Oletko töissä oma itsesi vai vedätkö roolia?
Kommentit (208)
Olen olevinaan pääjohtaja, mutta saan siivoojan palkkaa ;D
Oma itseni. irtisanoudun varmaan lähiaikoina parin ihmisen vuoksi.
Esitän, että olisin kiinnostunut työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.
Onko edes ystäviä? Miten ne kestää sinua ilman suodatinta?
On paljonkin. Hyvin kestävät. On ihan eri tilanne vaikka avautua vitutuksestaan ystävälle kuin asiakkaalle. Jos menet joskus asiakaspalvelutyöhön tai mihin tahansa työhön, toivon sinun ymmärtävän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Oma itseni. irtisanoudun varmaan lähiaikoina parin ihmisen vuoksi.
:(
Se joka väittää ettei ole työminää on joku neuroepätyypillinen jonka sosiaalinen älykkyys nolla. Ei työssä roolin vetäminen tarkoita että on ihmisenä feikki ja epärehellinen, naurettava ajatuskin.
"Ei kai tuossa mitään roolia tarvitse vaihtaa vaan hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Ei ihmisen tarvitse muuttua eri ihmiseksi sen mukaan puhuuko työkaverille vai lapselleen"
Olet ymmärtänyt roolit väärin. Rooli, jos ei puhuta näyttelemisestä, ei tarkoita sitä että muuttuu toiseksi ihmiseksi, vaan sitä miten säätelee käytöstään eri tavalla eri tilanteissa juuri kuten itsekin sanoit.
Pakko vetää. Oon kuullu niin monta kertaa olevani liikaa ja överi että pakko yrittää olla jollain tapaa normaalimpi ihmisten ilmoilla. Onneksi kotona itsekseni saan olla just niin into piukeena kun huvittaa.
"Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi? "
En ole ilkeä töissä enkä kotona. Minulla ei ole lapsia, mutta vanhempana olisin lapseni huoltaja ja hoivaaja, töissä työkaverin kollega ja vertainen. Jos kohtelisin työkaveria huoltavasti ja hoivaavasti niin se olisi omituista ja asiatonta.
Ymmärrätkö nyt, mitä tässä tarkoitetaan roolilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oma itseni mutta suodatan todella paljon, ei mulla kävisi muuten asiakkaita.
On paljonkin. Hyvin kestävät. On ihan eri tilanne vaikka avautua vitutuksestaan ystävälle kuin asiakkaalle. Jos menet joskus asiakaspalvelutyöhön tai mihin tahansa työhön, toivon sinun ymmärtävän tämän.
Miksi sinä avautuisit jollekin asiakkaalle? Varmaan olet kuitenkin yhtä ystävällinen niille asiakkaille kuten olet ystävillesi? Vai esitätkö ystävällisempää asiakkaille mitä olet ystävillesi?
Teeskentelen, että välitän työstäni.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi? "
En ole ilkeä töissä enkä kotona. Minulla ei ole lapsia, mutta vanhempana olisin lapseni huoltaja ja hoivaaja, töissä työkaverin kollega ja vertainen. Jos kohtelisin työkaveria huoltavasti ja hoivaavasti niin se olisi omituista ja asiatonta.
Ei siinä tarvitse mitään roolia vaihtaa, kun hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Olet ihan sama ihminen, mutta asiat hoidetaan tilanteen mukaan. Eri asia, jos esität super ystävällistä töissä, mutta kotona olet sitten itse piru, joka piinaa koko perhettä. Tuossa vaihdetaan rooleja ja ollaan kaksi ihan eri ihmistä luonteeltaan. Mulle roolin vaihto tarkoittaa, että muututaan ihan eri ihmiseksi.
En ymmärrä miten voisin olla mitään muuta kuin mitä olen.Hyvät ja huonot puolet,olen paketti diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä avautuisit jollekin asiakkaalle? Varmaan olet kuitenkin yhtä ystävällinen niille asiakkaille kuten olet ystävillesi? Vai esitätkö ystävällisempää asiakkaille mitä olet ystävillesi?
Niinpä! Ei ole mitään syytä avautua asiakkaille, ne asiat kuuluu lähipiiriin. Olet työroolin ytimessä. Olen yhtä ystävällinen asiakkaille ja ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä tarvitse mitään roolia vaihtaa, kun hoidetaan asiat tilanteen mukaan. Olet ihan sama ihminen, mutta asiat hoidetaan tilanteen mukaan. Eri asia, jos esität super ystävällistä töissä, mutta kotona olet sitten itse piru, joka piinaa koko perhettä. Tuossa vaihdetaan rooleja ja ollaan kaksi ihan eri ihmistä luonteeltaan. Mulle roolin vaihto tarkoittaa, että muututaan ihan eri ihmiseksi.
Tarkoitat roolilla siis eri asiaa kuin sen yleinen määritelmä on
Pakkohan se on aika tiukastikin olla, ihan itsestäänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vedän roolia. En vahvasti, mutta hieman. Oletan että jokainen terve ihminen vetää töissä roolia, ei siellä mikään avoin kirja tarvitse olla.
Siis mitä roolia? Minä olen ihan oma itseni, mutta en minä nyt elämästi kerro kaikkia asioita kaikille tai esitä olevani jotain toista mitä itse asiassa olen.
Esimerkiksi asiakaspalvelijan, opettajan, asiantuntijan tai lääkärin roolia. Missä työssä voi olla täysin oma itsensä?
Siis miksi noissa nyt pitäisi esittää jotain roolia?
Rooli vertautuu siihen kun joku vetää lääkärintakin päälleen, hän samalla vaihtaa roolin ammattirooliin. On siinä ehkä pieni ripaus näyttelyäkin, ei saa vaikuttaa epävarmalta tietyissä tilanteissa vaikka sisällä tuntuisi miltä
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et vaan ole oma itsesi työkavereiden kanssa, kuten yleensä olet aikuisten kanssa? Ethän sinä siinä mitään roolia esitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et vaan ole oma itsesi työkavereiden kanssa, kuten yleensä olet aikuisten kanssa? Ethän sinä siinä mitään roolia esitä sitten?
Minä olenkin hyvin pitkälti. On kuitenkin asioita jotka eivät kuulu työpaikalle, ja työrooliin kuuluu säädellä käytöstään niin ettei tuo niitä asioita töihin.
Mitä tuolla tarkoitat? Esität mukavaa työkavereille, mutta olet ilkeä lapsellesi?