Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin vielä säästää?

Vierailija
23.09.2024 |

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä,  joten turha huudella töihin menemisestä. 

Ruokaan menee 240 €/kk. Minulla ei ole autoa. En käytä suoratoistopalveluja, äänikirjoja tai mitään maksullisia digipalveluja. Ainoat laskut, joita minulle tulee ovat sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokra-. Satunnaisesti terveyskeskusmaksuja tai vastaavia. Lääkkeisiin menee 50 €/kk. Ostan kaiken mahdollisen kirpputorilta, mm. vaatteet. Kerään marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Voimat eivät riitä kerätä myyntiin asti. Tölkit kerään, mutta eipä niitä täältä syrjäkyliltä juuri löydy.

Mistä voin vielä säästää?

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mistään. Mutta voit miettiä esim soluasumista tai ottaa kaltaisesi eläkkeellä oleva puoliso. 

Niin, miesystäväni ei ole eläkkeellä ja jos asuisimme yhdessä, niin en saisi asumistukea ja maksaisin kuitenkin puolet juoksevista menoista, jolloin mulle ei jäisi yhtään enempää rahaa käyttöön, ehkä jopa vähemmän.

Vierailija
22/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumminkin sinulle tulee kuukausittain rahaa? Sitähän jää vielä pakollisten menojen jälkeen vaikka kuinka. Oletko varmasti työkyvytön? Voihan tuon eläkkeen purkaa ja mennä töihin.

Tulee rahaa, takuueläkkeen verran. Ei, en ole varmasti työkyvytön. Lääkäri kirjoitti lausunnon työkyvyttömyydestä huvikseen ja eläkevakuutusyhtiön lääkäri hyväksyi eläkkeen ihan muuten vain, ilman oikeaa tarvetta.

Tuossa kunnossa syrjäkylillä asuva ihminen ei ihan noin vain mene töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää pitää vaikka olisi rikas nekin säästää. Mitä rikkaampi sen enemmän on kuluja ja laskuja. Otat sähkölaitteet pois päältä mitä et oikeasti tarvitse kuten pakastin. Jos mahdollista lataat kännykän kirjastossa tai bussissa tai ostarilla. Alat siunata toisia ja puhua hyvää saat hyvän mielen itsekin. Toivot kaikille hyvää ja saat sielun rauhan. Siunatkaa että siunauksen perisitte. 

Vierailija
24/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen AP? Jos olet, niin saatat istua lompakkosi päällä.

Vierailija
25/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöjiä on pääsääntöisesti vain Ap sinä yksin, niin vaikka ruuoan laittaminen yhdelle on suhteessa kalliimpaa kuin useammalle, niin hieman tuosta 240€ / kuukausi menosta voisi nipistää. - Tai ainakin itse työttömänä olevana olen onnistunut mutta suunnitelmallisuutta ja vaivaa se toki vaatii ja ettei ole kovinmontaa sairautta joka rajaisi käytettävien raaka-aineiden määrää merkittäväsyi. Auttaa myös, jos on pakastin, niin ei tarvitse syödä samaa ruoaa koko viikkoa.

Lujasti tsemppiä!

Vierailija
26/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis katto pään päällä, saat ostettua lääkkeet, ruokaa ja muuta tarvittavaa. Ei tuo hassummalta kuulosta kun suhteuttaa sen vapaa-ajan määrään.

Niin. Ymmärrän työssäkäyvän näkökulmasta tuon, että vapaa-aika on se, mitä moni tahtoisi. Mutta mulla ei ole rahaa tehdä mitään sillä vapaa-ajallani. Tällä hetkellä ei ole rahaa edes bussilippuun, että pääsisin johonkin täältä ja mikään maksuton ei oikeastaan houkuttele. Luontoa mulla on tässä ympärillä koko ajan, sen takia ei tarvitse lähteä mihinkään. Käytännössä voin kävellä ja sitä teenkin.

Vierailija
27/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vakuutuksista voi aloittajan tapauksessa aloittaa säästämisen ja sitten vielä tarkistaa ne kauppakuitit, että onko mehuja, sipsejä, jugurtteja, jäätelöitä, karkkeja, suklaata, limuja...?

Onko asunnon sijainti mahdollisimman halpa ja asunto mahd.pieni?

Onko turhan nopea kallis netti / mikä liittymä puhelimessa?

Onko vanhoja sähköä kuluttavia laitteita, onko pakastinkin kirpputorilta ja triplaa sähkölaskun?

Vierailija
28/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on hieno ilma ulkoilla. Itsestä voi huolehtia käymällä pesulla ja leikkaamalla kynnet kuin parturissa käynti. Hampaat niitä voi harjata vähän ylimääräistä. Vitamiinit, muutama omena. Lusikallinen kalamaksa öljyä pelastaa vaikka mistä. Uimassa voi käydä vieläkin. Sadevettä voi kerätä hiusten huuhteluun ja viherkasveille. Farkut ja matot voi pestä järvessä. Mäntysuopaa.Villalankoja saa kirppiksiltä ainakin Pelastusarmeijan. Kutomaan. Vaikka tyynyn päällisen voi kutoa. Patalappuja. Talvella kalavehkeet. Kalaa tulee. Nytkin tulee. Kiusaajat ja pahat saa lopulta palkkansa muistakaa Jeesuksen opetus. Hyvistä ja pahoista. Kateus on syntiä. Suurin osa eläkkeellä olevista on omalla TYÖNTEKO eläkkeellä eikä takuu. 

Vierailija
29/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin vie sähköä hirveästi. Eikö kaupoissa ole pakastimet. Yritä ostaa tuoretta paitsi tietysti pakastekala. Kasvikset peruna sipuli kestää viikon kyllä teet hyviä keittoja. Jätät käsipaperin ostamatta ja pidät pyyhettä minkä peset joka viikko. 

Vierailija
30/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumminkin sinulle tulee kuukausittain rahaa? Sitähän jää vielä pakollisten menojen jälkeen vaikka kuinka. Oletko varmasti työkyvytön? Voihan tuon eläkkeen purkaa ja mennä töihin.

Mistä sinä tiedät ap:n eläkkeen määrän? Työkyvyttömyyseläkkeelle ei noin vaan mennä, sinne joudutaan. 

Sinne pääsee myös väärin perustein. Ja sitten kun on päässyt, niin eipä enää työnteko maita vaikka yleensä kaikki vaivat paranevat kuin taikaiskusta.

Vierailija
31/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jo menisit töihin niin saisit rahaa eikä tarvitsisi elää tukien varassa toisten rahoilla.

Voi sinua raukkaa lukutaidotonta ihmistä. Ap saa eläkettä, joka ei ole tuki. Mitenkä sinulla sujui koulunkäynti? Epäilen ainakin, että ei mitenkään hyvin.

Vierailija
32/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mistään. Mutta voit miettiä esim soluasumista tai ottaa kaltaisesi eläkkeellä oleva puoliso. 

Niin, miesystäväni ei ole eläkkeellä ja jos asuisimme yhdessä, niin en saisi asumistukea ja maksaisin kuitenkin puolet juoksevista menoista, jolloin mulle ei jäisi yhtään enempää rahaa käyttöön, ehkä jopa vähemmän.

Tilanteesi on vapaaehtoinen. Haluat elää yksin. Silloin ei kannata valittaa pienistä tuloista.

Vierailija
33/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kännykkävideoita iltapäivälehtiin, julkaistusta videosta maksetaan palkkio. 

Vierailija
34/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla liian korkeat asumismenot? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, saan minimieläkkeet ja asumistuen ja niistä tulee kuitenkin 1300e kuussa. Rahaa mulla menee alle 1000e kuussa joten säästöön jää ihan hyvin.

Vierailija
35/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vakuutuksista voi aloittajan tapauksessa aloittaa säästämisen ja sitten vielä tarkistaa ne kauppakuitit, että onko mehuja, sipsejä, jugurtteja, jäätelöitä, karkkeja, suklaata, limuja...?

Onko asunnon sijainti mahdollisimman halpa ja asunto mahd.pieni?

Onko turhan nopea kallis netti / mikä liittymä puhelimessa?

Onko vanhoja sähköä kuluttavia laitteita, onko pakastinkin kirpputorilta ja triplaa sähkölaskun?

En juo kuin vettä ja kupin kahvia aamulla. En syö karkkia, sipsejä tai vastaavia. Ostan joskus jogurttia herkuksi.

Asuntoni ei ole pieni, vaan itse asiassa liian suuri minulle, mutta pystyn asumaan tässä, koska saan eläkkeensaajan asumistukea. Pienempi ja halvempi asunto ei lisäisi käyttöön jäävää rahaa ollenkaan.

Kilpailutan kaikki liittymät säännöllisesti.

Sähkölasku oli viimeksi alle kaksikymppiä, sähköä oli kulunut 77 kWh.

Vierailija
36/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://stm.fi/sotehuollon-asiakasmaksut

"Hyvinvointialueen on alennettava tai jätettävä perimättä sosiaalihuollon maksu ja tulosidonnainen terveydenhuollon maksu, jos periminen vaarantaa asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon tai lakisääteisestä elatusvelvollisuudesta huolehtimisen."

Vierailija
37/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen leveästi vaikutti aloittaja elelevän. Ruokaankin oli vara mättää satasia.

Vierailija
38/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppa-asuminen ja sienien/marjojen kerääminen talven varalle. Kalastaminen joka päivä.

Vierailija
39/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppa-asuminen ja sienien/marjojen kerääminen talven varalle. Kalastaminen joka päivä.

Naimisiin meno.

Vierailija
40/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulle jää n.580e/kk elämiseen joka on vuokran, veden, sähkön, kotivakuutuksen sekä terveydenhuoltomenojen jälkeen se minimissään käteenjäävä osuus. Mikä ongelma? Noilla samoilla tuloilla ja menoilla saan itse 150-200e/kk säästöön ja olen pelkällä toimeentulotuella. Oletko hakenut sitä eläkkeen lisäksi vai mikä tuossa oikein mättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä