YLE : Hallituksen leikkaukset ajaneet Tamperelaiset nälänhätään - toistuuko 1800 luvun suuret nälkävuodet?
Hallituksen leikkaukset sosiaaliturvaan näkyvät ruoka-avun tarvitsijoissa. Näin kertoo Tampereen seurakuntayhtymän ruoka-avun asiantuntija Marja Palkonen.
Autonkuljettajamme ja jakajamme ovat kertoneet, että on ollut tilanteita, joissa ihminen on alkanut välittömästi syömään saatuaan ruokakassin. Ihan tällaisia tilanteita ei ole aikaisemmin ollut, Palkonen sanoo.
Palkosen mukaan ruoka-avussa on tällä hetkellä kaikenlaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä: on lapsiperheitä, yksinäisiä, työttömiä ja vanhuksia.
Eniten leikkaukset iskevät heikoimmassa asemassa oleviin.
Nälkä näkyy ja se tulee näkymään yhä enemmän loppuvuodesta, Palkonen sanoo.
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
En tule äänestämään vasemmistoa tai demareita niin kauan kun ne harrastavat suomen vastaista politiikkaansa. Oma maa ensin ajattelu on haitallista kertoo vasemmisto-ministeri
Ennen kuolen vaikka nälkään. Mamun olisi helppo muuttaa johonkin paremman elintason maahan
Joka on tukien ja työpaikkavaatimuksen suhteen missä?
Vierailija kirjoitti:
Monelle ruoka kassi on rahan arvoista tavaraa, myymällä sen ainakin huume annos on päivässä on turvattu.
Tuo nyt täyttä roskaa. Oletko käynyt koskaan ruokajonossa? Minä olen. Siellä on yleensä vain leipää ja joku vanhaksi mennyt banaani tai omena. Ehkä pieni purkki jugurttia tjms. Kukaan ei maksaisi yhtään mitään sen kassin sisällöstä. Tai jos pari kolme euroa maksaisikin, niin sillä ei varmasti narkki päiväannostaan saa ostettua. Siellä ruokajonoissa on kuules ihan normaaleja ihmisiä, joilla ei vaan ole töitä, tai palkka on niin pieni. Täällä Tampereella maksaa hieman yli 20 neliöinen yksiökin laitakapungilla yli 500 euroa/kk, matkakortti maksaa 79e/ kuukausi. Lisäksi netti ja kännykkä on pakko olla nykyään että pystyy lähettämään työhakemuksia jne.
Vierailija kirjoitti:
-Tampereella ruoka-avun jonottajista jo noin puolet on maahan muuttajia. Heistä yli puolet on ukrainalaisia.
Jännä...
Moscow News
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä se on kun ihmiset on uusavuttomia ja tottuneet siihen, että raha tulee seinästä. Sitten kun tukia vähennetään, niin märinä alkaa. Pitkäaikaissairaiden ja -työttömien ei tarvitse asua isojen kaupunkien keskustoissa, joissa asumiskulut ovat korkeimmat. Tupakkaan ja viinaan kyllä riittää rahat. Lapsia väännetään ankeisiin oloihin, vaikka ei ole ollut varaa elättää edes itseään. Yhteiskunnan vika - joo osittain, kun on totutettu elintasoon, johon ei ole ollut varaa. Nyt se sitten kosahtaa kunnolla.
Kommenttisi on tyypillinen vakityön omaavan parempiosaisen ihmisen. Sieltä laitakaupungilta on vaikeampi lähteä sitten töihin ja palvelujen äärelle, mm koulutukseen tai mihin vain. Elitistit tottakai haluavat sulkea köyhät keskustan ulkopuolelle ghettoihin. Tesoma ja Hervanta ovatkin loistavia esimerkkejä, kuinka hyvin se on toiminut. Kun köyhät laitetaan yhdelle asuina
Tämähän se yksi pohjoiskorea-agenda onkin:
'Siivotaan kaupunkien keskustat hyväosaisille ja muut laitakaupunkien lähiöihin tai kauemmas tekemällä heidän elonsa mahdottomaksi edes käydä keskustassa'
Selvisihän se syykin miksi Marja haluaa lisää sossutukia jengille.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/marjan-molemmat-poj…
Onko koko perhe tosiaan kelan elättejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle ruoka kassi on rahan arvoista tavaraa, myymällä sen ainakin huume annos on päivässä on turvattu.
Tuo nyt täyttä roskaa. Oletko käynyt koskaan ruokajonossa? Minä olen. Siellä on yleensä vain leipää ja joku vanhaksi mennyt banaani tai omena. Ehkä pieni purkki jugurttia tjms. Kukaan ei maksaisi yhtään mitään sen kassin sisällöstä. Tai jos pari kolme euroa maksaisikin, niin sillä ei varmasti narkki päiväannostaan saa ostettua. Siellä ruokajonoissa on kuules ihan normaaleja ihmisiä, joilla ei vaan ole töitä, tai palkka on niin pieni. Täällä Tampereella maksaa hieman yli 20 neliöinen yksiökin laitakapungilla yli 500 euroa/kk, matkakortti maksaa 79e/ kuukausi. Lisäksi netti ja kännykkä on pakko olla nykyään että pystyy lähettämään työhakemuksia jne.
No millä sitten rahoitat narkkaamisesi?
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä se on kun ihmiset on uusavuttomia ja tottuneet siihen, että raha tulee seinästä. Sitten kun tukia vähennetään, niin märinä alkaa. Pitkäaikaissairaiden ja -työttömien ei tarvitse asua isojen kaupunkien keskustoissa, joissa asumiskulut ovat korkeimmat. Tupakkaan ja viinaan kyllä riittää rahat. Lapsia väännetään ankeisiin oloihin, vaikka ei ole ollut varaa elättää edes itseään. Yhteiskunnan vika - joo osittain, kun on totutettu elintasoon, johon ei ole ollut varaa. Nyt se sitten kosahtaa kunnolla.
Tämä! Jutussa myös joku nainen totesi, että takuueläkkeen tulisi olla 2500 euroa!!
Siis mitä! Se on 500 euroa enemmän, kuin minulle jää palkastani käteen, ja sillä rahalla olen maksanut asuntolainani ja lapsikin minulla on.
Ihan uskomatonta. Mihin tuonkin ihmisen rahat menevät, jos vasta 2500e riittäisi hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on tyypillinen vakityön omaavan parempiosaisen ihmisen. Sieltä laitakaupungilta on vaikeampi lähteä sitten töihin ja palvelujen äärelle, mm koulutukseen tai mihin vain. Elitistit tottakai haluavat sulkea köyhät keskustan ulkopuolelle ghettoihin. Tesoma ja Hervanta ovatkin loistavia esimerkkejä, kuinka hyvin s
Itse kasvoin kauemmassa lähiössä ja piti matkustaa töihin keskustaan sen vajaan tunnin verran.
On se rankkaa kun ei voi asua keskustassa ja kodin ja työpaikan tai kodin ja koulun välinen matka kestää yli puoli tuntia. Hirveetä eloa, parempi tosiaan vain jäädä sohvalle. Ehkä se toimitusjohtajan pestikin löytyy kun pääkonttori laitetaan olohuoneeseesi. Vinkataanpa pörssiyhtiöille että kaltaisesi osaaja on vain tuon eleen päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkävuosista tulikin mieleen, että kukaan ei ole niiden jälkeen kuollut nälkään. Silti vasemmisto on tehnyt 120 vuotta politiikkaa sanomalla "köyhät kuolee nälkään".
Aatelkaa, jos persut syyttäisi mmuuttajia rikoksista eikä yhtään mmuuttajan rikosta olisi tehty 120 vuoteen. Nyt jo kauhea huuto ja parku totuuden kertomisesta, vaikka mmuuttajat ovat rikostilastojen kärjessä.
Nälästä seuraa sairauksia, jotka näkyvät sitten potilasjonoissa.
Tuollaisilla ihmisillä on lähes poikkeuksetta paljon pahempiakin ongelmia, jotka näkyy potilasjonoissa pljon enemmän.
Äänestäkää sosialisteja. Saatte lisää ruokajonoja.
Lauseen alussa kirjoitetaan "tamperelainen" pienellä! Ota se amerikkalainen kirjoitustapa pois astuksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jutussa myös joku nainen totesi, että takuueläkkeen tulisi olla 2500 euroa!!
Siis mitä! Se on 500 euroa enemmän, kuin minulle jää palkastani käteen, ja sillä rahalla olen maksanut asuntolainani ja lapsikin minulla on.
Ihan uskomatonta. Mihin tuonkin ihmisen rahat menevät, jos vasta 2500e riittäisi hänelle?
Se on tuo vasemmistolainen katsontakanta, käytännössä mikään raha ei riitä ja kaikki pitää tulla vastikkettomasti.
Vierailija kirjoitti:
-Palkosen mukaan työllisyyttä pitäisi parantaa ja saada nykyistä enemmän muuhanmaattajia töihin.
Mitä ihmettä? Jokainen puolue rääkyy ulkomaalaisia Suomeen paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.
Älä esitä tyhmää. Halutaan koulutettuja tulijoita. Näillä nykyisillä ei ole koulutusta tai sitä ei voida soveltaa Suomessa.
Todellisuudessa moni korkeasti koulutettukin maahanmuuttaja esim. Lähi-idästä päätyy bussikuskiksi tai siivoojaksi, koska se koulutus ei Suomessa sellaisenaan käy, ja toisaalta kielitaito ei ehkä riitä vaativan alan opiskeluun suomeksi.
Tampere on punikkien, narkkien ja raiskaajaneekerien saastuttama kaupunki. Sosialismin näyteikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Lauseen alussa kirjoitetaan "tamperelainen" pienellä! Ota se amerikkalainen kirjoitustapa pois astuksista!
Turpa kiinni! Tamperelaisena minä kirjoitan Tampereen aina isolla, koska tämä on parempi paikka kuin HELLsinki ja takuulla parempi kuin turku, jossa on puoliruottalaisia homoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on tyypillinen vakityön omaavan parempiosaisen ihmisen. Sieltä laitakaupungilta on vaikeampi lähteä sitten töihin ja palvelujen äärelle, mm koulutukseen tai mihin vain. Elitistit tottakai haluavat sulkea köyhät keskustan ulkopuolelle ghettoihin. Tesoma ja Hervanta ovatkin loistavia esimerkkejä, kuinka hyvin se on toiminut. Kun köyhät laitetaan yhdelle asuina
Eli työttömän pitää saada asua keskustassa, jotta hänen on helpompi lähteä koulutuksiin tai töihin, joissa kummassakaan hän ei ole käynyt eikä tule käymään. Mitä ihmettä sinä selität?
Samaan aikaan työssäkäyvät kulkevat junalla pitkiäkin matkoja töihin päästäkseen.
Kyllä se kuule pitäisi olla niin, että jos ei itse maksa asumistaan ja elämistään, asuu siellä, mistä asunto annetaan. Mutta ei, kokoajan valitetaan ja vaaditaan lisää ja lisää
Marin ja jauhojengi laittoi ensin Tampereen vararikkoon ja sitten koko Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on sitten köyhät eväät jakosessa, meillä Helsingissä on ihan eineksiäkin jaossa kassissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä sitten rahoitat narkkaamises
En käytä huumeita vaan opiskelen yliopistossa ja haen samaan aikaan töitä, mutta en ole saanut työtä korona ajan jälkeen.
Aivan marginaalisia ryhmiä, nuo mainitsemasi.
Jos pitää tuolla lailla saivarrella, niin selvästi sinulla ei ole annettavaa tähän keskusteluun.