Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä virkeä ja hyvin jaksava, millaiset elämäntavat sinulla on?

Vierailija
25.09.2024 |

Ihan rehellisesti alan olla täynnä huonoa oloani, aivosumua, jne. Eli haluaisin tietää esimerkiksi menestyksekkäästi vaativaa aivotyöskentelyä tekevien ruokavaliosta/elämäntavoista. Miltä näyttää tavallinen päiväsi esimerkiksi syömisten osalta? Liikutko paljon? Miten nukut ja pysyt virkeänä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pyrin menemään sänkyyn 9h ennen kuin on aamuherätys, tosin tämä myöhästyy säännöllisesti n. 15min. Syön aina aamiaisen ja ravitsevan lounaan, sen jälkeen loppupäivä menee nälkätilanteen mukaan, käytännössä yleensä kaksi pientä ateriaa. En omista autoa joten arkiliikuntaa tulee paljon. Mitä varsinaiseen liikunnan harrastamiseen tulee niinliikuntalaji ja liikunnan määrä vaihtelee kausittain. Hankalina sesonkeina esim. marraskuussa saatan käydä vain kävelyillä ja satunnaisesti salilla ja uimahallissa, kun taas kevätpuolella on yleensä aktiivinen juoksusesonki. Sohva vetää välillä puoleensa joten yritän minimoida sellaiset tilanteet, että töiden jälkeen olisi vaikka 1,5h aikaa viettää kotona ja sitten pitäisi vielä lähteä johonkin. Viikon säännölliset harrastukset on aikataulutettu niin, että joko menen sinne suoraan töistä tai sitten vain piipahdan kotona haukkaamassa jotain ja hakemassa harrastusvälineet. Juoksulenkit ovat usein paluumatkoja töistä niinä vuodenaikoina kun se onnistuu. Pakkasellahan olisi vaikea tarjeta menomatka juoksukamoissa, enkä halua juosta minkään repun kanssa, jossa on talvitakkini, joten silloin tämä työmatkan ja juoksun yhdistäminen ei onnistu. Kun on aika rentoutua, yritän laittaa kännykä pois ja keskittyä vaikka kirjaan, palapeliin tai neulomiseen. 

Vierailija
62/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut ns reipas ja aikaansaava, jopa sen 40v kun olin uneton ja nukuin n 4h yössä. 

Nyt eläkkeellä lämpimässä nukun jopa 8h yössä ja olen energisempi kuin koskaan! Herään 6 aikaan, syön kevyesti ja vhh (alle 1500kcal kuten koko elämäni), ulkoilen, lenkkeilen, hoida. 2 puutarhaa, käyn päivittäin uimassa (talvella avannossa n 1-3x viikossa). Mulla on aina joku projekti menossa. Vasta 1,5v sitten päättyi tämä viimeisin remppa, toki tekemistä on vieläkin mutta ei mitään pakollista tai stressaavaa. 

Levoton luonne, en osaa olla tekemättä mitään. 

Suomeksi hössöttäjä. 

Itseasiassa en ole vaan hyvin kurinalainen suorittaja. Työssä oli pakkokin, vaativa työ kv yrityksessä, työmatkoja yms. 

Kotona hössötän toki:) Sehän on parasta varsinkin lasten ja lastenlasten kanssa. Mun hössötys on ruuanlaittoa, leipomista, siivoilua, puutarhassa könyämistä jne tuottavaa sekin vaikka mies aina sanookin ettei ole pakko esim joka päivä tehdä itse kaikkea leivästä alkaen. Mä vain rakastan tekemistä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon olutta, tupakoin, elokuvia katson, luen,syön luomusti.

Vierailija
64/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin elämästä!

Vierailija
65/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se ensimmäinen vastaaja, joka sanoi että uni on minulle kaikken tärkeintä. Vastaukseksi niille, jotka kyselivät kulttuuriharrastuksistani ym:

En tietenkään mene joka ikinen ilta sänkyyn klo 21.30, enkä nukahda joka ilta klo 22.30. Pyrin tähän kuitenkin, koska vajaat yöunet aiheuttavat ainakin itselläni sen, että mikään muukaan ei suju. En ottaisi itselleni vakioharrastuksia, jotka päättyvät myöhään arki-iltaisin, mutta tottakai on ok silloin tällöin valvoa myöhään oli kyseessä sitten teatteri-ilta tai mikä vaan.

Joku kyseli syömisistäni... syön ihan tavallista ruokaa, kasvispainotteisesti. Aamulla usein puuro marjoilla ja rahkaa. Lounaaksi usein joku ruokaisa salaatti ja illalliseksi esim tänään on makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta. Säännöllisen ruokailun juju mulla on tosiaan se, että silloin napostelu jää pois. Voileivissä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta olen huomannut että niiden veteleminen nälkäänsä ei myöskään pidemmän päälle lisää hyvää oloa.

Vierailija
66/67 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto piristää minuakin. Noudatan 16-8 rytmiä 

Vierailija
67/67 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sanoa itseäni terveeksi, koska krooninen sairaus joka aiheuttaa väsymystä, mutta parhaiten jaksan niinä aikoina kun mulla on säännöllinen unirytmi ja nukun tarpeeksi. Samaten terveellinen ruoka auttaa jaksamaan paremmin. Meditoinnilla pidän huolta henkisestä hyvinvoinnista.