Jäin yöllä vessaani jumiin. Ei puhelinta mukana ja asun yksin. Elämäni pelottavin kokemus
Pelkäsin päätyväni lehtien lööppeihin vessamuumiona. Onneksi pääsin pois kun vessaan oli jäänyt vasara jolla koetin rikkoa oven ja joku soitti sitten poliisit metelin takia..
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies olen ja sama juttu tuo refleksi. Vuokrakämpässä jäin joskus vessaan jumiin: kahvaa ei saa kääntää yhtäaikaa kun kääntää lukitusta eli pitää tehdä päinvastaisessa järjestyksessä (lukko auki, kahva alas).
Mutta hyvä tuo: miksi se piti lukita, kun asuin yksin? :)
Käsitin: se tuli töistä - siellä oli samanlainen ovi/lukko; työt loppui, niin se "refleksi" jäi, siis se oven lukitseminen.
- sama
Ovenkahvan ja kielen yhteys voi katketa.
Itse olen jäänyt työhuoneeseeni jumiin tuon vuoksi ja isäni on jäänyt työpaikkansa vessaan.
Isäni kiipesi vessakopista ulos yläkautta, kun seinät ei olleet kattoon saakka.
Itse huutelin apua ja jollain sorkkaraudalla tms avattiin ovi.
Olen usein ajatellut, että yksin asuva voisi jäädä saunaansa jumiin ja kuolla sinne. Kannattaisi pitää sorkkarautaa lauteiden alla.
Minä en edes uskaltaisi lukita itseäni vessaan jos olen yksin kotona, kellariinkin mennessä laitan pönkän oven väliin että jää rakoselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies olen ja sama juttu tuo refleksi. Vuokrakämpässä jäin joskus vessaan jumiin: kahvaa ei saa kääntää yhtäaikaa kun kääntää lukitusta eli pitää tehdä päinvastaisessa järjestyksessä (lukko auki, kahva alas).
Mutta hyvä tuo: miksi se piti lukita, kun asuin yksin? :)
Itselläni syy on se että olen herännyt siihen kun huoltomiehet tulee yleisavaimilla sisään ilmoittamatta. Suihkussa ollessa tätä ei kuulisi ja saattaisivat yhtäkkiä tulla vessan ovesta sisään.
Laittaa turvaketjun huoneiston oveen.
Vaimo jäi kerran lukkoon vessaan silloisessa kämpässämme, eikä hänellä ei ollut puhelinta mukana. Vessan sisäpuolelta oven kahvaa painettaessa ei tapahtunut mitään. Onneksi sattumalta juuri tuona päivänä tuli tavanomaista aikaisemmin kotiin (tein tuolloin paljon ylitöitä ja tulin usein kotiin vasta illalla). Ulkopuolelta vessan ovi aukeni ihan normaalisti kahvasta painettaessa ja vaimo pääsi pois vessasta oltuaan siellä pari tuntia. Vaikka syy ei ollutkaan lukossa vaan kahvassa, en yksin ollessa laita vessan ovea koskaan lukkoon.
Ihmeellistä provoksi syyttelyä ettei kukaan muka lukitse wc:n ovea jos yksin asuu. Minulla asui muutama vuosi sitten teinipoika kotona ja hänen kavereitaan ravasi täällä alvariinsa,kyllä siitä jäi automaattisesti oven lukitseminen myös yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tätä hekotellaan, tämä on oikea juttu mikä mullekin on käynyt ja siksi en enää ikinä sulje vessan ovea yksin ollessani.
Mulle kävi niin, että jostain syystä koko kahva jäi käteen kun suljin vessan oven perässäni. Kuulin, miten ne toisen puolen kahvat putosivat sinne lattialle eteiseen. Yritin saada jotekin ilman kahvaa väännettyä mekanismia, mutta ei auttanut, ilmeisesti tärkeitä osia oli siellä toisella puolella lattialla. Puhelinta en omaan vessaani ollut ottanut, joten apua en voinut soittaa. Yritin ensin rikkoa oven kehonpainollani, mutta en saanut rikki, tai ehkä en uskaltanut täysillä yrittääkään, koska pelkäsin että sitten kaatuisin oven mukana eteiseen ja loukkaisin. Lopulta irrotin pesukoneen paikaltani ja kaadoin sen voimalla päin ovea, jolloin se hajosi. Mutta oli kyllä pelottava kokemus, ehdin jo miettiä että löydetäänkö mut kuukauden päästä muumioituneena
Mä oon ajatellut että saisin kerrostalossa huutamalla korkealta ja kovaa apua. Yöllä varsinkin kaikki kuuluu.
Parveke on kanssa kiva, olet röökillä talvipakkasella joku kylpytakki päällä ja ovi päättää lukita itse itsensä. Kännykkä sisällä laturissa,asut yksin. Mieti siinä sitten rikotko lasin kengällä vai huudatko apua.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5753430/jain-yolla-vessaani-jumiin-ei-p…
MULLE TAPAHTUNUT TÄMÄ IHAN SAMA - jäin jumiin veskiin ilman puhelinta. Ulko-oven sisäoven kahva lukitsi veskin oven kahvan eikä mitään tietoa miten päästä ulos. Onneksi oli pieni ikkuna veskissä ja pystyin kiipeämään pöntön päälle. Sieltä kärkyin, että joku menis ohi ja joku naapuri tulikin ja hankki poliisin avaamaan oven. Ihan kamalaa! Nyt pidän veskissä prepaid puhelinta varmuuden vuoksi. Minäkin asun yksin.
Voisi tietysti ajatella jos on mielikuvitusta, että joku olisi tunkeutunut kämppään ja lukinnut asukkaan veskiin kuolemaan ja varastaa sitten tämän identiteetin ja kodin jollakin tavalla???!!! Partnerikin voisi lukita veskiin.
Minulla oli aikonaan migreeni ja olin aika sekava mennessäni pissalle,valokatkaisin oli oven ulkopuolella ja mulkku ex päätti lähtiessään sammuttaa valon. En sekavassa tilassa pimeässä löytänyt ovea saati lukkoa ja aloin kirkumaan,naapuri soitti sitten hätänumeroon että nainen huutaa ja jotain kolinaa kuuluu.
Exän mielestä tuo oli hulvaton juttu joka piti kertoa kaikille ja oli ihmeissään kun muu eivät repeilleetkään naurusta lattialla kierien.Vähintään yhtä ihmeissään oli kun etsin oman asunnon.
-Lila-
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin nuorena poikaystävän kylppäriin,lukko vaan pyöri tyhjää. Poikaystävä joutui murtautumaan sisään.
Sen lukon saa ruuvarilla helposti auki.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä provoksi syyttelyä ettei kukaan muka lukitse wc:n ovea jos yksin asuu. Minulla asui muutama vuosi sitten teinipoika kotona ja hänen kavereitaan ravasi täällä alvariinsa,kyllä siitä jäi automaattisesti oven lukitseminen myös yöllä.
Asuitko siis yksin?
No minulla oli asunnossa vauva kun vanhasta tottumuksesta lukitsin veskin oven eikä se enää suostunut aukemaan,ONNEKSI oli puhelin hupparin taskussa eikä vauva alkanut itkeä. Pelästyin hemmetisti! .(
Lukitsitko oven vaikka olet yksin? Miksi?
Itse harvoin laitan edes vessan oven ihan kiinni kun yksin asun, saati lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Miksi vessassa vasara? Ootko yrittäny vasaroida megapythonia osiin?
En vaan nauloja syvemmälle. Minulla on kummitytön tekemä naulakko jossa koukut ovat naulat ja revin itseni aina niihin. Ajattelin ettei tyttö huomaa jos lyön nauloja syvfmälle..
A.p
laitatko siis vessan oven lukkoon sinne mennessäsi, vaikka asut yksin? :D Trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäkin olen oppinut kantapään kautta, että ei kannata lukita ovea, jos on yksin kotona (onneksi sain sitten oven jollain keinolla auki, en tosin enää muista miten, mutta pelottava kokemus oli)
Aika skitso on, jos oven lukitsee vessasta yksin kotona ollessa. Koskaan en vielä ole lukinnut, vaikka en yksin olisikaan..😂
lukitseminen oli sellainen automaattinen toiminta, jonka teki edes huomaamatta asiaa. Mutta siitäkin oppi pois kun oli kerran jäänyt jumiin :)
Ja sitten oppii takaisin kun on unohtanut lukita julkisessa vessassa oven. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tätä hekotellaan, tämä on oikea juttu mikä mullekin on käynyt ja siksi en enää ikinä sulje vessan ovea yksin ollessani.
Varmaan ihan sen vuoksi että keskiverto vessanovesta voi mennä läpi ihan paljain käsin.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä ole asunut yksin koska TEINIPOIKA ON ASUNNUT KANSSASI:D
Tässä ihmetellään sitä, että joku laittaa vessan oven lukkoon vaikka asuu yksin. Selitykseksi ei kelpaa mikään "töissäkin laitan ". No hyvä ihme, kaikki meistä laittaa oven lukkoon töissä vessan mennessään, mutta kyllä sen silti jättää kotonaan lukitsematta, jos yksin asuu.
Meilläkin on asunut 4 teiniä ja silloin on ovi tullut lukittua, kun on nennyt vessaan, mutta nyt kun ovat muuttaneet pois kotoa, en lukitse ovea vessaan mennessäni. Täytyyhän sitä ihmisen osata muuntautua tilanteen mukaan.
Ja vanha kännykkä ja sen laturi vesitiiviissa minigrip-pusseissa .