Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun sanotaan että on niin helppoa vaan muuttaa maalle

Vierailija
25.09.2024 |

Se on mullekin unelma, mutta millä rahalla se muka hoituu tuosta vaan? Maalta voi saada ihan hyvän talon 100 tonnilla, mutta onhan sekin iso raha. En minä aikanaan usko että saisin asuntolainaa kun on vaan pätkätöitä ja nipin napin 5000e säästössä. Mitään puoli-ilmaista pommia ei viitsisi ostaa, kun sen remontoiminen asuttavaan kuntoon maksaa varmaan moninkertaisesti ostohinnan. Mediassa on jatkuvasti juttuja ihmisistä, jotka vaan muuttivat maalle jopa työttöminä ehkä lapsilauman kanssa ja päivät pitkät vaan kantavat puita ja silittelevät lampaita. Vähän romantisoitu kuva. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää asua sen kuntoisessa, mihin on varaa.

Tuhansissa mummonmökeissä asuu ihmisiä, vaikka rakennukset ovat luokiteltu purkukuntoiseksi.

Yksi kaveri muutti juuri tälaiseen, noin 30km pienen kylän keskustasta, eikä ole autoa/korttia, totesi vain "enpähän enää joudu töihin".

Vierailija
2/5 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla tuo sinun romantisoitu kuva. Ostetiin muutama vuosi sitten miehen kanssa talo maalta (eikä todellakaan maksettu lähellekään 100 000 euroa) ja silittelen lampaita. Mutta meillä päin talot maksaa aika vähän. Ehkä se riippuu paikkakunnasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla tuo sinun romantisoitu kuva. Ostetiin muutama vuosi sitten miehen kanssa talo maalta (eikä todellakaan maksettu lähellekään 100 000 euroa) ja silittelen lampaita. Mutta meillä päin talot maksaa aika vähän. Ehkä se riippuu paikkakunnasta?

Ja lisään vielä tähän, että talo on täysin asuttava eikä remppoja ole hetkeen tiedossa. Ei tarvitse asua purkukuntoisessa.

Vierailija
4/5 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu paikkakunnasta kyllä. Ei meillä päin tuollaisesta voi haaveillakaan. Huonokuntoisetkin talot maksaa 80-150 tuhatta noin 15-30km päässä keskikokoisesta kaupungista, jossa meillä on työpaikat. Ap 

Vierailija
5/5 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Talojen hinnat kyllä laskevat pohjoiseen päin mentäessä, mutta tärkeää on myös sijainti ja ympäröivät maisemat. Hinta nousee mitä lähempänä on vesistöä ja jolloin kiinnostusta voi olla muillakin. Ja asuuko yksin tai kaksin. Lähikauppa voi olla 25 km päässä ja jonne kulkee vain omalla autolla.  Omakotitalo vaatii hoitamista ja aina sinne pitää jotakin nikkaroida, uusia jne. Jo pelkästään kovat sähkön siirtomaksut harvaan asutuilla seuduilla ovat oma kulunsa, vaikka kuinka käyttäisi aurinkopaneelia ja oman metsän puita (pitää osata myös kaataa puita).

Jos haluaa taata itselleen mukavan talon ja elää yksin kyllä siihen kannattaa sijoittaa kunnolla, että voi myös asua siellä niin pitkään kuin oma kunto riittää. 

Olen nähnyt niitä villasukissa ja paksuissa villatakeissa väriseviä maaseudulle muuttaneita meidän mökkikunnalla ja yhtään ei käy kateeksi.  Osa ei tajua mistään mitään ja elättävät kanoja saastaisissa häkeissä niin luomuna, että ällöttää.