Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku juttu että vanhempi ikäpolvi on sitä mieltä että nuoremmat eivät saa kritisoida heitä ollenkaan. Piste.

Vierailija
25.09.2024 |

Tuntuu että toiset hyökkäävät välittömästi vaikka ihan aiheesta sanottaisiin ja rakentavasti. Ja välillä muutenkin käytös sellaista alistavaa nuorempia kohtaan.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä säälittävin aloitus mitä olen nähnyt. Kritisoida ikäluokkaa? Jostain 80-luvun poliittisesta päätöksestä? Vai kritisoida yksilön tekoja? Nyt vai 30-vuotta sitten?

Minulle jäi myös hiukan epäselväksi, millaisesta kritiikistä aloittaja puhuu. Kenelle hän on antanut kritiikkiä, joka on otettu huonosti vastaan, tuttaville, työkavereille, vanhemmille, naapurille?

Kritiikkiä on annettu mm. parille sukulaiselle. Ovat käyttäytyneet todella törkeästi kaikilla mittareilla, mutta eivät suostu näkemään omassa käytöksessään mitään väärää. Tästä siis johtopäätelmä että katsovat oikeudekseen kohdella nuorempia huonosti, miksi? Ja raivostuivat jos heille jollain tapaa sanoo asioista tai yrittää asettaa niitä kuuluisia rajoja. Eivät edes halua keskustella, heidän mielest

Pari sukulaista = kaikki?

Vierailija
142/147 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi polvi useimmiten moittii vanhempia tietämättä tosiasioita. Se saa vanhemmat ihmiset takajaloilleen eikä keskustelua synny.

Nuoret voisivat keskittyä itsensä kehittämiseen vanhempien haukkumisen sijaan. Olisivat sitten itse fiksuja vanhana.

Itse asiassa nuoret on tänä päivänä tosi valveutuneita ja tietoa esim itsensä kehittämisestä löytyy niin paljon, ihmissuhteista jne, et valitettavasti näiden vanhusten yritykset alistaa ja kontrolloida eivät vaan mene enää läpi. Tästä ovat sitten vihaisia, koska heitä aikoinaan vanhukset kohdelleet alentavasti ja se toiminut.

Niin helppohan se on nykyajan nuorilla kun ovat voineet kehittää itseään eikä tarvitse jäädä keskenkasvuiseksi. Toista se oli ennen. Ei kaikilla ole ollut samoja mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea pitkää ketjua.

Aloitukseen: nuoremmat eivät siedä minkäänlaista ohjausta, neuvoa saati kritiikkiä omaan toimintaansa. Vaikka itse eivät pysty argumentoimaan muuten kuin 'koska mä haluan'.

Vierailija
144/147 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritiikki voi olla asiallista ja rakentavaa tai sitten mistään tietämätöntä haukkumista. Tuota jälkimmäistä älämölöä kammoaa jokainen. 

Aloitus on viittä vaille älämölöä, tyyliin muna on kanaa viisampi.

Jenli
145/147 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että nuoret sanovat ja varsinkin tekevät mitä haluavat. Siinä ei vanhempien sana paljon paina. Vanhemmat voivat keskenään päivitellä että miten suurin osa hommista sujuisi paremmin, jos heitäkin olisi kuultu.

Vierailija
146/147 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu kysyy eikä tuomitse tai esitä kritiikkiä.

Kysyminen ei loukkaa ketään, hyökkääminen tai kaiken tietävän esittäminen on tyhmyyttä. Nuorena ei voi mitenkään tietää kaikkia tekijöitä, jotka ovat vaikuttaneet päätöksiin. Olosuhteet ovat olleet aivan erilaiset, on saatettu valita paras niistä kaikista huonoista vaihtoehdoista, on yritetty tulla toimeen juuri siinä tilanteessa juuri niillä edellytyksillä, mitkä olivat käytössä tai yleensä saatavilla jne.

Fiksu osaa kuunnella ja kysyä, ei ryhdy opettamaan vanhempia, ei esiinny jälkiviisaana eikä viisastelijana vakavissa asioissa, niin helppoa kuin se olisikin, eikä pidä itseään ylempiarvoisena ja paremmin tietävänä, nokkavana ja koppavana. Huonoilla käytöstavoilla saa vain ansaitsemansa vastauksen.

Vierailija
147/147 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juttua.