HS: naiset haluavat nyt salilta lihaksia. Haluatko sinä?
Oletko siis vanhan polven salillakävijä, joka haluaa olla virtaviivainen, vai nykypolven, joka haluaa näkyvää lihasta?
Minä olen 90-lukulainen. Eli hoikka ja hyväkuntoinen on minun käsitykseni hyvästä kropasta.
Kommentit (168)
Voimaa ja toimintakykyä haen salilta. Aiemmin lähinnä voimaa, mut nyt olen kiinnostunut kehittämään myös liikkuvuutta, ketteryyttä ja erilaisia taitoja (L-Sit, human flag, dragon, pistoolikyykky, siltakaato, muscle up). Sivutuotteena on tullut myös lihasta, mut yleisesti ottaen näytän tavalliselta keski-ikäiseltä pullerolta kun en jaksa laihduttaa...
Vierailija kirjoitti:
En tavoittele ulkonäköä vaan voimaa.
Tavoittelen ulkonäköä (Daniel Craig rannalla), johon on mahdoton päästä ilman, että voimat kasvaa vääjäämättä. No, en kyllä lähtisi millään pistoksilla ja proteeseilla sitä hankkimaan, vaikka onnistuisivat yhtä hyvin kuin vaikka naisen onnistunut rintojen suurennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavoittelen ulkonäköä (Daniel Craig rannalla), johon on mahdoton päästä ilman, että voimat kasvaa vääjäämättä. No, en kyllä lähtisi millään pistoksilla ja proteeseilla sitä hankkimaan, vaikka onnistuisivat yhtä hyvin kuin vaikka naisen onnistunut rintojen suurennus.
Oletko homo? Ei hän ole naisesta viehättävä. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on!!
Toinen nainen, joka rakastaa lihaksikkaita kroppia
Vierailija kirjoitti:
Haluan voimaa ja lihasta. Käyn kolme kertaa viikossa kuntosalilla ja lisäksi teen muuta treeniä. Oma ihanne on toimiva, sporttinen kroppa, myös lihakset saavat näkyä. Naisilla se lihasmassa ei kerry helpolla, ellei satu kuulumaan geneettiseen vähemmistöön lihaskasvun osalta.
Omalla kotisalilla harva nainen on todella lihaksikas. Suurin osa kuuluu näihin kategorioihin:
-hoikka ilman lihaserottuvuutta
-normaalipainoinen ilman lihaserottuvuutta
-ylipainoinen ilman lihaserottuvuutta
Sitten on kourallinen niitä, joista näkee että salilla on tehty muutakin kuin poljettu vähän kuntopyörää tai käyty ryhmäliikuntatunneilla
Minä olen normaalipainoinen ja hieman lihaserottuvuutta, siis todellakin vain hieman, käsivarsissa, olkapäissä ja jaloissa. Tämä vuosien juoksutreenin jälkeen, eli sali on ollut tukevana siinä. Viime aikoina sitten enemmän salia ja juoksu ilman tavoitteita aerobisena. Eli ei kerry vahingossa naiselle lihasta, ei huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todellakin viehättävä. Toinen nainen.
Älkää nyt naiset rynnätkö sankoin joukoin sinne salille. Tulee vaan ruuhkaa laitteisiin.
Tiedättehän että 99% salilla treenaajista on keinoruskettuneita, pikkutrikoisiin pukeutuneita tyyppejä jotka öljyttyine vartaloineen, pumpattuine lihaksineen, blondattuine hiuksineen ja valkaistuine hampaineen tuijottavat nenän vartta pitkin juuri SINUA ja naureskelevat selkäsi takana.
Mä käyn siellä pysyäkseni kunnossa ja myös sen fiiliksen takia. Siihen tunteeseen jää koukkuun, kun tuntuu, että vois kääntää maapallon radaltaan jos löytyisi tarpeeksi iso kahva :D
Joskus oli aika,kun halusin isompia lihaksia. Nyt haluan olla hoikka ja kiinteä, pienillä lihaksilla. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Se, että nainen saisi isot erottuvat lihakset vaatii niin paljon työtä, että harvaa kiinnostaa.
Sitäpaitsi miksi pitäisi haluta? Sopusuhtaisuus on parempi vaihtoehto.
Samaa ajattelin lukiessani. Jutun nainen on käynyt kaksi kuukautta salilla pari kertaa viikossa ja hehkuttaa, ettei haittaa, jos tulee näkyviä lihaksia.
Niihin näkyviin lihaksiin saa tehdä hiukan enemmän töitä, kuin pari kertaa viikossa. Ja siihen voimaankin saa treenata kyllä ihan kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt naiset rynnätkö sankoin joukoin sinne salille. Tulee vaan ruuhkaa laitteisiin.
Tiedättehän että 99% salilla treenaajista on keinoruskettuneita, pikkutrikoisiin pukeutuneita tyyppejä jotka öljyttyine vartaloineen, pumpattuine lihaksineen, blondattuine hiuksineen ja valkaistuine hampaineen tuijottavat nenän vartta pitkin juuri SINUA ja naureskelevat selkäsi takana.
Ketä kiinnostaa random-tyyppien virnuilut?
Olen käynyt salilla koko ikäni sekä harrastanut kaikenlaista liikuntaa. Viime vuodet olen tarkoituksella hankkinut nimenomaan voimaa ja lihasta. InBodyn mukaan minulla onkin keskivertoa enemmän lihasmassaa. Olen jo 57v ja mieheni yli kuusikymmentä ja käymme ahkerasti salilla ja se näkyy. Mieheni on fysiikaltaan minulle ilo katsella.En minäkään halua olla kapearaajainen hauras mummo jonka raajat risahtelevat poikki kun tasapaino pettää. Tämän ikäisenä on tärkeä pitää huolta kehostaan ettei vanhuuden raihnaisuus ja kolotukset ala hallitsemaan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että nainen saisi isot erottuvat lihakset vaatii niin paljon työtä, että harvaa kiinnostaa.
Samaa ajattelin lukiessani. Jutun nainen on käynyt kaksi kuukautta salilla pari kertaa viikossa ja hehkuttaa, ettei haittaa, jos tulee näkyviä lihaksia.
Niihin näkyviin lihaksiin saa tehdä hiukan enemmän töitä, kuin pari kertaa viikossa. Ja siihen voimaankin saa treenata kyllä ihan kunnolla
Ei asiasta nyt kuitenkaan kannata tehdä sen hankalamman kuuloista kuin se onkaan. Kolme kertaa viikossa riittää hyvin kasvattamaan lihaksia ja juuri alkuvaiheessahan ne kasvavat ihan silmissä. 1-2 vuoden treenaamisen jälkeen tahti hidastuu. Kunnolla on treenattava, nousujohteisesti ja isoilla painoilla, siitä olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiasta nyt kuitenkaan kannata tehdä sen hankalamman kuuloista kuin se onkaan. Kolme kertaa viikossa riittää hyvin kasvattamaan lihaksia ja juuri alkuvaiheessahan ne kasvavat ihan silmissä. 1-2 vuoden treenaamisen jälkeen tahti hidastuu. Kunnolla on treenattava, nousujohteisesti ja isoilla painoilla, siitä olen samaa mieltä. <
Alkuvaiheessa ne lihakset ei todellakaan kasva yhtään nopeammin päinvastoin. Se tosin saattaa näyttää siltä kun aloittaa treenaamisen ja lihakset kerää nestettä. Se ei kuitenkaan tarkoita että lihakset ovat kasvaneet tai voimistuneet juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on!!
Toinen nainen, joka rakastaa lihaksikkaita kroppia
Siis se 6-kymppinen setämies on viehättävä?😅
Alkuvaiheessa ne lihakset ei todellakaan kasva yhtään nopeammin päinvastoin. Se tosin saattaa näyttää siltä kun aloittaa treenaamisen ja lihakset kerää nestettä. Se ei kuitenkaan tarkoita että lihakset ovat kasvaneet tai voimistuneet juuri yhtään.
Ei, kyllä lihakset nimenomaan kasvavat harjoittelun alkuvaiheessa nopeammin. Ja myös voimistuvat, ihan ensimmäisestä treenistä lähtien. Esim lihastohtorin blogissa on tästä ihan tutkimuksia. Linkin takana yksi taulukko:
https://nha.fi/blogi/kuinka-nopeasti-lihas-kasvaa-tutkittua-tietoa-tiiv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? Tottakai salilla treenaan kovaa ja nousujohteisesti.
Mikä pointti siellä edes olisi käydä jos tekee vain kehonpainotyyppistä heiluttelua? Siihenhän ei niitä painoja tarvitse, joiden käyttämisestä salilla maksetaan.
Nainen
Tätä olen just miettinyt, että onko ihan turhaa käydä salilla vaan kerran viikossa ja käyttää niitä painoja, joita jaksaa nostella. Joka toinen päivä en halua lähteä niin tylsään paikkaa ja miksi nostelisin painoja, joita jaksan nostaa vain kerran tai kaksi. Muuttuu se homma vielä ikävämmäksi.
Salikuntoilun tarkoitus on olla hankalaa ja epämiellyttävää ponnistelua. Sillä tapahtuu kehitystä.
Ei nyt 1-2 toistoa, mutta kyllä se 8 toiston sarjapaino saisi sellainen että 9 toistoa ei onnistu ja viimeiset toistot vaativat täpöllä pinnistelyä.
Pystyykö nykyihminen pinnistelemään minkään eteen, vai onko kaikki sinniä vaativa mahdotonta?
Olipa kyseessä laji kuin laji, niin kyllähän se kehitys tapahtuu aina siellä epämukavuusalueen ulkopuolella. Jos harrastat vaikkapa tanssia tai voimistelua, niin varmasti joudut altistamaan itsesi lukemattomille kompuroinneille ja epäonnistumisille, kunnes jonakin päivänä askelkuviot asettuvat paikoilleen. Salitreenissä on ihan sama juttu, sitä mahdottomalta tuntuvaa, raskasta painoa pitää vaan yrittää ja yrittää, ja sitten jonakin päivänä se nouseekin helposti.
Itse käyn 0-2 kertaa viikossa salilla. Menen kun pääsen ja ehdin, yleensä lasten harrastusten aikaan.
Tavotteita ei ole, kunhan käyn ja pidän lihaskuntoa yllä.
Toisaalta innostuin lehtijutusta ja tiedän veivaavani sitä iän ikuista 12-15 x 3. Jalat kyllä sietää isompiakin painoja mutta yläkropan kanssa käy herkästi niin, että koko takaketju jumittaa seuraavat päivät, niska hartiat on jumissa ja päätä särkee.
Samalla myös ihailen pilates treeniä painojen kanssa, missä painot ovat kevyitä, mutta liikkeet tuntuu. Treenin jälkeen rentoutunut, joustava, ryhdikäs olotila. Siinä ei kyllä kuitenkaan lihakset ns kasva.
Näiden kahden välillä roikun. Kumpaan panostaisi?
Liikun enempi fiilis edellä, aina liikkunut.
Luonnostani mulla on lihasta etenkin reisissä ja pepussa ja jaloissa ym ja tykkään treenata tehokkaasti koska se tuntuu hyvältä.
Ja omaa silmääni ei viehätä kuivakan laiha, muodoton kehotyyppi, muttei myöskään rotevan iso ja kiinteän jänteikäs naiskeho.
Itselläni ei ole onneksi kumpikaan.