HS: Kokoomuksen kirkkovaltuutettu Antti Pekonen haluaisi soveltaa kuolemanrangaistusta homoseksuaaleihin
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010724913.html
"Satakunnan Kansa Länsi-Suomi -lehdessä julkaistiin maanantaina Pekolan kirjoitus, jossa kehotetaan noudattamaan Raamatun kohtaa, jonka mukaan homoseksuaalisuudesta tulisi rangaista kuolemalla.
Raamatun perussanoma ei ole rakkaus, vaan kristityn vastuu teoistaan. Tärkein Raamatun kohta on 3. Moos 20.13. Noudattakaamme sitä, Pekola kirjoitti."
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Teoksen tärkein kohta on tuo ainoa(?) jonka voi nähdä edes etäisesti käsittelevän miehen persreikää?
Kertoo taas kaikenlaista uskovaisista tuo.
Ai kertoo uskovaisista?? Mitä tuo esim.musta kertoo? En minä ajattele noin.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpolle täytyy hommata uudet silmälasit, sillä hän ei vieläkään näe äärioikeistoa hallituksessaan, vaikka nyt vaaditaan jo kuolemaa vähemmistöille. Wau.
Mistä lähtien Pekonen ollut hallituksessa??
Kuolemantuomio voidaan hyvin ottaa käyttöön jos se koskee Pekolan kaltaisia.
Pitäisköhän ottaa selville täyttääkö Pekolan ulostulo rikoksen tunnusmerkit?
Kokkareiden persusiiven kova kannattaja.
Ikinä enää ei kokkareita eikä persuja hallitukseen. KD samalle listalle myös.
Sellaista kristillistä lähimmäisenrakkautta saa Suomen EvLut kirkossa opettaa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpolle täytyy hommata uudet silmälasit, sillä hän ei vieläkään näe äärioikeistoa hallituksessaan, vaikka nyt vaaditaan jo kuolemaa vähemmistöille. Wau.
Mistä lähtien Pekonen ollut hallituksessa??
Kokoomuksessa, jonka puoluejohtaja tuo helposti yllättävän orpo värään käden lapanen on.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmeessä siinä jeesustelet kun itse juuri ehdoitat kuolemantuomiota ja teet juuri samalla tavalla? Ja miten joku edes voi peukuttaa tuollaista?
Taitaakin päteä Raamatun sana: sokeaa taluttaa sokeaa, ja molemmat putoavat kuoppaa.
Mutta mihin jäi opetus vastata kiroukseen siunauksella? Tehdä toisille kuten itselle toivoisi tehtävän? Jne.
Minun raamatussani - jota usein luen - Jeesus kehottaa olemaan tuomitsematta ettei meitä tuomittaisi.
Olen ajatellut että minun ei kuulu tuomita toisia kuolemantangaistukseen eikä varsinkaan päättää että joku joutuu kadotukseen. Se olis vähän niinkuin Jumalan homma. Osoittaa suurta ylpeyttä aaettaa itsensä siihen asemaan.
Minun tehtävänä olisi tutkia itseäni ja malkaa omassa silmässäni ja yrittää itse kilvoitella uskon tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista kristillistä lähimmäisenrakkautta saa Suomen EvLut kirkossa opettaa. Ei kiitos.
Voitko nimetä yhden kirkon ja päivämäärän jolloin noin on opetettu!? Tai linkki virtuaali kirkon messuun, jossa noin on opetettu.
Yksi riittää, kiitos.
Jään odottamaan vastausta, että todistat väitteesi.
Henkilökohtainen agenda?
Pedo...leistä, mur haajista tai r...kaajista ei mitään mielipidettä.
Mutta yhtäkkiä seksu aali vähemmistöt ovat tämän tyypin "hampaissa".
Face banniin, sen verran loukkaavaa on sisältö.
Ja hänellä on täysi vastuu kirjoituksistaan.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko nimetä yhden kirkon ja päivämäärän jolloin noin on opetettu!? Tai linkki virtuaali kirkon messuun, jossa noin on opetettu.
Yksi riittää, kiitos.
Jään odottamaan vastausta, että todistat väitteesi.
Ei tietenkään voi, koska öyhöttäjät ei faktoista välitä, vaan pääasia on että saa öyhöttää. Mikä sinänsä on hieman huvittavaakin, koska ovat itse aina etunenässä vaatimassa "todisteita" 🤭
Tämä oli ihan hyvä kohu.
Muistuttaa ihmisiä siitä, miten ohut historia seksuaalivähemmistöjen oikeuksilla on.
Voidaanko me alkaa polttaa roviolla vanhoja kirkonmiehiä? Minusta on ok.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ihan hyvä kohu.
Muistuttaa ihmisiä siitä, miten ohut historia seksuaalivähemmistöjen oikeuksilla on.
Kyllä ja miten niitä yhä pitää puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmeessä siinä jeesustelet kun itse juuri ehdoitat kuolemantuomiota ja teet juuri samalla tavalla? Ja miten joku edes voi peukuttaa tuollaista?
Taitaakin päteä Raamatun sana: sokeaa taluttaa sokeaa, ja molemmat putoavat kuoppaa.
Mutta mihin jäi opetus vastata kiroukseen siunauksella? Tehdä toisille kuten itselle toivoisi tehtävän? Jne.
Juuri näin. Ja samalla nuo samat vasukit ovat hipihiljaa kun puhutaan muslimien homovihasta, jota he kaiken lisäksi maahantuovat täydellä voimalla itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja samalla nuo samat vasukit ovat hipihiljaa kun puhutaan muslimien homovihasta, jota he kaiken lisäksi maahantuovat täydellä voimal
Pakistanissa on jopa omia sairaaloita ja julkisia rakennuksia transihmisille jotta nämä voivat viettää siellä aikaa ilman syrjintää.
Takapajuinen muslimimaa kohtelee paremmin vähemmistöjä kuin "vapaamielinen" pohjoismainen länsimaa.
Pakistanin ylin uskonnollinen johtaja on jopa antanut fatwan, jonka mukaan transhenkilöt saavat vapaasti mennä naimisiin kenen tahansa kanssa (heteron, homon tai toisen transihmisen kanssa).
https://www.bbc.com/news/world-asia-36648141
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko me alkaa polttaa roviolla vanhoja kirkonmiehiä? Minusta on ok.
Eiköhän toiveesi vielä toteudu, kunhan vain ateismi leviää. Uskoville siinä ei tietenkään ole mitään uutta, koska siitä on kerrottu jo 2000 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hihhulit on ihan sairasta sakkia. Ei tee hyvää uskonnollinen aivopesu kenellekään, jotkut sekoaa tuosta "rakkauden uskonnosta" lopullisesti.
Jos ateismi tekee hyvää, niin miksi masennus leviää sitä mukaa kun ateismi yleistyy?
Monesti homoseksi tapahtuu suljettujen ovien takana ja todisteet kuolemanrangaistuksen langettamiseksi saataisiinkin lisäämällä videovalvonta yksityiselämän katvealueille. Jos videoitu seksi olisikin heteroseksiä, niin virallinen valvoja voisi pyyhkiä nauhan.
Miten tuo kirkon syy on?