Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriön estolääkkeestä

Vierailija
21.04.2024 |

Aloitin Venlafaxiinin 75mg viime kuun lopulla ja olo alkaa olla hyvä. Välillä ilmenee lievää huimausta. Mutta minua harmittaa lääkkeen syönti ja varsinkin se että venlafaxiinista on tosi paljon negatiivisia kokemuksia. En haluaisi syödä tätä loppuelämääni..Mitä lääkkeitä te syötte paniikkihäiriön/ahdistushäiriön estoon? Kyse ei ole sellaisesta oireilusta jonka saa pois hengittelyllä ja elämäntapa muutoksilla, nämä itsehoitokeinot on jo käytössä. Monella on SSRI:t mutta minulla Essitalopram ja citalopram aiheutti painonnousua( nestekertymää ja aineenvaihdunnan laiskistumista), sertranil huimausta ja jatkuvaa kovaa pääkipua. Olisi kiva saada asiallisia vastauksia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paroksetiini (40 mg/pv) on mulla ollut paras.

Vierailija
2/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex. Toimii minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso annostus ketipinoria.

Vierailija
4/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain tuota edes hetki vielä että tiedät poistuuko haitat. Hyvä lääke. 

Vierailija
5/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paniikkihäiriö pelkällä hengittelyllä tietenkään korjaannu. Toivottavasti saat lääkityksen ohella myös kognitiivista tai traumaterapiaa, riippuen paniikkihäiriön taustasta.

Psykoedukaation nimissä suosittelen kirjoja Perhosia vatsassa ja Kerrasta poikki. Kummassakin on eväitä ratkoa paniikkia ja pakko-oireista käyttäytymistä ihan omin neuvoin.

Vierailija
6/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet kannattaisi lopettaa yleisestä käytöstä. 

Käyttäytymisen hallintaa. Kulttuurinmuutos ja empatiaa puolin ja toisin. Oireenmukainen lääkitys vain tarvittaessa, minkä voi ottaa jo ennaltaehkäisevästi "riski"tilanteissa. 

Satojen tuhansien suomalaisten mielialalääkkeiden syönti aiheuttaa haittavaikutuksia. Yhteiskunta vaatii enemmän ja enemmän ja sopeutumista yritetään lääkkeillä.

Vierailija
7/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke näyttää sopivan sinulle.

Ajattele että se on hyvä asia. 

Ihmisten jakaa lähinnä negatiivisia kokemuksia, siksi niistä puhutaan niin paljon, suomalainen luonne kun on todella negatiivinen ihan kaiken suhteen.

Tuo lääke tutkitusti on erittäin hyvä juuri tuohon käyttöön ja todella yleinen myös.

Vierailija
8/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paroksetiini (40 mg/pv) on mulla ollut paras.

Mulle tää oli turhake.

Vierailija
9/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koko elämän lievää huimausta, mikä johtuu vain matalasta verenpaineesta, mikä ei ole haitallista. 

Vierailija
10/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ajatella että syö lääkettä niin pitkään kuin on tarpeen. Pyydä terapiaa, sitä kautta se lääkkeen tarve vähenee varmasti.

Vierailija
11/11 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke näyttää sopivan sinulle.

Ajattele että se on hyvä asia. 

Ihmisten jakaa lähinnä negatiivisia kokemuksia, siksi niistä puhutaan niin paljon, suomalainen luonne kun on todella negatiivinen ihan kaiken suhteen.

Tuo lääke tutkitusti on erittäin hyvä juuri tuohon käyttöön ja todella yleinen myös.

Empiirisillä tutkimuksilla täysin hyödytön ko. vaivaan. 

Kelpaako sulle ihmisten kokemus? Vai pusipusihalihalu-asenneko se ratkaisee?