Mies julkaisi Tiktokissa naisvihamielisiä videoita
Työnantaja joutui palautetulvan kohteeksi. Kukas teistä palstainkkeleistä on tämänkin typeryyden takana?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Videolla nuorehko mies kertoo naisten aiheuttaneen raiskaamisen ja puhuu naisten omista tyhmistä valinnoista"
Tuo ei ole naisvihamielinen, vaan realistinen kommentti, toki ei kata aivan kaikkia tapauksia. IS lehtiartikkeli puolestaan on kiihotusta mieskuntaa vastaan, miesvihaa.
Eli jos jäät rattijuopon ajaman auton alle, syy on sinun? Kuinka tyhmiä miehiä tässä maassa onkaan...
Kuinka tyhmä olet itse, jos vertaat ihan erilaisia asioita? Nainen voi vaikuttaa paljonkin siihen että minkälaiseen tilanteeseen itsensä järjestää miesten kanssa.
Anna tulla vinkkejä sitten. Vaikka ranskalaisilla viivoilla. Haluan nyt kuulla miehen näkemyksen, miten naiset suojelee itteään raiskaukselta.
Jep. Niitä kun ei voi estää oikeasti millään. Jos joku haluaa ra**kata niin ei siinä auta vaikka nainen olisi päästä varpaisiin hunnutettu.
Vierailija kirjoitti:
Aika monta raiskausta olisi jäänyt tekemättä jo ihan sillä, että alkoholi ei olisi ollut kuvassa mukana. Joko uhrilla tai tekijällä tai yleensä molemmilla.
Mutta nainenhan nalkuttaa, jos huomauttaa miehen juomisesta? Toimiiko alkoholi muissa rikoksissa lieventävänä asianhaarana?
Ei vitsit. Mä heitin aikaisemmin siteerauksen miehen puheista, joiden ongelmaa en ymmärtänyt. Olin katsonut ihan väärän videon ja kyseessä oli Puheenaihe -ohjelman jonkun aivotutkijan puheenvuoro raiskauksesta. Puhui geneettisten tekijöiden vaikutuksesta.
Porukka kauhisteli kommenttia, kuinka ei ole hyväksyttävää. Ja kuinka sietääkin saada potkut. Ihmettelin kyllä, kun joku sanoi tyyppiä niin komeaksi, mutta ajattelin etten osaa katsoa samalla tavalla.
Olikin näköjään väärä tyyppi. Ei hänen työnantajalleen kukaan ole valittanut. Luultavasti edelleen virassa. Mutta tulipa rouvilla lynkattua joku sivullinen tutkijakin nyt kiihkoillessa :D
Näin osoitetaan hyvää esimerkkiä:
https://www.instagram.com/harriminkkinen_?igsh=MXhiN3RtcHpoaDV6OA==
Katsokaa ensimmäinen postaus jossa kertoo rankasta lapsuudesta.
Tätä pitäs näyttää TikTokissa
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsit. Mä heitin aikaisemmin siteerauksen miehen puheista, joiden ongelmaa en ymmärtänyt. Olin katsonut ihan väärän videon ja kyseessä oli Puheenaihe -ohjelman jonkun aivotutkijan puheenvuoro raiskauksesta. Puhui geneettisten tekijöiden vaikutuksesta.
Porukka kauhisteli kommenttia, kuinka ei ole hyväksyttävää. Ja kuinka sietääkin saada potkut. Ihmettelin kyllä, kun joku sanoi tyyppiä niin komeaksi, mutta ajattelin etten osaa katsoa samalla tavalla.
Olikin näköjään väärä tyyppi. Ei hänen työnantajalleen kukaan ole valittanut. Luultavasti edelleen virassa. Mutta tulipa rouvilla lynkattua joku sivullinen tutkijakin nyt kiihkoillessa :D
Vaikka raiskaaminen olisikin evolutiivinen jäänne, sekään ei käy selitykseksi. Aikamoinen villilänsi tämä olisi jos mitään sääntöjä ei enää tarvis noudattaa, koska teki mieli sitä tätä ja tota. Tai jos aivojen rakenne kelpaa selitykseksi tohon, älkää sitte syyttäkö naista, jos tajuatte elättäneenne chadin lasta omanne sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä turvallisuusalan ihminen kyseessä. Sairas tyyppi.
Nimenomaan. Taas yksi esimerkki siitä, että turvallisuusalalle hakeutuu tasapainottomia, rasistisia, mosogyynisiä, vihanhallintaongelmallisa jne. tyyppejä. Siis tähdennän, että EI kaikki tietenkään, mutta jotenkin tuo ala vetää myös kyseenalaista ainesta sisäänsä.
Minä ihmettelen, että tämä tyyppi saa palata työhönä. Jutusta saa käsityksen, että ei ole tällä hetkellä töissä, mutta palaa. Ja käydään keskustelut... Itse työnanatajana katsoisin, että sen lisäksi että henkilö on aiheuttanut firmalle ja koko alalle räikeää mainehaittaa, sotii hänen käytöksensä turvallisuustyön ideaa, niinpä irtisanoisin hänet. Turva-alan henkilön ei pidä lietsoa turvattomuutta.
Mä ka
Näytin hänelle kuvat ja kysyin, että ovatko mielestään sopivia. Kysyin, että vienkö ohjausryhmälle ja hallitukselle katsottavaksi ja käsiteltäväksi sellaiset kuvat, että voidaan päättää jatkosta. Ihan itse suostui irtisanomisen allekirjoittamaan, joten ei ollut laiton irtisanominen. Vähän arvelinkin, ettei halua kuuskybästen ukkojen niitä kuvia näkevän, kun päivittäin näkee työssään.
Se olisi tullut ongelmaksi ennen pitkää. Lisäksi saatiin just sopivasti työmarkkinatuella uusi sihteeri yritykseen. Se oli molemmille win-win tilanne. Hän säilytti kasvonsa, me säästimme kuluissa.
"Toimitusjohtajan mukaan yrityksessä on kerrottu työntekijöille viestintäpolitiikasta ja sosiaalisen median käyttöohjeista. Niissä linjataan yleisellä tasolla, mitä omilla sometileillä on sopivaa tehdä."
On oudoksi mennyt elämä Suomessa, kun yritys kertoo millaisia mielipiteitä saa olla ja miten sananvapautta saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hyökkää tuolla tapaa tyttöjä kohtaan, jos on puhtaat jauhot pussissa.
Varmaan on joku syyte tulossa ja saattaapa olla aiheesta.
Tämmöinen vihan levittäminen on erittäin vaarallista tytöille ja naisille. Maailma raaistuu ja minä ainakin haluaisin, että tytöt ja pojat saisivat elää nuoruutensa turvallisesti.
Mut annas ku arvaan, se vihreiden naisten ig-päivitys: "Miehet, lopettakaa tappaminen!" oli sun mielestä ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Aika monta raiskausta olisi jäänyt tekemättä jo ihan sillä, että alkoholi ei olisi ollut kuvassa mukana. Joko uhrilla tai tekijällä tai yleensä molemmilla.
Ensimmäinen vinkki annettu: älä juo alkoholia ja yritä estää myös miehiä juomasta alkoholia. Oliko lisää vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Videolla nuorehko mies kertoo naisten aiheuttaneen raiskaamisen ja puhuu naisten omista tyhmistä valinnoista"
Tuo ei ole naisvihamielinen, vaan realistinen kommentti, toki ei kata aivan kaikkia tapauksia. IS lehtiartikkeli puolestaan on kiihotusta mieskuntaa vastaan, miesvihaa.
Eli jos jäät rattijuopon ajaman auton alle, syy on sinun? Kuinka tyhmiä miehiä tässä maassa onkaan...
Kuinka tyhmä olet itse, jos vertaat ihan erilaisia asioita? Nainen voi vaikuttaa paljonkin siihen että minkälaiseen tilanteeseen itsensä järjestää miesten kanssa.
Mukamas tasa-arvoisessa maassa (ja oikeastaan kaikkialla muuallakin) naisen pitää voida kävellä missä vaan, milloin vaan, miten vaan pukeutuneena, puhua vastakkaisen sukupuolen kanssa, ja toimia täysivaltaisen aikuisen ihmisen tavoin. Se ei ole mikään miesten yksinoikeus.
Puhutaan sitten kun miehillä on nuo teidän mainostavat taikavoimat, että heitä ei kosketa mikään väkivallan tms uhka.
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Toimitusjohtajan mukaan yrityksessä on kerrottu työntekijöille viestintäpolitiikasta ja sosiaalisen median käyttöohjeista. Niissä linjataan yleisellä tasolla, mitä omilla sometileillä on sopivaa tehdä."
On oudoksi mennyt elämä Suomessa, kun yritys kertoo millaisia mielipiteitä saa olla ja miten sananvapautta saa käyttää.
Kyllä meidänkin yrityksessä on ohjeet käyttäytymisestä somessa. Suurimmalla osalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukamas tasa-arvoisessa maassa (ja oikeastaan kaikkialla muuallakin) naisen pitää voida käv
Totta. Surullista, että miesten täytyy pelätä väkivaltaa. Vaikkapa nakkikiskan jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidänkin yrityksessä on ohjeet käyttäytymisestä somessa. Suurimmalla osalla on.
Saahan se yritys antaa ohjeita vaikka pyllynpyyhintään, eri asia pitääkö niitä totella.
Tuollainen päästään sairas mies on vaarallinen. Olen itse nainen ja työnantaja miesvaltaisella alalla ja heti kun näen tai kuulen yhdenkin meidän työntekijän jakavan tuon laatuista sisältöä somessa tai ääneen niin työt loppuu ennenkuin ehtii kissaa sanoa. Minun ei naisena tarvitse kuunnella tai nähdä tuollaista sairasta naista-alentavaa paskaa suoraansanottuna.
Rupesin tässä oikeen funtsimaan, että mitä te inkkelit oikeastaan haluatte tuolla vihalla saavuttaa? Mikä on se päämäärä, johon pitää päästä ja mistä tiedätte, että taistelu on nyt valmis? Voisitteko valaista minulle. Kysyn tätä siis ihan uteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin tässä oikeen funtsimaan, että mitä te inkkelit oikeastaan haluatte tuolla vihalla saavuttaa? Mikä on se päämäärä, johon pitää päästä ja mistä tiedätte, että taistelu on nyt valmis? Voisitteko valaista minulle. Kysyn tätä siis ihan uteliaisuudesta.
Se on vain harrastus. Ei sillä mitään haeta. Vain vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että naiset saa rytätä miehiä missä tahansa muodossa ja missä tahansa mediassa ilman mitään seurauksia.
Mies tekee samaa naisista (vielä selkeesti shokkiarvo-trollina) niin sen elämä pitää tuhota, erottaa töistään ja mustamaalata ja kauhistella. Sitten kirjottaa vielä lehteen juttuja kuinka järkyttävä sika ja huono ihminen.
Mikä tuplastandardi?
No laita tähän joku vastaava, missä on sukupuoliroolit toisinpäin. Että nainen on jakanu nettiin videoita, tyyliin "on oikein hakata miehiä, koska... ovat siihen itse syyllisiä"... Voidaan sitte yhdessä lynkata se biatch.
Kirjaimellisesti puolet tiktokista on tota kamaa. Avaa silmäs.
En oo missään TikTokissa :D. Tuu säki pois sieltä ni maailma näyttää heti paremmalta paikalta.
Mutta tuomitsen kyllä yhtälailla miesten sortamisen. Mun elämässä on rakkaita miehiä, enkä heille mitään pahaa toivo ja puolustan heitä kyllä tarvittaessa. Hui.
Kuulostaapa tutulta.. "Älä pidä paljastavia vaatteita" jne. Jostain syystä ne kommentit ei vain saa samanlaista suosiota..
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että naiset saa rytätä miehiä missä tahansa muodossa ja missä tahansa mediassa ilman mitään seurauksia.
Mies tekee samaa naisista (vielä selkeesti shokkiarvo-trollina) niin sen elämä pitää tuhota, erottaa töistään ja mustamaalata ja kauhistella. Sitten kirjottaa vielä lehteen juttuja kuinka järkyttävä sika ja huono ihminen.
Mikä tuplastandardi?
No laita tähän joku vastaava, missä on sukupuoliroolit toisinpäin. Että nainen on jakanu nettiin videoita, tyyliin "on oikein hakata miehiä, koska... ovat siihen itse syyllisiä"... Voidaan sitte yhdessä lynkata se biatch.
Kirjaimellisesti puolet tiktokista on tota kamaa. Avaa silmäs.
En oo missään TikTokiss
Höh no ei nyt ihan ole sama asia itse vapaaehtoisesti kattoa jotain videota somessa, koska eksyi väärälle alustalle, kuin tulla raiskatuksi sen takia, että "pukeutui väärin"...
Jos kuvittelit, että mielensä pahoittaminen täällä on nyt jotenkin sama asia, kuin raiskatuksi päätyminen....
En sano, että selvästi vihamielistä sisältöä sais julkaista yhtään mihinkään.
Vastaus oli siis tähän:
"Kuulostaapa tutulta.. "Älä pidä paljastavia vaatteita" jne. Jostain syystä ne kommentit ei vain saa samanlaista suosiota.."
Kun katsoo mitä pskaa kansanedustajatkin saa päästää suustaan, ihan laidasta riippumatta, niin ei kyllä tarvitse missään turvallisuusalalla murehtia mielipiteistään.
-eri