Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE : Hallituksen leikkaukset ajaneet Tamperelaiset nälänhätään - toistuuko 1800 luvun suuret nälkävuodet?

Vierailija
24.09.2024 |

Hallituksen leikkaukset sosiaaliturvaan näkyvät ruoka-avun tarvitsijoissa. Näin kertoo Tampereen seurakuntayhtymän ruoka-avun asiantuntija Marja Palkonen.

Autonkuljettajamme ja jakajamme ovat kertoneet, että on ollut tilanteita, joissa ihminen on alkanut välittömästi syömään saatuaan ruokakassin. Ihan tällaisia tilanteita ei ole aikaisemmin ollut, Palkonen sanoo.

Palkosen mukaan ruoka-avussa on tällä hetkellä kaikenlaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä: on lapsiperheitä, yksinäisiä, työttömiä ja vanhuksia.

Eniten leikkaukset iskevät heikoimmassa asemassa oleviin.

Nälkä näkyy ja se tulee näkymään yhä enemmän loppuvuodesta, Palkonen sanoo.

https://yle.fi/a/74-20112984

Kommentit (429)

Vierailija
81/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva rakas kotikaupunki. Asunto muualta hakusessa. En tarvitse ruokajonoa mutta eipä täällä työtäkään ole. Turvattomuutta kyllä ja surkeat terveyspalvelut.

Vierailija
82/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tempaukset ajavat kansan ahdinkoon jollaista ei olla pitkään aikaan nähty. Ketkä kuspäät äänestivät ne idiootit valtaan?

Yllättikö,että velka pitää sittenkin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tempaukset ajavat kansan ahdinkoon jollaista ei olla pitkään aikaan nähty. Ketkä kuspäät äänestivät ne idiootit valtaan?

Minä. Ja äänestän vastakun niinkauan kuin vasemmisto tarjoaa tilalle intersektionalismia.

En tajua näitä uhriutujia, jotka eivät tajua politiikasta mitään. Vasemmisto ajaa kaikkien ihmisten asioita, ei vain rikkaiden ja etuoikeutettujen. Siksipä vähemmistöt eivät kuulu oikeistoon, koska oikeisto nimenomaan pyrkii sortamaan heitä. Sama tietenkin koskee tavallista orjakansaa, joka työllään elättää oikeistolaiset. Suomalaisen työtä tekevän ihmisen nolo loppu johtuu ihan siitä, että heistä moni pelkää homoja niin paljon, ettei taivu äänestämään oman etunsa puolesta siksi, että samat puolueet ajavat myös seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa.

Vierailija
84/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein nälänhätään? salli minun nauraa.. Suomalaiset kuolevat tällä hetkellä lihavuuteen ja sydän/verisuonitauteihin. Ylensyöntiin. Eivät nälkään! Syömisen vähentäminen varmasti vain parantaa kansanterveyttä.

Minä näen työssäni näitä muka nälänhätään kuolevia päivittäin. Maksa ja keuhkot niiltä voi mennä korkeintaan

Vierailija
85/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Ja äänestän vastakun niinkauan kuin vasemmisto tarjoaa tilalle intersektionalismia.

En tajua näitä uhriutujia, jotka eivät tajua politiikasta mitään. Vasemmisto ajaa kaikkien ihmisten asioita, ei vain rikkaiden ja etuoikeutettujen. Siksipä vähemmistöt eivät kuulu oikeistoon, koska oikeisto nimenomaan pyrkii sortamaan heitä. Sama tietenkin koskee tavallista orjakansaa, joka työllään elättää oikeistolaiset. Suomalaisen työtä tekevän ihmisen nolo loppu johtuu ihan siitä, että heistä moni pelkää homoja niin paljon, ettei taivu äänestämään oman etunsa puolesta siksi, että samat puolueet ajavat myös seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa.

Onko islam oikeassa naisten ja homojen suhteen?

Vierailija
86/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule äänestämään vasemmistoa tai demareita niin kauan kun ne harrastavat suomen vastaista politiikkaansa. Oma maa ensin ajattelu on haitallista kertoo vasemmisto-ministeri

Ennen kuolen vaikka nälkään. Mamun olisi helppo muuttaa johonkin paremman elintason maahan 

Sitten äänestät "yhden asian puolue"-persuja, jotka keskittyy viemään köyhältä leivän suusta, koulutusmahdollisuudet nuorilta ja oikeudet työntekijöiltä.

Joskus äänestäjät voisi katsoa, että mitä puolueet tekee, eikä vain sitä mitä ne sanoo.

Jos vasemmisto on isänmaanvastaista niin ansaitsevatkin kaikki kärsimykset.

Vasemmisto nimenomaan on isänmaallista Suomessa. Oikeisto taas pyrkii niistämään viimeisetkin rahat ulos Suomesta Portugalin asuntoihinsa, joissa veropakolaisina käyttävät suomalaisten työntekijöiden ansaitsemat rahat. Maanpuolustukseen eivät osallistu, koska rahalla saa ja bemarilla pääsee, eikä niistä kukaan itse ole menossa metsiin maata puolustamaan tosi paikan tullen. Sen tekee demarit.

Vierailija
87/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tuli Euroopan Pohjois-Korea kertaheitolla!

Vierailija
88/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä uhriutujia, jotka eivät tajua politiikasta mitään. Vasemmisto ajaa kaikkien ihmisten asioita, ei vain rikkaiden ja etuoikeutettujen. Siksipä vähemmistöt eivät kuulu oikeistoon, koska oikeisto nimenomaan pyrkii sortamaan heitä. Sama tietenkin koskee tavallista orjakansaa, joka työllään elättää oikeistolaiset. Suomalaisen työtä tekevän ihmisen nolo loppu johtuu ihan siitä, että heistä moni pelkää homoja niin paljon, ettei taivu äänestämään oman etunsa puolesta siksi, että samat puolueet ajavat myös seksuaa

Islam on väärässä kaikessa, mutta mitä se tähän kuuluu. Ihmisiä ne muslimitkin ovat. Yhtä väärässä kuin persut, mutta ei persuiltakaan kukaan ole ihmisoikeuksia ollut viemässä.

Vierailija
89/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on punikkien, narkkien ja raiskaajaneekerien saastuttama kaupunki. Sosialismin näyteikkuna.

Tämä.

Vierailija
90/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaa

Vierailija
91/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tamperelaisten aika ryhtyä itse tekemään jotain  , esim työtä. Onko suomalaisista tullut niin kyvytöntä kansaa etteivät itse pysty enää itseään elättämään. 

Jostain kertoo se, että juuri nykyhallituksen astuttua valtaan on puolet vähemmän työpaikkoja avoinna elokuussa ollut ja 30 000 työtöntä enemmän. Kuvittelitko ihmisten itse tehneen tämän, vai olisiko hallituksen taitamattomuudella osansa?

Vierailija
92/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Islam on väärässä kaikessa, mutta mitä se tähän kuuluu. Ihmisiä ne muslimitkin ovat. Yhtä väärässä kuin persut, mutta ei persuiltakaan kukaan ole ihmisoikeuksia ollut viemässä."

Mene kertomaan feministiselle puolueelle, Vasemmistoliitolle ja Vihreille että islam on väärässä kaikesta.

Katsotaan sitten oletko vielä samaa mieltä kun canceloimiskampanja sinua kohtaan alkaa.

Outoa että sinusta Perussuomalaiset ovat väärässä kun sanovat että homoja ei tule heittää katolta alas. Islam puolestaan on sitä mieltä että näin kuuluu tehdä. Kumpi on väärässä?

Vierailija
93/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on Suomen suosituin ja kaunein kaupunki. Ihmiset rentoja ja ilmapiiri hyvä. Tänne haluavat kaikki.

Vierailija
94/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun Tampereen katukuvaa katsoo, niin porukka saisi nähdä enemmänkin nälkää.

Järkyttäviä lylleröitä myös ruokajonossa! Pärjäisi hyvin pari kuukautta vararavinnolla!

Vierailija
95/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Islam on väärässä kaikessa, mutta mitä se tähän kuuluu. Ihmisiä ne muslimitkin ovat. Yhtä väärässä kuin persut, mutta ei persuiltakaan kukaan ole ihmisoikeuksia ollut viemässä."

Mene kertomaan feministiselle puolueelle, Vasemmistoliitolle ja Vihreille että islam on väärässä kaikesta.

Katsotaan sitten oletko vielä samaa mieltä kun canceloimiskampanja sinua kohtaan alkaa.

Outoa että sinusta Perussuomalaiset ovat väärässä kun sanovat että homoja ei tule heittää katolta alas. Islam puolestaan on sitä mieltä että näin kuuluu tehdä. Kumpi on väärässä?

Muslimi haluaa heittää homon katolta, persu taas muslimin. Onko näistä nyt kumpikaan selvästi enemmän oikeassa? Ääliöitä kumpikin mielestäni. Toki on todettava, että en ole Suomessa ikinä nähnyt muslimin heittävän ketään katolta, ja puheiksi on yleensä jääneet persujenkin uhot, onneksi.

Vierailija
96/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta tuli Euroopan Pohjois-Korea kertaheitolla!

Eikö se ollut vihervasemmiston tavoitekin?

Vierailija
97/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tamperelaisten aika ryhtyä itse tekemään jotain  , esim työtä. Onko suomalaisista tullut niin kyvytöntä kansaa etteivät itse pysty enää itseään elättämään. 

Ensin pitäisi löytyä työpaikka jokaiselle työhaluiselle. Nyt niitä ei riitä kaikille. Lisäksi työstä pitäisi vielä saada palkkaakin. Palkaton työ kun ei auta nälkään.

Vierailija
98/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistö äänestäjistä, vähemmistö äänestäjistä. Orpo & co. ovat kuin Trump, joka pääsi valtaan vähemmistön äänillä.

Vierailija
99/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä uhriutujia, jotka eivät tajua politiikasta mitään. Vasemmisto ajaa kaikkien ihmisten asioita, ei vain rikkaiden ja etuoikeutettujen. Siksipä vähemmistöt eivät kuulu oikeistoon, koska oikeisto nimenomaan pyrkii sortamaan heitä. Sama tietenkin koskee tavallista orjakansaa, joka työllään elättää oikeistolaiset. Suomalaisen työtä tekevän ihmisen nolo loppu johtuu ihan siitä, että heistä moni pelkää homoja niin paljon, ettei taivu äänestämään oman etunsa puole

Paitsi vasemmisto joka rustailee vihapuhelakeja, sananvapaus on ihmisoikeus.  Taas punikki valehteli. 

Vierailija
100/429 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kertoo se, että juuri nykyhallituksen astuttua valtaan on puolet vähemmän työpaikkoja avoinna elokuussa ollut ja 30 000 työtöntä enemmän. Kuvittelitko ihmisten itse tehneen tämän, vai olisiko hallituksen taitamattomuudella osansa?

Hallituksen toimet eivät ole syypää tähän. Toimet eivät näy näin nopeasti vaan vasta vuosien päästä. Kyse on huonosta suhdanteesta. Ja edellisten toimettomuudesta tehdä asialle mitään. Marinin hallitus nautti sipilän toimista. Tämä hallitus taas Marinin tekemättömyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi