Mistä voisin vielä säästää?
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten turha huudella töihin menemisestä.
Ruokaan menee 240 €/kk. Minulla ei ole autoa. En käytä suoratoistopalveluja, äänikirjoja tai mitään maksullisia digipalveluja. Ainoat laskut, joita minulle tulee ovat sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokra-. Satunnaisesti terveyskeskusmaksuja tai vastaavia. Lääkkeisiin menee 50 €/kk. Ostan kaiken mahdollisen kirpputorilta, mm. vaatteet. Kerään marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Voimat eivät riitä kerätä myyntiin asti. Tölkit kerään, mutta eipä niitä täältä syrjäkyliltä juuri löydy.
Mistä voin vielä säästää?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan aluksi kannattaa lopettaa se kaljoitteleminen.
Oho, kaljakortti vedetty esiin vasta nyt. Sun mielestäsi kaikki siis juovat kaljaa.
Onko kessukorttia näkynyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt ap on huolissaan pärjäämisestä ja säästämisestä? Eikö olisi kannattanut aloittaa säästäminen hyvissä ajoin?
Mitä varten säästät?
En ole elämässäni päässyt tilanteeseen, jossa olisin voinut merkittävästi säästää. Olen ollut kahden lapsen totaaliyksinhuoltaja pitkään. Vähäiset säästöt menivät siinä, kun lapset asuivat vielä kotona, mutta olivat aikuisia. Viimeiset eurot menivät, kun he muuttivat omilleen, vuokratakuisiin ja hankintoihin.
Nyt pitäisi säästää jonkin sortin puskuri.
Mistä sitä luvattua natoneekerin munaa muka nyt saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt kolmen ihmisen edestä, syöt ihan liikaa tai liian kallista ruokaa.
Laitahan kuukauden ruokavinkit jos on 80e ( kolmelle 240e, yhdelle 80e) ruokaan rahaa, kiinnostaa vaikka mun ei tarvitsekaan pihistellä.
Katso palstan lanka 100€ ruokaan/kk ja sovella hieman sitä.
En katso, haluan juuri tämän listan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt ap on huolissaan pärjäämisestä ja säästämisestä? Eikö olisi kannattanut aloittaa säästäminen hyvissä ajoin?
Mitä varten säästät?
En ole elämässäni päässyt tilanteeseen, jossa olisin voinut merkittävästi säästää. Olen ollut kahden lapsen totaaliyksinhuoltaja pitkään. Vähäiset säästöt menivät siinä, kun lapset asuivat vielä kotona, mutta olivat aikuisia. Viimeiset eurot menivät, kun he muuttivat omilleen, vuokratakuisiin ja hankintoihin.
Nyt pitäisi säästää jonkin sortin puskuri.
Nyt ei kannata säästää koska nyt pitää kuluttaa rahaa jotta suomen talous paranee. Jos säästät eli et kuluta niin valtio menettää veroeuroja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa kirpputorilta kaiken mahdollisen, niin ihmekkös se että rahaa palaa. Osta vain ne joita tarvitset.
Sä sit olet hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap on vuokrasi?
550, kolmio. Pienempää ja halvempaan muuttaminen vähentää asumistukea suorassa suhteessa, joten käyttööni ei jäisi yhtään enempää rahaa. Nyt voin ottaa opiskelevat lapseni tänne välillä. Yksiöön en voisi, joten mulla ei ole mitään syytä hankkia halvempaa asuntoa.
Ei saatana sentään. Ymmärrätkö että siksi et saa enempää tukia, koska kaltaisesi toimii kaikki samoin!! Sinä saat nyt asumistukea enemmän mitä saisit halvempaan asuntoon ja se on muilta pois. Ja kun kysyt, missä voit säästää, voit säästää asunnossa. Että mua sieppaa valitus että ei ole rahaa ja sitten yksi ihminen asuu kolmiossa. Valitetaan ilmastonmuutoksesta ja täällä kylmässä asuu yksi ihminen kolmiossa tukirahoilla!
Halvempia yksiöitä on vaikka kuinka paljon. Tähän tulisi saada loppu. Yksiö yhdelle ihmiselle.
Voiko mäyräkoiran luontoon päästää
Kun lokakuussa öisin pakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sä saat siltä miesystävältäsi? Nyt ei seksiä ja rakkaushömppää lasketa saamiseksi. Viekö hän koskaan sinua syömään, ostaako sulle ruokaa tms? Miksi ette edes mieti yhteenmuuttoa? Miehesi käyttää sua vaan seksin saamiseen ja kun löytää työssäkäyvän naisen, hän jättää sinut. Jos hän sinua aidosti rakastaisi, hän olisi yhdessä sinun kanssasi miettinyt talousasioita.
Ei kannata muuttaa tulee kalliimmaksi.
Niin kun tukiaiset ei sitten enää juokse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen chatti se on missä voi tienata satasia muutamissa tunneissa? Kertokaa nyt ihmeessä lisää, en tiedä noista asioista mitään , koska olen ollut ihan suorittavassa työssä, ikinä en ole tietokonetta työssäni käyttänyt. Pääseekö sinne kuka vaan ja mitä siellä täytyy tehdä?
Mitä tulee siihen, että eläkeläinen saa tienata melko paljonkin eläkkeen päälle, niin olen siitä tietoinen kyllä ja tiedostan etuoikeutetun asemani työttömään nähden.
Haha :) Haista nyt v*ttu, jos olet noin kädetön ja tyhmä. Google? Ota selvää? Osaatko? Vai pitäisikö sinun olla jossakin vammaislaitoksessa, kun ei mitättöminkään tiedonjyvä näytä menevän perille?
Sinä olet varsinainen törkyturpa, hyppää kaivoon idiootti.-eri
Muuta asumaan yhteen jonkun kanssa. Vaikka jonkun samanlaisessa tilanteessa olevan kanssa. Jaat vuokran ja voit tehdä myös säästöä ostamalla / jakamalla isompia pakkauksia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumminkin sinulle tulee kuukausittain rahaa? Sitähän jää vielä pakollisten menojen jälkeen vaikka kuinka. Oletko varmasti työkyvytön? Voihan tuon eläkkeen purkaa ja mennä töihin.
Tulee rahaa, takuueläkkeen verran. Ei, en ole varmasti työkyvytön. Lääkäri kirjoitti lausunnon työkyvyttömyydestä huvikseen ja eläkevakuutusyhtiön lääkäri hyväksyi eläkkeen ihan muuten vain, ilman oikeaa tarvetta.
No miksi sitten roikut sillä työkyvyttömyyseläkkeellä jos et mielestäsi ole työkyvytön? Ei sinua kukaan estä töihin menemästä ja lopettamasta sitä eläkettä.
Tuo oli sarkasmia typerään kommenttiin.
Leivät kannattaa leipoa itse. Ei kustanna viidesosaakaan kaupan hinnoista. Jos kykenet keräämään, metsän antimia voi kerätä myytäväksi asti ja käyttää itse. Jollei säästökohteet luonnistu, on mietittävä pieniä lisäansioita myymällä käden taitojen tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sä saat siltä miesystävältäsi? Nyt ei seksiä ja rakkaushömppää lasketa saamiseksi. Viekö hän koskaan sinua syömään, ostaako sulle ruokaa tms? Miksi ette edes mieti yhteenmuuttoa? Miehesi käyttää sua vaan seksin saamiseen ja kun löytää työssäkäyvän naisen, hän jättää sinut. Jos hän sinua aidosti rakastaisi, hän olisi yhdessä sinun kanssasi miettinyt talousasioita.
Säännöllistä seksiä turvallisesti. Ja kyllä, se on minulle merkityksellistä. Kyllä hän vie minua ulos syömään, maksaa kaupassa, jos sinne yhdessä mennään, eli maksaa minunkin ruokia. Tiedämme toistemme talousasiat ja me elämme nuukasti, molemmat. Vaikka hän löytäisi työssäkäyvän naisen, niin epäilen, että se nainen ei tyytyisi siihen elintasoon, mikä miehellä on. Hän ei käytä rahaa juuri mihinkään, vaan säästää. Hänellä onkin säästöjä ja omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jo menisit töihin niin saisit rahaa eikä tarvitsisi elää tukien varassa toisten rahoilla.
ETKÖ OSAA LUKEA VAI ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI! SIELLÄHÄN SE ALUSSA LUKEE!
Niin että lääkäri läpällä teki hakemuksen joka meni läpi ja henkilö ei pidä itseään työkyvyttömänä. Etkö itse osaa lukea ja ymmärrä? Siellähän se alussa lukee.
Ei siellä ole pakko olla. Mutta jos ei kuitenkaan ole halua töihin mennä, niin turha sitten kitistä täällä että ei raha riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miksi et kykene tekemään mitään työtä, mutta kykenet palstailemaan?
Älytön kommentti! Pyörätuolilla liikkuva ihminenkin pystyy käyttämään nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan aluksi kannattaa lopettaa se kaljoitteleminen.
Oho, kaljakortti vedetty esiin vasta nyt. Sun mielestäsi kaikki siis juovat kaljaa.
Onko kessukorttia näkynyt?
Kyllä sekin jo täältä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Muuta asumaan yhteen jonkun kanssa. Vaikka jonkun samanlaisessa tilanteessa olevan kanssa. Jaat vuokran ja voit tehdä myös säästöä ostamalla / jakamalla isompia pakkauksia ruokaa.
Kyllä taas on fiksua porukkaa kommentoimassa, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Leivät kannattaa leipoa itse. Ei kustanna viidesosaakaan kaupan hinnoista. Jos kykenet keräämään, metsän antimia voi kerätä myytäväksi asti ja käyttää itse. Jollei säästökohteet luonnistu, on mietittävä pieniä lisäansioita myymällä käden taitojen tuotoksia.
Et näemmä ole lukenut koko ketjua.
Kaikkiko tupakoivat?