää viikossa töitä.
Kyllä, aloituspaikkoja ihan reilusti lisää!
Tämä on täysin Lääkäriliiton lobbaama tilanne, ollaan rankasti alikoulutettu lääkäreitä kymmeniä vuosia, jolloin palkat ovat kohonneet pilviin. Nyt ollaan tilanteessa, jossa saa törkypalkkaa tekemällä osa-aikatöitä.
Kumma ammattikunta. Kukaan ei kyseenalaista, että no miksi rupesit lääkäriksi, kun valittavat palkasta ja olosuhteista. Erityisesti palkka korjataan varmasti. Kukaan ei valita, että heidän palkka maksetaan verovaroista. Näitä samoja ei passaa muiden ammattikuntien edes mainita ilman viharyöppyä. On kyllä todellakin onnistunut liiton lobbaus. Lääkärit ovat aina arvostetuin ammattikunta ja ymmärrettävästikin, mutta kääntöpuoli on tämä heidän sanelupolitiikkansa ja etuoikeutettu asema. Jos aloituspaikkoja nostetaan liitto menee lakkoon ja joukkoirtisanoutumisiin. Se on toiminu joka kerta. Ja jos aloituspaikkoja onnistuttaisiinkin lisäämään, niin se tietäisi vain lisää verovaroista korkeaa palkkaa nauttivia henkilöitä. Tuntuu että ei tuolle ryhmälle kyllä löydy suitsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ettei lääkäreillä ole juuri mitään käsitystä nykymaailmasta, kuvaa myös hyvin se miten he jatkuvasti itkevät avustajien puutetta. Jumalasta seuraavan lääkärin pitää ihan itse opetella käyttämään tietojärjestelmiä, pitää itse tehdä potilaskirjaukset, pitää itse kutsua potilas odotushuoneesta, pitää itse vetää paperi tutkimuspöydän päälle jne. Joku lääkäri kertoi närkästyneenä, miten oli joutunut tukemaan vanhaa potilastaan tämän noustessa ylös tuolilta!
Ei missään muussakaan asiantuntijatyössä ole ollut mitään sihteereitä hoitamassa kaikkea enää kymmeniin vuosiin, vaan korkeasti koulutetut ihmiset joutuvat esimerkiksi itse lisäämään paperia tulostimeen sen loputtua.
Se onkin ihanan halpaa, kun proffien ja lääkärien palkalla sitten täytellään kerran kuussa järjestelmän uumenista joku lomake, jonka ennen olisi sihteeri t
Monet pyytävät sen hoitajan/kollegan näyttämään kerran mistä se löytyy ja tekevät tällaisiin itselleen ohjeen, tähän menee max. viisi minuuttia. Nopeampaa sitten jatkossa kurkata sitä omaa ohjetta. Ihan täyttä saamattomuutta ja laiskuutta monilta lääkäreiltä valittaa tällaisesta. Kyllä huomaa muutenkin työyhteisössä ketkä lääkärit pitävät itseään tämänkaltaisten tehtävien yläpuolella ja kenellä on modernimpi asenne.
Ja nyt HS:n kommenteissa nuristaan lääkäreiden päivystystämisestä. Esim. terveyskeskuslääkäreiden ja erikoislääkäreiden päivystäminen on vapaamuotoista päivystämistä eli se tapahtuu kotoa tai vaikkapa mökiltä. Lääkäri saattaa siis nukkua omassa sängyssään koko päivystysvuoron ja saa tästä nukkumisesta tuhansia euroja korvausta. Tarvittaessa pitää vastata puhelimeen ja konsultoida. Jos työtä on paljon päivystysvuorolla, on seuraava päivä palkallinen vapaa.
Ei siis mitenkään verrattavissa muiden tekemään kolmivuorotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ettei lääkäreillä ole juuri mitään käsitystä nykymaailmasta, kuvaa myös hyvin se miten he jatkuvasti itkevät avustajien puutetta. Jumalasta seuraavan lääkärin pitää ihan itse opetella käyttämään tietojärjestelmiä, pitää itse tehdä potilaskirjaukset, pitää itse kutsua potilas odotushuoneesta, pitää itse vetää paperi tutkimuspöydän päälle jne. Joku lääkäri kertoi närkästyneenä, miten oli joutunut tukemaan vanhaa potilastaan tämän noustessa ylös tuolilta!
Ei missään muussakaan asiantuntijatyössä ole ollut mitään sihteereitä hoitamassa kaikkea enää kymmeniin vuosiin, vaan korkeasti koulutetut ihmiset joutuvat esimerkiksi itse lisäämään paperia tulostimeen sen loputtua.
Se onkin ihanan halpaa, kun proffien ja lääkärien palkalla sitten täytellään kerran kuussa järjestelmän uumenista joku lomake, jonka ennen olisi sihteeri t
No koulutetaan lisää lääkäreitä, niin saadaan palkatkin tolkulliselle tasolle. Sitten ei tarvitse kenenkään miettiä, että onko liian hieno ihminen täyttämään työhönsä liittyviä lomakkeita.
Ihmetyttää hiukkasen, miten tällainen yhtä ammattikuntaa rajusti ja asiantuntemattomasti arvosteleva ketju saa jatkua tällä palstalla. Liittyisikö siihen, että lääkärit ovat tottuneet nielemään niin paljon asiattomuuksia, että kukaan ei enää viitsi reagoida. T. Erikoislääkäri
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää hiukkasen, miten tällainen yhtä ammattikuntaa rajusti ja asiantuntemattomasti arvosteleva ketju saa jatkua tällä palstalla. Liittyisikö siihen, että lääkärit ovat tottuneet nielemään niin paljon asiattomuuksia, että kukaan ei enää viitsi reagoida. T. Erikoislääkäri
Miksi ei saisi puhua yhden ammattiryhmän kohtuuttoman etuoikeutetusta asemasta, joka johtuu ainoastaan heidän etujärjestönsä poikkeuksellisen voimakkaasta lobbauksesta? Tällä on voimakkaita yhteiskunnallisia vaikutuksia, joten todellakin tästä on pidettävä ääntä.
Minä taas työkseni mm. pyyhin niitä lääkäreiden työpöytiä ja ylitöitä otan aina kun mahdollista että saa laskut maksettua ja jäisi laskujen jälkeen jotain tilillekkin.
Hesari inhoaa lääkäreitä ja haluaa kansalaisten olevan heille kateellisia, jotta saataisiin painetta heikentää lääkärin ammatin vetovoimaa. Lähinnä julkisella työskenteleviä lääkäreitä noissa jutuissa soimataan. Tällainen vihan lietsonta ajaa viimeisetkin julkisen puolen lääkäreistä privaattiin.
Tiedoksi lääkäreille ja lääketieteen opiskelijoille: äänestäkää aina lääkäritaustaisia vaaleissa. Äänestämällä kollegaa voi vaikuttaa siihen, ettei arvokasta työtänne aleta kurjistamaan. Minä en ole lääkäreille kateellinen ja osaan arvostaa heidän asiantuntemustaan.
Vierailija kirjoitti:
Hesari inhoaa lääkäreitä ja haluaa kansalaisten olevan heille kateellisia, jotta saataisiin painetta heikentää lääkärin ammatin vetovoimaa. Lähinnä julkisella työskenteleviä lääkäreitä noissa jutuissa soimataan. Tällainen vihan lietsonta ajaa viimeisetkin julkisen puolen lääkäreistä privaattiin.
Höpöhöpö. Hesari tuo esiin ison yhteiskunnallisen epäkohdan, jonka lääkäriliitto on kymmenien vuosien tietoisella toiminnallaan aiheuttanut. Suomessa on liian vähän lääkäreitä, koska lääkäriliitto on painostanut pitämään lääkärien koulutusmäärät aivan liian alhaisina. Tämä heikentää merkittävästi suomalaisten hoitoon pääsyä, hoidon laatua ja kasvattaa yhteiskunnan menoja.
Lisää tekoälylääkäreitä vaan! Ei tarvitse maksaa palkkaa lainkaan, ei väsy koskaan, virheen todennäköisyys on olematon, ei mitään henkilökohtaisuuksia tai pahalla päällä olemista, vaan kaikille samanlainen kohtelu. Tuottavuuskin on tuhatkertainen ihmislääkäriin nähden.