Jäin yöllä vessaani jumiin. Ei puhelinta mukana ja asun yksin. Elämäni pelottavin kokemus
Pelkäsin päätyväni lehtien lööppeihin vessamuumiona. Onneksi pääsin pois kun vessaan oli jäänyt vasara jolla koetin rikkoa oven ja joku soitti sitten poliisit metelin takia..
Kommentit (171)
Mulla hajosi kerran sisäoven kahva niin, että kahva vaan pyöri tyhjää ja kieli oli jumissa. Ovessa ei ollut edes lukkoa, mutta jotain sieltä kai löystyi tai irtosi, kun vetäisin sen kiinni pitääkseni koirat pyykkien ripustamisen ajan poissa, ja ovi ei enää auennut. Mitään hengenhätää ei olisi ollut, kun kyseessä oli sellainen kevytrakenteinen levyovi, mistä olisi päässyt hätätilanteessa vaikka potkimalla läpi. Kyllä se silti otti päähän, kun puhelinkin oli oven toisella puolella. Sain saranatapit vedettyä sormin pois ja pääsin ulos rikkomatta ovea.
Jäin töissä kerran jumiin vessaan, kun joku älykääpiö jätti oven taakse painavia tavaroita. Ovea ei saanut auki, eikä ollut puhelinta mukana. Huusin muita avaamaan ovea, mutta kukaan ei kuullut. Pitkän ajan päästä joku sattui kulkemaan ohi. Sen jälkeen olen ottanut aina puhelimen mukaan vessaan.
Vessaan oli jäänyt vasara. Nyt on kyllä heikkoa ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Miksi vessassa vasara? Ootko yrittäny vasaroida megapythonia osiin?
En minäkään, eikä kukaan yksin asuva laita ovea lukkoon kun yöllä menee vessaan eikä edes päivällä.
Niin ja se vasara. Tosiaan, mullakin on aina vasara vessassa koska sinne pitää öisin ripustaa tauluja, naulata laattoja seiniin ja aina välillä hajoittaa peilikaappi ja vessanpönttö.
Ai,että tää oli hauska trolli 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heko heko.
Asut yksin, mutta suljet yöllä vessaoven- keneltä?
Siksi vessassa oli se vasara että voi puolustautua mörköjä vastaan. Ne on kyllä sängyn alla.
Vierailija kirjoitti:
oikeestikko laitatte oven lukkoon kun yöllä käytte wc.ssä ja yksin asutte ?
Se on se mörkö.
Vierailija kirjoitti:
minäkin olen oppinut kantapään kautta, että ei kannata lukita ovea, jos on yksin kotona (onneksi sain sitten oven jollain keinolla auki, en tosin enää muista miten, mutta pelottava kokemus oli)
Mulla ei edes ole lukkoa ja ovikin on sellainen haitarimallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat oven lukkoon tai kiinni asuessasi yksin?
Sitä paitsi. Vessassa ei ainakaan pääse kuolemaan janoon, kun hanasta saa juomakelpoista vettä. Eikä tarvitse päästellä tarpeitaan väärään paikkaan kun se pönttökin on siinä jo. Kellariin jumiin jääminen voisi olla pelottavampi kokemus - ei juotavaa eikä vessanpönttöä.
Jos johonkin kodissa jää jumiin niin vessa on kyllä aika hyvä. Ainoa miinus ettei yleensä ole ikkunaa josta huudella. Mutta onneksi oli se vasara!
Asuntojen väliovet ovat niin kevytrakenteisia, että niistä tarvittaessa pääsee läpi kyllä väkivalloin ilman vasaraakin. Kenenkään ei tarvitse muumioitua sinne vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen väliovet ovat niin kevytrakenteisia, että niistä tarvittaessa pääsee läpi kyllä väkivalloin ilman vasaraakin. Kenenkään ei tarvitse muumioitua sinne vessaan.
Mun vanhemmilla on vielä puuovet, mutta mulla tuollaiset kevytrakenteiset. Yhteen tuli lommo, kun henkari osui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes lukinnut ovea kun kahva irtosi! Teini soitti sitten huoltoon että mutsi jäi jumiin vessaan.
Mä jätän tuon takia vessan oven hieman raolleen yksin ollessa. Hirvittää jos oven kahva menee jotenkin rikki tai irtoaa vaikka ei olisi lukossa.
Joutuisin olemaan todella kauan jumissa ennen kuin kukaan ihmettelisi.
Kylppärissä ei ole ikkunaa. Ja naapurikin on paljon poissa, tuskin edes kuulisi jos metelöisin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi vuosia sitten niin, että vessan oven lukosta katkesi jousi. Kahvasta painaminen ei liikuttanut salpaa ollenkaan. Onneksi ovi oli silloin auki, enkä jäänyt lukkojen taakse.
Se vaan oli tympeä, että ovea ei voinut laittaa kiinni. Piti vieraitakin jatkuvasti muistuttaa, että ovea ei saa laittaa kiinni sillä sitä ei saa sitten enää avattua. Pelotti että joku (tai minä) laittaa oven vahingossa kiinni ja sitten sieltä ei pääse ulos eikä sisään.
Huoltoyhtiöllä meni viikko sen korjaamiseen.
Miksei kukaan ruuvannut sitä lukkorunkoa ovesta irti? Ei olisi tarvinnut varoa oven sulkemista, kun ei ole kielekettäkään. Eihän sitä jousta saa korjattua tai ylipäätään varmistettua, että juuri jousi siellä on poikki. Itse olen jäänyt makuuhuoneeseen jumiin katkenneen jousen takia. Muut eivät edes uskoneet, etten ole laittanut ovea lukkoon ja ettei se toimi. Huoltomies sen kävi sitten kampeamassa sen pois saranoiltaan, että sen auki ja saivat korjattua lukkorungon.
Vierailija kirjoitti:
Joo opetelkaa vaan ettette lukitse ovea kun asutte yksin ja sitten jossain leffateatterin tms vessassa joku avaa oven kun istutte paskalla :D
Minusta tuo on pienempi paha, että joku random tyyppi näkee sinut sekunnin vilauksella wc:ssä, kuin jäät viikkokausiksi lukittuun vessaan kuolemaan.
Itse ainakin muistan laittaa ovet lukkoon vaikka kotona en koskaan niin teekään.
Trolli tai ei, hyvä muistutus, ettei kannata lukita kotona vessan ovea jos on yksin. Parisuhteessakaan en itse ole lukinnut, kylläpä se toinen siellä rauhassa antaa olla.
Tuosta syystä en koskaan sulje vessan ovea kun olen yksin kotona.
Miksi lukitset kotona wc ? Minä en lukitse vaikka on vieraita, pieni asunto, näkee aina kun joku menee wc.
Up