Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko töissä oma itsesi vai vedätkö roolia?

Vierailija
27.09.2024 |

Kiinnostaisi tietää. 

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän töissä tietty ammattilainen rooli on päällä. Kotona ja vapaalla teen eri asioita.

Niin minäkin teen eri asioita töissä ja vapaalla, kun töissä pitää tehdä töitä ja vapaalla ihan mitä huvittaa, mutta ihan sama ihminen olen kuitenkin. 

Samalla ihmisellä voi hyvinkin olla erilaisia rooleja elämässään. Eikä se rarkoita sitä että ihminen muuttuisi joksikin toiseksi vaihtaessaan roolia tai sitä että joutuisi esittämään.

Ei mun luonteessa ainakaan ole mitään erilaisia rooleja. En pelaa roolileikkejä. 

No onpas raskasta jos olet samanlainen työkavereillesi kuin taaperollesi.

Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi? 

Vierailija
42/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olevinaan pääjohtaja, mutta saan siivoojan palkkaa ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma itseni. irtisanoudun varmaan lähiaikoina parin ihmisen vuoksi. 

Vierailija
44/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän, että olisin kiinnostunut työstäni.

Vierailija
45/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.

Onko edes ystäviä? Miten ne kestää sinua ilman suodatinta? 

On paljonkin. Hyvin kestävät. On ihan eri tilanne vaikka avautua vitutuksestaan ystävälle kuin asiakkaalle. Jos menet joskus asiakaspalvelutyöhön tai mihin tahansa työhön, toivon sinun ymmärtävän tämän.

Vierailija
46/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma itseni. irtisanoudun varmaan lähiaikoina parin ihmisen vuoksi. 

:( 

Vierailija
47/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka väittää ettei ole työminää on joku neuroepätyypillinen jonka sosiaalinen älykkyys nolla. Ei työssä roolin vetäminen tarkoita että on ihmisenä feikki ja epärehellinen, naurettava ajatuskin.

Vierailija
48/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai tuossa mitään roolia tarvitse vaihtaa vaan hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Ei ihmisen tarvitse muuttua eri ihmiseksi sen mukaan puhuuko työkaverille vai lapselleen"

Olet ymmärtänyt roolit väärin. Rooli, jos ei puhuta näyttelemisestä, ei tarkoita sitä että muuttuu toiseksi ihmiseksi, vaan sitä miten säätelee käytöstään eri tavalla eri tilanteissa juuri kuten itsekin sanoit.

Vierailija
49/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vetää. Oon kuullu niin monta kertaa olevani liikaa ja överi että pakko yrittää olla jollain tapaa normaalimpi ihmisten ilmoilla. Onneksi kotona itsekseni saan olla just niin into piukeena kun huvittaa.

Vierailija
50/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi? "

En ole ilkeä töissä enkä kotona. Minulla ei ole lapsia, mutta vanhempana olisin lapseni huoltaja ja hoivaaja, töissä työkaverin kollega ja vertainen. Jos kohtelisin työkaveria huoltavasti ja hoivaavasti niin se olisi omituista ja asiatonta.

Ymmärrätkö nyt, mitä tässä tarkoitetaan roolilla?

Vierailija
51/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.

On paljonkin. Hyvin kestävät. On ihan eri tilanne vaikka avautua vitutuksestaan ystävälle kuin asiakkaalle. Jos menet joskus asiakaspalvelutyöhön tai mihin tahansa työhön, toivon sinun ymmärtävän tämän.

Miksi sinä avautuisit jollekin asiakkaalle? Varmaan olet kuitenkin yhtä ystävällinen niille asiakkaille kuten olet ystävillesi? Vai esitätkö ystävällisempää asiakkaille mitä olet ystävillesi? 

Vierailija
52/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelen, että välitän työstäni.

Vierailija
53/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi? "

En ole ilkeä töissä enkä kotona. Minulla ei ole lapsia, mutta vanhempana olisin lapseni huoltaja ja hoivaaja, töissä työkaverin kollega ja vertainen. Jos kohtelisin työkaveria huoltavasti ja hoivaavasti niin se olisi omituista ja asiatonta.

Ei siinä tarvitse mitään roolia vaihtaa, kun hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Olet ihan sama ihminen, mutta asiat hoidetaan tilanteen mukaan. Eri asia, jos esität super ystävällistä töissä, mutta kotona olet sitten itse piru, joka piinaa koko perhettä. Tuossa vaihdetaan rooleja ja ollaan kaksi ihan eri ihmistä luonteeltaan. Mulle roolin vaihto tarkoittaa, että muututaan ihan eri ihmiseksi. 

Vierailija
54/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten voisin olla mitään muuta kuin mitä olen.Hyvät ja huonot puolet,olen paketti diili.

Vierailija
55/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä avautuisit jollekin asiakkaalle? Varmaan olet kuitenkin yhtä ystävällinen niille asiakkaille kuten olet ystävillesi? Vai esitätkö ystävällisempää asiakkaille mitä olet ystävillesi? 

Niinpä! Ei ole mitään syytä avautua asiakkaille, ne asiat kuuluu lähipiiriin. Olet työroolin ytimessä. Olen yhtä ystävällinen asiakkaille ja ystäville. 

Vierailija
56/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse mitään roolia vaihtaa, kun hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Olet ihan sama ihminen, mutta asiat hoidetaan tilanteen mukaan. Eri asia, jos esität super ystävällistä töissä, mutta kotona olet sitten itse piru, joka piinaa koko perhettä. Tuossa vaihdetaan rooleja ja ollaan kaksi ihan eri ihmistä luonteeltaan. Mulle roolin vaihto tarkoittaa, että muututaan ihan eri ihmiseksi. 

Tarkoitat roolilla siis eri asiaa kuin sen yleinen määritelmä on

Vierailija
57/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on aika tiukastikin olla, ihan itsestäänselvää. 

Vierailija
58/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vedän roolia. En vahvasti, mutta hieman. Oletan että jokainen terve ihminen vetää töissä roolia, ei siellä mikään avoin kirja tarvitse olla.

Siis mitä roolia? Minä olen ihan oma itseni, mutta en minä nyt elämästi kerro kaikkia asioita kaikille tai esitä olevani jotain toista mitä itse asiassa olen. 

Esimerkiksi asiakaspalvelijan, opettajan, asiantuntijan tai lääkärin roolia. Missä työssä voi olla täysin oma itsensä?

Siis miksi noissa nyt pitäisi esittää jotain roolia? 

Rooli vertautuu siihen kun joku vetää lääkärintakin päälleen, hän samalla vaihtaa roolin ammattirooliin. On siinä ehkä pieni ripaus näyttelyäkin, ei saa vaikuttaa epävarmalta tietyissä tilanteissa vaikka sisällä tuntuisi miltä

Vierailija
59/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan ole oma itsesi työkavereiden kanssa, kuten yleensä olet aikuisten kanssa? Ethän sinä siinä mitään roolia esitä sitten? 

Vierailija
60/208 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan ole oma itsesi työkavereiden kanssa, kuten yleensä olet aikuisten kanssa? Ethän sinä siinä mitään roolia esitä sitten? 

Minä olenkin hyvin pitkälti. On kuitenkin asioita jotka eivät kuulu työpaikalle, ja työrooliin kuuluu säädellä käytöstään niin ettei tuo niitä asioita töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän