Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt viddu Nordea!! Kuinka vaikeaa on vaihtaa pankkia?

Vierailija
23.09.2024 |

Taaskaan en pääse kirjautumaan. Pitäisi saada laskut maksettua ja tehdä vaikka mitä muuta. Esim. olen kilpailuttamassa yhtä sopimusta, mutta en voi tunnistautua niin mikään ei etene. Verokorttikin pitäisi laskea uudelleen. 

Verkkopankissa ongelmia ihan jatkuvasti, mutta muulloinkin vaikka mitä vikaa. Siitäkään ei ole kauaa, kun jäi vaivalla kerätyt ostokset kauppaan, kun ei onnistunut edes käteisen nosto automaatista. Siitä nostoyrityksestä kuitenkin kehdattiin veloittaa..  

Muutaman vuoden sisään olin kampaajalla, kun kortit lakkasi toimimasta, oli aivan hemmetin noloa. Onneksi olin käynyt samalla kampaajalla jo monet kerrat ja sain laskulla maksettavaksi. 

Tuntuu, että ei ole enää muuta vaihtoehto kuin vaihtaa pankkia, kun ei näytä kiinnostavan tarjota toimivaa palvelua. Palvelumaksut sen kuin nousee, vaikka itse joutuu palvelemaan itsensä, siis silloin kun järjestelmät sattuu toimimaan. 

Onko kukaan vaihtanut pankkia? Onnistuiko sujuvasti? Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulla näkynyt nuo Nordean ongelmat. Olen nyt viikon sisällä myynyt paljon rahasto-osuuksia isoa ostosta varten (useita kymppitonneja) ja verkkopankki ja mobiili on toiminut koko ajan. Olen käynyt pankissa monta kertaa päivässä seuraamassa myyntitoimeksiantoja ja aina olen päässyt kirjautumaan sisään. Ongelmien on täytynyt olla vaan osalla asiakkaista.

Nordean kanssa ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen isompisa ongelmia, mutta OP:lla puolestaan on maksuissa ongelmia vähän väliä, maksut eivät lähde eteenpäin ei eivätkä vastaavasti tule perille ajoissa. Tämä siis yrityspuolella missä käsittelen firman ostoja ja myyntejä. 

Vierailija
62/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli aikoinaan Nordeasta kirje että tervetuloa noutamaan pankkitunnukset. Muuten hyvä, mutta mulla ei ole koskaan ollut ainoatakaan tiliä Nordeassa.

Vaikuttaa identiteettivarkaudelta tai ainakin sen yritykseltä. Ei pankilla pitäisi edes olla sinun osoitetietojasi, jos et ole koskaan ollut sen asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Nordealla on ollut jatkuvasti jotain ongelmia. Monesti on esimerkiksi joku tili hävinnyt näkyvistä vähäksi aikaa jne. Toki jos ei usein kirjaudu verkkopankkiin, niin ei sitä välttämättä huomaisi

Ei minultakaan ole ostokset kuitenkaan jäänyt maksamatta. Olen kyllä hankkinut S-Pankin kortin varalle

Voihan siellä olla vaikka joka päivä joku ongelma, mutta omassa elämässäni se ei ole näkynyt tähän mennessä mitenkään. Voi olla ensi yönäkin koko pankki nurin, mutta nukun tyytyväisenä. 

Vierailija
64/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisään vielä, että ei ollut vaikeaa vaihtaa. Menin ensin S-pankkiin avaamaan uuden tilin. Sain heti mukaani uuden pankkikortin. Sitten ilmoitin uuden tilinumeron niille tahoille, joilta saan tuloja. Odotin muistaakseni parisen viikkoa, että tämä tieto oli varmasti mennyt kaikille perille, ennen kuin menin Nordean konttoriin sulkemaan tilini ja pyysin siirtämään tilin varat uudelle S-tililleni. "

Minäkin vaihdoin Nordeasta S-pankkiin 6 vuotta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei tilihoitomaksuja ja pankkiin pääsee asioimaan paikalliseen Prismaan joko varaamalla ajan tai jonottomalla paikan päällä. Jonotus avoinna arkisin 9 - 17 ja launtaisin  9 - 16 ja ajanvarauksella ma-pe 8-18. Saattaa olla että ajat vaihtelevat riippuen paikkakunnasta.

Itse siirsin verkkopankin kautta Nordean tilillä olevat varat heti S-pankkiin, jätin vain muutaman satasen että se kattaa palvelumaksut ja mahdolliset e-laskut. Nordean tilin pidin reilun kuukauden että varmasti olin muistanut ilmoittaa pankkkimuutoksen kaikille, myös verottajalle. Samoin kuin piti ilmoittaa laskuttajille S-pankin tili koska mulla kaikki laskut e-laskuina.  Sitten nordean verkkopankin kautta lopetin siellä olevan tilin sen jälkeen kun olin loputkin rahat siirtänyt S-pankkiin.

Minä siis hoidin kaiken itse, mutta muistelen että S-pankin konttorilla myös avustetaan pankin vaihdossa jos kokee asian itseleen vaikeaksi.

Vierailija
65/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Op:lla on myös viikottain häiriöitä varsinkin maksuliikenteessä. 

Tämä on kyllä aika yllättävä tieto. Olen OP:n asiakas ja en ole sattumalta huomannut näitä viikottaisia häiriöitä. Eli ei kyllä ole omaan elämään vaikuttanut pätkääkään. Toki multa löytyy hätätilanteita varten myös S-pankin kortti, mutta en muistaakseni ole kyllä sitä joutunut käyttämään sen takia, ettei OP:n kortti toimi. En ainakaan todella pitkään aikaan. Ehkä mulla on ollut hyvä tuuri.

Vierailija
66/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S pankki toimii aina! Vink. Vink.  

Niin toimii, pojat käänsi 1,3milliä!Ihan vaan ...

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010702116.html

"poliisi kertoo saaneensa tutkinnan päätökseen petossarjassa, jossa rikoshyöty on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa.

Epäiltyjä on kaksi. Rikokset alkoivat toukokuussa 2022, ja niissä hyödynnettiin S-Pankin verkkopankissa ollutta haavoittuvuutta. Petoksissa siirrettiin rahaa S-Pankin asiakkaiden tileiltä kirjautumalla sisään näiden tileille."

Pojat jäivät kiinni tekosistaan, eikä tapahtuma vaikuttanut tavallisten asiakkaitten elämään. Pankki todennäköisesti otti opikseen ja korjasi puutteet tietoturvassa.

Just näin ja haavoittuvuuksia ja tilimurtoja on ollut muissain pankeissa.

Vierailija
67/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti ostaa auto ja siirtää autokaupalle 26000 euroa mutta nordea ei toimi perkele. Menen nostaa käteistä pian ja ostan auton sitten.

Vierailija
68/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli aikoinaan Nordeasta kirje että tervetuloa noutamaan pankkitunnukset. Muuten hyvä, mutta mulla ei ole koskaan ollut ainoatakaan tiliä Nordeassa.

Vaikuttaa identiteettivarkaudelta tai ainakin sen yritykseltä. Ei pankilla pitäisi edes olla sinun osoitetietojasi, jos et ole koskaan ollut sen asiakas.

Vaikea sanoa, tuosta on aikaa pitkälti toistakymmentä vuotta. Mahdollista voisi ehkä olla että tietoni olisivat päätyneet sinne yhden kuolinpesän osakkuuden myötä.

- se jota lainasit

Vierailija
69/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilivarmenne, kaksi pankkia, luottokortit ainakin kahdesta eri pankista. Lisäksi käteistä.

Perussetti. Kertaakaan ei olla jääty tienpäälle.

Vierailija
70/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä aika yllättävä tieto. Olen OP:n asiakas ja en ole sattumalta huomannut näitä viikottaisia häiriöitä. Eli ei kyllä ole omaan elämään vaikuttanut pätkääkään. Toki multa löytyy hätätilanteita varten myös S-pankin kortti, mutta en muistaakseni ole kyllä sitä joutunut käyttämään sen takia, ettei OP:n kortti toimi. En ainakaan todella pitkään aikaan. Ehkä mulla on ollut hyvä tuuri.

En minäkään muista yhtään kertaa, että Op:n verkkopankki ei olisi toiminut silloin kuin olisin tarvinnut. Ei mitään moitittavaa tule mieleen, suosittelen todellakin.

Vierailija
71/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut Nordean kanssa mitään ongelmia.

Vierailija
72/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eläkeläismies ainakin on tyytyväinen.  Käy eläke päivänä laskupinon kanssa Nordean tiskillä, maksaa laskut ja nostaa muutaman tonnin.  Omistaa neljä sijoitusasuntoa eri paikkakunnilla joissa vuokralaiset.  Eikä omista mitään pankkikorttia.

Vierailija
73/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paikallinen säästöpankki. Ikinä ollut verkkopankki jumissa, muuten kuin ennalta ilmoitetuista huoltojutuissa. Toimii kuin junan vessa. 

Putinin kätyrit eivät viitsi vaivautua pieniä nyrkkipajoja häiriköimään.

Vierailija
74/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S pankki toimii aina! Vink. Vink.  

Niin toimii, pojat käänsi 1,3milliä!Ihan vaan ...

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010702116.html

"poliisi kertoo saaneensa tutkinnan päätökseen petossarjassa, jossa rikoshyöty on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa.

Epäiltyjä on kaksi. Rikokset alkoivat toukokuussa 2022, ja niissä hyödynnettiin S-Pankin verkkopankissa ollutta haavoittuvuutta. Petoksissa siirrettiin rahaa S-Pankin asiakkaiden tileiltä kirjautumalla sisään näiden tileille."

Pojat jäivät kiinni tekosistaan, eikä tapahtuma vaikuttanut tavallisten asiakkaitten elämään. Pankki todennäköisesti otti opikseen ja korjasi puutteet tietoturvassa.

Just näin ja h

Mutta vain S-pankki viis veisasi kun heille ennen petosta käytiin kertomassa viasta ja näytettiin kuinka sitä kautta pääsee rahoihin käsiksi. Erittäin epäammattimainen pankki.

Vierailija
75/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin Nordean S-pankkiin noin seitsemän vuotta sitten, kun palvelumaksut alkoivat olla kohdallani 7,50 ja älyttömän pienistä tuloistani se oli vaan liikaa per vuosi eli 90 euroa. Varsinkin, kun sitä palvelua ei tosiaan enää edes saa. 

Olin jo pitkään uhonnut vaihtavani pankkia ja se oli lopulta iso helpotus. Jos Nordeaan olisin jäänyt ja palvelumaksut olisivat pysyneet siinä 7,50 eurossa, olisin tämän seitsemän vuoden aikana maksanut sinne lisää palvelumaksuja (pelkät nettipankkitunnukset + debit-kortti) 630 euroa!  Luultavasti ne kuukausimaksut ovat sittemmin jo nousseetkin. S-pankkiin en ole maksanut mitään maksuja. Kannattaa vähän ynnäillä näitä kuluja yhteen, niin voi järkyttyä.

Lisään vielä, että ei ollut vaikeaa vaihtaa. Menin ensin S-pankkiin avaamaan uuden tilin. Sain heti mukaani uuden pankkikortin. Sitten ilmoitin uuden tilinumeron niille tah

Siirsin palkkani tulemaan yhdellä tilinumerosarja näpytyksellä itse toisen pankin tilille (meillä on henkilöstöllä pääsy omia tietoja muuttamaan), kesti pari sekuntia. Sitten Nordean verkkopankissa siirsin kaikki rahani toisen pankin tilille.

Yhteensä vaihtoon meni noin 3-5 sekuntia.

Vierailija
76/98 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pankit , Säästöpankit, s pankki yms. Ovat toimivia ja takuuvarmoja..ei koskaan ongelmia.

Nordealla on aina ongelmia ja en usko että ongelmat loppuvat tähän kertaan 🤣

Vierailija
77/98 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti on muillakin pankeilla ongelmia, mutta ehkä kaikki pankit skarppaisivat, kun joutuisivat taistelemaan asiakkaistaan. Nyt pankki usein vähän periytyy vanhemmilta lapsilleen. Itselläkin ollut koko elämän tämä Nordea, kun se oli vanhemmilla ja minullekin avattiin sinne tili. Tuntunut liian raskaalta vaihtaa, mutta kai se on pakko, kun meidän tavallisten ihmisten rahat eivät kelpaa.

vanhemmilla OP mulla Nordea ja Danske bank

Vierailija
78/98 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset ole vaihtanut jo?

Vierailija
79/98 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulla näkynyt nuo Nordean ongelmat. Olen nyt viikon sisällä myynyt paljon rahasto-osuuksia isoa ostosta varten (useita kymppitonneja) ja verkkopankki ja mobiili on toiminut koko ajan. Olen käynyt pankissa monta kertaa päivässä seuraamassa myyntitoimeksiantoja ja aina olen päässyt kirjautumaan sisään. Ongelmien on täytynyt olla vaan osalla asiakkaista.

Nordean kanssa ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen isompisa ongelmia, mutta OP:lla puolestaan on maksuissa ongelmia vähän väliä, maksut eivät lähde eteenpäin ei eivätkä vastaavasti tule perille ajoissa. Tämä siis yrityspuolella missä käsittelen firman ostoja ja myyntejä. 

oon päässyt mobiililla maksamaan laskut, pari ja katsomaan tilitietoja

Vierailija
80/98 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kertaakaan käynyt niin että oon maksamassa kaupassa ja kortti ei toimi