Jäin yöllä vessaani jumiin. Ei puhelinta mukana ja asun yksin. Elämäni pelottavin kokemus
Pelkäsin päätyväni lehtien lööppeihin vessamuumiona. Onneksi pääsin pois kun vessaan oli jäänyt vasara jolla koetin rikkoa oven ja joku soitti sitten poliisit metelin takia..
Kommentit (171)
Mulle meinasi käydä sama, vaikka laitoin oven ihan vain kiinni, mutta onnekseni olin veskin ulkopuolella. Vanha kahva ja lukko jostain 70-luvulta ehkä, eikä auennut enää. Soittelin sitten huoltoon, josta mies tuli sorkkaraudan kanssa. Tästä on jo aikaa, mutta opiksi on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi lukita ovi omassa kodissa, varsinkin, kun asuu yksin. Asun mieheni kanssa kaksin, emmekä kumpikaan lukitse kylppärin ovea. Emme pelkää toisen yllättävän.
Entäs jos miehellä on vaikka isä,veli tai kaveri käymässä ja avaa oven kun vaihdat sidettä tai paskannat?
Eihän se niin paha, jos jää jumiin, jos kotona on muita.
Vierailija kirjoitti:
Ovenkahvan ja kielen yhteys voi katketa.
Itse olen jäänyt työhuoneeseeni jumiin tuon vuoksi ja isäni on jäänyt työpaikkansa vessaan.
Isäni kiipesi vessakopista ulos yläkautta, kun seinät ei olleet kattoon saakka.
Itse huutelin apua ja jollain sorkkaraudalla tms avattiin ovi.
Olen usein ajatellut, että yksin asuva voisi jäädä saunaansa jumiin ja kuolla sinne. Kannattaisi pitää sorkkarautaa lauteiden alla.
Saunan ovessa ei koskaan ole kieltä ja väännettävää kahvaa, vaan löysä rullasalpa.
Jos se nyt jollain ihmeellä jumittaisi niin kiukaan saa pois päältä, löylyvettä voi juoda lattianrajassa, oven tai seinän ikkunan voi rikkoa, tuloilmaventtiilit voi avata apposelleen auki jne.jne.
Miten sinne nyt sitten kuolisi?
Itse en laita lukkoon edes julkisten vessojen ovia. Pidän niitä kädellä kiinni samalla, kun istun pöntöllä. Tajuton suljetun paikan kammo...
viime vuonnakin jäit: et sitten mitään oppinut siitä
Vierailija kirjoitti:
No kuvitelkaapa että miä jäin vanhassa kodissani jumiin itse ASUNTOON ovi ei vaan auennut.
Soitto pomolle ja huoltomiehelle eikä huolto meinannut edes ensin uskoa etten pääse ulos kodissani.
Onneksi ei ollut mitään hätää oli ruokaa ja kaikkea mutta harmitti kun töihin olisi pitänyt mennä.
Kolme tuntia odotin kunnes huoltomies saapui ja sitten vielä noin 45 min kun vapautti.
Etkö idari osaa avata takalukkoa
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tätä hekotellaan, tämä on oikea juttu mikä mullekin on käynyt ja siksi en enää ikinä sulje vessan ovea yksin ollessani.
Mulle kävi niin, että jostain syystä koko kahva jäi käteen kun suljin vessan oven perässäni. Kuulin, miten ne toisen puolen kahvat putosivat sinne lattialle eteiseen. Yritin saada jotekin ilman kahvaa väännettyä mekanismia, mutta ei auttanut, ilmeisesti tärkeitä osia oli siellä toisella puolella lattialla. Puhelinta en omaan vessaani ollut ottanut, joten apua en voinut soittaa. Yritin ensin rikkoa oven kehonpainollani, mutta en saanut rikki, tai ehkä en uskaltanut täysillä yrittääkään, koska pelkäsin että sitten kaatuisin oven mukana eteiseen ja loukkaisin. Lopulta irrotin pesukoneen paikaltani ja kaadoin sen voimalla päin ovea, jolloin se hajosi. Mutta oli kyllä pelottava kokemus, ehdin jo miettiä että löydetäänkö mut kuukauden päästä muumioituneena ruumiina omasta vessastani.
jaksat siirtää pesukonetta, mutta et saa potkaistu vessanovea auki..nehän on melkein pahvia ne ovet nykyään.
Vierailija kirjoitti:
viime vuonnakin jäit: et sitten mitään oppinut siitä
Samat paska-aloitukset täällä vaan kiertää kehää. Minkä lie automaatin postaamana.
Olisko ollut avun huutaminen mitään? Huudat, että vessan lukko meni rikki etkä pääse ulos, soita naapuri huolto apuun. Huudat kerroksen, kämpän numeron ja sukunimesi ja jatkat avunpyyntöä, kunnes joku vastaa. Uskin sulla kovin äänieristetty talo on.
Normaalin vessan lukon saat myös potkimalla rikki, jollet ihan paperia ole. Ei mitään olkapäällä puskemista vaan kunnon potku oveen.
Riittää et vessassa huutaa nonstoppina apua kuuluu kyllä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä provoksi syyttelyä ettei kukaan muka lukitse wc:n ovea jos yksin asuu. Minulla asui muutama vuosi sitten teinipoika kotona ja hänen kavereitaan ravasi täällä alvariinsa,kyllä siitä jäi automaattisesti oven lukitseminen myös yöllä.
Et taida asua yksin. Tolvana.
Mä jäin ilman kännykkää yläkerran huoneeseen ( asun yksin ok-talossa). Vedin oven kiinni ettei kissat tule perässä, ja ovenkahva jäi käteen, toisella puolella vastakappale tippui lattialle..
Minä jäin makuuhuoneeseen,kahva irtosi. Mies ei meinannut saada kikatukseni seasta tolkkua,että mitä on tekeillä kun soitin ja käskytin heti kotiin. Nauroin niin että oli kuset tulla housuun. Onneksi makuuhuoneessa oli vessa,tietokone ja sipsejä.
( Oktalo niin olisin päässyt tarvittaessa ikkunasta,ei vaan viitsinyt sukkasiltaan umpihqnkeen enkä olisi päässyt ulko'-ovesta niin mieluummin olin makkarissa lämpimässä)
Eihän nyt olkapäätä kannata särkeä ovesta läpi menossa, jaloissa on yleensä eniten voimaa. Lukkopuolen alareuna on heikoin paikka ovessa kun se ei ole tuettu mistään lähialueilta niin potkii siihen menoaukon, vaikka olisi rungoltaan järeämpääkin puuta.
Hohto elokuvassa esitetty 2 tuntia kirveellä hulluna paiskomista vessanovesta läpimeno on pelkkää elokuvaa, ei totuus :D
Vierailija kirjoitti:
Asut siis yksin ja laitat vessan oven lukkoon?
Se on lähinnä automaattinen toimenpide. Kun panee lukon kiinni, sitä ei ajattele.
Vierailija kirjoitti:
No kuvitelkaapa että miä jäin vanhassa kodissani jumiin itse ASUNTOON ovi ei vaan auennut.
Soitto pomolle ja huoltomiehelle eikä huolto meinannut edes ensin uskoa etten pääse ulos kodissani.
Onneksi ei ollut mitään hätää oli ruokaa ja kaikkea mutta harmitti kun töihin olisi pitänyt mennä.
Kolme tuntia odotin kunnes huoltomies saapui ja sitten vielä noin 45 min kun vapautti.
Alaluokalla oleva lapseni jäi samalla tavalla "vangiksi" asuntoomme kerran. Hän avasi oven lukon tavalliseen tapaan, mutta ei pystynyt työntämään ovea auki. Onneksi hän ymmärsi soittaa isännöitsijälle, joka asui samassa rapussa. Selvisi, että joku koditon oli nukkumassa asunnon oven takana.
Höpö höpö oliko vessan ovi jostain kokonaisesta tammesta tehty? Perinteiset ovet ulko-ovea lukuunottamatta saa kyllä rikottua ihan käsipelillä.
lähde: lapsena veli suuttui ja löi nyrkillä läpi omasta ovestaan ja reikä siihen tuli
annan 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäkin olen oppinut kantapään kautta, että ei kannata lukita ovea, jos on yksin kotona (onneksi sain sitten oven jollain keinolla auki, en tosin enää muista miten, mutta pelottava kokemus oli)
Okei, näyttää olevan aika yleistä että porukka jää vessaan jumiin kun lukko sekoilee. Laitan oven usein lukkoon vaikka yksin asunkin, en tee sitä enää. Ja varatoimena parempi jättää vaikka ruuvimeisseli jos jotain tapahtuu. Hyi hitto, yksi omista peloistani, jäädä vessaan vangiksi eikä kukaan tule auttamaan ja kännykkä toisessa huoneessa:O
Tuttu vanha mies ei päässyt ulos vessasta. Hän on jo edesmennyt, mutta eli vielä 2000-luvun alussa. Onneksi koti oli rappukäytävän vieressä ja siellä oli silloin siivooja töissä. Mies huusi kovalla äänellä apua ja hakkasi vessan ovea kaikin voimin. Apu tuli jonkin ajan kuluttua.
Siis millaisia ovia teillä oikein on? Olen aika heppoisasta, kiinni salvatusta nykypäivän ovesta yrittänyt tulla potkimalla läpi, enkä onnistunut ekan vartin aikana kuin jonkun lastun irrottamaan. Ja se oli siis sellainen pahvisempi, mutta esim tässä asunnossa on useiden senttien paksuiset umpipuiset ovet, en usko että saisin ollenkaan auki/rikki potkimalla... Tai menis ainakin pitkä tovi, että pikkuhiljaa jotain edes tapahtuisi.
Jaa, no muut 99% tämän palstan wt-amiksista asuvat betonikuutiossa vuokralla ja siellä on vain pahvikenno-ovet.
Se kokopuisenkin karmi taatusti antautuu kun aikuinen koko painollaan pari kertaa rysäyttää siihen olkapää edellä.
Siis jos ei nyt millään keksi mitään millä vääntäisi siitä puuttuvan kahvan reiästä.