Oletko töissä oma itsesi vai vedätkö roolia?
Kommentit (208)
Kyllä töissä tulee oltua hieman erilainen kuin kotona. Esimerkiksi jos joku tuttuni tekisi asioita, joita asiakkaani tekevät, niin ihan varmasti kertoisin mielipiteeni ja kuuluvasti. Töissä kuitenkin kuuntelen asiakkaitani ja yritän auttaa parhaani mukaan tietäen, että 99 % antamastani avusta on turhaa joidenkin ihmisten kanssa. Tosin en vapaalla vietä aikaaki asiakkaideni kaltaisten ihmisten kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töissä tulee oltua hieman erilainen kuin kotona. Esimerkiksi jos joku tuttuni tekisi asioita, joita asiakkaani tekevät, niin ihan varmasti kertoisin mielipiteeni ja kuuluvasti. Töissä kuitenkin kuuntelen asiakkaitani ja yritän auttaa parhaani mukaan tietäen, että 99 % antamastani avusta on turhaa joidenkin ihmisten kanssa. Tosin en vapaalla vietä aikaaki asiakkaideni kaltaisten ihmisten kanssa...
No ei ole tapana arvostella tuttujen tekemisiä kuuluvasti. Aikuinen ihminen varmasti tietää mitä tekee ja se ei mulle kuulu. Oletko ihminen, joka sotkeutuu toisten tekemisiin?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuttavapiiriini ei kuulu sinun kaltaisia ihmisiä. Oletko niitä rääväsuita, jotka laukoo omasta mielestään totuuksia?
Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tapana arvostella tuttujen tekemisiä kuuluvasti. Aikuinen ihminen varmasti tietää mitä tekee ja se ei mulle kuulu. Oletko ihminen, joka sotkeutuu toisten tekemisiin?
Ei ole tapana puuttua toisten asioiden ellei siihen ole erittäin painavaa syytä- Esimerkiksi jos sisarukseni käyttäisi huumeita lastensa hyvinvointia samalla uhaten, niin todellakin puuttuisin asiaan ja haukkuisin sisarukseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.
Onko edes ystäviä? Miten ne kestää sinua ilman suodatinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana puuttua toisten asioiden ellei siihen ole erittäin painavaa syytä- Esimerkiksi jos sisarukseni käyttäisi huumeita lastensa hyvinvointia samalla uhaten, niin todellakin puuttuisin asia
No kai sinä nyt asiakkaankin ilmiantaisit, jos tietäisit käyttävän huumeita ja hänen lapsensa siitä kärsii? Suojelisit joitain huumerikollista?
Puhutteko miehellenne samalla tavalla kuin lapselle?
Eiköhän kaikille ole useampi "minä" vaikka onkin vain yksi henkilö
Oon oma itseni, en osaa enkä viitsi enää lähes 30v jälkeen esittää mitään roolia.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko miehellenne samalla tavalla kuin lapselle?
Eiköhän kaikille ole useampi "minä" vaikka onkin vain yksi henkilö
Ei ole omia lapsia, mutta olen ihan oma itsenei, kun puhun siskon lapsille En vaihda mitään roolia lapsille puhuttaessa vaan olen oma itseni.
On mulla sellainen työrooli että olen energinen ja sosiaalinen. Vapaalla sitten oikeastaan päinvastoin eli väsynyt, laiska introvertti. Lisäksi mulla on erilaiset roolit mm. perheeni, sukulaisten, naapureiden jne kanssa.
Ei ole mitään tarvetta vetää roolia töissä vaan voin olla ihan oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
On mulla sellainen työrooli että olen energinen ja sosiaalinen. Vapaalla sitten oikeastaan päinvastoin eli väsynyt, laiska introvertti. Lisäksi mulla on erilaiset roolit mm. perheeni, sukulaisten, naapureiden jne kanssa.
Minä en vaivaudu esittämään mitään sosiaalista töissä. En käy koskaan kahvilla tai lounaalla työkavereiden kanssa vaan menen tekemään sinne työni ja sillä sipuli. Energinen olen kyllä töissä, kun muutenkin olen energinen.
Työpaikka ihania naisia pullollaan, ei tarvitse. Saa olla oma itsensä kaikkine vikoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän töissä tietty ammattilainen rooli on päällä. Kotona ja vapaalla teen eri asioita.
Niin minäkin teen eri asioita töissä ja vapaalla, kun töissä pitää tehdä töitä ja vapaalla ihan mitä huvittaa, mutta ihan sama ihminen olen kuitenkin.
Samalla ihmisellä voi hyvinkin olla erilaisia rooleja elämässään. Eikä se rarkoita sitä että ihminen muuttuisi joksikin toiseksi vaihtaessaan roolia tai sitä että joutuisi esittämään.
Ei mun luonteessa ainakaan ole mitään erilaisia rooleja. En pelaa roolileikkejä.
No onpas raskasta jos olet samanlainen työkavereillesi kuin taaperollesi.
No en viitti haukkua tyhmäks jotain asiakasta, jos se ei tajua mitään. Mielessä kyllä käy, että miten ihmeessä tuokin pärjää yhtään mitenkään, jos ei ykisinkertaistakaan asiaa tajua. Ja kyllä huudan joskus kotona, mutta en töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vedän roolia. En vahvasti, mutta hieman. Oletan että jokainen terve ihminen vetää töissä roolia, ei siellä mikään avoin kirja tarvitse olla.
Siis mitä roolia? Minä olen ihan oma itseni, mutta en minä nyt elämästi kerro kaikkia asioita kaikille tai esitä olevani jotain toista mitä itse asiassa olen.
Esimerkiksi asiakaspalvelijan, opettajan, asiantuntijan tai lääkärin roolia. Missä työssä voi olla täysin oma itsensä?
Bulgariassa asiakaspalvelijat ovat töykeitä. Siellä ei vedetä mitään roolia kaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
No en viitti haukkua tyhmäks jotain asiakasta, jos se ei tajua mitään. Mielessä kyllä käy, että miten ihmeessä tuokin pärjää yhtään mitenkään, jos ei ykisinkertaistakaan asiaa tajua. Ja kyllä huudan joskus kotona, mutta en töissä
Onko sulla tapana haukkua tyhmäksi jotain läheistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän töissä tietty ammattilainen rooli on päällä. Kotona ja vapaalla teen eri asioita.
Niin minäkin teen eri asioita töissä ja vapaalla, kun töissä pitää tehdä töitä ja vapaalla ihan mitä huvittaa, mutta ihan sama ihminen olen kuitenkin.
Samalla ihmisellä voi hyvinkin olla erilaisia rooleja elämässään. Eikä se rarkoita sitä että ihminen muuttuisi joksikin toiseksi vaihtaessaan roolia tai sitä että joutuisi esittämään.
Ei mun luonteessa ainakaan ole mitään erilaisia rooleja. En pelaa roolileikkejä.
No onpas raskasta jos olet samanlainen työkavereillesi kuin taaperollesi.
Ei kai tuossa mitään roolia tarvitse vaihtaa vaan hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Ei ihmisen tarvitse muuttua eri ihmiseksi sen mukaan puhuuko työkaverille vai lapselleen.
Mä olen aina ja joka paikassa täysin itseni. En jaksa mitään esittämistä