Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €. 

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.

Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)

No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.

Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.

No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.

Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin  

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin positiivisen luottorekisterin tiedot, ei virheitä, ei luottoja. Eli kaikki kunnossa niinkuin pitikin olla. 

Ja tosiaan, netin kautta EI saa varattua debit kortilla huonetta. Kokeilin juuri varata Helsingistä lentokenttähotellista huonetta netistä, vaatii luottokortin numeron, ja nimenomaan LUOTTOkortin, kokeilin kyllä taas huvikseni debitkorttini numeroa, mutta ei kelpaa. Sama kävi kun yritin varata taannoin hotellimajoitusta Tampereelta.  Varaukset piti sitten tehdä matkakumppanini tiedoilla ja kortilla. 

Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) j

No minkäs mä sille mahdan. Mä olen saanut deditkortilla varattua huoneita Tampereen ja Helsingin Scandic-hotelleista. Ihan turha väittää, että mistään ei saa varattua huonetta ilman luottokorttia. 

Vierailija
182/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

norwegian..sieltä saat luottokortin helposti ja nopeasti eikä ole ylimääräosiä kuluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tätä suomalaisten pelkoa luottokorttia kohtaan. Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla. 

Luottokorttia käyttää sellaiset älykääpiöt, jotka elävät koko ajan yli varojensa ja ottavat velkaa, jonka maksavat taksiin sitten ensi kuussa ja niin edelleen. Täysin käsittämätön tapa elää ja kuluttaa.

Sellaiset älykääpiöt käyttävät luottokorttia, jotka haluavat rahansa takaisin esim. konkurssitilanteessa.

Omat lapsenikin opetin tällaisiksi älykääpiöiksi, kun eivät  olleet edes raukat 20 vuotta täyttäneet, mutta kesätöissä ja tykkäsivät jo tuolloin matkustella.  Älykääpiöt oppivat, että lentoyhtiö voi mennä konkurssiin salamana ja hotelli voikin olla kiinni. Bad, Bad mom 😍

Vierailija
184/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"""Saa viedä tyhjön pullon, sehän on tyhjä. Just viimeviikolla vein. Eli siis paluu samaan vanhaan mikä muutama vuosi sitten uudistui.""

Uusi asetus puhuu nimenomaan pullon koosta, max 100ml. Ei nesteen määrästä pullossa!

Ei puhu. Se puhuu nestapakkauksen koosta, joka on 100 ml. Ei tyhjä pullo ole nestepakkaus silloin kun siinä ei ole nestettä.

Asetushan selkeesti puhuu väliin nestepakkauksesta ja väliin juomapullosta. Ei yli 100ml juomapulloa käsimatkatavaroissa. Kun turva näkee minun aika kalliin ja arvokkaan pullon niin alanko sönköttään että eiku eiku tää on tyhjä? Voinko vedota keskusteluun Vauva.fi ssa?

Anteeksi ot tähän ketjuun. Mikä asetus? Sinne saa viedä ihan normaalisti tyhjän juomapullon, kuten tähänkin asti. Ikinä ei ole ollut ongelmaa ja syyskuussa olen lentänyt jo kolme kertaa hki-vantaalta.

Vierailija
185/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tarkistamassa positiivinen luottorekisterisi, ettei siellä ole jotain virheellisiä tietoja.

https://www.vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri/

Vierailija
186/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään saanut S-creditiä kun äitiyslomalaisena jouduin bonuskortin uudistamaan.Ilmeisesti kk-tulot oli liian pienet vaikka on velaton talo, velaton auto ja reilusti sijoituksia. Nämä toki eri pankissa mutta kaikkiaan pöyristyttävän huvittava tilanne.

Ja sitten osa-aikaiselle kaupankassalle se ilman ongelmia myönnetään, vähän olisi heidän prosessissaan kehittämistä.

Vierailija
187/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myönnettiin 2 luottokorttia vaikka oon kuntoutustuellla mut tilillä on niin paljon massia

Vierailija
188/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä pankissa ketään kiinnosta sun velattomat asunnot tai pääomatulot. Järjestelmät on luotu tavallista palkansaajaa varten. Joko palkkatulot ovat riittävät, tai sitten ne eivät ole. Omaisuutta tai pääomia ei huomioida lainkaan. 

Vierailija
189/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän yritin puoliksi läpällä hakea S-pankilta luottokorttia korkeakouluopiskelijana. En saanut, johtuuko sitten siitä että oli jo kaksi korttia ennestään, ja että en ollut ohjannut S-tilille mitään tuloa, vaan sinne tuli ja tulee edelleen vain bonukset ja itse tekemäni satunnaiset siirrot.

En tiedä oliko tuohon hakemiseen edes mitään järkevää syytä omalla kohdallani, mutta ymmärrän että joku luottokortti on kiva olla nettiostoksiin ja muuhun säätämiseen. Toimii hyvin silloin, kun katsoo etukäteen että on oikeasti rahaa tehdä hankinta, ja maksaa korttilaskun kokonaan pois korottomasti, toisin sanoen kun luottokortti on vain tekninen väline eikä keino elää velaksi.

Vierailija
190/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään saanut S-creditiä kun äitiyslomalaisena jouduin bonuskortin uudistamaan.Ilmeisesti kk-tulot oli liian pienet vaikka on velaton talo, velaton auto ja reilusti sijoituksia. Nämä toki eri pankissa mutta kaikkiaan pöyristyttävän huvittava tilanne.

Ja sitten osa-aikaiselle kaupankassalle se ilman ongelmia myönnetään, vähän olisi heidän prosessissaan kehittämistä.

Minäkään en saanut luottokorttia, mutta puolisoni sai samaiselle minun nimissäni olevalle S-tilille, mille hänellä on rinnakkaiskortti ja käyttöoikeus.

Vierailija
191/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiha pankkia

Vierailija
192/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No minkäs mä sille mahdan. Mä olen saanut deditkortilla varattua huoneita Tampereen ja Helsingin Scandic-hotelleista. Ihan turha väittää, että mistään ei saa varattua huonetta ilman luottokorttia."

Sori, lainaus ei toimi joten kopioin kommenttisi näin.

Huomasithan, että puhun huotellihuoneiden varaamisesta NETIN KAUTTA debitkortilla, että SE ei onnistu?

Linkkaa ihmeessä mulle joku Scandicin hotelli, jonka saa NETISTÄ varattua syöttämällä varauksen vaatiman luottokorttinumeron tilalle debitkortin numeron?

Ap

Vierailija
193/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy tarkistamassa positiivinen luottorekisterisi, ettei siellä ole jotain virheellisiä tietoja.

https://www.vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri/

Tarkistin jo, ei ollut virheitä. 

Ap

Vierailija
194/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No minkäs mä sille mahdan. Mä olen saanut deditkortilla varattua huoneita Tampereen ja Helsingin Scandic-hotelleista. Ihan turha väittää, että mistään ei saa varattua huonetta ilman luottokorttia."

Huomasithan, että puhun huotellihuoneiden varaamisesta NETIN KAUTTA debitkortilla, että SE ei onnistu?

Linkkaa ihmeessä mulle joku Scandicin hotelli, jonka saa NETISTÄ varattua syöttämällä varauksen vaatiman luottokorttinumeron tilalle debitkortin numeron?

Ap

Kokeile varata niitä Scandic-hotelleja vaikka Booking.comin kautta, aivan varmasti onnistuu ilman luottokorttia.

Vierailija
195/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutuille manasit koska sinulla ei niitä kavereita ole..

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

No jos sä oisit koskaan matkustanut minnekään, niin tietäisit että esim. auton vuokraus ja usein myös hotellihuoneen varaaminen ainakin ulkomaille voi olla tosi hankalaa tai jopa mahdotonta ilman luottokorttia.

Molemmat onnistuu ilman luottokorttia.

Vierailija
196/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kokeile varata niitä Scandic-hotelleja vaikka Booking.comin kautta, aivan varmasti onnistuu ilman luottokorttia.

Kokeiltu on sieltäkin, ei tosiaan onnistu! En ymmärrä miksi tästä näin paljon vängätään mulle tästä vastaan, kun olen asian itse kokeillut, moneen kertaan, ja tiedän mistä puhun. Minä en todellakaan mutuile tai luule asian olevan näin, vaan olen pelkästään viimeisen puolen vuoden sisään kokeillut useamman kerran varata hotellia ja majoitusta netin kautta, myös ja varsinkin siis bookingin kautta, ympäri Suomea ja kaksi kertaa ulkomailta, ja debitkorttini numerosarja ei todellakaan ole tähän kelvannut. Numerosarja on ollut oikein ja tilillä katetta, mutta ei kelpaa, koska ei ole LUOTTOKORTTI. 

Ap

Vierailija
197/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tyrkytettiin. Palkka rapian yli 2000 e. En ottanut.

Vierailija
198/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin yleinen ilmiö, että vanhat eivät saa korttia mutta nuoret saavat? 

Vierailija
199/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Revolutia kokeillut? Sen saa kuka vaan ja sillä voi generoida luottokorttinumeron aina tarvittaessa. Sehän on siitä erilainen kuitenkin että siellä pitää tilillä olla katetta aina riittävästi eli se on siinä mielessä debit mutta sillä voi tosiaan tehdä kertakäyttöisiä luottokorttinumeroita. Hmm, ainakin aiemmin toimi näin. Itse olen käyttänyt sitä ulkomailla kun en ole halunnut laittaa "oikeaa" credit-numeroa mihinkään. 

Vierailija
200/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onnistuu varmasti koska minä en muulla ole ikinä varannutkaan hotelleja kuin debit kortilla. Onnistuu myös ulkomailta varaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi